Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jézushoz vagy Jézus nevében...

Jézushoz vagy Jézus nevében helyes imádkozni?

Figyelt kérdés
2013. okt. 30. 21:09
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
8%
Jézus a közbenjáró Isten és ember között, ezért Ő általa. De sajnos sok vallásban imádatot mutatnak be neki, olyat ami csak a Teremtőnek járna. Jézus sohasem akart egyenrangú lenni az Atyjával, a Miatyánkban is arra tanította a követőit, hogy az Atyjához imádkozzanak.....
2013. okt. 30. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
Istenhez.
2013. okt. 30. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
31%
Mivel Jézus Isten fia, ezért nem a nevében, hanem hozzá kell imádkozni. Csak egyes szekták szerint nem.
2013. okt. 30. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 A kérdező kommentje:

Azért kell Jézus nevében imádkoznunk Istenhez, mert Isten csak így fogadja el a közeledésünket. Jézus kijelentette: „"Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki sem jut az Atyához, csakis énáltalam"” (János 14:6). Még ezt is mondta hűséges apostolainak: „"Bizony, bizony mondom nektek, bármit kértek az Atyától, ő meg fogja adni nektek az én nevemben"” (János 16:23).

Még miért fontos Jézus nevében imádkozni?


A tiszteletünket fejezzük ki Jézus és az Atyja, Jehova Isten iránt (Filippi 2:9–11).


Kimutatjuk, hogy megértettük: Isten Jézus halála által szerez nekünk megmentést (Máté 20:28; Cselekedetek 4:12).


Elismerjük, hogy Jézus az egyetlen közbenjáró Isten és emberek között (Héberek 7:25).


Tiszteletben tartjuk, hogy Jézus a főpapi szolgálatai révén segíthet nekünk, hogy Isten helyeslően tekintsen ránk (Héberek 4:14–16).

2013. okt. 30. 21:27
 5/21 anonim ***** válasza:
18%

Hol olvashatunk a Bibliában arról hogy Jézushoz kell imádkozni? Az 1 Timóteusz 2:5-6 arról beszél, hogy Jézus a közbenjáró köztünk és Isten között, nem pedig arról, hogy az imáink meghallgatója.

A Zsoltárok 65:2 a Teremtőt nevezi Ima Meghallgatójának.

2013. okt. 30. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 A kérdező kommentje:
Kedves 3. válaszoló remélem ez segít tisztán látni hogy nem Jézushoz imádkozunk hanem Istenhez Jézuson keresztül. Jézus nem egyenlő Istennel hanem a Isten fia (János14:28) Hallottátok, hogy azt mondtam nektek: elmegyek, és visszajövök hozzátok. Ha szeretnétek engem, örvendeznétek, hogy elmegyek az Atyához, mert az Atya nagyobb nálam.
2013. okt. 30. 21:33
 7/21 anonim ***** válasza:

"Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki sem jut az Atyához, csakis énáltalam"


A tanításom által, a szellemem által pontosabban.


Nem gondolod, hogy ha Jézus nevében pusztítást kívánok, majd meg fogom kapni....

2013. okt. 30. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
Ha valamit kérni szeretnél a nevében kéred viszont Hozzá is imádkozhatsz természetesen.
2013. okt. 30. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
100%

Sziasztok!


Először is Jézus a Teremtő Isten: "Mert Ő benne teremtetett minden, ami van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő ÁLTALA és Ő reá nézve teremtettek" (Kol. 1:16).


Konkrétan olvashatunk arról, hogy az egyik tanítvány így szólította meg Jézust, amit Ő nem utasított vissza:

"Azután monda Tamásnak: Hozd ide a te ujjadat és nézd meg az én kezeimet; és hozd ide a te kezedet, és bocsássad az én oldalamba: és ne légy hitetlen, hanem hívő. És felelt Tamás és monda néki: Én Uram és én Istenem! Monda néki Jézus: Mivelhogy láttál engem, Tamás, hittél: boldogok, a kik nem látnak és hisznek." (Jn. 20:27-29).


Semmi kivetnivaló nincs abban, ha valaki az imádságában az Úr Jézus Krisztust szólítja meg...


