Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jézushoz vagy Jézus nevében...

Jézushoz vagy Jézus nevében helyes imádkozni?

Figyelt kérdés
2013. okt. 30. 21:09
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
86%

Sziasztok!


Az előző kommentre szeretnék reagálni. Úgy gondolom, hogy aki nem tanult görög nyelvet, az ne próbálja megmagyarázni azt amit nem ért, mert ezzel saját magát teszi hiteltelenné. Az ugyanis vitán felül áll, hogy a kolossé levél az Úr Jézust Krisztust mint Teremtőt jelöli meg. Azután az arkhë görög kifejezés a valaminek az eleje, kezdete vagy alapelve, végső oka jelentésben kívül "részint földi, részint mennyei, angyali hatalmasságok jelölésére is szolgál (Lk. 20:20, Tit. 3:1, Rm. 8:38, I.Kor. 15:24, Ef. 3:10, 6:12, Kol. 1:16, Jud. 6) az elsőség, uralkodás, hatalom jelentésben (Varga Zsigmond: Görög magyar szótár az Újszövetség irataihoz, 1992). Ezt a kifejezést tehát nem lehet úgy értelmezni, hogy Jézus Isten első teremtménye volna...


Üdv. Péter

2013. okt. 31. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 Mulder614 ***** válasza:
0%
Jézus a közbenjáró az Atyához. Ő halt meg értünk tehát miatta lehet életünk. ezért csak őáltala imádkozhatunk.
2013. okt. 31. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 A kérdező kommentje:

Kedves 2.old 1-válaszoló remélem ez elég bizonyíték!


HA IGAZ lenne a Háromság, akkor a Biblia tisztán és következetesen tanítaná. Miért? Azért, mint ahogyan az apostolok megerősítették, a Biblia Istennek az emberiség számára adott kinyilatkoztatása önmagáról. És mivel ismernünk kell Istent, hogy elfogadhatóan tudjuk őt imádni, a Bibliának félreérthetetlenül el kell mondania, ki hát ő a valóságban.

EGY PROTESTÁNS kiadványban ez olvasható: „A Háromság szó nem található a Bibliában. . . Sőt még az egyházi teológiában sem kapott hivatalosan helyet egészen a IV. századig”. (The Illustrated Bible Dictionary [Képes bibliai szótár]) Egy katolikus szaktekintély is azt mondja, hogy a Háromságot „Isten Szava közvetlenül és konkrétan nem említi” (New Catholic Encyclopedia [Új Katolikus Enciklopédia]).

The Catholic Encyclopedia (A Katolikus Enciklopédia) ilyen magyarázatot fűz ehhez: „Az Írásokban egyetlen olyan kifejezés sincs, amely a Háromság Isteni Személyt együtt jelezné. A . . . [tri’as] szó (amelynek a latin trinitas szó az egyik fordítása) először az antióchiai Theophilusnál fordul elő A. D. 180 táján. . . Nem sokkal ezután megjelenik Tertulliánusnál is a latin trinitas formájában.”

Önmagában ez még nem bizonyíték arra, hogy Tertulliánus tanította volna a Háromságot. Egy katolikus mű Trinitas — A Theological Encyclopedia of the Holy Trinity (Trinitas — A Szentháromság teológiai enciklopédiája) például megjegyzi, hogy Tertulliánus bizonyos szavait később mások megpróbálták a Háromság leírására kisajátítani. Ezután óvatosságra int: „Nem volna szabad elhamarkodott következtetést levonnunk a szóhasználatból, mert ő nem a trinitáriusi teológia alátámasztására használja szavait.”

Amiről a Görög Iratok tanúskodnak

NOS, a Keresztény Görög Iratok (az „Újszövetség”) beszélnek-e félreérthetetlenül egy Háromságról?

The Encyclopedia of Religion (A Vallási Enciklopédia) ezt mondja: „A teológusok egyetértenek abban, hogy az Újszövetségben nincs szó kifejezetten a Háromság dogmájáról.”

A jezsuita Fortman ezt mondja: „Az Újszövetség írói. . . nem fogalmazzák meg hivatalosan vagy tételesen a Háromság dogmáját, és kifejezetten nem tanítják, hogy egy Istenben három egyenlő isteni személy van. . . Sehol nem található ilyen trinitáriánusi tan a három különböző isteni személyről, aki egy Istenségen belül együtt él és működik.”

