Most akkor a nőknek befedet fejjel kell imádni Istent?
Csak imàdkozàs dicsőités közben vagy állandóan?Nekem derékig érő hajam van.
Bibliai válaszokra vagyok kiváncsi.
"5. Minden asszony pedig, a ki befedetlen fővel imádkozik avagy prófétál, megcsúfolja az ő fejét, mert egy és ugyanaz, mintha megnyiretett volna.
6. Mert ha az asszony nem fedi be fejét, nyiretkezzék is meg, hogy ha pedig éktelen dolog asszonynak megnyiretkezni, vagy megberetváltatni, fedezze be az ő fejét. "
Korinthusbeliekhez írt I. levél 11. rész
Szervusz.
Már volt erről téma.
S az hogy milyen hosszú a hajad az nem jelent semmit.
Ha kilátszik a hajad miután befedted az nem baj, itt a lényeg, hogy a fejed teteje be van fedve tehát elismered az Isten által elrendezésre került Főségi alapelvet.
Mikor kell egy Nőnek befedni a fejét:
(1Korintusz 11:5, 6) 5 minden asszony pedig, aki fedetlen fővel imádkozik vagy prófétál, megszégyeníti a fejét, mert egy és ugyanaz, mintha leborotvált fejű asszony lenne. 6 Mert ha az asszony nem fedi be magát, nyiratkozzék is meg; de ha gyalázatos dolog asszonynak megnyiratkozni vagy megborotválkozni, akkor fedje be magát.
Ha „imádkozik vagy prófétál” — jelenti ki az 1Korintusz 11:5. Ez nem jelenti azt, hogy be kell fednie a fejét, ha magában imádkozik, vagy ha másokkal bibliai próféciákról beszél. Ha azonban olyan imádattal kapcsolatos feladatot lát el, amelyet általában a férje vagy más férfi szokott végezni, akkor be kell fednie a fejét, mert ezzel teszi nyilvánvalóvá a férfi fősége iránti tiszteletét. Ha hangosan imádkozik önmagáért és másokért, vagy kötött formájú bibliatanulmányozást vezet, tehát ezáltal tanít a férje jelenlétében, akkor be kell fednie a fejét, még akkor is, ha a férje nincs egy hiten vele. Mivel gyermekei tanítására Istentől kapott felhatalmazást, nem kell befednie a fejét, ha az Istennek nem átadott gyermekeivel együtt imádkozik vagy tanulmányoz férje távollétében. Ha kivételes esetben a gyülekezet egyik önátadott férfitestvére van jelen, vagy utazófelvigyázó jelenlétében előre megbeszélt bibliatanulmányozást vezet, be kell fednie a fejét, az imát pedig a férfitestvérnek kell mondania.
A tevékenység. Pál kettőt említ: az imát és a prófétálást (4., 5. vers). Az ima természetesen azt jelenti, hogy az imádatunk kifejezéseként Jehovához fordulunk. Ma a prófétálás minden olyan, Biblián alapuló tanításra utal, amelyet egy keresztény szolga végez. Vajon Pál arra céloz, hogy egy nőnek mindig be kell fednie a fejét, amikor csak imádkozik vagy a bibliai igazságot tanítja valakinek? Nem. Minden attól függ, hogy milyen az a környezet, amelyben a nő imádkozik vagy tanít.
A környezet. Pál szavai kétféle környezetre, azaz tevékenységi körre utalnak: a családra és a gyülekezetre. Ezt mondja: „az asszony feje pedig a férfi . . . minden asszony pedig, aki fedetlen fővel imádkozik vagy prófétál, megszégyeníti a fejét” (3., 5. vers). A családi elrendezésben Jehova a férjet jelölte ki a nő fejének. Amennyiben egy nő nem ismeri el kellőképpen a férje hatalmát, megszégyeníti a férjét azzal, ha olyan felelősségeket lát el, melyekkel Jehova a férjét bízta meg. Például ha szükségessé válna, hogy egy feleség a férje jelenlétében vezessen bibliatanulmányozást, akkor a feje befedésével ismerné el a férje hatalmát. Ezt attól függetlenül is megtenné, hogy a férje meg van-e keresztelkedve vagy sem, mivel ő a család feje. Ha egy nőnek a kiskorú, megkeresztelt fia jelenlétében kell imádkoznia vagy tanítania, akkor is befedi a fejét, nem azért, mintha a fia lenne a család feje, hanem a miatt a hatalom miatt, mely a keresztény gyülekezet megkeresztelt férfi tagjainak adatott.
Mert a férfinak nem kell befednie a fejét, mivel ő Isten képmása és dicsősége; de az asszony a férfi dicsősége. Mert nem a férfi van az asszonyból, hanem az asszony a férfiból; s mi több, nem a férfi teremtetett az asszonyért, hanem az asszony a férfiért. Ezért kell az asszonynak hatalmi jelet viselnie a fején az angyalok miatt.” (Ha a keresztény nő bizonyos körülmények között befedi a fejét, ezzel azt fejezi ki, hogy tiszteletben tartja a főség Isten által bevezetett elrendezését. Krisztus tiszteletben tartja a teokratikus főséget; a férfiaknak és a nőknek egyaránt kötelességük ugyanígy tenni. Az első embert, Ádámot nem asszony szülte, hanem Isten teremtette. Éva megteremtéséhez Isten Ádám egyik bordáját használta fel alapként, és azt mondta, hogy segítőül adja őt Ádám mellé. Így az elsőnek megteremtett férfira ruházta a főség viselését. A férfi tehát nem fedi be a fejét akkor, amikor „imádkozik vagy prófétál”, mert főségi helyzetéből adódóan „Isten képmása” ő, és a családot érintő dolgokban nincs földi főnek alárendelve. Ha azonban a nő fedetlen fővel ’imádkozna vagy prófétálna’, tiszteletlenséget mutatna a férfi Isten által meghatározott helyzetével szemben, és megszégyenítené őt. Még az angyalok is — akik Jehova feleségszerű égi szervezetének a tagjai — látják a „hatalmi jelet” viselő hűséges keresztény nőket, ami arra emlékezteti őket, hogy maguk is alá vannak rendelve Jehovának.)
