Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hogyan értelmezhetők az...

Hogyan értelmezhetők az alábbi igehelyek?

Figyelt kérdés

Jel. 20,14 (második halál)

Jel. 21,8 (második halál)

Júd 12 (...amelyek gyökerestül kiszakítva kétszer halnak meg.)

Róm. 8,13 (mert ha test szerint éltek meg kell halnotok.)

Róm 6,23 (a bűn zsoldja a halál)

1 Ján. 5,16 (van halálos bűn is)

2 Péter 2,12 (mint az oktalan állatok, amelyek természettől fogva megfogásra és levágásra valók; de hozzájuk hasonlóan is fognak elpusztulni. Ez lesz gonoszságuk bére.)


2013. szept. 23. 16:51
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Nem értem, hogy mit nem értesz, mit akarsz kérdezni?


Egyszer meghalunk, majd lesz az első feltámadás, Krisztussal uralkodnak mindazok, akiknek része volt az első feltámadásban 1000 esztendeig, rajtuk nem fog majd a második halál, majd következik mindenki más feltámadása, ez a második feltámadás, és megint egy ítélet, a második halál, itt eltöröltetik a fájdalom, gyász, és a halál is. Majd új földet és új eget várunk Isten által, Jézus ígérete szerint.

2013. szept. 23. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Egyesek azt állítják, hogy a pokol az örök szenvedést jelenti. Ugyanakkor a fenti igehelyek (és sok más igehely még) egyértelműen azt mondja ki, hogy a bűnösök halálbüntetést kapnak az utolsó ítéletkor. Ami persze nem jelenti azt, hogy nem kapnak valamilyen büntetést, de örök szenvedésről sehol sem ír a Biblia.

1Ján 3,15: az embergyilkosnak nincs örök élete;

1Jn 3,14: aki nem szereti testvérét az a halálban van;

Mt 13:30: konkoly elégetése;

De Jézus kínszenvedése és halála is a bűnösöknek járó büntetést jelképezi szerintem.

Tehát ezek alapján a Mennyország, mint ahogy sok helyen írja a Biblia, az örök életet jelenti, a bűnösök ítélete pedig büntetés és örök halál lesz majdan, szerintem.

2013. szept. 23. 17:35
 3/12 anonim ***** válasza:

Jel 21,4 És az Isten eltöröl minden könyet az ő szemeikről; és a halál nem lesz többé; sem gyász, sem kiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők elmúltak.


Ez a megváltási terv végén, az ítélet utánról írja János. Szeretném megkérdezni, ha eltöröltetik a gyász és a fájsalom, és a kiáltás, akkor hol van az örök szenvedő pokol?

2013. szept. 23. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 KZitus ***** válasza:

Szia


Jel. 20,14

„A halált és a hádeszt pedig a tűz tavába vetették. Ez jelenti a második halált: a tűz tava. Továbbá akit nem találtak beírva az élet könyvébe, azt is a tűz tavába vetették” (Jelenések 20:14, 15). A millenniumi ítéletnap végére ’a halál és a hádesz’ teljesen eltűnik. Miért kell ehhez ezer év? A hádesz, az emberiség közös sírja akkor lesz üres, amikor az Isten emlékezetében lévő utolsó személy is feltámad. De amíg bárkit is beszennyez az öröklött bűn, addig az ádámi halál létezik. A földön feltámadottaknak és az Armageddont túlélő nagy sokaságnak mindaddig engedelmeskednie kell a tekercsekben leírtaknak, amíg Jézus váltságáldozatának az értéke alapján teljesen meg nem szűnik a betegség, az időskor és az egyéb öröklött hiányosságok. Akkor az ádámi halált és a hádeszt ’a tűz tavába vetik’. Örökre eltűnnek!


