Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Maradjak katolikus vagy...

Maradjak katolikus vagy legyek protestáns keresztény?

Figyelt kérdés

Szüleim bár nem gyakorolják a vallásukat, ők katolikusok. Gyerekkoromban engem is megkereszteltek. Én is katolikus lettem. A protestáns felekezetek szimpatikusabbak mint a katolikus, de ha változtatnék rajta azt tekinthetnénk engedetlenségnek is. Szóval maradjak katolikus szerintetek? Az Úr haragudhat rám emiatt vagy épp ellenkezőleg? Egyébként szüleimet nem igazán érdekelné ha változtatnék mivel mint írtam nem gyakorolják a vallásukat tehát nem haragudnának érte ha én mondjuk református lennék vagy baptista. Ez náluk inkább szokás mint vallás, de életmódjukat nem nevezném kereszténynek. Szóval gyakorlatilag senkit nem érdekel, rajtam kívül, hogy milyen vallású vagyok/leszek.


Köszönöm a hozzászólásokat! Isten fontos dolog az életemben, a legfontosabb.


Elkezdtem a Bibliát is olvasni és amikor tudom előveszem és olvasom.



2013. aug. 28. 17:49
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
0%

Kezdjük ott, hogy a te "szent" írásod nem létezik mint önálló mű, hisz több történetből van összerakva... levelekből. Vagyis lehet, hogy kiszedtek belőle ezt, hozzá tettek azt az évek folyamán. Az 1414-18-as konstanci zsinat erre az élő bizonyíték, az össze-vissza fordítások. A legalapvetőbb ellentétek pár soron belül:

"1 Móz. 1,12-31 "Hajta tehát a föld gyenge fűvet, maghozó fűvet az ő neme szerint, és gyümölcstermő fát, a melynek gyümölcsében mag van az ő neme szerint. ... És lőn este és lőn reggel, harmadik nap. ... És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre ... És lőn este és lőn reggel, hatodik nap."


Ezzel szemben:


1 Móz. 2,5-9 "Még semmiféle mezei növény sem vala a földön, s még semmiféle mezei fű sem hajtott ki, mert az Úr Isten még nem bocsátott vala esőt a földre; és ember sem vala, ki a földet mívelje ... És formálta vala az Úr Isten az embert a földnek porából ... És ültete az Úr"


"Mát. 1,16 Jákób nemzé Józsefet, férjét Máriának, a kitől született Jézus."

Luk. 3,23 "Maga Jézus pedig mintegy harmincz esztendős volt, mikor tanítani kezdett, ki, a mint állítják vala, a József fia vala, ez pedig a Hélié."

"Ján. 8,14 Ha magam teszek is bizonyságot magamról, az én bizonyságtételem igaz"

Ezzel szemben:

Ján. 5,31 "Ha én teszek bizonyságot magamról, az én bizonyságtételem nem igaz."

Én a bibliát nem nevezném hiteles műnek...

Emberek írták, emberek fordították és emberi gondolkodásmód jelenik meg benne... isten/ek-nek köze se volt hozzá.

2013. aug. 30. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
20%

Kedves kérdező!

Miért akarnád elhagyni a Katolikus hitet? Mi van több a protestáns egyházban? Mind teológiailag és misztériumban is kevesebb és hiányosabbak!

Tudod, ez Isten ellen való vétek...És nem megtérés vagy megvilágosodás.

Dr. Kajtár Béla

2013. aug. 30. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 kzs ***** válasza:
56%

@ dr.bela (Dr. Kajtár Béla)


Figyelj, a helyzet sajnos az, hogy a Katolikus Egyháznak bőven vannak tanításai (sőt dogmái), amiket a mai napig nem tud alátámasztani a SzentÍrással: ilyenek pl. a Máriával kapcsolatos tanítások, védőszentek tana, purgatórium.


És akkor még nem beszéltem olyan tanításokról, amik a SzentÍrás félremagyarázása (itt is jelen van Mária és a védőszentek tana, de gondolok itt Péternek és a pápaságnak a viszonyára, az üdvösség és a bűnbocsánat kérdésére, stb.)


Ezek a tanítások a mai napig is a protestánsok és a katolikusok közti vitát képezik, és nem véletlenül.


Ugyanis teológiailag elfogadhatatlan a Katolikus Egyház deposituma (hitvédelme) mind ezek, illetve más tanítások kapcsán.

Igei bizonyítékok híján ezek puszta félrevezetések és szemenszedett hazugságok, amiket szentségbe takarnak be.


