Hogyan lehet a nagy nyomorúságra felkészülni? Bibliai értelemben.
Azokhoz szól a kérdés, akik szerint a nagy nyomorúság fizikai értelemben vett megpróbáltatás, csapás. Hogyan lehet, avagy hogyan kell felkészülni erre?
(Véleményem szerint nem ilyen a nagy nyomorúság, de éppen ezért kérdezem.)
enngé!
Köszönöm, hogy válaszoltál!
Az említett idézet arra ugyan ad választ, hogy Jézus eljövetelekor feltámadnak az Úrban meghaltak, és az élő hívők elragadtatnak, viszont azt az állításodat, miszerint mindez a bizonyos nyomorúság napjai előtt lennének, ezt nem válaszolja meg.
Krisztus eljövetele az utolsó napon lesz.
Jn 6,39 Az pedig az Atyának akarata, a ki elküldött engem, hogy a mit nékem adott, abból semmit el ne veszítsek, hanem feltámaszszam azt az utolsó napon.
De lásd még: Jn 6,40, Jn 6,44, Jn 6,54, Jn 11,24
Az általad említett rész arról ad bizonyságot, hogy Jézus eljövetele, és a feltámadás egy napon lesz. Mivel a feltámadás az utolsó napon lesz, így ez pont arra bizonyság, hogy nem lesz utána semmiféle nyomorúság. Ha lesz akkor annak előtte kell lennie. Ezt lehet lekövetkeztetni a Bibliából.
Lót példája nem helyes, mivel Szodoma esetében nincs szó nyomorúságról, ott pillanatok alatt bekövetkezendő ítéletről olvashatunk.
Mi a véleményed ezekről?
Kérdező, mielőtt válaszolnék a kérdésedre, érdekelne, hogy ha
1) szerinted az elragadtatás a nagy nyomorúság után történik
2) szerinted a nagy nyomorúság nem fizikai értelemben vett megpróbáltatás,
akkor hogyan képzeled el, mi a "nagy nyomorúság" a keresztények számára?
A görögben a (nagy) nyomorúság szó a (megasz) "thlipszisz", és a Máté 24-ben Jézus így használja először: "Máté 24:9 Akkor nyomorúságra adnak majd benneteket, és megölnek titeket; és gyűlöletesek lesztek minden nép előtt az én nevemért."
Ezt elég nehéz szerintem nem fizikai értelemben vett megpróbáltatásnak nevezni...
És ezt is:
"Jel 7:13 Akkor felele egy a Vének közül, és monda nekem: Ezek, akik a fehér ruhákba vannak öltözve, kik és honnét jöttek?
Jel 7:14 És mondék neki: Uram, te tudod. És monda nekem: Ezek azok, akik jöttek a nagy nyomorúságból, és megmosták az ő ruháikat, és megfehérítették ruháikat a Bárány vérében.
Jel 7:15 Ezért vannak az Isten királyi széke előtt; és szolgálnak neki éjjel és nappal az ő templomában; és aki a királyi székben ül, kiterjeszti sátorát felettük.
Jel 7:16 Nem éheznek többé, sem nem szomjúhoznak többé; sem a nap nem tűz rájuk, sem semmi hőség:
Jel 7:17 Mert a Bárány, aki a királyi széknek közepette van, legelteti őket, és a vizeknek élő forrásaira viszi őket; és eltöröl Isten az ő szemeikről minden könnyet."
Szóval érdekelne, hogy mi a véleményed erről, és annak ismeretében talán megfelelőbb választ tudnék adni a kérdésedre.
„Mind ez pedig a sok nyomorúságnak (ódin) kezdete.”
ὠδίν (ódin)
- vajúdás, szülési fájdalom; éles kín
„ Akkor nyomorúságra (thlipszisz) adnak majd benneteket”
θλι̑ψις (thlipszisz)
1) nyomás, szorítás
2) szorongattatás, gyötrés, megpróbáltatás, gyötrődés, szorongás
Nem ugyan az a két szó.
Máté 24:15 - 24:21
15 Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, amelyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen (aki olvassa, értse meg):
16 Akkor, akik Júdeában lesznek, fussanak a hegyekre;
17 A ház tetején levő ne szálljon alá, hogy házából valamit kivigyen;
18 És a mezőn levő ne térjen vissza, hogy az ő ruháját elvigye.
19 Jaj pedig a terhes és szoptató asszonyoknak azokon a napokon.
20 Imádkozzatok pedig, hogy a ti futástok ne télen legyen, se szombatnapon:
21 Mert akkor nagy nyomorúság lesz, amilyen nem volt a világ kezdete óta mind ez ideig, és nem is lesz soha.
Két kérdést tettek fel a tanítványok. Ezek közül a 15-21 az egyik. Ez viszont Jeruzsálem lerombolása.
