A keresztény vallás szerint minden bűn ugyanolyan súllyal bír?
Pl.:
gyilkosság vs. bolti lopás
Inkább az a kérdés, hogy mi bűn?
Mert azt nem képesek sokan feldolgozni...
Aki bűnt követ, az pedig értelemszerűen bűnös.
A vágyak és gondolatok például nem bűnösek, csak a szándékok és döntések esetleg.
Az én szótáramban viszont nem egyenlőek a bűnök.
Persze lehet ezt mondogatni, hogy aki lop (mindig/minden helyzetben mindenkit meglop, ha van rá lehetőséges).
De a Bibliában sem járt érte halál. Csak az éjszakai potenciális rablógyilkosságért.
Inkább az a lényeg, hogy vedd ki a szálkát és a gerendát is.
Rm 3,20 ... mert a bűn ismerete a törvény által vagyon.
És nincs egyetlen ember sem, aki ne lenne bűnös. Krisztus vére tisztít meg minket a bűntől. Az Ő kegyelmére van nekünk szükségünk.
Vagy szerinted van bűntelen?
Rm 14,23 A ki pedig kételkedik, ha eszik, kárhoztatva van, mert nem hitből eszik. A mi pedig hitből nincs, bűn az.
Mutass egy embert, akinek minden cselekedete hitből van. Márpedig ami nincs hitből, bűn az.
Nem vagyok biztos benne, de olyat már hallotta, hogy Isten előtt nincs kis bűn meg nagy bűn, csak bűn létezik.
Persze ez biztos nem azt jelenti, hogy egy bolti lopásért is halált érdemelnél. Sokkal inkább azt, hogy Isten még az igazán súlyos bűnöket is képes ugyanúgy megbocsátani, mint az apróbbakat.
A világi törvénykezésben viszont nyilvánvalóan kell lennie különbségnek a bolti lopás és a gyilkosság büntetése között. Ez így van jól. Nem tehetünk egyenlőségjelet a kettő közé.
Minden bűn ugyan olyan súllyal bír, legyen az kicsi vagy nagy, mert a bűn zsoldja a halál.
Azt jelenti, hogy nincs több esélye egy bolti tolvajnak örök életre jutni, mint egy gyilkosnak. Maga a bűn jelenléte az, ami a halálra vezet, nem pedig bizonyos bűnök. A megbocsátás, és a kegyelem mindenki számára egyaránt adatik.
"Jézus így válaszolt nekik: Bizony, bizony, mondom néktek, hogy aki bűnt cselekszik, a bűn szolgája. […] Ha tehát a Fiú megszabadít titeket, valóban szabadok lesztek. (János 8:34.36)"
"Ha tehát már most megigazított minket az ő vére által, még inkább meg fog menteni minket a haragtól. […] Mármost, ahogyan egynek a vétke lett minden ember számára kárhozattá, úgy lett egynek az igazsága minden ember számára az élet megigazulásává. Mert ahogyan az egy ember engedetlensége által sokan lettek bűnösökké, úgy az egynek engedelmessége által is sokan lettek igazakká."
Az a baj, hogy tetteken lovagoltok, holott a bűnbánat lenne a lényeg. Aki elfogadja Krisztus áldozatát, és VALÓBAN megbánja a bűneit és nem csak a szavaival, hanem teljes szívével, az megbocsátásban részesül.
Minden ember bűnös, viszont a valódi megtért és megértetlen között az a különbség, hogy az előbbi megengedi Istennek, hogy a Szent Lélek segítségével formálja őt, vagyis elinduljon a megszentelődés, ami nem megy egyik pillanatról a másikra. Ez miatt igyekszik nem elkövetni bűnt, amik között nem szelektál kicsi illetve nagy bűnként, mert a bűn az bűn és csak az igyekszik kimagyarázni tetteit, aki nem jutottak el az úton idáig. De mindent Isten munkál ki bennünk, ránk a döntés nehéz feladata jutott.
Szia!
Ennek megértéséhez a Bibliában megjelenő bűn fogalmát és annak jelentését kell tisztázni, amely nem azonos a ma pragmatikus jelentéssel feltöltött értelmezéssel. A bibliai bűn eredeti görög jelentése: elvéteni a célt. Itt a létezésben elkövetett céltévesztésről van szó, amely során az ember önmagadát összetéveszti a megfigyeletlen elmével, gondolatok és érzelmek halmazával és kialakul az egó.
A gyilkosság haragból, míg a lopás birtoklás utáni vágyból indul. Mindkettő az egó tulajdonsága. Ettől függetlenül józan paraszti ésszel is belátható, hogy egy életet megszakítani vagy ellopni egy tárgyat nem ugyanolyan mérvű tett.
A józan ész azt mondja, hogy nem minden tévedésünk egyformán súlyos. A világon az összes valós kézzelfogható tapasztalatunk erre utal, és szinte semmi nincs ami ennek az ellenkezőjére utalna.
Hogy konkrétan a keresztény egyháznak mi a hivatalos álláspontja azt nem tudom, de konkrétan nem is érdekel. Mert ennek eldöntéséhez nincs szükség hitre. Tegyük föl hogy a keresztény egyház álláspontja szerint minden bűn egyforma súllyal esik latba a halál után. De még akkor is megkülönbözteti őket az, hogy a földi lét során van közöttük különbség: aki nagyot téved, az több rosszat tesz és nagyobb szenvedést okoz másoknak. Ha dönteni kell a sok szenvedés és a kevés szenvedés között, akkor a kevés a nyerő. Praktikusan, a mindennapi földi élet szempontjából nézve pozitív hatása van ha nem egyformán súlyosnak tekinted az emberek tévedéseit. Ez tipikusan egy olyan dolog, amikor pusztán a saját tapasztalataid alapján meg tudod mondani, hogy nem érdemes hinni a "mérték nélküli bűnben". Egyébként is kevés kivételtől eltekintve semmiben nem érdemes hinni ami mérték nélküli.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!