Jehova nem adja másnak dicsőségét, ez tény . És Jézus mégis az Atya dicsőségében van, és látja János a Jelenések könyve leírása elején, akkor Jézus Isten?
Ezek szereint Jézus a megtestesült Jehova ,ahogy a Filippi levél második része is fogalmaz?
Mert külömben semmi értelme a Bibliának ,ha csak Jézus ember volt,akkor Ő is bűnös hiszen nincsen ember bűn nélkül.Vagyis neki Istennek kell lennie.Vagy Jézus hazudik,vagy Isten,szerintem nincs más lehetőség.
Vagy valaki tud jobbat?
"Nincs jobb. Jézus = Isten. Ezt ő is megmondta: Az Atya és én egyek vagyunk!"
Ezt bárki állíthatja magáról. Jézus istenkáromló volt, akit ezért meg is bűntettek. Csak később lett mártír meg istenfia.
"Jehova nem adja másnak dicsőségét, ez tény ."
Ez így van. Bizonyíték:
Ézs 48,11 Enmagamért, enmagamért cselekszem; mert hogyan szentségteleníttetnék meg nevem?! És dicsőségemet másnak nem adom.
"És Jézus mégis az Atya dicsőségében van"
Kinek a dicsőségében? A sajátjában? Nem! Az Atyának a dicsőségében. Jézus az evangéliumok alapján nem dicsőítette magát, hanem minden dicsőséget az Atyának mondta.
Nincs itt semmiféle ellentmondás.
Megkérdezhetném Kérdező, hogy te hogyan értékeled ezt a bibliai részt?
Korinthusbeliekhez írt I. levél 15. rész
25. Mert addig kell néki uralkodnia, mígnem ellenségeit mind lábai alá veti.
26. Mint utolsó ellenség töröltetik el a halál.
27. Mert mindent az ő lábai alá vetett. Mikor pedig azt mondja, hogy minden alája van vetve, nyilvánvaló, hogy azon kívül, a ki neki mindent alávetett.
28. Mikor pedig minden alája vettetett, akkor maga a Fiú is alávettetik annak, a ki neki mindent alávetett, hogy az Isten legyen minden mindenben.
A Filippibeliekhez írt levéllel kapcsolatban gondolom erre gondoltál:
6. A ki, mikor Istennek formájában vala, nem tekintette zsákmánynak azt, hogy ő az Istennel egyenlő
Nézzünk egy általam nem preferált fordítást az újvilágot, hogy abban hogyan szerepel:
aki, noha Isten formájában létezett, nem foglalkozott az elbitorlás gondolatával, tudniillik azzal, hogy Istennel egyenlő legyen
Annyi viszont való, hogy az ógörögben az egyenlő után van még valami: ἴσος (iszosz) azaz egyenlő, majd εἴναι (einai), azaz lenni, legyen.
De miért is volt egyenlő? A zsidók így vélekedtek:
Ján 5:17 - 5:18
17 Jézus pedig felele nekik: Az én Atyám mind ez ideig munkálkodik, én is munkálkodom.
18 E miatt aztán még inkább meg akarák őt ölni a zsidók, mivel nem csak a szombatot rontotta meg, hanem az Istent is saját Atyjának mondotta, egyenlővé tévén magát az Istennel.
Jézus pedig ezt mondta:
Máté 6:9 Ti azért így imádkozzatok: Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben, szenteltessék meg a te neved;
Vagy mit szólsz ehhez?
1Kor 8:6 Mindazáltal nekünk egy Istenünk van, az Atya, akitől [van] a mindenség, mi is ő benne; és egy Urunk, a Jézus Krisztus, aki által [van] a mindenség, mi is ő általa.
Nem két Isten, vagy egy Isten kétfelé szedve.
Kihez imádkozott Jézus? Ki szólt le hozzá a mennyből? Önmagától elszakadt fele? Ki támasztotta fel? Az Atya. Kinek adta a dicsőséget? Az Atyának. Kinek adja oda majd a hatalmát? Az Atyának. Kitől kapta a hatalmát? Az Atyától. Mindenek ura Jézus, így ura nekünk is. De ki adta neki azt a nevet, mely mindenek felett van? Az Atya.
