Hogyan definiálnád Istent?
"vallás rengeteg dologban megegyezik"
Ezzel kicsit óvatosabban.
Legősibb vallások istenek hatalmát megosztották, persze volt egy főisten,sokszor ő volt a teremtő, de minden jelenségnek volt egy kisistene. Akihez külön lehetett imádkozni.
Monoteista vallásokban jött meg, hogy minden hatalmat egy isten kezébe adták,és létrejött az Isten.
Ahogy tudomány fejlődött úgy lett isten egyre távolibb doménekben űzve, elég olvasni az itteni definíciókat.
pl:"egy intelligens kifogyhatatlan energia forrás" ,
"hatalmát, bölcsességét és igazságosságát nehezen tudjuk fölfogni tökéletlen agyunkkal." vagy "Az abszolút tökéletesség. Az erkölcsi rend eredője"
Ószövetségben,ami több mint 2500 éve íródott jórészt, sokkal emberközelibb volt,történetekben aktív szereplő,és sokszor eléggé emberi vonásokkal tűnik fel.
Pontosan Kedves Kérdező.
Ezért Isten mindig is embereket használt fel szolgáiként, hogy bejelentse a szándékát, amíg nem készült el a teljes Biblia. Sőt még az után is.
Jézus ezért vezette be az a világ méretű prédikáló és tanítványképző munkát, hogy az egész lakott földön halljanak róla, és a szándékairól.
Ha megfigyeled, Isten ítéletet, soha nem hajtott végre bejelentés nélkül. Ettől is igazságos.
s pokol abban az értelemben pedig nincs, mert Ő a halált szabta ki büntetésül, további retorziók nélkül.
S a teremtő pedig nem változott meg a szándékát illetően,
annyi változás történt, hogy amikor megtörtént a megváltás, akkor már nem volt miért védeni a népet, attól, hogy Ábrahám magván szülessen meg. S mikor a választott nép felrúgta a szövetséget, Isten a nemzetekhez fordult, hogy akkor Tegyék meg Ők amit kér. S vannak akik teszik.
Katy Weaver
Szerintem pontosan és teljességgel definiálják Őt az Ő nevei:
1. Allah: Allah (Al-Ilah: Az Isten)
2. Ar-Rahman: A legkönyörületesebb, A jót Adó
Az Irgalmas
3. Ar-Rahim: A Kegyelmes
4. Al-Malik: A Király
5. Al-Quddus: A Legszentebb
6. As-Salam: A Teljes Békesség, A béke Adója
7. Al-Mu'min: A biztonság Adója
8. Al-Muhaymin: A Védelmező
9. Al-Aziz: A Legyőzhetetlen
10. Al-Jabbar: Az Ellenállhatatlan
11. Al-Mutakabbir: Legfelső Nagyság, A
Magasztos
12. Al-Khaliq: A Teremtő
13. Al-Bari: Az Alkotó
14. Al-Musawwir: Az alak adója, A Formáló
15. Al-Gaffar: A Megbocsátó
16. Al-Qahhar: A Legyőző
17. Al-Wahhab: Az Adományozó
18. Ar-Razzaq: A Gondoskodó
19. Al-Fattah: A Bíró
20. Al-Alim: A Mindent Tudó
21. Al-Qabid: A Visszatartó
22. Al-Basit: A Kiterjesztő
/Ezek (21., 22.) a nevek együtt említendőek./
23. Al-Khafid: A Megalázó (például amikor Allah
egy zsarnokot megaláz, lecsökkenti a rangját)
24. Ar-Rafi: A Felemelő (például amikor Allah
valakinek felemeli a rangját)
/Ezek (23., 24.) a nevek együtt említendőek./
25. Al-Mu'izz: A becsület Adója
26. Al-Mudhill: A Lealacsonyító
27. As-Sami: A Mindent Halló
28. Al-Basir: A Mindent Látó
29. Al-Hakam: Az Ítélkező
30. Al-Adl: Az Igazságos
31. Al-Latif: A Gyengéd, A Kifinomult Tudású
32. Al-Khabir: A Mindenről Tájékozott
33. Al-Halim: A Béketűrő
34. Al-Azim: A Hatalmas
35. Al-Gafur: A Sokat Megbocsátó
36. Ash-Shakur: A Felettébb Hálás [A Hálás
(Allah egyik neve), aki bőkezűen jutalmazza
meg a legkisebb jótettet is.]