Máté 24:1 - 24:3
1 És kijővén Jézus a templomból, tovább méne; és hozzámenének az ő tanítványai, hogy mutogassák neki a templom épületeit.
2 Jézus pedig monda nekik: Nem látjátok-e mind ezeket? Bizony mondom nektek: Nem marad itt kő kövön, mely le nem romboltatik.
3 Mikor pedig az olajfák hegyén ül vala, hozzá menének a tanítványok magukban mondván:
1: Mondd meg nekünk, mikor lesznek meg ezek?
2: és micsoda jele lesz a te eljövetelednek, és a világ végének?
Sok párhuzam van Jeruzsálem lerombolása, és a világ végének. Egybe is van mosva rendesen. Viszont amit sokszor Károli nyomorúságnak fordít, az szülési fájdalom, vajúdás a pontosabb fordítása.
A világ vajúdik, de nem szorongat senki. Amikor a vajúdás kezdődött a háborúságokkal, akkor a hívőket üldözték, éppen úgy, ahogy anno a keresztényüldözésnél.
Máté 24:9 - 24:10
9 Akkor nyomorúságra adnak majd benneteket, és megölnek titeket; és gyűlöletesek lesztek minden nép előtt az én nevemért.
10 És akkor sokan megbotránkoznak, és elárulják egymást, és gyűlölik egymást.
Már ha ezt is úgy vennénk, hogy a mai kor klasszikus nyomorúságos magyarázata szerint értelmezzük az utolsó napokat, akkor sem lehet semmiféle elragadtatás a nyomorúság előtt, hiszen Jézus azt mondja, hogy megölik, gyűlölik a hívőket.
De ez igaz volt a keresztény üldözésnél, és a 9. vers melyik időre is szól?
Nézzük mi van előtte, mire vonatkozik az „akkor” kifejezés:
Máté 24:6 - 24:8
6 Hallanotok kell majd háborúkról és háborúk híreiről: meglássátok, hogy meg ne rémüljetek; mert mindezeknek meg kell lenniük. De még ez nem itt a vég.
7 Mert nemzet támad nemzet ellen, és ország ország ellen; és lesznek éhségek és döghalálok, és földindulások mindenfelé.
8 Mind ez pedig a sok nyomorúságnak kezdete.
Tehát a vajúdás kezdetén, mikor a globális háborúk (francia forradalomtól a második világháború bezáródásáig) folytak, ezek be is igazolódtak.
Máté 24:10 És akkor sokan megbotránkoznak, és elárulják egymást, és gyűlölik egymást.
Rögtön ítélő perek, szomszéd bemószerólja a másikat, politikai perek, templomok lerombolása, stb. Kérdezzétek meg nagyszüleiteket, hogy mi volt a világháború idején, és utána.
Ugyan ez igaz volt Jézus feltámadása utáni időkben Jeruzsálem lerombolása idején is, egészen a keresztény üldözések végéig. Gladiátorjátékokon tépették szét oroszlánokkal a keresztényeket. A háború idején kalasnyikovval vezették ki a templomból a hívőket, és lőtték szét őket a templom falaira támaszkodva.
A vajúdás következő fázisa az elhitetés. Pont úgy, ahogy a keresztény üldözés véget ért. A Konstantinuszi fordulat több mint egy évezredes hazugsághullámot okozott, a politika és a vallás összefonódott. A többistenhit és az igaz kereszténység összemosódott. Ma is éppen úgy az üldöztetések és vérengzések után egy hazugsághullám söpört végig, és hitette el a föld lakosait. Tehát teljesen jogos, hogy Jézus sem választotta szét a két eseményt, de a tanítványok nem is nagyon tudták, hiszen elképzelhetetlen lett volna számukra, hogy miután a szeretett Jeruzsálem és a fenséges templomuk leromboltatik, akkor még nem lenne vége a világnak.
Válaszolva feltételeidre:
„1) szerinted az elragadtatás a nagy nyomorúság után történik”
Az elragadtatás az utolsó napon lesz, Jézus eljövetelénél. A nagy nyomorúság, ahogy láthattad, nem nyomorúság, hanem vajúdás. Igen, mindenképpen a vajúdás után lesz az elragadtatás.
Vagy te hogyan értelmezed azt, hogy az utolsó napon lesz Jézus eljövetele, és Jézus eljövetelénél lesz az elragadtatás? Vagy hogyan értelmezed ezt?
„És ha azok a napok meg nem rövidíttetnének, egyetlen ember sem menekülhetne meg; de a választottakért megrövidíttetnek majd azok a napok.”
Nem elragadtatva lesznek, hanem megrövidítve a napok.