A The New Encyclopaedia Britannica (Az Új Angol Enciklopédia) megjegyzi: „Sem a Háromság szó, sem maga ez a kifejezett tan nem szerepel az Újszövetségben.”

Bernhard Lohse ezt mondja az A Short History of Christian Doctrine (A keresztény tan rövid története) című művében: „Ami az Újszövetséget illeti, ténylegesen nem található meg benne a Háromság tana.”

A The New International Dictionary of New Testament Theology (Az újszövetségi új nemzetközi teológiai szótár) is hasonló megállapítást tesz: „Az Újszövetség nem tartalmazza a háromságtant a mai formájában. ’A Bibliában nincs olyan konkrét kijelentés, hogy az Atya, a Fiú, és a Szent Szellem egylényegűek’ [mondta Karl Barth protestáns teológus].”

E. Washburn Hopkins, a Yale Egyetem professzora megerősítette: „Jézus és Pál számára szemmel láthatóan ismeretlen fogalom a Háromság dogmája;. . . semmit sem mondanak erről” (Origin and Evolution of Religion [A vallás eredete és kifejlődése]).

Arthur Weigall történész megjegyzi: „Jézus Krisztus sohasem említett ilyen jelenséget, és az Újszövetségben sehol sem fordul elő a ’Háromság’ szó. Ezt a gondolatot az egyház csak a mi Urunk halála utáni három évszázad múlva fogadta el” (The Paganism in Our Christianity [A pogányság a mi keresztényiségünkben]).

Így tehát sem a Héber Iratok 39 könyvének, sem a Keresztény Görög Iratok 27 ihletett könyvének kánonjában nem található semmiféle világos tanítás a Háromságról.

„A korai keresztények először nem gondoltak arra, hogy [a Háromság] eszméjét hitükre alkalmazzák. Odaadó hűséggel adóztak Istennek az Atyának és Jézus Krisztusnak, az Isten Fiának, és elismerték. . . a Szent Szellemet; de nem úgy gondoltak ezekre, hogy ők hárman egy valóságos Háromságot alkotnak, akik egyenlők egymással és egy Istenben egyesültek” (The Paganism in Our Christianity [A pogányság a mi keresztényiségünkben]).

„Kezdetben a keresztények nem voltak háromsághívők. . . Nem voltak azok, sem az apostoli, sem az apostolokat közvetlen követő korokban, ahogyan ez kitűnik az Ú[j] Sz[övetségből] és más korai keresztény írásokból” (Encyclopaedia of Religion and Ethics [Vallási és Etikai Enciklopédia]).

„Az ’egy Istenben három Személy van’ formula a IV. század vége előtt nem lett szilárdan lefektetve, és bizonyosan nem volt teljesen a keresztény élet és hitvallás szerves része. . . Az apostoli atyáknál még távolról sem lehetett ilyen mentalitást vagy gondolkodást felfedezni” (New Catholic Encyclopedia [Új Katolikus Enciklopédia]).



Irenaeus, aki körülbelül i. sz. 200-ban halt meg, azt mondta, hogy mielőtt emberként megszületett Jézus mint Istentől különálló személy létezett, és kisebb volt, mint ő. Kimutatta, hogy Jézus nem egyenlő „az egyetlen igaz és egyedüli Istennel”, aki „felette áll mindenkinek, és akin kívül nincs más.”Alexandriai Kelemen, aki i. sz. 215-ben halt meg, Istent „nem-teremtett és elpusztíthatatlan és egyedüli igaz Istennek” nevezte. Azt mondta, hogy a Fiú „második a mindenható Atyához képest” de nem egyenlő vele.

Tertullianus, aki i. sz. 230 táján halt meg, Isten felsőbbségét tanította. Megjegyezte: „Az Atya különbözik a Fiútól (aki egy másik), mivel nagyobb, mint ő; mivel ő a nemző, így különbözik attól, akit nemzett, mint ahogyan a küldő is más, mint a küldött.” Ugyancsak ő mondta: „Volt idő, amikor a Fiú nem létezett. . . Isten egyedül volt, amikor még más lények nem voltak.”