37. Al-Aliyy: Mindenek Feletti
38. Al-Kabir: A Legnagyobb
39. Al-Hafiz: Az Őrző
40. Al-Mughith: A fenntartó
41. Al-Hasib: A Számontartó
42. Al-Jalil: A Magasztos, A Nagyra Becsült, A
Fenséges
43. Al-Karim: A Kegyes
44. Ar-Raqib: Az Éber
45. Al-Mujib: A Válaszoló
46. Al-Wasi: A Bővelkedő
47. Al-Hakim: A Bölcs
48. Al-Wadud: A Hőn Szeretett
49. Al-Majid: A Legdicsőbb
50. Al-Ba'ith: A Feltámasztó
51. Ash-Shahid: A Tanú
52. Al-Haqq: Az Igazság
53. Al-Wakil: A Gyámolító, A Dolgok Elrendezője
54. Al-Qawiyy: A Legerősebb
55. Al-Matin: A Szilárd
56. Al-Waliyy: A Védelmező, A Szövetséges
57. Al-Hamid: Akit minden hála illet, A
Dicséretre Méltó
58. Al-Muhsi: A Számláló
59. Al-Mubdi: A Megkezdő
60. Al-Mu'id: Az élet Visszaadója
61. Al-Muhyi: Az Életadó
62. Al-Mumit: A Halálba Küldő
63. Al-Hayy: A Mindörökké Létező
64. Al-Qayyum: A Fenntartó
65. Al-Wajid: A Létesítő
66. Al-Majid: A Dicsőítő
67. Al-Wahid: Az Egyetlen
68. As-Samad: A Kitartó- Akihez mindennel
fordulnak a teremtményei
69. Al-Qadir: A Teljesítő
70. Al-Muqtadir: A Tudató, a Mindent
Meghatározó
71. Al-Muqaddim: Az Elősegítő
72. Al-Mu'akhkhir: A Késleltető
73. Al-Awwal: Az Első
74. Al-Akhir: A Végső
75. Az-Zahir: A Nyilvánvaló
76. Al-Batin: A Rejtett
77. Al-Wali: A Kormányzó, A Gyámolító
78. Al-Muta'ali: A Legmagasabb Rangú
79. Al-Barr: A Jóindulatú, Minden Jóság Forrása
80. At-Tawwab: A Kiengesztelődő
81. Al-Muntaqim: A Megtorlás Ura, A Bosszúálló
82. Al-Afuww: Az Elnéző
83. Ar-Ra'uf: A Legkedvesebb
84. Malik-ul-Mulk: A Hatalom Birtokosa
85. Dhul Jalal Wal Ikram: A Fenség és Tisztelet
Tulajdonosa
86. Al-Muqsit: A Méltányos, Az Igazságos
87. Al-Jame: Az Összegyűjtő
88. Al-Ghaniyy: A Legmegfelelőbb
89. Al-Mughni: A Gazdagító
90. Al-Mani: Az Ártalom Elhárítója
91. Ad-Darr: Az Ártó
92. An-Nafi: A Hasznos
93. An-Nur: A Fény
94. Al-Hadi: Az Útmutató
95. Al-Badi: Az Alkotó
96. Al-Baqi: Az Örökkévaló
97. Al-Warith: A Végső Örökös
98. Ar-Rashid: A Vezérlő
99. As-Sabur: Az Állhatatos, A Türelmes
Isten szellem, legfelsőbb, láthatatlan és halhatatlan lény, valóságos személy, Aki teremtője, fenntartója és kormányzója az egész világmindenségnek (láthatóknak és láthatatlanoknak egyaránt). Székhelye a mennyben van, de mindenütt jelen van.
Legfőbb tulajdonságai:
örökkévaló, mindenható, mindentudó, szent, igazságos, hűséges, irgalmas, kegyelmes és féltőn szerető. Isten egy, Aki az emberi értelmet és befogadóképességet túlhaladja, de természetes és kegyelmi kinyilatkoztatásán keresztül megismerhető. Három személyben jelentette ki magát: ő az Atya, a Fiú és a Szent Szellem. S
Az Atya
Az Atya tökéletes és jó Isten, aki minden létező gondviselője. A Fiún keresztül ismerhető meg: ő nyilatkoztatta ki az Atya természetének lényegét, a szeretetet. Az Atyától származik a Fiú és a Szent Szellem, Akik Vele egylényegûek, úgy, hogy az Atya elsőbbséggel bír közöttük.