Üdv. Péter

2013. okt. 30. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 A kérdező kommentje:

Kol 1:15, 16, ÚRB: Jézus Krisztus „a láthatatlan Isten képe, az elsőszülött minden teremtmény közül. Mert benne teremtetett minden a mennyen és a földön.” Milyen értelemben „az elsőszülött minden teremtmény közül” Jézus Krisztus? 1. A háromsághívők azt állítják, hogy az „elsőszülött” kifejezés itt azt jelenti, hogy legjobb, legkiválóbb, legelőkelőbb; így nem a teremtés részének, hanem a teremtett dolgokhoz képest a legelőkelőbbnek tartják Krisztust. Ha feltételeznénk, hogy ez így van, és a háromságtan helyes, miért nem mondják az Atyáról és a szent szellemről is azt, hogy minden teremtmény közül elsőszülött? A Biblia csak a Fiúval kapcsolatban használja ezt a kifejezést. Az „elsőszülött” szó a szokásos jelentése alapján arra utal, hogy Jézus a legidősebb Jehova fiainak családjában. 2. Mielőtt a Kolosszé 1:15-ben az „elsőszülött [valaki] közül” kifejezés előfordul, már több mint harmincszor találkozunk vele a Bibliában, s minden egyes esetben, amikor élő teremtményre vonatkozik, egy és ugyanaz a jelentése: egy bizonyos csoport elsőszülött tagját jelenti. Az „Izrael elsőszülöttje” Izrael egyik fiát jelentette; a „fáraó elsőszülöttje” a fáraó családjának sarja volt; a „jószág elsőszülöttje” maga is állat volt. Mi az oka akkor annak, hogy egyesek másképpen értelmezik a Kolosszé 1:15-öt? A bibliai nyelvhasználat vagy talán kísérlet az általuk képviselt nézet igazolására? 3. Kizárják-e a Kolosszé 1:16, 17 (ÚRB) szavai, hogy Jézus teremtve lett, amikor azt mondják, hogy „benne teremtetett minden . . . minden általa és reá nézve teremtetett”? A „minden” szóval fordított görög szó a pan′ta, vagyis a pasz ragozott formája. A Lukács 13:2-ben az egyes bibliafordítások a következőképpen adják vissza ezt a szót: „a többi”, ÚRB, B.—D., Kat.; „minden más”, Káldi. (Lásd még: Lukács 21:29, Kat. és Filippi 2:21, Kat.) Mindazzal összhangban, amit a Biblia még a Fiúval kapcsolatban ír, az ÚV a pan′ta szót a Kolosszé 1:16, 17-ben ugyanebben az értelemben adja vissza, tehát részben ez olvasható ott: „általa teremtetett minden más . . . Minden más őáltala és őérte teremtetett.” Így tehát a Fiú úgy szerepel, mint teremtett lény, az Isten által létrehozott teremtésmű része.

Jel 1:1; 3:14, ÚRB: „Ez Jézus Krisztus kinyilatkoztatása, amelyet Isten adott neki . . . »A laodiceai gyülekezet angyalának írd meg: ezt mondja az Ámen, a hű és igaz tanú, Isten teremtésének kezdete [görögül: ar·khé′].«” (A Csia, a Kat., a Kár. és az ÚV, valamint más fordítások hasonlóképpen hangzanak.) Helyes ez a fordítás? Egyeseknek az a véleményük, hogy itt arról van szó, hogy a Fiú volt az Isten teremtésének megkezdője, annak alapvető forrása. Ám az Ógörög—magyar szótár szerint az ar·khé′ első jelentése „kezdet” (Soltész Ferenc és Szinyei Endre szerkesztésében, Budapest, 1984, 98. o.). Ebből adódik a logikus következtetés, hogy az, akiről a Jelenések 3:14-ben szó van, teremtmény, mégpedig Isten első teremtésműve, akinek tehát volt kezdete. Vesd össze a Példabeszédek 8:22-vel, ahol a Fiúra mint megszemélyesített bölcsességre utal a Biblia, ahogyan azt sok bibliamagyarázó elfogadja. A Kat. és a Kám. a „teremtett”, az ÚRB pedig az „alkotott” kifejezéssel illeti a szóban forgó személyt.

A Messiásról azt írja prófétailag a Mikeás 5:2 (Kár.), hogy „származása eleitől fogva, öröktől fogva van”. A Káldi, 1865 ezt így fordítja: „az ő kijövetele [„születése”, lábj.] kezdettől, az örök napoktól vagyon.” Vajon ezáltal ugyanazzá vált, mint Isten? Figyelemre méltó, hogy az ’örök napok’ helyett a Kat. (5:1) ’régmúlt idők’, az ÚRB (5:1) ’távoli múlt’, az ÚV pedig ’időtlen idők napjai’ kifejezéssel adja vissza a héber szöveget. A már megbeszélt Jelenések 3:14-et figyelembe véve a Mikeás 5:2 semmiféle bizonyítékot nem szolgáltat arra, hogy Jézusnak nem volt kezdete.

2013. okt. 31. 08:37
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!