Alvan Lamson összegezve a történelmi bizonyítékokat, a The Church of the First Three Centuries (Az egyház az első három században) című könyvében ezt mondja: „A Háromság mai népszerű tanát. . . Justin [vértanú] szavai egyáltalán nem támogatják: és ez a megfigyelés egyformán vonatkozik a niceai zsinat előtti atyákra; vagyis, a Krisztus születése utáni három évszázadban élt összes keresztény íróra. Való igaz, beszélnek az Atyáról, a Fiúról, és. . . a szent Szellemről, de nem úgy, mint egyenlőkről, vagy hogy egylényegűek lennének, és nem úgy, hogy egy Istenben három személyt alkotnának, vagyis nem abban az értelemben, ahogyan ezt most a trinitáriusok tanítják. Pontosan ellenkezőleg.”

A Biblia és a történelem tanúsága tehát egyértelművé teszi, hogy a Háromság ismeretlen fogalom volt a bibliai időkben és még utána is jó néhány évszázadig.

2013. okt. 31. 10:13
 14/21 anonim ***** válasza:
38%

Kedves Péter a Biblia azt mondja a Teremtőről, hogy soha nem volt kezdete, szerinted akkor a Példabeszédek 8:22-31 kiről beszél, mert akiről beszél, az egy teremtett lény akit VALAKI létrehozott...

Üdv.

2013. okt. 31. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 -a- ***** válasza:
75%

Forduljunk-e Krisztushoz?:


Jn 14,14”…és amit csak kértek majd az én nevemben, megteszem, hogy dicsőíttessék az Atya a Fiúban; 14ha valamit kértek tőlem az én nevemben, megteszem.”

Kértek „TŐLEM”.

[link]


Apcs 7,59”Amikor megkövezték Istvánt, az így imádkozott: „Úr Jézus, vedd magadhoz lelkemet!”

Jehova tanúi szerint (Őrtorony/2005.1.1./31.), itt nem imáról van szó, csak jelenésben látja István Jézust (55-56.v.) és megszólítja, nem imával, hanem csak könyörgéssel. (59.v.) Ennek ellentmond: az 56.v. után, még kiűzik a városból. Nem írja hogy a kiűzés alatt is tartana a látomás folyamatosan, vagy hogy újra látná.

Továbbá, a könyörgés és ima ilyen megkülönböztetésével, akárkihez is könyöröghetnénk, akár angyalokhoz is. A könyörgéssel is imádkozhat az ember: Ef6,18 ’’minden imádsággal és könyörgéssel imádkozván..”


2 Kor 12,7”Ezért tehát, hogy el ne bizakodjam, tövis adatott a testembe: a Sátán angyala, hogy gyötörjön, hogy el ne bizakodjam. 8Emiatt háromszor kértem az Urat(itt az ÚV sem cseréli le Jehovára) , hogy távozzék az el tőlem. 9De ő ezt mondta nekem: „Elég neked az én kegyelmem, mert az én erőm erőtlenség által ér célhoz.” Legszívesebben tehát az erőtlenségeimmel dicsekszem, hogy a Krisztus ereje lakozzék bennem.”

1 Tim 1,12”Hálát adok a Krisztus Jézusnak, a mi Urunknak, aki megerősített engem, mert megbízhatónak tartott, amikor szolgálatra rendelt.”

És 45,14” Így szól az Úr: Égyiptom gyűjtött kincse és Kús nyeresége és a nagy termetű Szabeusok hozzád mennek és tieid lesznek, téged követnek, békókban járnak, előtted leborulnak és hozzád könyörögnek(ÚV:imádkoznak) : Csak közted van az Isten és nincsen több Isten!”

Zsid 4,14-16” Lévén annakokáért nagy főpapunk, a ki áthatolt az egeken, Jézus, az Istennek Fia, ragaszkodjunk vallásunkhoz. 15. Mert nem oly főpapunk van, a ki nem tudna megindulni gyarlóságainkon, hanem a ki megkísértetett mindenekben, hozzánk hasonlóan, kivéve a bűnt. 16. Járuljunk azért bizodalommal a kegyelem királyi székéhez, hogy irgalmasságot nyerjünk és kegyelmet találjunk, alkalmas időben való segítségül.”


Segítségül hívni Jézus nevét:

Apcs 9,14” És itt is hatalma van a főpapoktól, hogy mindazokat megkötözze, kik a te nevedet segítségül hívják.”

