Van e itt olyan Jehova tanúja aki régebben adventista volt?
Szerintem nemigen van. Habár egyszer beszélgettem egy tanúval és ő azt mondta,hogy sokan áttértek már.
Lehet,hogy csali volt mert én nem igen tudok olyat legalábbis nálunk nem.
Szia!
Én református családban nőttem fel és 18 évesen teológiára készültem. Végül a műszaki pályát választottam és egyetemi éveim alatt ismerkedtem meg az adventista tanításokkal.
A Teológiát végül másoddiplomásként már adventista körben végeztem el. Sokat tanulmányoztam minden felekezet tanítását, így a Tanúkét is. Vannak közös vonások, de amiben eltér ott egyértelműen erősebbek az adventista érvek. Az adventista tanítások ugyanis igen erősen támaszkodnak a reformációs és utóreformációs mozgalmak tanításaira, ellentétben a Tanúk tanításaival, melyek jórészt új megközelítések, melyeknek nincs erős teológiai fundamentumuk. Ezért lenne furcsa számomra, ha egy adventista átmenne oda...
Üdv. Péter
Péter!
"...de amiben eltér ott egyértelműen erősebbek az adventista érvek."
Írnál erre egy példát?
Szia!
Persze. A teljes Dániel könyve és Jelenések könyve értelmezése. Ajánlom ezzel kapcsolatosan L.E. Froom: Atyáink Prófétai Hite című könyvsorozatát!
Üdv. Péter
Kedves Péter!
Kicsit bővebben is leírnád, hogy milyen eltéréseknél erősebbek egyértelműen az Adventista érvek? Szűkítsük tovább a kört, mondjuk a Jelenések könyvén belül mire gondolsz?
Sziasztok!
Az egész megközelítésre. Az adventista írásmagyarázat az ókortól kezdve sok kiváló bibliamagyarázó tanításait veszi alapul, melyek értelmezése a könyv jellegét, szerkezetét, fő eszméit, de még sok-sok részletét illetően is messzemenően megegyeznek. Ebből következően szakszerű szövegelemzésre, pontos adatközlésre törekszik a felhalmozott teológiai irodalom figyelembevételével.
Ezzel szemben a Jelenések Nagyszerű Csúcspontja Közel című 1989-ben kiadott Jehova Tanúi magyarázatban arról olvashatunk, hogy: "Jelenések könyvében bezárt titok hosszú időn át zavarba hozták a Biblia őszinte kutatóit. Isten meghatározott idejében ezek a titkok feltárultak...ezek a szent titkok Isten buzgó földi rabszolgái előtt tárultak fel azért, hogy ezek a rabszolgák megerősödjenek az Isten ítéletének ismertetésére...a Watch Tower Society már 1917-ben közreadta a The Finished Mystery című könyvet...azután ahogy a világesemények tovább bontakoztak a bibliai prófécia beteljesedéseképpen, egy időszerű kétkötetes kiadvány készült el Light címmel, amit 1930-ban tettek közzé. A világosság tovább 'áradt az igazságosakra' úgy, hogy 1963-ban a Társulat kiadta a 704 oldalas könyvet 'Babylon the Great Has Fallen! God's Kigdom Rules' címmel..."
Mi a különbség? Az adventista magyarázat azt vallja hogy kezdetektől voltak olyan magyarázók, akik felismerték a Jelenések könyve teljesedését, vagyis Isten folytatólagosan adott próféciákat az adott korok "őszinte kutatóinak" amiből a hitük "megerősödhetett". Vagyis az adventista magyarázat folytatólagos történeti szemléletű. Hogy példákat is hozzak: "Victorinus, Pettau püspöke a fennmaradt legrégebbi rendszeres Apokalipszis-kommentár (Jelenések könyve magyarázat) szerzője Diocletianus uralkodása alatt, 304 körül halt mártírhalált. Victorius volt az első, aki Jelenések könyvét nem egyetlen folyamatos kibontakozó próféciaként, hanem ismétlődő, egymást kiegészítő, a történelmi korszakok jellemzését többféle megközelítésből is bemutató próféciák gyűjteményeként értelmezte. Így szólt erről: 'nekünk nem az elmondás sorrendjére kell figyelnünk, hiszen többször is előfordul, hogy a Szentlélek, miután egyszer már elért az idők végezetéig, visszatér az előző korszakokhoz, hogy kiegészítse a már közölteket'." (L.E.Froom: Atyáink prófétai hite).
Blaise Pascal híres francia természettudós, aki szintén kiváló bibliamagyarázó volt, a bibliai próféciák figyelemreméltó sajátosságának tekintette ezt a jellegzetességet: "Merészség kell hozzá, hogy egy és ugyanazon dolgot, annyiféleképpen mondjanak meg előre..." (Gondolatok, 709. töredék).
