Jehova tanúi tudtátok, hogy az Újszövetség Krisztusa az Ószövetség Jehovája?
Könyvének 6,1-10 verseiben Ézsaiás azt írja, hogy látta Jehovát.
A János 12,31-42-ben azt olvassuk, hogy Ézsaiás látta Jézus dicsőségét és beszélt Vele.
A 2Mózes 34,14 szerint nem szabad mást imádnunk, csak Jehovát.
A Zsidók 1,6-ban az angyalok imádják Krisztust.
Az Ézsaiás 44,6-ban Jehova az elsőnek és utolsónak neveztetik (amit a Jelenések 1,8 megerősít).
A Jelenések 22,13-ban viszont Krisztus az első és az utolsó.
Ezek a versek azt igazolják, hogy a Jehova név az Atya Istenre és a Fiú Istenre egyaránt használatos. Habár különálló személyek, ugyanúgy Jehovának neveztetnek, mert mindkettőjük isten.
Aki bővebb információhoz szeretne jutni a témával kapcsolatban az érdeklődhet nálam privátban.
Kedves Kérdező.
Egy valamit ne felejts el.
Jézus méltó a tiszteletünkre, és arra hogy utánozzuk Őt ,mert Példát mutatott abban, hogy hogyan kell az Istennek engedelmeskedni, imádatot bemutatni.
S ezért megérdemli, hogy nagyra becsüljük, vagy ha neked úgy tetszik "hódoljunk neki"
De akkor sem Ő a Teremtő Isten, nem egyenlő hatalommal képességekkel rendelkezik, ezért az imádatunk az amit nem mutatunk ki felé. A baj az, hogy össze keveritek a két dolgot.
Ahogy grKati Testvérem próbálta megmagyarázni, hogy van különbség.
Nem Jézus a "főnök" hanem Ő a szóvivő. Az életet Ő is kapta, akkor hogyan lehetne egyenrangúként tekinteni azzal aki mindig is volt?
Azért vannak ezek a félre értések, mert Ő (Jézus)tett valami nagy dolgot, amit önként vállalt a mi érdekünkben, és ezért az ember feljebb emelte annál akitől Jézus is kapta az életet és a képességet, hatalmat,
Jézus pedig nem akarta ezt, és nem is Tanította, hogy Ő a mindenható teremtő Isten. Eszébe sem jutott ilyen aljasságot tenni a teremtője az Atyja ellen, mert akkor Sátánnal lenne azonos gondolkodásban,tettekben aki viszont Istenként tisztelteti magát az emberekkel és létre hozza a "vallásait".
az apostolok is tisztelték és becsülték Jézust és az imádatban utánzásra méltónak tartották, és példaként tekintették, emlegették, de ezzel nem emelték egyenlő szintre, vagy uram bocsáss feljebb a teremtő Istennél.
S ha a Tanúk tévednek, akkor ezeket oly módon ismerik be hogy arról mindenki fog tudni.
Olyat nem ismernek be amit csak Te tartasz tévedésnek.
S a tévedéseket Jehova és Jézus hívatott megjelölni, és azokat jelzi is a hű és bölcs szolgának, akik körlevélben értesítik mind a közel 8. millió szolgát, hogy min kell javítani.
S ez nem vita tárgya,
Egyébként sem vitatkozom, csak beszélgetek.
Kedves Kérdező!
