Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jehova Tanúi, hogy lehet...

Jehova Tanúi, hogy lehet összerakni az alábbi igéket, hogy kizárjátok a Háromságot?

Figyelt kérdés

"De én az igazat mondom néktek: Jobb néktek, hogy én elmenjek: mert ha el nem megyek, nem jő el hozzátok a Vígasztaló: ha pedig elmegyek, elküldöm azt ti hozzátok."(Jn.16:7)

Jézus itt azt mondja,hogy elküldi a Vigasztalót,vagyis a Szent Lelket.


"Ama vígasztaló pedig, a Szent Lélek, a kit az én nevemben küld az Atya, az mindenre megtanít majd titeket, és eszetekbe juttatja mindazokat, a miket mondottam néktek."(Jn.14:26)

Itt már az Atya küldi a Szent Lelket Jézus nevében.


"Mikor pedig eljő majd a Vígasztaló, a kit én küldök néktek az Atyától, az igazságnak Lelke, a ki az Atyától származik, az tesz majd én rólam bizonyságot."(Jn.15:26)

Itt pedig megtudjuk,hogy eljő a Vigasztaló akit Jézus kűld,de az Atyától származik.


Hogy lehet kizárni ezekből az igékből a Szentháromságot?



#Jehova #tanú #háromság.biblia
2014. ápr. 30. 22:09
1 2
 1/15 A kérdező kommentje:

Ja és megkérném a Tanúkat,hogy maradjunk a kérdésnél és ne kalandozzunk el más irányba.

Köszönöm!

2014. ápr. 30. 22:16
 2/15 anonim ***** válasza:
Még mindig itt tartasz?
2014. ápr. 30. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:

szia


Amikor a segítőre, vagyis az igazság szellemére történik utalás, miért használ a görög szöveg semlegesnemű névmásokat a János 14:16, 17-ben, míg hímneműeket a János 16:7, 8, 13, 14-ben? A hímnemű névmások használata nem azt sejteti, hogy egy személyről van szó. Ennek pusztán nyelvtani oka van. A görög nyelvben, amelyen János evangéliuma íródott, a „segítő” szó hímnemű, a „szellem” pedig semlegesnemű.

Jézus Krisztus a szent szellemet „vígasztaló”-nak nevezte.

A „vígasztaló” többek között oktató is, hiszen Krisztus megígérte: „Ama vígasztaló pedig, a Szent Lélek [szent szellem, NW], a kit az én nevemben küld az Atya, az mindenre megtanít majd titeket, és eszetekbe juttatja mindazokat, a miket mondottam néktek.”


Jézus i. sz. 33. Pünkösd napján kitöltötte az égből a megígért szent szellemet követőire (Cselekedetek 1:4, 5; 2:1–11). Mint vigasztaló [segítő, NW], a szellem Isten akaratának és céljának teljesebb megértését biztosította számukra, és megnyitotta előttük Isten prófétai Szavát (1Korinthus 2:10–16; Kolossé 1:9, 10; Zsidók 9:8–10). Ez a segítő felhatalmazta Jézus tanítványait az egész földre kiterjedő tanúskodásra is (Lukács 24:49; Cselekedetek 1:8; Efézus 3:5, 6).


Mert ha nem megyek el, a segítő semmiképpen nem jön el hozzátok; de ha elmegyek, elküldöm őt nektek.” Mint ember Jézus egyszerre csak egy helyen lehet, de amikor az égben van, el tudja küldeni a segítőt, Isten szent szellemét a követőihez, bárhol legyenek is azok a földön. Jézus távozása tehát jótékony hatású lesz.


A János 14:26-ban Jézus egy szóképet használ, mint a lukácsnál:(Lukács 7:34, 35) . . .« 35 Mindazonáltal a bölcsességet igazságosnak bizonyítja minden gyermeke.”


Vajon a bölcsesség egy személy, és vannak gyermekei?

A Biblia gyakran használ megszemélyesítést, vagyis úgy beszél egy élettelen dologról, mintha élő volna.

így érthető , hogy azok a részek, miért írják azt, hogy a szellemet kitöltik, és hogy az embereket megkeresztelik vele.

Isten szelleme olyan dolgok előtt nyitotta meg a tanítványok elméjét, amelyeket korábban Jézustól hallottak, de nem teljesen értettek. Ennélfogva Isten szelleme olyan erő, vagy képesség, ami emlékeztetésre vagy megértésre viszi azokat akik kapnak belőle.


Görögben a segítőnek fordított szó (pa·ra’kle·tos) hímnemben áll. Amikor tehát Jézus arra utalt, mit tesz majd ez a segítő, a hímnemű személyes névmást használja (János 16:7, 8). Másrészt, amikor a görögben a szellemnek fordított (pneu’ma) szót használja, az ennek megfelelő semlegesnemű névmást „az”-t használja.


A legtöbb fordító, ha trinitárius szellemben fordít, elhomályosítja ezt a tényt, amint ezt a katolikus New American Bible (Új Amerikai Biblia) a János 14:17-tel kapcsolatban el is ismeri: „A görögben a ’Szellem’ szó semlegesnemű, és bár mi angolban (magyarban is) hímnemű személyes névmást (’he’, ’his’, ’him’ = ő, övé, őt, vagy aki) használjuk, a legtöbb görög MSS [kézirat] a semlegesnemű ’az’ szót használja.”

Ha tehát a Biblia a János 16:7, 8-ban a pa·ra’kle·tos szóval kapcsolatban a hímnemű személyes névmást használja, akkor nyelvtani egyeztetésnek kíván eleget tenni és nem dogmatikai tételt akar felállítani.