Mert Jézus sohasem tanított olyat amiket a mai katolicizmus tanít Máriáról, és olyan sincs a SzentÍrásban, hogy te elköltözött teremtett lények felé fordulj.


És az, hogy a Katolikus Egyház ezeket mégis megcselekszi (és nemcsak ezt, hanem gondolok itt kegytárgyak használatára IS...) na tudod, EZ, ami Isten ellen való vétek.


Úgyhogy kedves Béla, az az állításod, hogy a protestanizmus kevesebb lenne teológialag... egyáltalán nem így van. Sőt, sokkal inkább képviseli azt, amit Jézus és a korai kereszténység nagy képviselői (pl. Pál) hirdettek.


Ami pedig a misztériumot illeti: ha itt a mágiára (okkultizmusra) gondolsz, abból sokkal kevesebb van benne, mint a katolicizmus által képviseltre.

DE VAN olyan, ami a SzentÍrás által elfogadott.


Innentől kezdve - már ne is haragudj - a válaszodat abszolút nem értem.

2013. aug. 30. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 Jo cselekedet ***** válasza:
19%

A protestáns nem keresztény vallás. A protestánsok a szentírásra hivatkozva, arra csábítanak, hogy ne engedelmeskedj Isten parancsinak. Nem ismerik a szentírást sem és eredetét sem. Mi volt előbb az apostoli hagyományok és amit Jézus hagyott az apostolokra vagy a szentírás? A szentírás előtt a hagyományok működtek és csak azután 60-80 körül írták a szent iratokat.


Olvas a szentírást és olvasd el a tridenti zsinatot:


[link]

[link]

[link]


Legyél igazi keresztény tartsd meg Isten parancsait és gyűjts mennyei kincseket. Élj halálos bűnöktől mentesen. Kerüld az égbe kiáltó bűnöket, az idegen bűnöket. Cselekedd az irgalmasság cselekedeteit. Élj a négy sarkalatos erény szerint. Tartsd meg a jó cselekedet törvényeit. Ha így élsz üdvözülni fogsz, ami a cél. Kereszténynek csak azt mondhatjuk aki megtartja a parancsolatokat és a legfőbb parancs szerint szeretetét tettekben is kimutatja!

2013. aug. 31. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 kzs ***** válasza:
60%

@ Jo cselekedet


Ezt írod: "A protestáns nem keresztény vallás. A protestánsok a szentírásra hivatkozva, arra csábítanak, hogy ne engedelmeskedj Isten parancsinak."


> Szó sincs erről. A protestanizmus úgy tekint a SzentÍrásra, mint legfőbb tekintélyre. Tette ezt Jézus is.


Jézus abszolút első helyre emelte a SzentÍrást, és teljes bizonyossággal magyarázta, hirdette. A protestáns egyházak szintén ezt teszik, SZEMBEN az olyan (katolikus) tanításoktól, amelyeknek semmi Igei alapjuk sincs (mondjak példát erre??)

-------------

Ezt írod: "(a protestánsok) Nem ismerik a szentírást sem és eredetét sem."


> De igen. Ismerik. És mondjak valamit? Épp hogy a katolicizmus az, ahol a legritkább esetben nyúlnak a SzentÍráshoz - ehelyett sokkal inkább az általuk "szentnek" vélt hagyományokat emelik ki.


Már csak az a kérdés, hogy Jézus hol és mikor engedte meg az egyháznak azt, hogy a SzentÍrással SZEMBEN lévő (azzal ellentétes) tanításokat gyártson...


A SzentÍrás eredete pedig maga az Isten.

Erre utal a János ev. 1.része, valamint az is, hogy "A teljes Írás (vagyis a SzentÍrás) Istentől ihletett" (2Tim 3/16)

----------

Ezt kérded: "Mi volt előbb az apostoli hagyományok és amit Jézus hagyott az apostolokra vagy a szentírás?"

> A válasz erre ez: A SzentÍrás.


Az Apcselben világos kimutatást kapunk arról, hogy a korai tanítói egyház hogyan töltötte be a hivatalát: soha, de soha nem mentek ellen a SzentÍrásnak, hanem mindig azt a hagyományt gyakorolták (lásd: megtérés, vízkeresztség és Szent Szellem-keresztség), ami (és ahogy) a SzentÍrásban volt.

-----------

Ami pedig a tridenti zsinatot illeti, megint ott tartunk, hogy azt a felesleges (és nyilvánvaló) kérdést kell feltennünk, hogy nyíltan felvállaljuk-e az engedelmességet a SzentÍrás felé, vagy olyan tanításoknak engedünk, amik merészen szólnak ("...legyen kiközösítve...", de sok esetben ellene mennek Isten Igéjének.