De hogy még konkrétabb példát is hozzak fel, éppen a minap került szóba, hogy a Tanúk egyedülálló módon a 9:11-ben található "mélység angyalát" Jézus Krisztussal azonosítják (148. oldal). Azért is különösen érdekes ez a 9. fejezet, mert magyar vonatkozása is van, tekintettel arra, hogy Magyarország 150 évig nyögte a török uralmat. Nem szeretnék részletesen belemenni ennek a fejezetnek az elemzésébe, hogy a bibliai szóhasználatban mit jelöl a "mélység" kifejezés (Lásd. I.Móz. 1:2, Lk. 8:30-31, II.Pt. 2:4, Jel. 20:1-3), de az "elvesztő" kifejezést Jézusra alkalmazni szerintem egyértelmű melléfogás...
Ha valakit érdekel a XVI-XVII. századi magyar protestáns irodalomban igen sok példát láthatunk arra, hogy a törökök okozta nyomorúságot Isten megtérésre késztető ítéletének értelmezték, éppen ennek a fejezetnek a jelképrendszerét használva (lásd sáskák, fullánkok...stb, csak néhány név: Szkhárosi Horváth András, Károlyi Gáspár, Magyari István, Szalárdi János).
De említhetném a 144.000 sajátos értelmezését...stb.
Üdv. Péter
Péter!
Veled majd beszélgetnék egy kicsit. Ha van időd. :))
Kedves Péter!
Már azt hittem, hogy végig csak mellé fogsz beszélni, de a végén csak sikerült kihúzni belőled egy konkrétumot. :)
" De hogy még konkrétabb példát is hozzak fel, éppen a
minap került szóba, hogy a Tanúk egyedülálló módon a
9:11-ben található "mélység angyalát" Jézus Krisztussal
azonosítják (148. oldal)."
Azért szerintem vizsgáljuk meg ezt a rész szövegkörnyezetestől:
„És megfújta trombitáját az ötödik angyal. És láttam egy
csillagot, mely az égből a földre hullott, és neki adták a mélység vermének kulcsát” ( Jelenések 9:1 ). Ez a csillag’ különbözik a Jelenések 8:10-ben szereplő
csillagtól, melyet János látott lehullani. János lát „egy
csillagot, mely az égből . . . hullott”, és amelynek ezúttal a földre vonatkozó megbízatása van. Vajon egy szellemszemélyről vagy egy hús-vér lényről van itt szó? A Jelenések könyve később úgy írja le azt, akinél a 'mélység vermének kulcsa’ van, mint aki Sátánt
„a mélységbe” veti ( Jelenések 20:1–3 ). Tehát hatalmas szellemszemélynek kell lennie. A Jelenések 9:11-ben János elmondja nekünk a sáskákról, hogy „egy király
van felettük, a mélység angyala”. Mindkét versnek
ugyanarra a személyre kell vonatkoznia, mivel logikus,
hogy a mélység kulcsát tartó angyal azonos a mélység angyalával. És a csillagnak Jehova kinevezett Királyát
kell jelképeznie, mivel a felkent keresztények csak egyetlen angyali Királyt ismernek el: Jézus Krisztust
( Kolosszé 1:13; 1Korintusz 15:25).
Sátánnak eleve soha sem volt hatalma a "mélység" tehát
a halál felett, ez a hatalom Jézusnak adatott meg, melyet meg is mutatott nekünk földönlétekor, amikor halott embereket támasztott fel:
Ám van itt még valami:
" „És azt mondták nekik, hogy a föld
növényzetének ne ártsanak, se semmilyen zöldnek, se
semmilyen fának, hanem csak azoknak az embereknek,
akiknek nincs a homlokukon az Isten pecsétje."
Ebből kiderül, hogy a 'sáskák', melyek élén a mélység angyala áll, Isten ellenségeinek, tehát Sátán csatlósainak fognak ártani. Logikus e azt gondolnunk, hogy ha Sátán, a 'mélyég angyala', szánt szándékkal önmaga ellen támad? Nem hinném, Jézus mondott is egy tökéletesen ide illő részt amikor igazságtalanul ráfogták, hogy Sátán erejével üz ki démonokat az emberekből:
„Minden ország, a mely magával
meghasonlik, elpusztul; és egy …háznép sem állhat meg,
a mely meghasonlik magával.
Ha pedig a Sátán a Sátánt űzi ki,
önmagával hasonlott meg; mimódon állhat meg tehát az
ő országa?” (Máté 12:24–26)
Kedves István!