Abban tévedsz, hogy Jézust Istenként imádták volna, amíg itt volt a Földön, hiszen még a 12 apostol sem ismerte fel azt, hogy Ő kicsoda:
"Ha megismertetek volna engem, megismertétek volna az én Atyámat is; és mostantól fogva ismeritek őt, és láttátok őt. Monda néki Filep: Uram, mutasd meg nékünk az Atyát, és elég nékünk! Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? aki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát? Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, amelyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, aki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat." Ján 14:7-10
Például a keleti bölcsek sem mint Istenhez, hanem mint Királyhoz jöttek Hozzá. A JT-knek igaza van abban, hogy a leborulás nem jelent imádatot:
"Ímé én adok a Sátán zsinagógájából, azok közül, akik zsidóknak mondják magukat és nem azok, hanem hazudnak; ímé azt mívelem, hogy azok eljőjjenek és leboruljanak a te lábaid előtt, és megtudják, hogy én szerettelek téged." Jel 3:9
Jézus emberként élt a Földön, nem Istenként. Ő volt az Ige, Isten volt az Ige, de az Ige testté lett. Ő megüresítette magát, emberré lett. Csak a feltámadása után kapta vissza az isteni pozícióját, csak a feltámadása után hívja Őt Tamás Istenének, előtte nem!
"Ki az ő testének napjaiban könyörgésekkel és esedezésekkel, erős kiáltás és könyhullatás közben járult ahhoz, aki képes megszabadítani őt a halálból, és meghallgattatott az ő istenfélelméért. Ámbár Fiú, megtanulta azokból, amiket szenvedett, az engedelmességet; És tökéletességre jutván, örök idvesség szerzője lett mindazokra nézve, akik neki engedelmeskednek" Zsid 5:7-9
Neki adatott minden hatalom mennyen és földön. Kapta ezt a hatalmát - szintén a feltámadása után. Még amikor azt mondta (Ján 10:18), hogy senki se veszi el tőle az életét, mert van hatalma letenni azt, és van hatalma felvenni azt, akkor is azt mondta, hogy ezt parancsolatként vette az Atyától!
Jézus azért imádkozott, hogy ne az Ő akarata legyen meg, hanem az Atyáé. Azt mondta, hogy az utolsó napot még Ő se tudja, hogy mikor van. Mert emberként élt a Földön, nem Istenként. Az Atyát Istenének nevezte. És figyeld meg, hogy még a feltámadása után is! A Jel 1:1-ben azt olvassuk, hogy ezt a kijelentést Isten adta Jézusnak! A szellemi hierarchia megmaradt, Ő a feltámadása után Istenként is alá van rendelve az Atyának. Ő az Atya jobbján ül, és aki győz, annak Ő megadja, hogy beüljön az Ő királyi székébe.
Isten áldjon!
szabózoli a fenti válaszod kinek szól?
Jehova Tanúinak, vagy a kérdezőnek? Mert nagyon nem ugyanaz!!:)
Isten-e Krisztus?
Ez az igazi vízválasztó kérdés a valódi hívők és a hamisan tanítók között, hogy kinek mondják Jézus Krisztust! Különösen sok vita tárgya ez az Őrtorony Társaság által (félre) vezetett Jehova Tanúival.
Ezt kérdezte Jézus is a tanítványaitól:
Máté 16:13-14: „Mikor pedig Jézus Cézárea Filippi környékére méne, megkérdé tanítványait, mondván: Engemet, embernek Fiát, kinek mondanak az emberek? Ők pedig mondának: Némelyek Keresztelő Jánosnak, mások Illésnek; némelyek pedig Jeremiásnak, vagy egynek a próféták közül.”
Hozzátehetnénk: némelyek Mihály arkangyalnak.
Máté 16:15-16 : „Monda nekik: Ti pedig kinek mondotok engem? Simon Péter pedig felelvén, monda: Te vagy a Krisztus, az élő Istennek Fia.”
Mire gondolt Péter, amikor azt mondta: „Krisztus, az élő Istennek Fia”?
A „Krisztus” a héberben „Felkent”-et jelent, és azonos Messiás-sal, a Megváltóval, aki megszabadítja népét bűneiből. (Pl. a Dán. 9:25-ben található héber „Messiás” szót a Szeptuaginta „Krisztus”-nak fordítja. Jézus Krisztus tehát a Messiás.
De mit mond az ÓSZ a Messiásról, kicsoda Ő?
(Ézsaiás 9:6) „Mert egy gyermek születik nékünk, fiú adatik nékünk, és az uralom az ő vállán lészen, és hívják nevét: csodálatosnak, tanácsosnak, erős Istennek, örökkévalóság atyjának, békesség fejedelmének!”