Apcs 9,20” Vala pedig Saulus a damaskusi tanítványokkal néhány napig. 20. És azonnal prédikálá a zsinagógákban a Krisztust, hogy ő az Isten Fia. 21. Álmélkodnak vala pedig mindnyájan, a kik hallák, és mondának: Nem ez-é az, a ki pusztította Jeruzsálemben azokat, a kik ezt a nevet hívják segítségül, és ide is azért jött, hogy őket fogva vigye a főpapokhoz?”

Apcs 22,16” Kelj fel és keresztelkedjél meg és mosd le a te bűneidet, segítségül híván az Úrnak nevét.”

1 Kor 1,2” Az Isten gyülekezetének, a mely Korinthusban van, a Krisztus Jézusban megszentelteknek, elhívott szenteknek, mindazokkal egybe, a kik a mi Urunk Jézus Krisztus nevét segítségül hívják bármely helyen, a magokén és a miénken..”

2 Tim 2,22” Az ifjúkori kivánságokat pedig kerüld; hanem kövessed az igazságot, a hitet, a szeretetet, a békességet azokkal egyetembe, akik segítségül hívják az Urat tiszta szívből.”

(A bibliai beszédmódban a név gyakran egyenlő annak lényével, akit az jelöl.

Jel 11,13”..és megöleték a földindulásban hétezer ember neve..”

Lk 6,22” Boldogok lesztek, mikor titeket az emberek gyűlölnek, és kirekesztenek, és szidalmaznak titeket, és kivetik a ti neveteket, mint gonoszt, az embernek Fiáért.”

75.Zsol 2.” Tisztelünk téged, oh Isten, tisztelünk; neved közel van, hirdetik csodatetteid.”)

------------


„Ókeresztény” írók:

Ignác(~110 körül) Antiochia második püspöke:

’’Ha imáitok által Jézus Krisztus méltatna rá….” (Efezusiakhoz XX.1. 170.o)

’’Kérleljétek Krisztust érettem..” (Rómaiakhoz IV.2. 181.)

Ireneusz(185 után):

„Jézus Krisztus nevének segítségül hívásával… a sátán el van különítve az emberektől, mindenütt, ahol valaki azok közül, akik hisznek benne, segítségül hívja ezt a nevet és megteszi akaratát, (Jézus) mindent megtesz az őt kérőnek, teljesíti azoknak kéréseit, akik szívük tisztaságában hívják segítségül.” (Az apostoli igehírdetés feltárása 97. 8/629.)

Tertulliánus (művei ~197-től ~217-ig íródtak):

"..A testnek ez a türelme ajánlja kérő imádságainkat és megerősíti engeszteléseinket: megnyitja az Isten-Krisztus fülét, eltávoztatja tőlünk szigorúságát, fölkelti irántunk kegyességét." (A türelemről XIII.3. 12/55.179.195.)

------------


A JT-k atyái még helyesnek látták ezt:

Zion's Watch Tower, May 15,1892 (p. 157)

"Kétségtelenül eléggé helyes számunkra kéréseinket Megváltónk és Pártfogónk elé terjeszteni, aki szeretett minket, és önmagát adta értünk. Még mindig érdeklődik irántunk, és még mindig szeret minket. (...) És bár sehol sem vagyunk arra utasítva, hogy kéréseket terjesszünk elé, nyilvánvalóan nem lehet helytelen, ha így teszünk, mert az ilyesmi sehol sincs megtiltva."

2013. okt. 31. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
0%

Kedves előttem válaszoló, akkor te két személyhez imádkozol?

Mielőtt Jézus lejött a földre, a hűségesek, mint például Ábrahám, Noé, Dávid kihez imádkoztak???

