Vajon Istennek mindegy, milyen imádatot mutatunk be neki?
21/52 A kérdező kommentje:
kedves 12.02 elnézést, azt hittem, ezok a közismert imák, mint pl az üdvözlégy, vagy stb. máriához szólnak, és ebből következtettem, hogy hozzá imádkoztok, vagy az ő segítségét kéritek. a pokol természetesen bibliai tanítás, úgymint az emberiség közös temetője, de szó sincs rolla, hogy itt kínoznák az embereket, hisz a bűn zsoldja a halál, így aki meghal, megfizetett a bűneiért. és mivel az emberi testnek nincs olyan része, ami túlélné a test halálát, így lélek sincs, azaz a lélek maga az ember. ha vajon egy ember életében orvos volt, de meghalt az ember, az orvos tovább él? tistítótűzre nincs szükség, sokkalinkább arra, hogy az élő emberek megfehérítsék ruhájukat Krisztus vérében. valójában mindkét tanítás szükségtelenné tenné a feltámadást.
Miért, a lélek a test része?
Szerintem a test teljesen élettelen. Élettelen anyagok halmaza. A lélek teszi élővé.
Mit értünk lélek alatt??? Valahogy mindenki másként határozza meg. Kéne egy teológiák közti értelmező szótár. Ugyanarról beszélni csak más szavakkal. Bábel tornya.
2009. dec. 4. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
Azt írtam, nem imádkozunk Máriához Isten helyett! Máriához mint közbenjáróhoz imádkozunk, ahogy az apostol is buzdította a híveket: imádkozzanak egymásért.
A pokol, lélekhalhatatlanság kérdéseit már megvitattuk korábban, felesleges újra felhozni.
2009. dec. 4. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
Kedves Kérdező!
1. A Teremtőhöz "az ő alkotásait megértve" lehet eljutni.
2. Az imádat a cselekedetekben mutatkozik meg, a Jézus által említett "gyümölcsök" által imádod és dicsőíted a mennyei Atyát.
Hogy még egy idézetet hozzak erre gyakorlati példaként:
"Tiszta és szeplő nélkül való istentisztelet az Isten és az Atya előtt ez: meglátogatni az árvákat és özvegyeket az ő nyomorúságukban, és szeplő nélkül megtartani magát e világtól." (Jak 1:27). A többi csak külsőség...
Ennél tömörebben már nem tudom...
Üdvözlettel: Péter
2009. dec. 4. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
Kedves ma 13:03-kor hozzászóló!
Jó kérdéseket feszegetsz! Van olyan teológia, amely szerint a Biblia a görög elvet vallja: ember = test + lélek + szellem, van olyan teológia ami a dualizmust hírdeti: Ember = test + lélek, és van a Biblia... ;-)
A Bibliában ugyanis ezt olvassuk:
"És formálta vala az Úr Isten az embert a földnek porából, és lehellett vala az ő orrába életnek lehelletét. Így lőn az ember élő lélekké. (I.Móz 2:7)
Héberül: Bászár + Ruah = Nösama
Átforgatva a görögbe: Sarx (szoma) + Pneuma = Psziche
Ez sokaknak persze nem tetszik, főleg akik nagy "szellem" hívők... ;-)
Üdvözlettel: Péter
2009. dec. 4. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
26/52 A kérdező kommentje:
kedves 13.07 anélkűl, hogy újjabb vitába bocsájtkoznék, szívesen venném, hogy az általad ídézett "mária, mint közbenjáró" rész hollétét a bibliában leírnád, és ugyanakkor a véleményedet kérném a 1 timóteusz 2:5 ről. köszönöm.
27/52 A kérdező kommentje:
kedves péter az általad 1 ként jellemzett válaszod alapjaiba hibás. a valódiról a biblia a jól ismert jános 14:6 -ban ír.
28/52 A kérdező kommentje:
kedves péter TEST+SZELLEM=LÉLEK(ne'fes, pszü-khé') 1mózes 2:7 ; vagy az 1 kor 15:45: a pszü-khé' tárgyesete; vagy 1 péter 3:20 pszü-khai' a pszü-khé' többesszáma. vagy az 1 mózes 9:5 szintén ne'fes, azaz a léleknek van vére. de pl a prédikátor 12:7 már rú'ach nem pedig ne'fes. a görögben pedig a szellem pneu'ma-tosz nem azonos a lélekkel pszü-khész'
és akkor a "Napba öltözött Asszony" a Jelenésekben, Ő ki? Speciel nyílt titok hogy a Biblia erősen patriarchális jellegű, és a NŐ-t , mint a Teremtés másik felét "elfelejtik" benne. Ez valószínű köszönhető annak a századokon át ívelő "asszonyállati" státusznak, amiben a nőknek része volt. Pedig... ha belegondolunk Mária méhében hordozta Isten fiát, megszülte, felnevelte, ott volt a halála alatt...és akkor ő egy "szimpla zsidó nő"? Nem istenként tisztelik a katolikusok Máriát, tisztában vannak vele, hogy nem az. Isten fiának szülőjeként tisztelik. Mindegy, nem érdemes mély magyarázatokat keresni ebben. Elvitte az egyház egy rossz irányba Mária szerepét, és túlbuzgón imádatra hívta fel a népeket. Ettől jópár hívő eltávolodott.Nem csodálom.
2009. dec. 4. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
30/52 A kérdező kommentje:
Jézus egyértelműen tisztelettel bánt a nőkkel, egy olyan korban, amikor ez nem volt "divat". pl a szamáriai aszony esete. valóban elvitte az egyház, nem is kicsit, mert bár máriát a biblia nagy kegyben részesített aszonynak írja le, arra végképp nem buzdít, hogy bármit is kérjünk tölle, vagy benne bízzunk, vagy egyéb dolgokat tulajdonitsunk neki, hiszen ember volt, és meghalt.
További kérdések: