Miért tüzes a pokol?
A bűnösök miért nem egy fagyos, magányos céltalan helyre kerülne?
Vagy mindenki "egyéni pokolba" kerül?
"Miért kell a hitehagyott tanítások után menni?
Ezt a kérdést rendszeresen felteszik, pedig a válasz meg van, NEM LÉTEZIK.
A pokol, egy igen rossz fordítása a sírgödör szónak."
Hehe, ez tetszett.
Mellesleg már a Septuaginta zsidó fordítói is "hitehagyottak" lehettek, hiszen Hadésznek fordítják a Seolt, ami azt jelzi, hogy a zsidó közgondolkodásban i.e. 300 körül, a seol már jóval többet jelentett, mint egyszerű sírgödör. Hiszen a Hadész görög szó a népes alvilágot (sőt annak istenét is) jelentette a zsidó fordítók által is nyilvánvalóan ismert görög mitológiában.
Aztán az Újszövetség írói is "hitehagyottak" voltak, mert ők is használják a Hadész szót, pedig a korban minden ember a Római birodalomban, ez alatt a szó alatt az alvilágot értette, ahova a halottak árnyai kerülnek, nem sírgödröt.
A Cs 2:27-ben Péter a Zs 16:10-et idézi; ebből látszik, hogy a hádesz a seol megfelelője, és az emberiség közös sírjára vonatkozik (szemben a görög ta′phosz [az egyén sírja] szóval). A hádesznek megfelelő latin szó az in·fer′nus (néha in′fe·rus). Ennek jelentése: ’ami alul van; az alsóbb régió’, s jól ráillik a sírgödörre. Ez a szó tehát kellően megközelíti a görög és a héber kifejezést.
Az ihletett Szentírásban a „seol” és a „hádesz” szó a halállal és a halottakkal áll kapcsolatban, nem pedig az élettel és az élőkkel (Je 20:13). Ezek a szavak önmagukban nem tartalmazzák sem az öröm, sem a fájdalom gondolatát, vagy az ezekre való célzást.
(Cselekedetek 2:27) 27 mert nem hagyod lelkemet a hádeszben, és azt sem engeded, hogy a te lojálisod romlást lásson.
Jézus hogyan lehetett volna ott? Ha ez az értelme?
„halottá lettem, de íme, örökkön-örökké élek, és nálam vannak a halál és a hádesz kulcsai” (Jelenések 1:18b). Jehova hatalmat adott neki a halottak feltámasztására. Ezért mondhatja Jézus, hogy nála vannak a kulcsok, amelyekkel megnyitja a kapukat azok számára, akiket a halál és a hádesz (sírgödör) fogva tart. (Vesd össze: Máté 16:18.)
Ennyit erről,
Valószínűleg a Jelenések könyvének tüzes tava ihlette a dolgot:
„Az ördögöt, aki félrevezette őket, kénköves, tüzes tóba vetették – itt fog gyötrődni a vadállattal és a hamis prófétával éjjel-nappal, örökkön-örökké. (...) A halált és az alvilágot a tüzes tóba vetették. A tüzes tó a második halál. Aki nem volt beírva az élet könyvébe, azt a tüzes tóba vetették.” Jel 20:10-15
„A bűnösök miért nem egy fagyos, magányos céltalan helyre kerülnek?”
Oda kerülnek. Jézus úgy jellemezte, mint sötétség, ahol csak sírás van és fogak csikorgása.
Amíg az ember a fizikai testében tartózkodik, különböző vágyai vannak, amiket így vagy úgy ki tud elégíteni.
Éhség, szomjúság stb stb...
Az emberek különbözőek abból a szempontból, hogy milyen mértékű vágyakozás él bennük egyes dolgok iránt.
Vannak, akik még "új szükségleteket" is kialakítanak, azaz olyan vágyakat, amik nem szükségesek az élethez. Például az alkoholisták.
Mert az alkohol ugye nem szükséges az élethez (úgy mint például a rendszeres táplálék) mégis, egy alkoholista számára szükségletté válik, egy újabb szükségletté, a már meglévők mellett.
És azt is tudjuk, hogy nem a test vágyakozik, hanem a lélek. (Egy holttestben nincs már vágy, pedig a test, még egy darabig ott van).
Akkor most képzeld el, hogy a lélek a halál kapuján átlépve elhagyja a fizikai testet és magával viszi mindazon vágyakat, melyeket korábban még ki tudott élni amikor még a fizikai testében volt.
De most már nincs fizikai test, hanem csak a vágy, annak lehetősége nélkül, hogy kielégüljön.
Ilyenkor lassan "elégnek" a vágyak. Minél jobban kötődik az ember a vágyaihoz, minél mértéktelenebbek a vágyak, annál hosszadalmasabb ez az "égés".
13-as, az a baj, hogy nem magyaráztál meg semmit.
Ha a magyar pokol rossz fordítása a seol-nak, akkor a görög Hadész is rossz fordítása a seol szónak. A hadész az alvilágot és annak istenét jelentette (a haidesz szó eredetileg láthatatlant jelent), nem sírgödröt. A görög Hadészt holtak árnyai és alvilági istenek lakják. A benne lévő halottakat meg lehet idézni (lásd Odüsszeia).
Tehát a görög hadész vagy pont olyan rossz fordítása a seolnak, mint a pokol, vagy szándékosan akarták a fordítók a görög hadészhoz hasonlítani.
Kedves 16/16-os!
Utalsz itt a Gorog forditasra.
Sajnos Pal apostol profeciaja beteljesedett. Mert O azt irta le, hogy majd az O halaluk utan elternek az igaz hittol. Olyan tanitasokat fognak tanitani, amik elternek a Biblia tanitasatol. Es ez be is kovetkezett.
Hiszen az apostolok halala utan elkezdodott a gyulekezetek felbomlasa.
Pontosan a Gorog Platon tanitasat kezdtek tanitani, a "lelek hallhatatlansagaval" kapcsolatban. Onnan vette at az egyhaz ezt a tanitast.
Mert a Biblia vilagosan megirja, hogy mi lesz azokkal akik meghaltak. Hova kerulnek, es milyen allapotban lesznek. Ezek tiszta vilagos magyarazatok. Ami ezeken felul van, az mar "emberi tanitas", meghozza hamis.
Masreszt ezzel a tanitassal Istent gonosznak, es igazsagtalannak tuntetik fel.
Hiszen az ember eletideje kb. 70-80 esztendo. Van aki kevesebbet el meg, van aki tobbet, de az atlag ez. Na mar most, egy ember az eletideje alatt elkovetett bunokert, hogyan szenvedne "orokke, egy tuzes pokolba"? Nem igazsagtalan lenne Istentol ez a buntetes?
De errol szo sincs. Valoban a forditasok helytelenek. Az apostolok idejeben ilyen tanitas meg nem letezett. Ok tudtak, ha meghal valaki, akkor a sirba kerul. Pontosan ugy, ahogy Isten kimondta: "Porbol vetettel es porra leszel." Szo sem volt arrol, hogy majd a lelkunk kulonallo eletet elne valahol. A halallal az ember egyszeruen megszunik letezni. Olyan lesz, mint mielott egyaltalan megfogant volna. Nem letezik tobbe.
Remelem a valaszom megfelelo volt szamodra? Ha kerdesed lenne, nagyon szivesen valaszolok. Udv: Judit!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!