2013. okt. 31. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 A kérdező kommentje:
Kihez imádkozzunk? Jézus arra tanította a követőit, hogy ’égi Atyánkhoz’ imádkozzanak (Máté 6:9). Imáinkat tehát kizárólag Jehova Istenhez intézhetjük. Azt azonban elvárja Jehova, hogy elismerjük egyszülött Fiának, Jézus Krisztusnak a pozícióját. Ahogyan az 5. fejezetben tanultuk, Isten azért küldte a földre Jézust, hogy váltságul szolgáljon, és megváltson minket a bűntől és a haláltól (János 3:16; Róma 5:12). Jézus ki lett nevezve Főpapnak és Bírónak (János 5:22; Héberek 6:20). A Szentírás ennélfogva arra utasít bennünket, hogy Jézus által mondjuk el az imáinkat. Ő ezt mondta magáról: „Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki sem jut az Atyához, csakis énáltalam” (János 14:6). Ha szeretnénk, hogy imáink meghallgatásra találjanak, kizárólag Jehovához imádkozhatunk, a Fia által.
2013. okt. 31. 15:52
 18/21 A kérdező kommentje:

„Aki nem tiszteli a Fiút, nem tiszteli az Atyát sem, aki őt elküldte”(JÁNOS 5:23).

MANAPSÁG sokan állítják, a kereszténységben, hogy tisztelik Jézus Krisztust, mégis pont az ellenkezőjét teszik. Hogyan? Nos, sokan azt állítják, hogy Jézus Mindenható Isten, és hogy Isten, a mindenek Teremtője lejött a földre, emberként élt és emberként halt meg. Ez az állítás öltött testet a háromságtanban, ami a kereszténység alapvető tanítása. De ha a háromságtan hamis, ha Jézus ténylegesen kisebb, mint Isten, és alá van rendelve Istennek, vajon a köztük levő viszonynak ez a helytelen beállítása nem okoz-e szomorúságot Jézusnak? Bizonyos, hogy az ilyen helytelen beállítást a személye és minden tanítása elleni tiszteletlenségnek tekintené.

2 Az igazság az, hogy Jézus sohase állította magáról, hogy ő az Isten, ellenben ismételten úgy beszélt önmagáról, mint aki az „Isten Fia”. Ezt még az ellenségei is elismerték (János 10:36; 19:7). Jézus mindig tudatában volt annak, hogy magasztalnia kell az Atyát és alá kell magát rendelnie neki, ahogyan megvallotta: „A Fiú egyetlen dolgot sem tehet önmagától, hanem csak azt teheti, amit az Atyától látott. Ugyanis amit az Atya tesz, azt teszi a Fiú is. Én egyetlen dolgot sem tehetek a saját kezdeményezésemből . . . mert nem a magam akaratát keresem, hanem annak az akaratát, aki elküldött engem.” Majd ismét ezt mondta: „Én az ő képviselője vagyok, és ő küldött el engem.” És ezt is mondta: „Én az Istentől jöttem és vagyok itt” (János 5:19, 30; 7:28, 29; 8:42). Jézus soha még csak nem is sugallta azt, hogy ő Isten, vagy hogy ő egyenlő Istennel. Ilyesmit tanítani tehát tiszteletlenség Jézus iránt.

2013. okt. 31. 16:09
 19/21 -a- ***** válasza:

16-os hsz-hez.

Ahhoz az egyedüli, egy Istenhez imádkozom, aki Atya, Fiú, és Szent Lélekként (v. Szellem) nyilatkoztatta ki magát, megszólítva mindegyikőjüket, ahogyan a nevében keresztelnek is(Mt 28,19).

Visszakérdezve, te szoktál-e kéréssel fordulni a Fiúhoz? Jn14,14

Pál apostol példáját követed-e? 2 Kor 12,7


„..Ábrahám, Noé, Dávid kihez imádkoztak?”


A kinyilatkoztatás nem egyszerre történt, hanem fokozatosan , és Krisztusban lett teljessé(Jn 17,26.). Mózes első könyve, sem foglal magába minden Istennel kapcsolatos kinyilatkoztatást. Ha az Ósz-ben nem volt még egyértelműen kijelentve Isten mint Atya, Fiú, és Szent Lélek, akkor nyilván úgy fordulhattak hozzá, ahogy ismeretük volt felőle.


--------

Kérdező!

Mutattam igehelyeket, Krisztushoz való imával kapcsolatban, nem cáfoltad meg, hogy azok mégsem úgy értendőek.

Az őrtornyos propagandát bemásolgatod, inkább gondolkozz. Hogy mit tanultunk az „5. fejezetben” az rejtély.

2013. okt. 31. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

Huh olyan bűzös Őrtorony szagúak a kérdező válaszai.

Vajon miért?...

2013. nov. 2. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!