Mi lesz a büntetésem?
Milyen ítéletet fogok kapni Istentől azért mert;
Térdet hajtok Jézus Krisztus előtt!
Azért mert tiszta szívemből imádom Öt!
Azért mert tiszta szívemből szeretem Isten egyszülött fiát!
Azért mert Ő az első gondolatom és az utolsó az életem minden napján!
És azért mert minden nap megmerem köszöni neki imában,hogy meghalt értem és még egy lehetőséget adott az örök élethez!
Ha mindazért amiket itt felsoroltam Isten elítél akkor abból az istenből nekem nem kell.
Mindenkinek szeretném a véleményét.
Ti hogy álltok hozzá ehhez a kérdéshez?
Tulajdonképpen itt nem is rólam van szó hanem Istenröl..
Mindenki valtozhat,jo es sajnos rossz iranyba is.
Ha en tudom hogy bunos vagyok,mert teszek helytelen dolgokat,es nem igyekszek valtoztatni rajta ,hogy helyes legyen,az mar szandekos.
Ha valaki tudna tenni a helyes dolgokat es nem teszi,bune az annak.
En nem varnam meg,mi lenne a buntetesem,meg van ido valtoztatni rajta.
Sokan tesznek jo dolgokat,de nem pontos ismeret alapjan.
Kedves tanúk! Én nem indítottam semmiféle háborút vagy összeesküvést vagy bármi ehhez hasonlót.
Te 10 tanú válaszoló miről beszélsz? A háborút ti indítottátok el anno akkor amikor megvontatok Jézustól az imádatot....akkor bizony senki nem beszélt semmiféle háborúról,igaz? De lényegtelen azt hiszel rólam amit éppen akarsz.
Csak azt nem értem,hogy miért nem arra válaszolsz amit kérdeztem ahelyett, hogy itt játszd a "szentet".
A kedvedért leegyszerűsítem a kérdést; "SZERINTED BŰNÖS VAGYOK AZÉRT MERT IMÁDOM JÉZUS KRISZTUST?" Erre válaszolj megkérlek és ne beszélj itt háborúkról meg lázzadásról.
"BŰNÖSNEK LÁTSZ AZÉRT A TETTEMÉR, AMIÉRT LETÉRDELEK JÉZUS ELŐTT ÉS IMÁDOM ÖT?"
Ez itt a kérdés...!
Miért szerettek ti folyamatosan kombinálni és eltérni a kérdéstöl?
Azt hiszem ez lesz a következő kérdésem a gyakorin.
"Csakhogy az általd említett - azokon a
bûnökön kívül, amikért elítélték -"
Kedves Nneddudgi!
Remélem olvasod. Leköteleznél ha leírnád, hogy mi volt a vád ellene, ami miatt elítélték. Csakhogy a kedves JT-k is elolvassák. :-)
Kedves kérdezõ!
Megpróbáltam lazára venni, de ha erõlteted - jó tudom, nem velem veszexel és gyanítom, a lényegben egyetértünk - ha a konkrét kérdésedre konkrét és pontos választ akarok adni ( tulképp az elõzõben is írtam, csak lazán ):
Ha embert imádsz, az bizony a zsidó vallás, a Biblia, úgy értem a Tóra szigorú szemével bálványimádás, mert zsidó felfogás szerint I-tennek nincs fizikai formája, nem test.
Ez+ert bármilyen fizikai testnek - legyen élõ, vagy élettelen - I-teni lényeget tulajdonítani bálványimádás.
Az pedig a három legsúlyosabb bûn egyike, olyan, amit zsidónak akkor sem szabad, ha saját életét menthetné meg vele.
Ezért vállalta sok zsidó a középkorban a máglyahalált a kitérés helyett.
Minthogy azonban mind a zsidó vallás, mind a kreszténység voltaképp a szeretetrõl és a rászorulók segítésérõl, szóval az emberségrõl szól, a rabbik, kvált a neológok megtalálják a kimagyarázás módját, vagyis, hogy mégse kelljen a keresztényekt bûnösnek tekinteni, hisz a parancs végülis zsidóknak szól, ami pedig azt illeti, hogy hogyan kell(ene) az embereknek élnikük, arról mindkét vallás ugyanazt tanítja.
