Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ki mondta hogy a teremtés...

Ki mondta hogy a teremtés idejében "egy nap" egyenlő volt a mostani "egy nap" időmeghatározóval?

Figyelt kérdés

Úgy értem, sokan vannak akik azzal magyarázzák a darwinizmust hogy a dínók kihaltak az ember megjelenése előtt legalább 60 évvel, míg a Biblia szerint Isten hat nap alatt teremtett mindent, végül az embert, eszerint az embernek együtt kellett élniük a dínókkal, amikre találunk is utalásokat a Bibiliában.

No de mi van akkor, ha az akkori "egy nap" sokkal nagyobb, több időt foglalt magába, mint a mostani "egy nap"? Ma, ha azt mondjuk egy nap: akkor 24 órára gondolunk. De hogyha akkor egy nap mondjuk sokkal többet jelentett, például millió éveket, akkor az az elmélet is helytáll, hogy az ember megjelenése előtt 60 millió évvel kihaltak a dínók. Mit gondoltok?


2014. ápr. 11. 14:06
 1/6 anonim ***** válasza:
mert a bab is hús
2014. ápr. 11. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Tisztelt Kérdező!


Három pontban adnám reagálnék a kérdésedre.


1. Ha felnyitod a héber Bibliát a Genezis 1-nél, akkor a "nap" szó helyén az eredetiben azt fogod találni, hogy "jom". A héber szótár szerint bár a "jom" egy többjelentésű kifejezés, de semmiféleképpen sem jelenthet millió éveket, mivel a kiterjedése az esztendővel bezárul. A "jom"-nak azonban az elsődleges jelentése mindössze egyetlen nap, és ez döntő fontosságú a téma elemzésekor. Az Ószövetség szerzői is ilyen értelemben használták. Például az (1Sám 25,38)-ban is a "jom" kifejezés található. Az esztendőre az évekre az Ószövetség más kifejezést használ. Az (1Móz 14,4)-ben az שָׁנָה שָׁנֵה (šánáh šánéh)-ot. Tehát amikor Mózes megírta a Genezis 1-et, ott minden bizonnyal szó szerinti, 24 órás napokra gondolt.


2. A teremtés leírásakor szinte refrénszerűen ismétlődik az a kifejezés, hogy "lőn este és lőn reggel" (1Móz 1,5; 8 stb.). Ezt hebraizmusnak nevezzük, amelyel a 24 órás napokat jelölik. A teremtés napjainak a leírásakor ez a hebraizmus nyilván szándékos. Isten előre látta azt, hogy a 6 napos teremtést kétségbe fogják vonni (II.Pét 3,4;5), ezért jónak látta úgy ihletni Mózest, hogy az ismétlődő hebraizmussal érzékeltesse, hogy ott szó szerinti napokról van szó.


3. Chalres Darwint manapság egyesek szeretnék úgy beállítani, mint aki teista-evolúcionista volt (tehát hitt Istenben, csak a teremtést nem értelmezte szó szerint). Ez azonban nem így van. Bár igaz, hogy volt teológiai tudása, és valaha hívő ember volt, ha jól tudom, még teológiát is végzett, de a végére - a hamis tanítások miatt - teljesen ateista lett, és nem hitt már abban, hogy valaha is létezett valamilyen isteni kinyilatkoztatás. Kár tehát az evolúciós elméletet összeegyeztetni a Bibliával, mert Darwin ateista ember volt.


Még talán annyit hozzátennék, hogy a darwinizmust azért sem lehet összeegyeztetni a Bibliával, mert az evolúciós elmélet szerint a halál az élet természetes velejárója, ez azonban ellentmondd a Szentírás tanításának, mert a Biblia azt mondja, hogy a halál Ádám bűnének következménye (Róma 5,12).

2014. ápr. 11. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

A Biblia 6 teremtési napról beszél, azt viszont nem mondja hogy ezek 24 órásak voltak.Tudni kell hogy a Biblia a "nap" szóval külömböző időtartamokra utal. Például a teremtés egész folyamatáról ezt írja:"amely napon Isten földet és eget alkotott" (1Móz 2:4)

A teremtési "napok" feltehetően több ezer évig tartottak. "Mert ezer esztendő annyi a te szemedben,mint a tegnapi nap,mely elmúlt" (Zsolt 90:4). Istennél másképp telik az idő.



Üdv!