A Fiú
A láthatatlan Isten képmása és egyszülött Fia, örökkévaló Isten, egy az Atyával. Minden teremtmény előtt született, a földi, mennyei dolgok és létezők őbenne, Általa és Érte állnak fenn. A Mindenható akaratának engedelmeskedve megüresítette magát, emberi természetet vett fel. A Szent Szellem által fogantatott, a szûz Máriától megszületett és itt élt a földön.
Mindenben hasonlóvá lett az emberhez, kivéve a bűnt. Földi életében és szolgálatában is engedelmes volt az Atyának, egészen a kereszthalálig. Ezért az Atya feltámasztotta őt a halálból, és dicsőséggel, tisztességgel koronázta meg, úrrá tette kezeinek minden munkája fölött, és a maga jobbjára ültette. "Ajándékozott Néki oly nevet, amely minden név fölött való, hogy Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké. És minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére." Ő az új és örökkévaló szövetség szerzője, közvetítője az Atya és a világ között.
A Szent Szellem
A Szent Szellem valóságos személy, Aki az Atyától és a Fiútól származik. Azért jött, hogy az Egyházban Jézus Krisztus személyét fölmagasztalja, és minden hívőt elvezessen a Fiúval való személyes közösségre, valóságos Isten ismeretre és imádatra. A Szent Szellem Úr és Isten. Az ellene elkövetett bűnökre nincs bűnbocsánat. Ő kente fel a názáreti Jézust, hogy betegeket gyógyítson, démonokat űzzön, halottakat támasszon és hirdesse Isten országát. ő munkálja ki az emberekben - az Igével egységben - a megtérést, újjászületést, és teszi valóságossá a hívőkben a megváltás ajándékait. Legfontosabb tevékenységei: vezet, tanít, vígasztal és bizonyságot tesz Jézus Krisztusról.
(Az elterjedt magyar fordítások a "Szentlélek" szót használják, az eredeti görög kifejezés szó szerinti fordítása "Szent Szellem".)
Kedves Kérdező! Ezt írod:
"De most hogy tudjuk hogy milyen nagy a világ, és soknak esélye sincs hallani Jézusról én nem tudom elhinni azt hogy Isten az afrikai kis négereket, majdnem az összes Ázsiait, az összes Indiánt, eszkimót a pokolra küldi. Ez elavult nézet mára."
Nos, nem bántásból írom, de azt kell mondjam a Te nézeted számít elavultnak. Egy kicsit utána kellene nézned a dolgoknak.
Máté 24,14
"És az Isten országának ez az evangyélioma hirdettetik majd az egész világon, bizonyságul minden népnek; és akkor jő el a vég."
Tehát az utolsó időkben, (vagyis egy korszakváltás előtti időszakban) ennek egyik jele az lesz, hogy minden nemzetben hirdetik Jézus Krisztus megváltásának jó hírét, öröm üzenetét. Történnek-e ilyenek manapság? Hogyne, vegyük pl Afrikát amit említettél. Reinhard Bonnke német származású evangélista által 50 millió ember adta át életét Jézusnak. Olyan Istentiszteleteket tart ahol 1-2-vagy akár-3,5 millió ember van jelen!!! Ameddig a szem ellát embereket lehet látni, és teherautókkal szállítják el a mankókat, és a tolókocsikat. Hatalmas csodák kísérik a szolgálatát. Persze ilyenekről itthon nem fogsz hallani a kereskedelmi csatornákon, mert ez nem hírértékű esemény a "világnak" hogy megtértek 1 millióan a mai napon. De hála Istennek az interneten keresztül elérhetőek ezek is, nézd meg Te magad is:
https://www.youtube.com/watch?v=MBtBHZtdU78
Ázsiában is nagyon nagy ébredések vannak, pl Dél-Koreában Yonggi Choo gyülekezetének tagjai száma eléri a 800.000-t. Kínától-Iránig mindenhol vannak bővülő gyülekezetek, és azt tudnod kell hogy ezekben az országokban akik vállalják a keresztény vallást, azok az emberek üldöztetést, börtönbüntetést, vagy halálbüntetést kockáztatják. Rendszeresen feldúlják otthonaikat hitükért, és még sok kegyetlenség történik feléjük. Ellenben a jóléti társadalmakra jellemző hogy alig van ébredés, a hívők passzívak, kényelmesek. A nem hívőket pedig a materialista nézetük szellemi vakká tette, és nem látják hogy mi zajlik valójában...