Katy Weaver

2014. máj. 1. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:

" Mint ember Jézus egyszerre csak egy

helyen lehet, de amikor az égben van, el tudja

küldeni a segítőt, Isten szent szellemét a követőihez,

bárhol legyenek is azok a földön. Jézus távozása

tehát jótékony hatású lesz."


Ha Jézus nem Isten, és a Szent Szellem csak egy személytelen erő, akkor vajon Isten ennyire tehetetlen lenne, hogy ő maga nem képes elküldeni a lelkét az emberekhez?

2014. máj. 1. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:

1es zavar az téged ha nem értek valamit? :) bocsánat!

Katy Weawer,hogy tud Jézus rendelkezni az Atya Szellemével? Röviden csak ennyit kérdek egyenlőre.

3 mas köszönöm :)

2014. máj. 1. 11:41
 6/15 pelgrim ***** válasza:

Én inkább azon csodálkozom hogyan lehetett ezekből egy hittételt szerkeszteni – «három személy egy Istenben» – és sok millió emberrel elhitetni ?


Jézus, aki az emberiség tudatának felemelését látta feladatának belátta, hogy ha tanítványai továbbra is az ő személyiségéhez ragaszkodnak, nem fognak saját isteni kilétükre ébredni. Ez a belátás késztette őt arra, hogy elvonja magát azok szeme látta elől.


De a tanítványok féltek, rettegtek még akkor is, miután meggyőződtek arról, hogy Jézus valóban feltámadt és csak titokban mertek találkozni mindaddig míg nagy lelki erőre nem tettek szert. Az evangelista szerint Jézus itt úgy beszélt róla mintha a Vigasztaló egy személy, egy valaki lenne. Ez azonban koránt sem biztos. Jézus ugyanis több alkalommal úgy beszélt bizonyos dolgokról mintha azok személyek, valakik lettek volna, holott minden arra mutat, hogy az nem úgy van, hogy azt csak az érthetőség kedvéért tette.

2014. máj. 1. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 pelgrim ***** válasza:

… „hogy tud Jézus rendelkezni az Atya Szellemével?”


A Kérdést nem nekem tetted fel, de gondolom, ha valóban érdekel a dolog, akkor nem veszed rossz néven, hogy én is válaszolok.


… „hogy tud Jézus rendelkezni az Atya Szellemével?”


Úgy ahogyan mindenki. Engedd meg hogy megpróbáljam megmagyarázni.


Az Atya akiről itt szó van nem egy személy, egy személynél minden tekintetben végtelenszer több, nagyobb bölcsebb, hatalmasabb, stb. de mi nem tudunk elképzelni egy tekintélyt anélkül hogy egy személyre, egy valakire gondolnánk.


Közelebb jutunk a valósághoz, ha Istent úgy képzeljük el mintha egy önfejlesztő Ihlet lenne; egy mindenható törvény, egy vezérlő Alapelv mindenben; egy hatalom, bölcsesség és szeretet kimeríthetetlen forrása bennünk és körülöttünk mindenütt. Mely forrásnak kiáradásához Isten fejleményei szükségleteikhez és képességeikhez mérten hozzáférhetőséggel rendelkeznek.


Az ember, mint Isten legelőbbre haladt fejleménye, szinte korlátlan hozzáférhetőséggel rendelkezik e forrás kiáradásához, amit csak érdeklődése határoz meg. Jézus különös módon érdeklődött Isten dolgai iránt, már kora ifjúságától kezdve gyakran a papok és bölcsek között tartózkodott a templomban, és Isten dolgaival foglalkozott. Érdeklődése az Atya szellemével való rendelkezést eredményezte.

2014. máj. 1. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 sandor76 ***** válasza:

Az atya rendelkezik a szent szellemmel.

Jezus elmegy ,hogy megkerje Ot kuldje el mint segitot az adott szemelyeknek.

Ez olyan mint ha Jezus kuldte volna ,ami igaz is de elobb engedelyt kert ra ,hogy elkuldhesse.

Jezus pedig napjainkban,es amiota itt a foldon meghalt,akkor kiallta azt a probat amivel megvaltotta az emberiseget, es bizonyitotta az attya jogosan a szuveren ur.

Akkor megkapta azt a lehetoseget,hogy ha szukseg van ra elkuldheti ezt az erot.

Armageddonkor is O fogja hasznalni,az atya rendelkezesere bocsatja,mert tudja nem hasznalja helytelen dolgokra.

Ettol fuggetlenul meg ez az ero Istennel marad,tudja felugyelni ha akarja,de a bizalma teljes a fia Jezus irant.

A szentharomsaggal az a baj,olyan mint ha harom kulonallo szemely lenne,egymastol fuggetlenul.

Ezt pedig nem igazolja a Biblia ugy,hogy az minden formaban megallja a helyet.

2014. máj. 1. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:

Kedves Sándor!

Azt írod,"erő".

Áruld már el légyszíves,hogy hogy parancsolhat Jézus az Atya erejével?

Nem azt írja,hogy "megkéri"az Atyát,hogy küldje el a Vigasztalót hanem ő maga küldi el.

Nem gondolod,hogy az amit írsz nem stimmel,és nincs semmi értelme?

Kedves "zarándok" röviden csak azt válaszolnám neked,hogy elolvastam hozzászokásodat és maradjunk annyiba,hogy én mást hiszek.:)

2014. máj. 1. 20:23
 10/15 anonim ***** válasza:

A "Szentháromságot" csak a Szent Szellem tudja kijelenteni azokban akikben Krisztus Szelleme lakozik.

Ezért hasztalan erölködés olyan személyéjekkel eszmét cserélni akikben nem az Isten Szelleme munkálkodik.

A jehova tanúit ha Isten nem tudja meggyőzni az igazságrol ,mi sem leszünk képesek rá.(de sose lehet tudni,hátha valaki felébred a halálbol)

2014. máj. 2. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!