„2) szerinted a nagy nyomorúság nem fizikai értelemben vett megpróbáltatás,”
A megszorongattatást a vajúdás kezdetére teszi Jézus, és nem az egész szülésre. Éppen úgy, ahogy a keresztényüldözésnél a hazugsághullám előtt volt a szorongattatás. Persze a háborúk idejének végét nem tudom, mert lehet még hatalmas háború, harmadik, negyedik, nem tudom, hogy a vajúdás meddig tart. Véleményem szerint a szorongattatás véget ért, azok a nemzetek elleni háborúk véget értek, és benne vagyunk egy globális hazugságban, elhitetésben, amire óva intett minket Jézus urunk.
És a kérdésed:
„akkor hogyan képzeled el, mi a "nagy nyomorúság" a keresztények számára?”
Erre válaszoltam ebben a kommentemben. Nincs nagy nyomorúság. Vajúdás van, szülési fájdalom, ami hullámokban tör az asszonyra is. Az első hullám a nyomorgattatás megvolt, a nagyobb fájdalom, ahol emberek vesznek el örökre, az elhitetés, az egész földre kiterjedő hazugság.
Jel 3,10 Mivel megtartottad az én béketűrésre intő beszédemet, én is megtartalak téged a megpróbáltatás idején, a mely az egész világra eljő, hogy megpróbálja e föld lakosait.
Szia
Alapvetően nincs vitánk egymással, csak pontosan szerettem volna tudni, szerinted mi a "nagy nyomorúság".
Én a "nagy nyomorúság"-ot Dániel 70. évhetének második felére értem, amikor a fenevad/Antikrisztus/törvénytaposó/bűn embere/veszedelem fia (stb.) megszentségteleníti a templomot Jeruzsálemben, és önmagát kezdi imádtatni kötelező módon az emberekkel az egész világon; akik erre nem hajlandók, azokat megöleti. (2Thessz. 2., Jel. 13., Máté 24:15, Dán. 9:27 és 11:31-36)
Jézus konkrétan a "nagy nyomorúságot" (megasz thlipszisz) először a Máté 24:21-ben használja, ami így kezdődik: "Akkor." Minden akkor-nak van egy mikor-ja. Ennek az akkornak a mikorja a 24:15-ben van, ami történetesen a Templom megszentségtelenítése Dániel 70. évhetének a felén.
Vagyis számomra egyértelmű, hogy bár Jézus sok más, ezt megelőző megpróbáltatást is előrejelez a prófécia korábbi részében, de kifejezetten elkülöníti ezt a rövid, de súlyos üldöztetést jelentő időszakot azzal, hogy azt mondja: "Mert AKKOR (24:15!!!) nagy nyomorúság lesz, amilyen nem volt a világ kezdete óta mind ez ideig, és nem is lesz soha." Jézus állítása alapján sem az ókori keresztényüldözések, sem a második világháborús holokauszt stb. nem mérhető ahhoz a nyomorúsághoz, ami az Antikrisztus/fenevad uralma során, ebben az elvileg 1260 nap/42 hónap/3,5 év hosszú (Jel. 13:5) időszakban lesz.
Vagyis a "nagy nyomorúság" nem csupán lelki kínt, és súlyos hitetést jelent, ami miatt sokan elfordulnak Krisztustól (azt is), hanem testit is, mert az életével "játszik" minden keresztény, aki nem hajlandó imádni a fenevadat:
Jel 13:14 És elhiteti a földnek lakosait a jelekkel, amelyek adatának neki, hogy cselekedje a fenevad előtt; azt mondván a föld lakosainak, hogy csinálják meg a fenevadnak képét, aki fegyverrel megsebesíttetett vala, de megelevenedett.
Jel 13:15 És adaték neki, hogy a fenevad képébe lelket adjon, hogy a fenevad képe szóljon is, és azt művelje, hogy mindazok, akik nem imádják a fenevad képét, megölessenek,
Jel 13:16 Azt is teszi mindenkivel, kicsinyekkel és nagyokkal, gazdagokkal és szegényekkel, szabadokkal és szolgákkal, hogy az ő jobb kezükre vagy a homlokukra bélyeget tegyenek;
Jel 13:17 És hogy senki se vehessen, se el ne adhasson [semmit], hanem csak akin a fenevad bélyege van, vagy neve, vagy nevének száma.
Jézus azonban félbeszakítja ezt a nagy nyomorúságot azzal, hogy hirtelen kiragadja az Övéit a földről:
"És ha azok a napok meg nem rövidíttetnének, egyetlen ember sem menekülhetne meg; de a választottakért megrövidíttetnek majd azok a napok." (Máté 24:22)
Ami így történik:
"Máté 24:29 Mindjárt pedig ama napok nyomorúságai után a nap elsötétedik, és a hold nem fénylik, és a csillagok az égről lehullanak, és az egeknek erősségei megrendülnek.
