Mi értelme Isten a zsidóknak adott parancsának, mi szerint a menstruáció után még egy hétin nem élhetnek házas életet?
Ez nem kegyetlenség?Két csak két hét szex egy hónapban?Melyik férfi képes ezt kibírni?
A menzesz alatt érthető higiéniás okokból, na de utána aztán minek?
Annyit még hadd tegyek hozzá, hogy ez ebben a formában valóban nem szerepel a Bibliában, (hogy a Talmudban benne van-e, nem tudom, azt nem ismerem), így felesleges bibliai verseket keresni a témában. A Bibliában valóban csak annyi van, hogy menstruáció alatt nem szabad házaséletet élni, de a zsidó hagyomány valamiért mégis úgy alakult, hogy a vérzés elmúltával még számolnak hét napot, utána az asszony elmegy a mikvébe, ott vesz egy rituális fürdőt, és utána lehet együtt lenni.
Érdekes hagyomány, de nem isteni parancs. Ahogy az sem, hogy pl. nem lehet ugyanabból a tányérból enni a húst meg a tejet, olyan sincs a Bibliában.
25
Volt már "szerencsém" olvasni a vágyakról való túlmisztifikált ömlengésedet és nem kívánok belefolyni ezekbe a szerintem téves elmélkedéseidbe...
26
Nem feltétlenül ürítés, mikor mi esik jól.Ha már itt tartunk, inkább a sok időn át tartó kínzó hiány miatt hajlamos a férfi türelmetlenül ürítésre törekedni szerintem.
28
Érdekes tényleg úgy tűnik csak a tovább tartó havibajos nőnek szól ez.
De akkor miért vonatkoztatták mindig is a rendesen menzeszelő nőkre is?Akkor ez csak hagyomány lehet ahogy 31-es mondja.Hát ha nekik ez jó...:D
"Bibliában 50 alkalommal van említve a "hálaáldozat" kifejezés."
De ez nem hálaáldozat.
"És készítse el a pap az egyiket bűnért való áldozatul"
Ki mondta hogy én mindent szó szerint veszek?Ezt mégis hogy kéne venni?-.-
Tisztában vagyok vele ,h manapság ez értelmetlen, mint sok egyéb, de a zsidóknak akkor is kötelező.
""Bibliában 50 alkalommal van említve a "hálaáldozat" kifejezés."
De ez nem hálaáldozat.
"És készítse el a pap az egyiket bűnért való áldozatul""
Nem azt mondtam, hogy ez hálaáldozat, hanem azt, hogy NEM csak bűnért való áldozat van, ahogy te említetted.
Ahogy összegeztük, NEM kell a menstruációra rászámolni hét napot, hanem a menstruáció első napjától a hetedik napjának végéig nem szabad az asszonnyal hálni.
A zsidó hagyomány meg annyira nem érdekel, amennyire a katolikus hagyomány. Isten törvénye teljesen másról szól. Ott nem szerepel semmi olyasmi, hogy normális menstruáció végén bűnért való áldozatot kellene vinni, sem olyan, hogy két hétig nem lehetne lefeküdni az asszonnyal az ő férjének.
A sok nappal tovább tartó menszesz lehet bűn következménye is. Sok esetben szerepel a Bibliában is, hogy Isten betegségekkel büntette az embert. Nem tudom, hogy ebben az esetben erről van-e szó, de elképzelhetőnek tartom.
Én úgy vélem, hogy a kérdésedre megkaptad a választ. Te hogyan látod?
Szia
Igen megkaptam, köszönöm. :D
De közben felvetődött még egy:
A 15:2-ben szó van a magfolyós férfiról, akinek szintén kellett várni 7 napot + áldozat.
Utána pedig szó van a magömléses férfiról a 16-ban.
Mégis mi a különbség a kettő között?
Meg azt is írja, ha együtt hál vele az asszony magömléssel, tisztátalanok legyenek estig.
De ha együtt vannak " úgy " ott nyilván van magömlés, tehát akkor estig nem csinálhatnak semmit, mert tisztátalanok vagy mi?Vagy ha éjjel az ágyban csinálják akkor mi van?
Itt is két dologról van szó, éppen úgy, ahogy az asszony esetében. Nála is adott egy természetes vérzés, ennek ideje hét nap, közben tisztátalan, illetve adott egy rendellenes vérzés, ennek ideje az utolsó naphoz számolva még hét nap.
magfolyás:
3. És pedig tisztátalan lesz e folyás miatt: akár folytonos az ő magfolyása, akár megreked testében ez a folyás; tisztátalanság ez ő nála.
Tehát ez a rendellenes magfolyás, mely lehet hosszabb idejű is. Pontos diagnosztikája nem ismert előttem, ez irányban esetleg egy urológust érdemes megkérdezni, hogy milyen fertőzés, vagy elváltozás okozhat ilyen tüneteket. Tippelni lehet, de nem tudom biztosan.
Az ideje és a tisztulása ugyan az, mint a rendellenes vérzésben szenvedő asszony esetében.
13. Mikor pedig megtisztul a magfolyós az ő folyásából, akkor számláljon hét napot az ő tisztulására, és mossa meg ruháit, és a testét is mossa le forrásvízben, és tiszta lesz.
14. És a nyolczadik napon vegyen elő két gerliczét vagy két galambfiat, és menjen el az Úr elé, a gyülekezet sátorának nyílásához, és adja azokat a papnak.
A másik eset a természetes magömlés.
Itt nincs ilyen procedúra, csupán vízzel való mosdás, és tisztátalannak számít estig. Tehát, ha asszonnyal hálok, fürdés, és tisztátalannak számítunk estig. A következő kérdés, hogy a tisztátalan állapot következménye micsoda? Nem találtam összefüggő választ erre. Mindenesetre azt találtam, hogy papi szolgálatot, illetve, az Úr házába való bemeneteltől tartózkodni kellett. Tehát az Úr színe elé tisztán lehetett/lehet csak menni.
Ez a fejezet csak erről a négy esetről szól. Természetes magömlés, természetellenes magfolyás férfinál, természetes vérzés, természetellenes vérzés asszonynál.
Isten törvénye minket és az Úrral való szolgálatot szolgálja. Minden időben igaz, és betartandó. Isten tegnap, ma és holnap is ugyan az:
Jak 1,17 Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a világosságok Atyjától száll alá, a kinél nincs változás, vagy változásnak árnyéka.
Van esetleg ezzel kapcsolatban valami kérdésed még?
Szia
"Volt már "szerencsém" olvasni a vágyakról való túlmisztifikált ömlengésedet és nem kívánok belefolyni ezekbe a szerintem téves elmélkedéseidbe."
Nem a Nap hibája, ha a vak az utat nem látja.
(Lin Csi)
-Túl lehet élni, csak ez nem éppen egy boldog, kielégült élet.-
Azért, mert két hétig nincs szex?
Házas vagy? Talán hithű zsidó? Miért zavar?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!