A Jelenések 8:10-et és 9:1-et vesd össze az Ésa. 14:12-13-al. A hullócsillag jelképe semmiképpen nem alkalmazható Jézus krisztusra. Már bocs de a Jelenések 20:1-ben az angyal "leszállt" és nem hullott! Azután ott is csúsztatsz, hogy a 20. fejezetben nincs szó kútról, vagy veremről! Semmi logika nincs a 9. és a 20. fejezetben található angyalok összekapcsolásában!
Továbbá a "mélység" nem azonos a halállal, ez megint egy csúsztatás! Pontosan leírtam azokat az igéket amelyek a "mélységre" vonatkoznak: I.Móz. 1:2, Lk. 8:30-31, II.Pt. 2:4, Jel. 20:1-3, ezek szerint két jelentése van: kietlen pusztaság, és a démonok birodalmának a helye. A 20. fejezetben az előbbit a 9. fejezetben az utóbbit jelöli.
Tekintettel arra, hogy itt a "hét kürtszó" jelképéről beszélünk (a görög salpigx harsonát jelöl - ami az ószövetségi sófár fogalmával hozható párhuzamba, "ennek megfúvását az ősidők óta figyelmeztetésnek tekintették, amely a megtérésre bűnbánatra serkent emlékeztetvén a sínai hegyi sófárhangokra" (Dr. J.H Hertz). Ha megfigyeled mindig valami csapás veszedelem következik az egymást követő kürtszók felhangzása után. Az utolsó három kürtszó előtt meg egy-egy jajszó is felhangzik a bekövetkező csapás súlyosságát jelezve. Ezeket összehozni az evangéliumhirdetéssel és a sáskákat - amelyek minden esetben negatív csapásként jelentek meg a Szentírásban Isten szolgáival azonosítani óriási melléfogás!
Azért érdemes megnézni ezeknek a sákáknak a tevékenységét. A βασανισθήσονταιgörög kifejezés szó szerint kínvallatást jelent. Olyan kínt okoznak, hogy az emberek kívánnának meghalni, de nem tudnak!
Érdekes információ, hogy ezeknek a kürtszavaknak az azonosításában mindenkor egyetértés volt mindazon írásmagyarázók közt, akik a történeti folytatólagosság elve szerint értelmezték a könyvben foglalt jövendöléseket. A kiváló természettudós és próféciamagyarázó Isaac Newton is közéjük tartozott. "Jelenések könyve egyetlen más szakaszának az értelmezésénél sem mutatkozik talán akkora egyetértés, mint az ötödik és hatodik kürtszó, avagy az első és második jajszó szaracén és török hódításokkal való azonosításánál" (Alexander Keith, 1833).
Abu Bahr kalifa 632-ben a következő utasítást adta a muszlim seregeknek: "Amikor az Úr harcait harcoljátok, férfihoz illően viseljétek magatokat, ne forduljatok hátra, de ne szennyezzétek be a győzelmeteket nők és gyermekek vérével. Ne pusztítsátok el a pálmafákat, ne égessétek fel a búzaföldeket. Ne vágjátok ki a gyümölcsfákat"
Üdv. Péter
" Semmi logika nincs a 9. és a 20.
fejezetben található angyalok összekapcsolásában!"
Mindkettőnél a mélység vermének kulcsa van, ez neked nem elég logikus? A Jelenések 9:1 arról ír, hogy megkapja a kulcsot, a 20:1 pedig arról, hogy akinek kezében a mélység vermének kulcsa van legyőzi Sátànt és a mélységbe veti. Lehet, hogy neked nem, de nekem teljesen logikus, hogy egyazon személyről, tehát Jézus Krisztusról van szó.
" Továbbá a "mélység" nem azonos a halállal, ez megint egy csúsztatás! Pontosan leírtam azokat az igéket
amelyek a "mélységre" vonatkoznak"
Persze, csak ezt hagytad ki:
(Róma 10:7):
" száll le a mélységbe?«, + mármint hogy felhozza Krisztust a halottak közül.”
gondolom csak véletlenül....
És ez barátom egy újjabb érv, mely szintén alátámasztja, hogy a Jelenések 9:1 és a Jelenések 20:1 angyalai egyazon személyek, mivel tudjuk kinek van hatalma a halál felett.
" és a sáskákat - amelyek minden
esetben negatív csapásként jelentek meg a
Szentírásban Isten szolgáival azonosítani óriási
melléfogás!"
Melléfogás akkor lenne, ha a csapás az igaz Keresztényeket érné, csak hogy nem ezt írja a Biblia. Teljesen mindegy, hogy milyen csapásként jelentek meg előtte, ha egyszer a Szentírás világosan kijelenti, hogy csak azoknak okoznak csapást, akiknek nincs a homlokukon az Istennek pecsétje, tehát Sátán követőinek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!