Feminista vagyok es szerintem a dolog nem ilyen egyszerü. Az oszövetseg hozza lett "ragasztva" eröszakkal az ujszövetseghez. Igazabol az a Talmud, a zsidok könyve es csak rajuk vonatkozik es tartozik.
Mielött valaki beszolna: Jezus NEM VOLT ZSIDO. Partus volt. Galicia partus lakossaga zsido fennhatosag alatt volt, magyarul gyarmat.
En nem tartom meg az oszövetseg baromsagait. Attol meg igaz istenhivö vagyok.
Mielött valaki beszolna: Jezus NEM VOLT ZSIDO. Partus volt. Galicia partus lakossaga zsido fennhatosag alatt volt, magyarul gyarmat.
--------
Csak annyit szeretnék ehhez hozzátenni, hogy az evangélium irók visszavezetik Jézus Krisztus családfáját egészen a zsidó Dávid királyig, söt egészen a zidó ösökig. Az egyik anyai ágon, a másik a nevelö apja József ágán.
Miről beszéltek? Sapkákról, meg kendőkről? Miért nem olvassátok el a fejezetet legalább, és nem csak néhány sort? Azt hiszitek, hogy Pál az asszony saját fejéről és a férfi saját fejéről beszél, ami a nyakukon van?
3. Akarom pedig, hogy tudjátok, hogy minden férfiúnak feje a Krisztus; az asszonynak feje pedig a férfiú; a Krisztusnak feje pedig az Isten.
Pál az asszony férjéről és Krisztusról beszél. Fedd be a te férjedet, de be ne fedd a Krisztust, mert "nem is a férfiú teremtetett az asszonyért, hanem az asszony a férfiúért." IKor 11;9
Vagy hogyan gondoltátok? Álltok Isten ítélőszéke előtt, és közli, hogy fiam, te sapkába imádkoztál ellenségedért 2010. február 4-én, ezért megbüntetlek? Néhány percet szánjatok a 11-es fejezet elolvasására párszor, odafigyelve, és azonosítsátok be az írást, hogy miről írt Pál.
Nem egyszerű mindig, amit Pál írt, erről Péter is említést tett:
15. És a mi Urunknak hosszútűrését idvességnek tartsátok; a miképen a mi szeretett atyánkfia Pál is írt néktek a néki adott bölcsesség szerint.
16. Szinte minden levelében is, a mikor ezekről beszél azokban; a melyekben vannak némely nehezen érthető dolgok, a miket a tudatlanok és állhatatlanok elcsűrnek-csavarnak, mint egyéb írásokat is, a magok vesztére. Péter Apostol II. levele 3. rész
Húha, grkaty!
Zsidó viszont tényleg nem volt, mert Júda nemzettségét, illetve Júdeában élőket hívták zsidóknak, ellentétben azzal a felfogással, hogy minden héber embert, illetve Ábrahám leszármazottját zsidóknak nevezik.
Egy-egy példa héber és görög oldalról:
Eszt 2:5 Vala egy ZSIDÓ férfiú Susán várában, akinek neve Márdokeus, Jáirnak fia, aki Simei fia, aki Kis fia, Benjámin nemzetségéből,
יְהוּדִי (jəhúḏí)
- 1) júdabeli
Ján 11:36 Mondának azért a ZSIDÓk: Íme, mennyire szerette őt!
̓Ιουδαι̑ος (iúdaiosz)
1) júdeai, Iudaeában élő
Bocsáss meg kedves kérdezö, hogy eltérek a témától de utolsó "húha"-nak szeretnék csak egy kicsit írni :-D
Olvastad kérlek a Jézus Krisztus családi fáját amit az Új Szövetségben találsz meg?
Javíts meg kérlek ha tévedek, ha egy magyar kisebbség valahol lakik, és a területet földrajzi, vagy más szempontból besorolják valahová, akkor azok a magyarok már nem magyarok?
grkaty!
Szépen kérlek, olvasd el ez az oldalt. Szimpla történelem. Aztán, ha ezzel megvagy, beszélgethetünk erről.
Ha megnézed a térképet is, akkor Názáret a térképen szereplő Jeruzsálem, és a 2 centire felette lévő Damascus között kb. félúton van. Na, pont nem pártus birodalom. De ajánlom, hogy mindenképpen olvasd el figyelmesen az oldalt legalább...
és szépen kérlek, mit akarsz ezzel bebizonyítani? :-) Azt hogy Jézus Krisztus nem zsidó, izraelita ? Hogy nem a Juda törzséböl származó izraelita Dávid király utóda?
Én igy tanultam az Ó és Új Szövetségböl..... az mindegy hogy Betlehemben született, ez meg volt jövendölve. Az is hogy egy ideig Egyiptomban lakott, amikor a gonosz Heródes király elöl menekítették szülei, Názáretben is lakott, de ettöl csakis a Dávid király utóda maradt ...
Kérdezö bocsáss meg, hogy ennyire eltérünk a témától :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!