A héberben az áll, hogy „erős JHVH”-nak fogják hívni. Tessék megnézni!
A gyermek, aki születik nékünk, a testet öltött Jehova!
De nézzük meg, maga Jézus hogyan utalt magára. Isten sokféleképpen utal önmagára és tulajdonságaira a Bibliában. Az egyik ilyen jellemző kifejezés az „én vagyok”, görögben az „EGÓ EIMI” (ἐγώ εἰμι).
Az alábbiakban a Szeptuagintából (LXX), az ÓSZ Kr.e. II. században Alexandriában zsidó írástudók által készített görög fordításából vett idézetek láthatók, amelyekben Isten az „én vagyok”-kal utal önmagára. Tessék megfigyelni, hogy ezt a fordítók hogyan fordították görögre! Keressétek meg a görögben az ἐγώ εἰμι (ego eimi) kifejezéseket. (Nagybetűkkel emeltem ki)
(Az alábbiak nem valamiféle "Figyelőbástya" vagy hasonlóan hangzatos című kiadványból lettek másolva, hanem közvetlenül a Bibliából)
(1 Mózes 17:1 Mikor Ábrám kilencvenkilenc esztendős vala, megjelenék az Úr Ábrámnak, és monda neki: Én a mindenható Isten vagyok, járj én előttem, és légy tökéletes.
(LXX) εγενετο δε αβραμ ετων ενενηκοντα εννεα και ωφθη κυριος τω αβραμ και ειπεν αυτω εγω ειμι ο θεος σου ευαρεστει εναντιον εμου και γινου αμεμπτος
egeneto de abram etón enenékonta ennea kai óphthé küriosz tó abram kai eipen autó EGÓ EIMI o theosz szú euaresztei enantion emú kai ginú amemptosz
(2 Mózes 3:6) És monda: Én vagyok a te atyádnak Istene, Ábrahámnak Istene, Izsáknak Istene és Jákóbnak Istene. Mózes pedig elrejté az ő orcáját, mert fél vala az Istenre tekinteni.
(LXX) και ειπεν αυτω εγω ειμι ο θεος του πατρος σου θεος αβρααμ και θεος ισαακ και θεος ιακωβ απεστρεψεν δε μωυσης το προσωπον αυτου ευλαβειτο γαρ κατεμβλεψαι ενωπιον του θεου
kai eipen autó EGÓ EIMI o theosz tú patrosz szú theosz abraam kai theosz iszaak kai theosz iakób apesztrepszen de móüszész to proszópon autú eulabeito gar katemblepszai enópion tú theú
(2 Mózes 3:14) És monda Isten Mózesnek: VAGYOK AKI VAGYOK. És monda: Így szólj az Izrael fiaihoz: A VAGYOK küldött engem ti hozzátok.
(LXX) και ειπεν ο θεος προς μωυσην εγω ειμι ο ων και ειπεν ουτως ερεις τοις υιοις ισραηλ ο ων απεσταλκεν με προς υμας
kai eipen o theosz prosz móüszén EGÓ EIMI o ón kai eipen útósz ereisz toisz üioisz iszraél o ón apesztalken me prosz ümasz
(Zsoltárok 46:11) Csendesedjetek és ismerjétek el, hogy én vagyok az Isten! Felmagasztaltatom a nemzetek közt, felmagasztaltatom a földön.
(LXX 45:10) σχολασατε και γνωτε οτι εγω ειμι ο θεος υψωθησομαι εν τοις εθνεσιν υψωθησομαι εν τη γη
szkholaszate kai gnóte oti EGÓ EIMI o theosz üpszóthészomai en toisz ethneszin üpszóthészomai en té gé
(Ézsaiás 43:10) Ti vagytok az én tanúim, így szól az Úr; és szolgám, akit elválasztottam, hogy megtudjátok és higgyetek nekem és megértsétek, hogy én vagyok az, előttem Isten nem alkottatott, és utánam nem lesz!