Gondolok itt a 1546. június 17-ei határozatra az áteredő bűnről, amit úgy zár be, hogy nem vonatkoztatja Máriára.

Annak ellenére, hogy a Róma-levél az eredendő bűnt kivétel nélkül MINDENKIRE vonatkoztatja (de a tiszteletes zsinatnak "nincs szándékába" Máriára is vonatkoztatni azt, ami az Ige értelmében őrá IS vonatkozik)


A 25. ülés 1563. december 3. és 4-ei határozata a tisztítóhelyről szól, és ennek hirdetését hangsúlyozza.

Teszi ezt úgy, hogy Krisztus engesztelő áldozatának jelentősége (az, hogy fájdalmak férfijaként kifizette bűneink teljes bűntetését) nem teszi sem logikussá, sem lehetővé a tisztítóhely létezését.


Ja, és a SzentLélek mindig, minden esetben KIZÁRÓLAG a SzentÍrással EGYÜTT működik, ellene pedig soha.


1563. december 3-n kelt határozat hirdeti a szentek segítségül hívását, holott a SzentÍrás (lásd: Zsidó-levél) teljességgel Krisztus védőszentsége mellett érvel, és kimondja, hogy más nem lehet az.

Azonkívül a Máté 11/28-30-ban Jézus világosan megmondja, hogy Őt hívjuk segítségül.


Ereklyék, szentképek: a SzentÍrás kizárólag a SzentLéleknek adja a közvetítő erőt, és sohasem írja, hogy ezt emberek alkotta tárgyak képeznék.


És még sorolhatnám...


Lényeg, hogy a tridenti zsinat által közzétett nyilatkozat NEM ÚGY nyúl a SzentÍráshoz, ahogy azt Jézus tette. Nem kizárólag a SzentÍrásból táplálkozik, hanem különböző egyházfők tekintélyére is alapoz, miközben az Ige és az emberi tanítások közti különbözőséget figyelmen kívül hagyja.

---------------

Ami pedig a cselekedetekből való üdvözülést illeti:


na, a Biblia azt tanítja, hogy az üdvösség kizárólag kegyelemből van: "Mert KEGYELEMBŐL tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; nem cselekedetekből, hogy senki se kérkedjék" (Efézus 2/8-9.


"Akiben van a mi váltságunk az Ő vére által, a bűnöknek bocsánata az Ő KEGYELMÉNEK gazdagsága szerint" (Efézus 1/7)


"Aki az én beszédemet hallja és hisz annak, aki engem elbocsátott, örök élete van; és nem megy a kárhozatra, hanem általment a halálból az életre" (János 5/24)


Semmilyen Igei utalás nincs arra vonatkozóan, hogy az üdvösség jócselekedetekhez (mint feltételekhez) kötött, az emberi élet során kimunkálandó folyamat lenne: ehelyett a SzentÍrás azt tanítja, hogy hitrejutás (vagyis megtérés) után AZONNAL érvényre jut.


Vannak ugyan jócselekedetek, de ezek NEM az üdvösség kimunkálásra valók, hanem áldásközvetítéseknek a forrása.

Böjt, virrasztás, közbenjáró ima Jézus felé (földi emberek szükségleteiért) - ezekről van szó.


A jó cselekedetekkel kapcsolatosan a SzentÍrás azt tanítja (Efézus 2/8-10; 1Péter 5/12; 2Péter 3/18; Kolossé 1/6 (ezt vesd össze a Kolossé 2/23-mal), hogy ezek hitből fakadnak, mégpedig kegyelem ismeretéből. Onnantól kezdve tud az ember Isten szemében jót cselekedni, amivel NEM az üdvösséget munkálja ki, hanem növekszik a szent életben.


Ugyanígy a megigazulás is hit által, Krisztusban mint ajándék lehetséges (Róma 5/17).

-------------

És még sorolhatnám...

Hosszadalmas lenne az összes tridenti tanítást végigelemezni, de bőven vannak benne olyanok, amik ellene mennek a SzentÍrásban foglaltakkal, és nem Igei, hanem pusztán az egyházhivatal tekintélyével szólnak.

