Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Szerintetek mária tényleg...

Szerintetek mária tényleg Isten anyja?

Figyelt kérdés
és tényleg szűz?
2009. nov. 29. 17:25
1 2 3 4 5
 31/41 anonim ***** válasza:
2009. nov. 30. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/41 anonim ***** válasza:
Hát igen, ahol Jézus élete és halála lezajlott, azt a Jeruzsálemet már hiába is keresnénk. A rómaiak porig rombolták, még a nevét is elvesztette. A Cardo (ahol a keresztutat járják a zarándokok) sokkal későbbi. Csak legendák vannak, bizonyíték majdnem semmi. Vagy hiszel benne, van nem.
2009. nov. 30. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/41 anonim ***** válasza:
43%
Megáll az eszem, valaki gyereket szül és szűz marad utána? Én is inkább a félrefordításra gondolok, fiatal nő, ezt elhiszem. A Biblia egyébként a kultúrtörténet része, nagyon értékes olvasmány. De próbálj meg ma az Ószövetség szerint élni! Pl. ha meghal a bátyád, vedd el az özvegyét, esküdj a nemi szervedre tett kézzel (általános szokás volt), vagy feküdj le a menyeddel. És hidd el, hogy hat nap alatt(!?) teremtette Isten a világot, mindnyájan Ádám és Éva leszármazottai vagyunk, akinek kígyó kinálta az almát. A nők pedig (kivéve Máriát) alacsonyabbrendű lények.
2009. nov. 30. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/41 A kérdező kommentje:
kedves 17.57 "ha te arra alapozod a katolikus valást, hogy mi van benne a bibliában, már régen rossz" egyetértek! a katolikusok tanai tényleg nincsennek benne a bibliában.
2009. dec. 1. 05:06
 35/41 A kérdező kommentje:
kedves 17. 57 az hogy ne m készíthetsz atombombát, így konkrétan tényleg nincs benne a bibliában, de az, hogy tedd le a kardot, az igen. sőt az is, hogy Isten szolgái "hadakozást többé nem tanúlnak" de hát igazad van, ilyen kritikán aluli kérdést! a bibliát tényleg olvasni kell.
2009. dec. 1. 05:10
 36/41 anonim ***** válasza:

20:51-nek:

Szerintem azért hívják Szűznek Máriát, mert szűzen fogant. Nem azért, mert szűz maradt szülés után...

2009. dec. 1. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/41 anonim válasza:

"A kérdező kommentje:

kedves 18.30 engedd meg, hogy azt kérdezzek ezen az oldalon amit szeretnék. úgy gondolod hogy aki igazán hisz, annak nincsennek kérdései?"

A komment megírásának időpontja: 11-30 08:24

Persze hogy lehetnek kérdéseid! Nekem is voltak amíg hittem, de aztán úgy 14-15 évesen rájöttem semmi valós alapja a mesének. Tulajdonképpen azt is kérdezhetted volna > és KI AZ APJA? Ez is hasonló fajsúlyú kérdés, ami ugyanúgy szerepel az írásokban mint az anyja. Remélem nem bántottalak meg, nem akarnék ilyet!

Üdv: espirit

2009. dec. 5. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/41 anonim ***** válasza:
Valahogy úgy ismerem a történetet, hogy Isten "megáldotta" Máriát (tehát vehetjük szüzesség elvétele nélküli megtermékenyítésnek) de nem, Nem az anyja Istennek, csak Jézusnak. Viszont sok helyen azonositják jézust istennel
2009. dec. 7. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/41 anonim ***** válasza:
És eljött a Szentlélek galamb képében és áldottá vált Mária. Vagyis az Isten galamb képében? Mint ahogy Zeusz Léda asszonyt meglátogatta hattyú képében és az asszony ezek után tojásokat(!!!) rakott. A tojások közül az egyikből kelt ki a híres-hírhedt Helené. Beleszőtték a pogány legendákat a történetbe.
2009. dec. 7. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/41 anonim ***** válasza:

Szűz Mária, Isten Anyja


"Hogy lehet az, hogy Uramnak anyja jön hozzám?" (Lk 1:43)


Természetes, hogy Mária az Istennek mint ilyennek anyja nem lehetett. De mert Jézus egy személyben Isten is, ember is volt, tehát tökéletesen helyes, ha Szűz Máriát "Isten anyjának" nevezzük. Mert bár nem az Istennek mint ilyennek volt anyja, de anyja volt annak a Jézusnak, aki Isten is volt. A pápa anyját is joggal nevezzük a pápa anyjának, bár a pápát nem mint pápát, hanem mint kicsi gyermeket hozta a világra.