Máté 24:30 És akkor feltetszik az ember Fiának jele az égen. És akkor sír a föld minden nemzetsége, és meglátják az embernek Fiát eljőni az ég felhőiben nagy hatalommal és dicsőséggel.
Máté 24:31 És elküldi az ő angyalait nagy trombitaszóval, és egybegyűjtik az ő választottait a négy szelek felől, az ég egyik végétől a másik végéig."
Ugyanez apokalipszis-időrendbe elhelyezve:
"Jel 6:12 Azután látám, mikor a hatodik pecsétet felnyitotta, és íme nagy földindulás lőn, és a nap feketévé lőn mint a szőrzsák, és a hold egészen olyan lőn, mint a vér;
Jel 6:13 És az ég csillagai a földre hullának, miképpen a fügefa hullatja éretlen gyümölcseit, mikor nagy szél rázza.
Jel 6:14 És az ég eltakarodék, mint mikor a papírtekercset összegöngyölítik; és minden hegy és sziget helyéből elmozdíttaték.
Jel 6:15 És a földnek királyai és a fejedelmek és a gazdagok és a vezérek és a hatalmasak, és minden szolga és minden szabad, elrejték magukat a barlangokba és a hegyeknek kőszikláiba;
Jel 6:16 És mondának a hegyeknek és a kőszikláknak: Essetek mi reánk és rejtsetek el minket annak színe elől, aki a királyi székben ül, és a Bárány haragjától:
Jel 6:17 Mert eljött az ő haragjának ama nagy napja; és ki állhat meg?"
Az a bizonyos "utolsó nap", amikor a halottak is feltámadnak (vagyis megtörténik az elragadtatás), az nem más, mint az Úrnak napja, amiről hihetetlenül sok próféciát találhatunk a Bibliában - és a Jel. 6:17 kijelenti, hogy a hatodik pecsét felbontása után kezdődik. Én teljesen meg vagyok róla győződve, hogy ez nem egyetlen földi napot jelent, hanem mindaz, ami ezután következik (Isten haragja), végig az "Úrnak napja" része (mert az ószövetségi próféciákban az Úr napja és a harag napja egy és ugyanaz, és túl sok minden történik rajta ahhoz, hogy 24 földi óra legyen).
Vagyis szerintem a "nagy nyomorúság"-ra legfőképpen szellemi értelemben kell készülni, ami a hitben való teljes alázatosságot, a Krisztushoz való mindenek feletti ragaszkodást jelenti és a készséget, hogy a bizonyságtétel beszédéért az életünket ne kíméljük mindhalálig.
A fizikai készülésen kevesebbet gondolkozom, de szerintem, ha már nagyon közeli az az idő, érdemes önellátásra berendezkedni vagy élelmiszer-készleteket félretenni, mivel a bélyeg-rendszer miatt nagyon nehéz lesz ezekhez piaci úton hozzájutni.
"Alapvetően nincs vitánk egymással"
Nincs, mert nem folyok bele. Azért azt elmondanám, hogy a leírásod túlnyomó többségét marhaságnak veszem. Ha érdekel, kifejtem, de szerintem nem vagy rá kíváncsi. Azért köszönöm, hogy válaszoltál.
Szia
Szervusz
Jézus készíti fel a népét a nagy nyomorúságra.
Például a Máté 24 részében elmondta mind az első századi keresztényeknek, mind a napjainkban élő keresztényeknek, milyen jele lesz annak, hogy az utolsó napokban(időben) mit kell tenni, ha szeretnénk túlélni azt a nagy nyomorúságot, amilyen még soha nem volt az emberiség történelmében. De sok-sok helyen ír róla a Biblia.
Csak egy helyet idéznék, amelyik arról ír, hogy lesznek túlélők, nem is kevesen:
Jelenések 7:13-15 Erre a vének egyike így szólt hozzám: „Kik ezek, akik fehér köntösbe vannak öltözve, és honnan jöttek?” Én pedig azonnal ezt mondtam neki: „Te tudod, uram.” Ő pedig így szólt hozzám: „Ezek azok, akik kijönnek a nagy nyomorúságból, és megmosták köntösüket, és megfehérítették a Bárány vérében. Ezért vannak az Isten trónja előtt; és éjjel-nappal szent szolgálatot végeznek neki templomában; és Az, aki a trónon ül, ki fogja terjeszteni sátorát fölöttük."
Ezek a versek részben azt is elmondják, miért ők a túlélők, és mit kell tennünk, hogy közöttük lehessünk. Ezért már ma tennünk kell a megmentésünk érdekében. Annyira benne vagyunk az utolsó időkben, hogy minden nap jelentőséggel bír ma minden ember számára.
Üdvözlettel: Zita
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!