2013. szept. 1. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 Jo cselekedet ***** válasza:
51%

Én az evangéliumra az újszövetségi könyvekre értettem az előző válaszomban, ami Jézus előtt nem létezett. Jézus pedig azért jött el, hogy üdvösséget hirdessen nekünk, amit csak akkor kapunk meg, ha az ő hite szerint élünk, betartva a szabályokat, parancsolatokat. Megfeszítve testünket, mint ő és lelkileg élve a szeretetben jót cselekedve. A katolikusok hagyományok 100% összhangban vannak az evangéliumokkal és az apostoli írásokkal. A kegyelem szónak az értelme a következő: Ha megtartod az úr parancsolatait, akkor Isten meg kegyelmez. Ha nem elkárhozol, és Isten nem kegyelmez meg, hanem elítél. Az embernek szabad akarata van, ezért nem mondhatjuk rá egy emberre sem, hogy ő már megtért és üdvözülni fog. Isten pedig Újszövetséget hozott nekünk, ami sokkal szigorúbb, mint az ószövetség. Ha pedig az Ószövetség jó lett volna, nem lenne szükségünk az Újra. Isten az Újszövetségben pedig szövetséget kötött az összes néppel és nem csak úgy, mint az Ószövetségben a zsidónéppel. Viszont szigorodtak az üdvözülési feltételek is.

---na, a Biblia azt tanítja, hogy az üdvösség kizárólag kegyelemből van: "Mert KEGYELEMBŐL tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; nem cselekedetekből, hogy senki se kérkedjék" (Efézus 2/8-9.)

Válaszom: A cselekedeteket az apostoli levelek és az evangéliumok is pár helyen az Ószövetségi zsidó vallásból eredő álcselekedetekre értik, mint pl az evés előtti kézmosások vagy, hogy szombaton nem segíthetek a bajban lévőkön stb. A protestánsok mindig ezzel a pár igével érvelnek, mikor az Újszövetségi könyvek minden egyes részén a jócselekedetek fontosságát emelik ki. Itt viszont nem a jócselekedetekről ír.

-----"Aki az én beszédemet hallja és hisz annak, aki engem elbocsátott, örök élete van; és nem megy a kárhozatra, hanem általment a halálból az életre" (János 5/24)

Jak 2,19 - Hiszed, hogy egy az Isten – és jól teszed. De az ördögök is hiszik ezt – és mégis remegnek!

-----Semmilyen Igei utalás nincs arra vonatkozóan, hogy az üdvösség jócselekedetekhez (mint feltételekhez) kötött, az emberi élet során kimunkálandó folyamat lenne: ehelyett a SzentÍrás azt tanítja, hogy hitrejutás (vagyis megtérés) után AZONNAL érvényre jut.

----Vannak ugyan jócselekedetek, de ezek NEM az üdvösség kimunkálásra valók, hanem áldásközvetítéseknek a forrása. Böjt, virrasztás, közbenjáró ima Jézus felé (földi emberek szükségleteiért) - ezekről van szó.

Válaszom: Íme az igék, amik engem igazolnak:

Ő kinek-kinek tettei szerint fizet: 7örök élettel annak, aki a jótettekben kitartva dicsőségre, tiszteletre és halhatatlanságra törekszik, 8haraggal és megtorlással annak, aki haszonleső, s nem hajlik az igazságra, hanem a gonoszsággal tart.

Rom 2:6

16Vallják, hogy Istent ismerik, de cselekedeteikkel tagadják, mivel, hogy utálatosak és hitetlenek és minden jó cselekedetre méltatlanok.

Titusz 1:16

11Nincs, a ki megértse, nincs, a ki keresse az Istent. 12Mindnyájan elhajlottak, egyetemben haszontalanokká lettek; nincs, a ki jót cselekedjék, nincsen csak egy is.

Róm 3:11

11Szeretett [barátom,] ne a rosszat kövesd, hanem a jót. A ki jót cselekszik, az Istentől van; a ki pedig rosszat cselekszik, nem látta az Istent.

III. János 1:11

10Mert a ki akarja az életet szeretni, jó napokat látni, tiltsa meg nyelvét a gonosztól, és ajkait, hogy ne szóljanak álnokságot: 11Forduljon el a gonosztól, és cselekedjék jót; keresse a békességet, és kövesse azt.

I Péter 3:10

17A ki azért tudna jót cselekedni, és nem cselekeszik, bűne az annak.

Jakab 4:17

13Mert az ítélet irgalmatlan az iránt, a ki nem cselekszik irgalmasságot; és dicsekedik az irgalmasság az ítélet ellen. 14Mi a haszna, atyámfiai, ha valaki azt mondja, hogy hite van, cselekedetei pedig nincsenek?

jakab 2:13

ímé hozzá jövén egy ember, monda néki: Jó mester, mi jót cselekedjem, hogy örök életet nyerjek? 17Õ pedig monda néki: Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egy, az Isten. Ha pedig be akarsz menni az életre, tartsd meg a parancsolatokat

Máté 19:16

Most bizonyítottad, hogy a protestánsok továbbra sem ismerik a szentírást. Az igék engem igazolnak. Én pedig Jézust hirdetem, ő pedig mindenkit meg fog ítélni a tettei szerint.