Az istenanyaság keresztények közötti tudatosodásának köszönhetően Szt. Iréneusz óta mind erősebb lett Szűz Mária tisztelete és dogmatikai súlya a kereszténységben. „A világ összes eretnekségét egymaga megcáfolja" (cuncta haereses sola interemisti in universo mundo) - énekli a római liturgia. Vagy ahogyan a régiek mondták: „Szűz Mária az összes eretnekség diadalmas cáfolata," hiszen a Szűz Máriáról szóló katolikus tanítások mindig a Krisztusról szóló igazság (dogma) világosabb előterjesztését segítik elő. Innen van az, hogy a tévtanítások ösztönös következetességgel kezdik ki Szűz Mária valamely üdvtörténeti célokat szolgáló kiváltságát (privilegium), vagy valamely Szűz Máriához kapcsolódó krisztológiai dogmát.

Λz Anyaszentegyház mélységes tisztelete a Szent Szűz iránt mindenkor mentes a bálványimádástól, meUyel sokszor megvádolják. Mindazonáltal a felesleges félreértéseket és az embernek nem járó kultusz gyanúját elkerülendő, mégis szükséges az egyes mariológiai dogmák részletes elemzése, és annak kimutatása, hogy amiként Szűz Mária egész élete Krisztusnak volt szentelve, úgy a személyéhez kapcsolódó hittételek is Krisztus kinyilatkoztatásának mélyebb megértését szolgálják.

A protestantizmusból megtért John 1 lenry Nevvman bíboros szavaival: „Még ha az Egyháztól távolállók tagadják is, az alapkérdés, mely mellett kitartok, egyszerűen az, hogy Mária méltósága Krisztusért van. Ezért köszöntjük és tiszteljük az összes teremtmény legkiválóbbjaként, és azért, hogy megvallhassuk Istent is, mint egyes-egyedüli Teremtőnket" (Newman. Mix 344.).

Az első és legfontosabb Máriához kapcsolódó tanítás, hogy Ő Isten Anyja, méghozzá valóságosan és tulajdonképpeni értelemben vett Istenanya. A liturgia és a teológia számos névvel fejezi ki ezt az igazságot: Istenszülő (Theotokosz, Deipara, Genetrix Dei, Bogorogyica), Isten Anyja (Méter Theu, Mater Dei). Mária tehát Istenanya, de nem anyaisten. A dogma nem azt tanítja, hogy az istenség Máriából forrásozik, hanem azt, hogy akit Mária megszült, valóban Isten volt. Nem magára vette az Istenséget, hanem fogantatásának első pillanatától valóságos ember, öntudatlan és tehetetlen magzat, és ugyanakkor a mindenható és mindentudó Isten is. Mária istenanyasága tehát azt a dogmát hirdeti és erősíti, hogy Krisztus valóságos Isten és valóságos ember, akiben a két természet egyesült. Nem véletlen, hogy Ncsztoriosz, aki úgy szétválasztotta Jézusban a két természetet, hogy már aligha lehetett egy személyről beszélni, megtámadta az Istenszülő kifejezést is. Megértette ui., hogy a kifejezés garanciája annak a tanításnak, hogy Jézusban a két természet egy személyben egyesül. Szó sincs tehát semmiféle teogóniás gondolatról, hiszen az anyaság közvetlen tárgya csak a foganás és a szülés, és Mária Istent fogant, és az Istent meg is szülte. Ez azonban nem jelenti, hogy az Isten mindenestül belőle fakadt. Helyesen mutat rá Aquinói Szt. Tamás: „Még a természet szerinti szülésnél is igaz, hogy az anya csak a testét, de nem a lelkét adja a magzatnak, hiszen az utóbbit minden esetben Isten közvetlenül teremti a foganás pillanatában. Mégsem mondjuk sohasem, hogy egy nő Péter testének az anyja, hanem csakis azt, hogy Péter anyja" (Thom. Aq.: Summa Theol. III. 27. 5. a.). Ugyanezért mondja Nazianzi Szt. Gergely, hogy: „aki nem hiszi, hogy Mária az Isten Anyja, az istentelen" (Nazian. Epist. 1(11, 4). Igazolás:

Tételünk igazából egy szillogizmus (két álltásnak egy harmadik állításba vak) logikus továbbgondolása):

1. Jézus Krisztus Isten.

2. Szűz Mária Jézus Krisztus édesanyja. Tehát:

3. Szűz Mária Isten Anyja.

A dogma igazolásához tehát elegendő az első két állítást bizonyítani.


Is the Blessed Virgin the Mother of God?

Yes, the Blessed Virgin is the Mother of God, because she is the Mother of Jesus Christ, who is true God.


istenanyaság: a Boldogságos Szűz Mária méltósága, amely azt jelzi, hogy a tőle született Jézus énje szerint az örök Fiú, vagyis isteni személy. Ezért Máriát Isten anyjának lehet nevezni akkor is, ha a Fiú tőle csak az emberi természetet vette magára. - A Theotokosz név már Órigenésznél megtalálható. Igazi jelentőségét a 3-4. sz. krisztológiai viták során nyerte. Tartalmilag utalt rá 325: a niceai zsinat és 381: az I. konstantinápolyi zsinat, amikor megvédte a Fiú istenségét és valódi emberré levését Máriától. Kifejezetten 430: az efezusi zsinat és 451: a kalkedoni zsinat szentesítette használatát. Ezután átment az Egyh. lit-jába (Mária istenanyasága ünnepe) és a hívők tudatába. - Az istenanyaság hittétele a gnosztikusok fölfogásával szemben állítja, hogy Jézus valóságos, nem pedig csak látszólagos testet vett magára Máriától; Nesztoriosszal szemben állítja, hogy Jézusban az isteni és az emberi természet egy személyben, a Fiú személyében egyesült, azért ő egy valóság. Nesztoriosz csak a Khrisztotokosz, 'Krisztusszülő' nevet akarta elismerni, vagyis azt, hogy Jézus, aki Máriától született, csak emberi személy volt, legföljebb később, keresztelkedésekor töltötte el az Ige, s így lett belőle Krisztus, azaz Fölkent. - Az Istenanya címet maga a Szentírás ugyan nem alkalmazza Máriára, de benne van annak két teol. előzménye: ti., hogy Jézus Máriától született, s hogy ő valóban az Isten Fia volt, vagyis isteni személy. Azt is meg kell látni, hogy Máriában az anyaság nem egyszerűen biológiai folyamat volt, hanem valóságos személyes, anya-gyermek viszony. A cím és a szóhasználat így hozzájárul Krisztus titkának és Mária titkának mélyebb megértéséhez. Benne van annak elismerése, hogy Krisztusban az isteni és az emberi természet valóban egységet alkot, vagyis embersége földi életének első pillanatától kezdve egységben volt a Fiú személyével (hüposztatikus egység). Továbbá Mária azt adta gyermekének, amit az anya adhat, de aki tőle született, az személyisége, énje szerint Isten volt, s Mária ennek a személynek az anyja. - A teol. mindig úgy tekintette Mária istenanyaságát, mint a legnagyobb kegyelmi kiváltságot és egész megszentelésének a forrását, hiszen senki sem léphetett szorosabb kapcsolatba Krisztus emberségével, a kegyelem forrásával, mint ő, az anya. Anyasága azonban Isten teremtő tevékenységén nyugszik, és Jézus szűzi fogantatását is így kell értelmezni. Ezért az ő kiváltságának semmi köze a mitológiai hasonlatokhoz, ahol istenek kerülnek nemi kapcsolatba földi nőkkel.

2009. dec. 13. 02:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!