2014. ápr. 11. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Ezt a kérdést nem lehet egyértelműen megfejteni. Amikor a teremtést elkezdi leírni a Biblia, akkor még nem is volt Nap, Hold és csillagok, azok ugyanis csak a negyedik napon lettek megteremtve. Vagyis meglehet, hogy a lőn este és reggel kifejezés hebraizmus, és azt jelenti, hogy eltelt egy nap, de semmiképpen sem jelenti azt, hogy ez a nap huszonnégy órás napot jelent. Az idő is teremtett valóság, de nem tudjuk, hogy pontosan mikor is lett teremtve. Feltételezhető azonban, hogy a teremtés első napja volt az idő kezdete is, de az nem egyértelmű, hogy az első hat nap nem volt-e minden tekintetben különleges, például a hosszában. Ha a teremtett világot egy autóval akarnám modellezni, akkor a teremtés hat napja az autógyárban töltött időt jelentené. Ahogyan egy elkészült autó esetében is elmondható, hogy a létrehozása során teljesen más törvényszerűségek működtek, mint a már kész autó működése során, ugyanúgy nem lehet azt kijelenteni, hogy a világunk teremtése során ugyanúgy működtek a dolgok, mint azután, hogy elkészült.


Én nem hiszek abban, hogy amikor a Biblia napot mond, az korszakokat jelentene, ahogyan sokan össze akarják mosni a teremtést az evolúcióval. Arról azonban egyáltalán nem vagyok meggyőződve, hogy ezek a napok huszonnégy órából álltak. Például a hatodik nap programjába belefért az, hogy a Teremtő megteremtette a szárazföldi kis és nagyvadakat, csúszó-mászókat, azután Ádámot, aki előtt elvezette az összes állatot, aki nevet is adott az összesnek, sőt, még arra is volt ideje, hogy egyedül érezze magát, és csak ezután történt, hogy Ádám egyik oldalcsontját kivette a Teremtő és abból megalkotta Évát. A leírás szerint Isten a hatodik napon teremtette az embert, férfivé és asszonnyá. Én a magam részéről még arról sem vagyok meggyőződve, hogy Ádám azonnal felnőtt férfiembernek lett teremtve, ahogyan a kivett oldalbordából sem készült feltétlenül azonnal felnőtt nő. Én úgy gondolom, hogy a teremtésben több titok is van, amit nem értett meg az Egyház, csupán tradíciókat állított fel velük kapcsolatban. A hit tárgya nem az, hogy a teremtés hat napja huszonnégy órás napokból állt-e, azt ugyanis nem jelenti ki a Biblia, hanem az, hogy Isten hat nap alatt teremtette a világunkat, és nem évmilliók alatt fejlesztgette.

2014. ápr. 12. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

"a Biblia azt mondja, hogy a halál Ádám bűnének következménye (Róma 5,12)."


Evangéliumi körökben rendre felbukkan ez az érvelés, de tudomásul kellene venni, hogy a Róma 5:12-ben említett halál az ember bűnének következménye, vagyis az emberre mért halálról van szó (vö. 18.vers), és nem arra vonatkozik, hogy előtte az állatvilágban nem volt halál. (Mert hogy szerintük az emberi bűn előtt egyáltalán nem volt halál, ami teljesen nonszensz.)

2014. ápr. 12. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

"amikor Mózes megírta a Genezis 1-et, ott minden bizonnyal szó szerinti, 24 órás napokra gondolt."


Nem biztos az! Lásd:


"Édenben, Isten kertjében voltál; rakva valál mindenféle drágakövekkel: karniollal, topázzal és jáspissal, társiskővel és onixxal, berillussal, zafirral, gránáttal és smaragddal; és karikáid mesterkézzel és mélyedéseid aranyból készültek ama napon, melyen teremtetél. Valál felkent oltalmazó Kérub; és úgy állattalak téged, hogy Isten szent hegyén valál, tüzes kövek közt jártál.


Feddhetetlen valál útaidban attól a naptól fogva, melyen teremtetél, míg gonoszság nem találtaték benned." (Ezékiel 28:13-15)


Ha Isten hat (24) órás napon teremtett (vö. 2Móz 20:11), akkor a hat közül melyik (24 órás) napon lett teremtve az ördögé lett kérub?


Ha nincs benne a hatban az a nap, akkor Isten más napokon is teremtett, nem csak hat napon át, ill. a napok nem 24 órásak voltak!


Ha meg benne van a hat napban, de nem tudod megmondani melyik az, akkor is arra utal ez, hogy nem 24 órás napokról van szó.

2014. ápr. 12. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!