2013. szept. 1. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
81%

Én reformátusból lettem katolikussá.

Imádkozzál és kérd a Mennyei Atyát ,hogy segítsen helyesen cselekedned!

Isten áldjon!(Imádkozom érted!)

2013. szept. 1. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
46%

"A protestáns nem keresztény vallás."


Dehogy nem. Fellázadtak a sátáni szentlelketek ellen és az eltorzított tanaitok ellen, ami miatt rengeteg ember meghalt már.

2013. szept. 1. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
Viszont tényleg a cselekedetek számítanak. Ebben igazatok van. Tehát nem a ceremóniák, szertartások, oltári szentség, szentségek, mise stb..
2013. szept. 1. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 Jo cselekedet ***** válasza:
31%

A szentségek csak megerősítenek a hitben, szenté tesznek, megvédenek a bűnöktől és a jó cselekedetek megtételére képessé tesznek. Közelebb visznek ahhoz, hogy a jót tedd és így Istenhez is közelebb kerülj.


Szentáldozás


Az ostya krisztus valódi testévé és vérévé változik, amiben krisztus valóságosan és szentségileg is jelen van, az elfogyasztói pedig, az ő szentlelkével telnek be. Úgymond egy csoda történik, úgy mint mikor az apostolok kezdetben kézrátétellel adták a szentlelket a hitet, a lélek keresztségét, úgy adja nekünk is Isten az oltáriszentségben is önmagát. Általa megszabadulunk a bűneinktől, a halálos bűnöktől is. Jézus teste és vére ad nekünk erőt, hogy hitünkben megújuljunk, azaz jócselekedeteinkben gyümölcsöt hozzunk Istennek és így mint lelki kincsek által, lelki eledel által üdvözüljünk.


Lehet-e igaz keresztény valaki, ha nem hoz gyümölcsöt? Lehet -e igaz keresztény az aki csak a templomban éli keresztény életét jócselekedetek nélkül? Élhet -e valaki a bűn fogsága nélkül, ha nincsenek jócselekedetei? Üdvözülhet -e kizárólag a szentáldozás által és hit nélkül?


A válaszom nem, mert amelyik fának nincs gyümölcse azt kivágják, ezért az aki nem terem gyümölcsöt az nem Istennek tetsző életet él. Nem elég ha azt mondjuk szeretlek uram és imádlak, mert ha nem cselekedjük meg parancsait akkor elkárhozunk. Jézus azt mondta, aki szeret engem megtartja parancsaimat. Mennyei kincseket kell ezért gyűjtenünk Istennek, mert azok nélkül lehetetlen üdvözülni. Miképpen Jézus is mondta: eredj el, add el minden vagyonodat, és add a szegényeknek, és kincsed lesz mennyben; és jer, kövess engem, felvévén a keresztet. Márk 10:21 Ezért nekünk is felvéve a keresztet, meg kell halnunk testi vágyainknak és jócselekedetekben kell munkálkodnunk, mennyei kincseket gyűjtve. Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak titeket, és én rendeltelek titeket, hogy ti elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek, és a ti gyümölcsötök megmaradjon; hogy akármit kértek az Atyától az én nevemben, megadja néktek. János 15:16 A gyümölcs pedig a felebaráti szeretet, az igaz felebaráti szeretet pedig az, ha nem csak szóval és érzéssel szeretünk, hanem jócselekedetekkel mutatjuk ki. ne szóval szeressünk, ne is nyelvel, hanem cselekedettel és valóságosan. 1 János 3:18 Ha így élünk pedig akkor akármit is kérünk a mi mennyei Atyánktól megadja nekünk, úgy ahogy az örök üdvösséget is.


Csodát ezért Jézus hitében, lehet csak tenni, Jézus hitén kívül nem létezik csoda. Ezért a papoknak ennek hitében kell átváltoztatniuk az ostyát és a híveknek ennek hitében kell, hogy magukhoz vegyék. Mert Istent és lelkét vesszük magunkhoz a szentáldozás által, amiben Isten valóságosan jelen van és szentségileg is, ezért kell nekünk tisztán és halálos bűnöktől mentesen hozzá járulnunk. Sajnos óriási veszély fenyegeti egyházunkat, mert nagy a hitvesztés.


[link]

2013. szept. 1. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!