(LXX) γενεσθε μοι μαρτυρες καγω μαρτυς λεγει κυριος ο θεος και ο παις ον εξελεξαμην ινα γνωτε και πιστευσητε και συνητε οτι εγω ειμι εμπροσθεν μου ουκ εγενετο αλλος θεος και μετ εμε ουκ εσται
geneszthe moi martüresz kagó martüsz legei küriosz o theosz kai o paisz on exelexamén ina gnóte kai piszteuszéte kai szünéte oti EGÓ EIMI emproszthen mú úk egeneto allosz theosz kai met eme úk esztai
... és még legalább 100 más hely a Szeptuagintában
Most nézzük meg, mit mondott Jézus magáról.
(János 8:12) Ismét szóla azért hozzájuk Jézus, mondván: Én vagyok a világ világossága: aki engem követ, nem járhat a sötétségben, hanem övé lesz az életnek világossága.
Πάλιν οὖν αὐτοῖς ἐλάλησεν ὁ Ἰησοῦς λέγων· ἐγώ εἰμι τὸ φῶς τοῦ κόσμου· ὁ ἀκολουθῶν ἐμοὶ οὐ μὴ περιπατήσῃ ἐν τῇ σκοτίᾳ, ἀλλ’ ἕξει τὸ φῶς τῆς ζωῆς.
Palin ún autoisz elalészen ho Iészúsz legón EGÓ EIMI to phósz tú koszmú ho akolúthón emoi ú mé peripatészé en té szkotia all hexei to phósz tész dzóész
(János 8:24) Azért mondám néktek, hogy a ti bűneitekben haltok meg: mert ha nem hiszitek, hogy én vagyok, meghaltok a ti bűneitekben.
εἶπον οὖν ὑμῖν ὅτι ἀποθανεῖσθε ἐν ταῖς ἁμαρτίαις ὑμῶν· ἐὰν γὰρ μὴ πιστεύσητε ὅτι ἐγώ εἰμι, ἀποθανεῖσθε ἐν ταῖς ἁμαρτίαις ὑμῶν.
eipon ún hümin hoti apothaneiszthe en taisz hamartiaisz hümón ean gar mé piszteuszéte hoti EGÓ EIMI apothaneiszthe en taisz hamartiaisz hümón
(János 8:58) Monda nekik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek: Mielőtt Ábrahám lett, én vagyok.
εἶπεν αὐτοῖς Ἰησοῦς· ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, πρὶν Ἀβραὰμ γενέσθαι ἐγὼ εἰμί.
eipen autoisz Iészúsz amén amén legó hümin prin Abraam geneszthai EGÓ EIMI
Itt különösen fontos kiemelni, hogy nem „én már voltam”, ahogyan az UVF teszi, hanem: én vagyok! Érdekes, hogy ugyanebben a fejezetben a Jn. 8:12-ben és 24-ben ugyanezt az „ego eimi”-t „én vagyok”-nak fordítják az UVF-ban, csak itt, a 8:58-ban lett belőle „én már voltam”. Vajon miért? Mi ez, ha nem szín tiszta hamisítás? Hogyan lehet ezek után egy ilyen szervezetben megbízni, aki ilyen alattomos megtévesztést használ?
Nem ez az egyeten ilyen eset egyébként. Egy másikról itt kérdeztem, és arra sem tudtak magyarázatot adni.
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__4..
(János 13:19) Most megmondom néktek, mielőtt meglenne, hogy mikor meglesz, higgyétek majd, hogy én vagyok.