Yonggi Choo-ról is nézhetsz felvételeket itt:
https://www.youtube.com/watch?v=MMa-6AD5an8
Isten áldjon!
Kedves utolsó, az oké hogy most már próbálják ráerőltetni másokra is a keresztény vallást, de pl 200 vagy 400 éve még nem volt lehetőség erre, és gondolom a "szabályokat" azóta Isten nem változtatta meg.. Tehát nem csak most küldni a pokolra azokat akik nem hiszen Jézusban, hanem akkor is mikor nem is volt lehetőségük megismerni a keresztény vallást.
Tehát továbbra is tartom hogy ez elavult, vagy lehet hogy NEM ÉRTEM, és a keresztények gondolom így gondolják.
Kedves Kérdező!
Jól írtad hogy "NEM ÉRTED", de megértheted mert ezek az igazságok nincsenek előled sem eltitkolva, csupán neked kell keresni őket a Szentírásban. De kérdésedre válaszolva, hogy jobban megértsd vissza kell menni Ádám és Évához.
Pál apostol Ádám bűnével kapcsolatban a törvényszegés (parabaszisz) szót használja az eredeti szövegben, amivel arra utal, hogy Ádámnak volt törvénye: „A kert minden fájáról bátran egyél. De a jó és gonosz tudásának fájáról ne egyél, mert amely napon eszel arról, bizony meghalsz.” (1Móz 2:16–17) Ennélfogva amikor Ádám bűnt követett el, tudatos törvényszegést is elkövetett, méltó volt tehát az ítéletre.
Isten az Ádámmal való szövetségkötéskor Ádámban benne látta a leszármazottakat, vagyis ezúttal az egész emberiséget, mint ahogy egy államfő által aláírt nemzetközi szerződés az egész államra és a következő államfőkre is kötelező a diplomáciában. Amikor Ádám vétkezett, Isten szemében mi is mindannyian vétkeztünk őbenne, vele együtt.
Meg kell értenünk, hogy a szerződésszegés pillanatától fogva Istent többé semmi nem kötelezi arra, hogy az embernek kegyelmet adjon. Sőt, Isten akkor is jogszerűen és igazságosan járt volna el, ha Ádámtól fogva egyetlen embernek sem adott volna kegyelmet az üdvösségre. Ha azonban Isten jósága egy-egy ember elhívása esetében túllép saját igazságosságán és jogszerűségén is, emiatt a többi, igazságosan kárhoztatott ember nem mondhatja azt, hogy Isten vele szemben igazságtalan, mert némelyeknek megkegyelmezett. Isten nem tartozik a kegyelemmel senkinek – hiszen akkor az nem is lenne kegyelem, hanem jogos járandóság. A kegyelem lényege szűnne meg, ha úgy értelmeznénk, hogy azt Istennek kötelező megadnia az embereknek. Ha mégis megadja – dicsőség Neki!
Jézus is erre a jogi helyzetre utalt a szőlőmunkásokról szóló példázatában, amely egy olyan gazdáról szól, aki napszámosokat fogadott fel kora reggel, majd kilenc órakor, délben, délután háromkor és végül délután ötkor. A kora reggeltől munkálkodókkal „tíz pénzben” állapodott meg, az esti fizetéskor azonban a legkésőbb munkába állók is tíz pénzt kaptak. Ekkor a kora reggeltől munkálkodók – akik a szerződés értelmében egyébként megkapták a pénzüket zúgolódni kezdtek, és igazságtalansággal vádolták meg a gazdát, mire ő így válaszolt: „Talán nincs jogom azt tenni az enyémmel, amit akarok?” (Mt 20:15)
Pál apostol a Rómaiakhoz írt levélben azt mutatja ki, hogy az eredendő bűn univerzális, és abból kizárólag az újjászületés által lehet kitörni. Vagyis semmilyen bibliai alapja nincs annak az elterjedt felfogásnak, hogy csak a köztörvényes bűnözők kárhoznak el, vagy esetleg még ők sem, de ha valaki általában véve jó ember volt, akkor az automatikusan üdvözülne. A Bibliában nagyon világos kritériumai vannak az örök élet elnyerésének: újjá kell születni egy embernek ahhoz, hogy az eredendő bűntől és az abból szükségszerűen fakadó kárhozatból megszabaduljon. Ezeket a tényeket azonban napjainkban elhomályosítja a humanista szemlélet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!