Hogyan lehet valaki "keresztény", ha homoszexuális?
Hogy lehet keresztény aki káromkodik? Hiszen az a 10 főbűn egyike... Vagy hogy lehet keresztény, aki csalja a feleségét? Szintén az egyik főbűn.
De hogy lehet keresztény az, aki minimálbérre van bejelentve és a többit kézhez kapja? Ez lopás, csalás. Szintén főbűnök. A homoszexualitás dogmatikusan nincs benne a főbűnökbe [igaz a Biblia valóban egyértelműen elítéli], mégis ő nem lehet keresztény?
Pontosítok, hogy egyértelmű legyen a kérdésem:
A Biblia szellemében érdekelne ez a dolog, mert ugye állítólag Isten Szava és ahogy elhangzott, nem beszél kedvezően erről. Sőt!
Tehát nem a papíron keresztényekről beszélek, akik valamely nagy egyház tagjaként tényleg azt csinál, amit akar.
Mondjuk ez is szomorú, de ez az egyházak enyhén szólva -gondja.
Ezeknek a (kb.600) törvényeknek nagy része az ókori időkre, azokra a körülményekre lett kitalálva.
Pl. a "rabszolgák"(szolgálók) tartása, alkalmazása nem volt egyenlő a rabszolgasorsban megismert bánásmóddal, a törvény rájuk is vonatkozott, nem kegyetlenkedhettek velük.
Minden emberre nézve igazságosak voltak a törvények.
A megfogalmazás eléggé pontatlan, sok mindent összekever a nem titkolt cél érdekében.
Ez nem tudományos valláskritika.
De nyilván azok a törvények, melyek a kortól, körülményektől függetlenek, ma is érvényesek, annak ellenére, hogy a keresztények már nincsenek a törvényszövetség alatt.
Az óvszer, vagyis a fogamzásgátlás csak az egyház szerint helytelen, a Biblia szerint nem(persze azért figyelembe kell venni az élet szentségét, tehát az abortáló jellegű fogamzásgátlás tilos).
Na de ha mindent az egyénre bízunk (jó liberális módon) és a fentihez hasonló paródiát csinálunk az Írásokból, akkor csak a Biblia szavát teljesítjük be.
Boldogabbak semmivel sem leszünk!
Tehát akkor ha jól értem a 'keresztény homoszexualitásra' adott válasz arról szól, hogy a nem tetsző részeket kiiktatjuk a bibliából.
Ez is egy módszer, csak az a baj, hogy a rendőr akkor is megbüntet, ha a KRESZ-könyvből kitépjük a lapokat.
A linket bemásolónak:
A Biblia a "törvény" szót több értelemben is használja. Oda kell figyelni arra, hogy éppen melyik értelem fordul elő.
- a keresztényekre nem vonatkoznak a zsidóság tisztasági, liturgikus, és ókori polgári törvényei (tehát a linkben említettek sem)
- az egyetemes erkölcsi törvény viszont mindenkire vonatkozik (Hogy kétség se legyen a dolog felől, a Róma 1-ben, ahol már kifejezetten a keresztényekhez szól, a homoszexualitást szintén bűnnek mondja Pál)
Például az ószövetségi törvények alapján bűn disznóhúst enni, házasság előtt nemi életet élni, más törzsbéli nőt elvenni, az Úr nevét hiába szádra venni, stb. (Ez alapján elég sokan pokolra kerülnénk.) Nem látom például a hatalmas vitát, miszerint a házasság előtti nemi élet pokolra juttat -e? Vagy a fogamzásgátlás, ami szintén bűn. Viszont ezt majdnem mindannyian elkövetjük.
Tulajdonképpen régóta annyi történik, hogy a bibliai törvények közül néhány lapot kitépnek. Ha már itt tartunk Jézus Krisztus, a kereszténység alapítója, Isten fia az ószövetségi törvények nagy részét hatályon kívül helyezte, mivel ő maga sem tartotta őket. Viszont Krisztus sohasem beszélt a homoszexualitásról. Az őutána élt egyházatyák véleménye pedig kb. annyit ér, mint az enyém, ugyanis csak emberek voltak.
Olvasd el amit eggyel előtted írtam. Kár hogy le lett pontozva, pedig igaz.
A disznóhúsevés, és a többi hasonló étkezési és rituális törv. --> az ókori zsidóknak adatott törvények.
A Krisztusban hívők ezek alól fel lettek szabadítva. Ezzel kapcsolatban olvasd el az Apostolok Cselekedetei 15. részét, és Márk ev. 7,14-23 -ig, valamint az egész Galatákhoz írott levelet.
Az erkölcsi törvény viszont soha nem lett hatályon kívül helyezve, és ebbe beletartozik a homoszexualitás is, valamint a házasság előtti szex is. Aki komolyan veszi a hitét az ezt a részét is komolyan veszi.
Jézus valóban nem beszélt a homoszexualitásról, ennek valószínűleg az az oka, hogy ő zsidó környezetben prédikált, tehát olyan helyen, ahol a Tóra miatt mindenki számára evidencia volt, hogy az bűn.
Pálnak viszont kellett ezzel a kérdéssel foglalkoznia, mivel ő a pogányok között hirdette Krisztust. Igaz, ő nem Isten Fia, mint Jézus, de Istennek egy különlegesen felhatalmazott embere, apostola, akit Isten különleges módon igazolt pecsétjével.
Pokolra pedig nem ez vagy az a konkrét bűn juttat, mert bűne mindenkinek van, hanem az Istentől kapott kegyelem elutasítása.
Az, aki elfogadta és átélte ezt a kegyelmet teljes mélységében, megundorodik a bűnétől, és kérni fogja Istent, hogy segítsen attól valóban megszabadulni. És akkor a dolog nem egy erőtlen emberi küzdelem lesz önmagunkkal szemben, hanem a mindenre képes Isten szabadítása.
Én így gondolkodom a Biblia alapján.
No azért érintőlegesen említi (Mt19,4):
"Nem olvastátok, hogy Aki kezdettôl fogva teremtett, `férfinak és nônek alkotta ôket'? {Ter 1,27}"
Ő azért nem beszélet erről igazán, mert a zsidóknál ez már szabályozva volt, pál viszont a pogányokhoz beszélt, ő többször is említi a témát, de ő ugye "csak egy ember".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!