ἀπάρτι λέγω ὑμῖν πρὸ τοῦ γενέσθαι, ἵνα πιστεύσητε ὅταν γένηται ὅτι ἐγώ εἰμι.
aparti legó hümin pro tú geneszthai hina piszteuszéte hotan genétai hoti EGÓ EIMI
Látható, hogy Jézus nagyon sokszor utal önmagára az isteni „én vagyok” kifejezéssel. Ez az „én vagyok” sokkal többet jelentett abban a vallási kontextusban, amelyben Jézus használta, mint amit egy felületes olvasó ma gondolna. Az „én vagyok” tulajdonképpen azt jelentette Jézus szájából: Isten vagyok. Ez a kijelentés pedig, mint egy éles kés hatolt a korabeli zsidók fülébe és szívébe, és egyből olyan indulatot gerjesztett bennük, hogy azonnal meg akarták kövezni. (Jn. 8:59). Csak az magyarázhatja ezt az indulatot, hogy ők is ugyanúgy értették ezt, mint minden igazi hívő: Jézus Istennek mondta magát.
Nem utolsósorban: Jézust ezért az „én vagyok”- ért, vagyis istenkáromlásért feszítették keresztre (persze nem oszlopra), mert más bűnt nem tudtak rá bizonyítani. Csakhogy ebben is igazat mondott.
Végül még egy összehasonlítás:
(Ézsaiás 48:12) Hallgass rám Jákób és Izrael, én elhívottam, én vagyok az első és én az utolsó.
(LXX) ακουε μου ιακωβ και ισραηλ ον εγω καλω εγω ειμι πρωτος και εγω ειμι εις τον αιωνα
akúe mú iakób kai iszraél on egó kaló EGÓ EIMI prótosz kai EGÓ EIMI eisz ton aióna
(Jelenések 21:6) És monda nekem: Meglett. Én vagyok az Alfa és az Omega, a kezdet és a vég. Én a szomjazónak adok az élet vizének forrásából ingyen.
καὶ εἶπέν μοι· γέγοναν. ἐγώ τὸ ἄλφα καὶ τὸ ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος. ἐγὼ τῷ διψῶντι δώσω αὐτῷ ἐκ τῆς πηγῆς τοῦ ὕδατος τῆς ζωῆς δωρεάν.
kai eipen moi gegonan egó to alpha kai to ó hé arkhé kai to telosz egó tó dipszónti dószó autó ek tész pégész tú hüdatosz tész dzóész dórean
Gyenge kísérlet megpróbálni bizonyos "szakértőkre" hivatkozva azt állítani, hogy ez a szakasz nem Jézusra vonatkozik. Az igazán komoly tudósok szerint kétséget kizáróan rá.
Nem lehet köntörfalazni: Jézus a VAGYOK, aki egyenlő JHVH Istennel! Ezt mondja a Biblia!
Hogy az Őrtorony társaság mit mond, az meg kit érdekel? El fog pusztulni ez az egész ördögi szervezet Jézus Krisztus megjelenésekor!
Hűséges Jehova Tanúi! Gondolkodjatok el rajta, kit akartok követni: egy hamisan tanító diktatórikus szervezetet, vagy Jézus Krisztust, a Megváltó Istent?
19:
1) Jézus nem volt halott olyan értelemben, ahogyan azt az ŐT tanítja, tehát nem szűnt meg a létezése. Fizikailag, mint ember halt meg.
2) Természetesen az Atya Isten volt, aki feltámasztotta Őt.
"Azért szeret engem az Atya, mert én leteszem az én életemet, hogy újra felvegyem azt. Senki sem veszi azt el én tőlem, hanem én teszem le azt én magamtól. Van hatalmam letenni azt, és van hatalmam ismét felvenni azt. Ezt a parancsolatot vettem az én Atyámtól." (Jn. 10:17-18)
Továbbá:
"És mi vagyunk bizonyságai mindazoknak, amiket mind a zsidóknak tartományában, mind Jeruzsálemben cselekedett; akit megölének, fára feszítvén. Ezt az Isten feltámasztá harmadnapon, és megadá, hogy ő megjelenjék nyilván" (Apcs. 10:39-40)
Jézus maga teszi le az életét és maga veszi fel. De mégis Isten támasztja fel Őt. Ez is bizonyítja, hogy Jézus Isten.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!