Szeretnék # 14 tegnap 23:36 kérésének is eleget tenni, viszont nem szeretnélek megbántani. Ugyanis a Talmud egy helyén olyan személyrõl van szó, akit nagy valószínûséggel Jézussal lehet azonosítani, akit azonban a leírás szrint nem keresztrefeszítettek, hanem megköveztek és a holttestét "akasztották fel" ( így írja ) mármint valószínûleg a keresztre, de lehet, egyszerûen egy fára. Ilyenrõl ír a Biblia egy helyen. Azt írja, ha valakit megköveznek és a holttestét felakasztják egy fára, nem szabad másnapig otthagyni, mert a bûnöst is el kell temetni.
A Talmudban az említett részlet a Szanhedrin traktátus 43a oldalának utolsó elõtti része a ( megbízható ) Soncino fordítás megjegyzi, hogy az utolsó két bekezdés ( a fordításban, mert az eredetiben nincs ilyen tagolás ) azokban a kiadásokban, melyekre az egyházi cenzúrának még volt hatása, nincs benne. A legrégibb ránkmaradt példányból pl kivakarták, csak nagy igyekezettel lehetett kiolvasni, hogy mi volt eredetileg.
Itt egy cikk a kérdéses részrõl: [link]
A Soncino-féle angol fordítás itt: [link]
A cikkben közli az oldal fénymásolatát, az arameus ( vagy héber ) szöveget és a magyar fordítást, valamint
egy ( keresztéeny ) angol kutató fejtegetését arról, hogy szerinte a szöveg egy részét utólag írták hozzá.
Ezt úgy mondanám, hogy "keresztény ábrándozás", mert a megelõzõ részben pont azt tanítja, hogy úgy kell eljárni, ahogy ez a rész leírja, ezt épp példának hozza fel.
Mos majd megint kapo a fejemre, hogy "a tartalomhoz képest túl hosszú", ami igaz, csakhát próbálok ködösíteni, mert nem szeretnék senkit megbántani a hitében.
Talán ez ügyben annyit, hogy egy kereszténynek igazán nem kötelezõ a Talmud leírását tényként elfogadni, hisz annyi mindenképp biztos, hogy a Talmudot isz 200 után kezdték leírni, addig szájhagyomány útján maradt fenn, ami benne van. Olyor úgy írja, hogy x rabbi mondja y r nevében, aki z nevében, stb, van, hogy aki eredetileg mondta, az ebben a sorban a nyolcadik. ( Ennyit az illendõ forrásmegjelölésrõl, pedig az nem is doktori disszertáció volt. ;) )
Nagyon köszönöm a választ és a cikket!!!
Pontosan erre voltam kiváncsi. A Szanhedrin vádjaira. :-)
Ne tévedjünk, a TRAKTÁTUS CÍME az, hogy Sanhedrin, de ez nem jelenti, hogy ebben minden a Szanhedrinrõl szól, azt sem, hogy csak a Nagy Szanhedrinrõl lenne szó benne.
Szanhedrin trakátus tartalma: A halálbüntetés törvényei: melyek azok a vétségek és bűnök, melyek halállal büntetendők, és miképpen kell az ítéletet végrehajtani. Részletesen tárgyalja a különféle bíróságok összetételét, illetve a bírósági eljárást. Az aggadikus fejezetekben kerülnek megtárgyalásra a vallási hitelvek, illetve az ember helye az Eljövendő Világban.
Más helykrõl kidrül, vagy inkább nagyon valószínûnek látszik, hogy a perbefogás a papi párt, a Szaduceusok kezdeményezése volt, nem pedig a farizeusoké ( amit az evengéliumok sugallnak, vagy talán írják is ). Utóbbi szinte kizárt, mert tanított a Templomban, ami a farizeusok hozzájárulása nélkül nem lett volna lehetséges, mivel a Templom az õ fennhatóságuk alatt állt abban az idõben. Amiben az a sajátságos, hogy ugyanakkor az épületbe nem feltétlenül mehettek be, mert oda csak leviták ( Levi törzsébõl származók ) léphettek.
Az, hogy J. tanított a Templomban, úgyértendõ, hogy a falon belül ( aminek maradványa a Siratófal ), de a szabad térben.
( Ne kérdezd, mi volt, ha esõ esett, az Jeruzsálemben Pesachtól az õszi ünnepkör végéig oly ritka, hogy nem is tudom, elõfordult-e valaha :) )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!