Jel. 21,8

A Jelenések 11:10 (Kat.) utal ’két prófétára, aki gyötrelmére van a föld lakóinak’. A gyötrelem e próféták által hirdetett üzenet megalázó leleplezéseinek a következménye. A Jelenések 14:9–11 (Kat.) azt mondja, hogy akik imádják a jelképes ’vadállatot és képmását’, azok ’kénköves tűzben fognak gyötrődni’. Ez azonban nem utalhat öntudatánál lévő személy halál utáni gyötrődésére, mivel „a holtak nem tudnak semmit” (Préd 9:5, Kat.). Mi okoz akkor nekik gyötrelmet, amikor még élnek? Az, hogy Isten szolgái hirdetik, hogy akik a ’vadállatot és képmását’ imádják, azokra ’a lánggal égő kénköves tó’ által szemléltetett második halál vár. A tüzes megsemmisítésük füstje örökre felszáll, mivel a megsemmisítésük örökre szól, és soha nem merül feledésbe. Mit jelentenek a Jelenések 20:10 (Kat.) szavai, melyek azt mondják, hogy az Ördög a ’kénköves, tüzes tóban fog gyötrődni örökkön-örökké’? A Jelenések 21:8 (Kat.) világosan kijelenti, hogy a ’lánggal égő kénköves tó’ „a második halál”. Ha tehát az Ördög ott fog „gyötrődni” örökkön-örökké, az azt jelenti, hogy soha nem szabadul; örökre korlátozva marad, tulajdonképpen az örök halálban. A „gyötrelem” kifejezés (görögül: ba′sza·nosz) ilyen használata emlékeztet egyebek között a Máté 18:34-re, ahol ugyanezt a görög alapszót alkalmazzák a ’börtönőr’ kifejezésére (ÚV).


Júd. 12

A hitehagyottak, akik csak színlelik a szeretetet, ugyanúgy veszélyesek a hitünkre, mint a víz alatt rejtőző sziklák a hajókra vagy az úszókra. A hamis tanítók talán nagylelkűnek tűnnek, de olyanok, mint a víztelen felhők, vagyis szellemileg üresek. Ezek a személyek gyümölcstelenek, mint az elszáradt fák késő ősszel. A sorsuk pusztulás lesz, akárcsak a gyökerestől kitépett fáké.


„Vajon bűnt kövessünk el, mivel nem törvény alatt, hanem ki nem érdemelt kedvesség alatt vagyunk?” – kérdezi Pál. Majd válaszol is a kérdésére: „Sose legyen úgy!” ’Rabszolgák vagytok: vagy a bűnéi a halálra, vagy az engedelmességéi az igazságosságra’ – magyarázza (Róma 6:15, 16). „Ha halálra juttatjátok a test cselekedeteit a szellem által, élni fogtok” – mondja (Róma 8:13).


Róma 8,23

A váltságra Ádám bűne miatt van szükség. Ádám azzal, hogy engedetlenné vált Isten iránt, a betegség, bánat, fájdalom és halál örökségét hagyta utódaira (1Mózes 2:17; Róma 8:20). Isten nem tehette meg, hogy csupán az érzelmeire hallgat, és egyszerűen megváltoztatja a halálbüntetést, hiszen akkor a saját törvényét hagyta volna figyelmen kívül: „a bér, amellyel a bűn fizet, a halál” (Róma 6:23). És ha Jehova semmibe venné az igazságosságra vonatkozó irányadó mértékeit, az egész világegyetemben káosz és törvénytelenség uralkodna!


Most mennem kell, ha érdekel, később majd leírom a többit is.


Üdvözlettel: Zita

2013. szept. 23. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
51%

Ez is a Bibliában van:

Jel 20:10 A Sátánt pedig, aki becsapta a népeket, bedobják a tűz-tóba, amelyben kén ég. Így a Sátán is oda kerül a Szörnyeteg és a Hamis Próféta mellé, és éjjel-nappal, örökkön-örökké kínozzák őket.

(King James fordítása a Jel 20,13-nak): And the sea gave up the dead which were in it; and death and hell delivered up the dead which were in them: and they were judged every man according to their works.)


Vajon kinek van igaza? A Bibliának, ami sok helyen ír pokolról (Jézus is, vagy tán ő is hazudik?), vagy pedig a szektáknak, akik ferdítik a Bibliát, átírják, hogy minél kevesebb ember jusson el az üdvösségig? Észrevehető, hogy hova húzol, de én sem hittem a pokolban, viszont vettem a fáradságot, hogy minden egyes jehovista, vagy adventista állításnak utána nézzek.


Hogy neked vagy a szektásoknak mi a véleménye a büntetésről, az nem ugyanaz, mint Istené. AZ Úr sátánnak és az ő angyalainak hozta létre a poklot, majd azok is fognak oda kerülni, és embernek nem kéne, ha elfogadná Jézus Krisztust. De tudjuk, hogy sokan nem teszik, sokan boldogan fetrengenek a bűnben és még büszkék is rá. Nem fogja az Úr kikérni a véleményeteket és én hiszek az igazságosságában. Ha ő azt mondja, hogy én s odavaló vagyok, akkor az úgy helyes, nem vitatkozom. De ne akarjatok Istent játszani. A Biblia egyszerű, nem úgy íródott, hogy több ezer év múlva legyen csak olyan szekta, ami egyedül képes csak értelmezni. A pokol benne van. A halál, amivel annyira szeretnek példálózni az két fajta:

test halála, ennek lesz a feltámadás. Gondolom logikus.

A másikról pedig itt van írva:

Efe 2:5 minket is, akik halottak voltunk a vétkek miatt, életre keltett a Krisztussal együtt - kegyelemből van üdvösségetek!


Remélem ez az ige világos és nem szorul magyarázatra.

2013. szept. 23. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

"A Biblia egyszerű, nem úgy íródott, hogy több ezer év múlva legyen csak olyan szekta, ami egyedül képes csak értelmezni."


Nem, de a vég idején lesz nagyobb a tudás ezekkel a dolgokkal kapcsolatban.


Dn 12,4 Te pedig, Dániel, zárd be e beszédeket, és pecsételd be a könyvet a végső időig: tudakozzák majd sokan, és nagyobbá lesz a tudás.


De tényleg, ha Isten eltöröl minden fájdalmat, és gyászt, és halált, és újjá tesz mindent, mert az elsők elmúlnak, akkor hol van itt a gyötrő pokol?


És ez hogy tetszik?

Jel 20:14 A pokol pedig és a halál vettetének a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava.


Na, most akkor mi az elképzelésed az örökké tartó pokolról? Maga Isten tesz bizonyságot, hogy nem lesz örökké.


Szeretettel ajánlom a Jelenések könyvének 20,21,22 fejezeteit.


Amúgy persze, hogy ma inkább kutatják a hívők a Bibliát, és minél több információt tudnak kiszedni, mivel a Biblia az elmúlt néhány száz évben van az emberek kezében. Gondolom megvan, hogy reformáció.

:D

2013. szept. 23. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

"Jel 20:10 A Sátánt pedig, aki becsapta a népeket, bedobják a tűz-tóba, amelyben kén ég. Így a Sátán is oda kerül a Szörnyeteg és a Hamis Próféta mellé, és éjjel-nappal, örökkön-örökké kínozzák őket."


Szerintem ez a sátánra és a többi démonra vonatkozik. Ők fognak gyötrődni örökkön-örökké. Az emberek, ha lesz olyan aki oda kerül, nem örökké fognak gyötrődni, csak letöltik a büntetésüket és meghalnak. A sátánék fognak gyötrődni csak, mert nem marad életterük, nem lesz kire rászállniuk, nem lesz kin élősködniük, bántalmazniuk, terrorizálniuk, anélkül pedig nekik semmi nem marad, hiszen képtelenek elvonatkoztatni az emberiségtől, mi vagyunk az életük szerintem :) Ha nem lesz ember többé a környezetükben, szerintem egymásnak esnek majd.

2013. szept. 23. 22:18
 8/12 anonim ***** válasza:

Jel 20:14 A pokol pedig és a halál vettetének a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava.

15. És ha valaki nem találtatott beírva az élet könyvében, a tűznek tavába vetteték.


Egy helyre kerülnek, ha nem zavar...


Az pedig az örök elmúlás. De még úgy látom nem érted ezt a részt sem:

" 4. És az Isten eltöröl minden könyet az ő szemeikről; és a halál nem lesz többé; sem gyász, sem kiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők elmúltak.

5. És monda az, a ki a királyiszéken ül vala: Ímé mindent újjá teszek. És monda nékem: Írd meg, mert e beszédek hívek és igazak.

8. A gyáváknak pedig és hitetleneknek, és útálatosoknak és gyilkosoknak, és paráznáknak és bűbájosoknak, és bálványimádóknak és minden hazugoknak, azoknak része a tűzzel és kénkővel égő tóban lesz, A MI A MÁSODIK HALÁL."


Nem vágom, hogy mi nem érthető. ...


Minden rossz, ha úgy tetszik, egy helyre kerül, tehát a pokol, a halál, és mindenki, aki nem volt benne az élet könyvébe, mégpedig a második halál. És mivel innen nincs visszaút, a prófécia kiolthatatlan tűznek szemlélteti. Aztán Isten újjá tesz mindent, ahol nincs fájdalom, kiáltás, gyász, mert ezek elmúltak.


Szia

2013. szept. 23. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
51%

Tehát akkor Isten hazudott:

Mát 13:49 Így lesz majd a világ végén is, amikor eljönnek az angyalok, hogy kiválasszák a gonoszokat az igazak közül.

Mát 13:50 A gonoszokat tüzes kemencébe dobják, ahol sírás és fogcsikorgatás lesz.”


Végül is az Istenkáromlásnak ezeregy fajtája van. Az, hogy a TEST TUD CSAK MEGHALNI és ezt jelenti az, hogy a halál is bevettetik a tűznek tavába, abban mi a nehéz? A lélek halhatatlan. Örökké szenvedni.

2013. szept. 24. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
65%

Szia!


A második halált vagy a kárhozat halálát a keresztények általában örökkévaló gyötrelemnek hiszik, a középkorban kialakult egyházi tanítás nyomán. A lélek halhatatlansága eszméjének következményeként jött létre ez az elgondolás. Ha ugyanis a lélek különválik a testtől a halál pillanatában, és mint halhatatlan és elpusztíthatatlan valami létezik tovább, akkor valóban nemigen lehet mást elképzelni a kárhozat büntetéseként. Ez a felfogás azonban Isten jellemére vet árnyékot, s azon túl az egész megváltási tervre is! Mert jogos a kérdés: Ilyen engesztelhetetlen bosszút vagy megtorlást alkalmaz a szeretet Istene? A megváltottak öröme pedig egy ilyen borzalmas dolog mellett fog megvalósulni? Élvezik majd az üdvösség javait egykori embertársaik, netán családtagjaik örökös kínjainak a tudatában?


A Biblia azonban – hála Istennek – semmi ilyesmit nem tanít. A kárhozat ítélete – amint a „második halál” kifejezés is utal erre – örök megsemmisülés, az élet jogának elvétele egy világosan indokolt ítélethirdetés nyomán. Ez súlyos, tragikus vég és igazságszolgáltató büntetés, mégis a lehetséges legirgalmasabb dolog, amely a gyógyulni nem akaró, bűneikben megkeményedett emberekkel történhet. Íme, néhány világos ige:


„Egy kevés idő még, és nincs gonosz, nézed a helyét és nincsen ott... Elmúlt, és ímé nincsen! Kerestem, de nem található!” (Zsoltárok 37,10. 36)


„[Akik az utolsó ítéletkor isznak Isten „haragpoharából”] olyanok lesznek, mintha nem lettek volna.” (Abdiás 1,16)


Végül maga a sír és a halál is örökre megsemmisülnek a végső ítéletvégrehajtás pusztító lángtengerében – mondja ez az ige, jelképes beszéddel, mintegy megszemélyesítve a sírt és a halált:


„A sír4 és a halál vettetnek a tűznek tavába, ez a második halál, a tűznek tava.” (Jelenések 20,14)


Ezután rögtön az újjáteremtett Föld látomása következik a bibliai leírásban, azzal a bejelentéssel, hogy ott minden újjá lesz, és ott „semmi elátkozott nem lesz többé” (Jelenések 22,3).


Üdv. Péter

2013. szept. 24. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!