Fil 2:9 Annak okáért az Isten is felmagasztalá őt, és AJÁNDÉKOZA neki oly nevet, amely minden név fölött való;
Kedves kérdező, akkor mit szólsz ehhez:
(Jelenések 1:1) "Jézus Krisztus kinyilatkoztatása, melyet az Isten adott neki, hogy megmutassa rabszolgáinak azokat, amiknek rövidesen meg kell lenniük. És ő elküldte angyalát, és általa jelekben bemutatta azt rabszolgájának, Jánosnak"
Ki adta Jézusnak a kinyilatkoztatást? Isten. Ez az Isten a Mindenható Isten, az Atya? Minden bizonnyal. Miért kellett Jézusnak adni ezt a kinyilatkoztatást, Ő nem birtokolta mindazt a tudást, amit Atyja? Pedig a háromság szerint "egyenlőek tudásban" is. Vagy mégsem? Nem, Jézus nem a Mindenható Isten, hanem annak a Fia!!
Amikor Jézus ezt mondta: "Én és az Atya egy vagyunk", vajon arra gondolt, hogy "egyenlőek" egy háromságban? A háromság néhány szószólója ezt állítja. De a János 17:21, 22-ben Jézus így imádkozott a követőiért: "mindnyájan egyek legyenek", majd hozzátette: "egyek legyenek, ahogy mi egyek vagyunk." Az 'egy' kifejezésére itt ugyanazt a görög szót (hen) használta mindegyik esetben. Jézus tanítványai nyilván nem részei a háromságnak. De úgy, mint Isten és Krisztus, ők is egyek az Atyával és a Fiúval a szándék és az akarat tekintetében.
Hogy mennyire nem beszélt Jézus egy háromságos "egységről" és "egyenlőségről", hogy mennyire nem HITT egy mitikus háromságban, azt jól mutatják kicsivel visszább, a János 17:3-ban lejegyzett szavai:
(János 17:3) "Az pedig az örök élet, hogy ismeretet szerezzenek rólad, az egyedüli igaz Istenről, és arról, akit elküldtél, Jézus Krisztusról."
Ha te valakit, valamely tulajdonságában "egyedülinek", vagy "egyetlennek" nevezel, azzal lehetsz-e "egyenlő"??? Ugye nem bonyolult a kérdés?! :)
Kedves utolsó!
most már csak arra vagyok kíváncsi ,hogy ezt a bibliai szakaszt milyen kommentárral illeted:
Kollossé lev:
Mert Õ benne teremtetett minden, a mi van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Õ általa és Õ reá nézve teremttettek;
És Õ elõbb volt mindennél, és minden Õ benne áll fenn.
És Õ a feje a testnek, az egyháznak: a ki a kezdet, elsõszülött a halottak közül; hogy mindenekben Õ legyen az elsõ;
Mert tetszett az Atyának, hogy Õ benne lakozzék az egész teljesség;
.
És hogy Õ általa békéltessen meg mindent Magával, békességet szerezvén az Õ keresztjének vére által; Õ általa mindent, a mi csak van, akár a földön, akár a mennyekben.
A ki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született;
Ez párhuzamos ezzel a Jelenések könyvei idézettel:
"Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz bizonyság, az Isten teremtésének kezdete"
Teremtés kezdete?
"Mert Ő benne teremtetett minden, a mi van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő reá nézve teremttettek;
És Ő előbb volt mindennél, és minden Ő benne áll fenn."
A benne szónak a jelentése:
ἐν (en)
1) - ban/ben, - on/en/ön, - nál/nél, között
2) - val/vel, segítségével, útján (eszközhatározó)
3) által
4) - ra/re, - ba/be
5) - kor, alatt, - n belül (idő)
6) - ért, miatt, alapján
7) összetételben: benne; előtte; melléknévvel: kissé …, -szerű
Isten megteremtette a fiát önmagából (?). A fia által teremtett mindent. Isten szólt, a fiú cselekedett.
Az Atya mindenek fölé emelte a fiát. Mi ezzel a problémád?
De te sem válaszoltál arra, hogy hogyan értelmezed az általam idézett részt.
Én válaszolok, de kérlek, te is tedd meg ugyan ezt.
Megkérdezhetném Kérdező, hogy te hogyan értékeled ezt a bibliai részt?
Korinthusbeliekhez írt I. levél 15. rész
25. Mert addig kell néki uralkodnia, mígnem ellenségeit mind lábai alá veti.
26. Mint utolsó ellenség töröltetik el a halál.
27. Mert mindent az ő lábai alá vetett. Mikor pedig azt mondja, hogy minden alája van vetve, nyilvánvaló, hogy azon kívül, a ki neki mindent alávetett.
28. Mikor pedig minden alája vettetett, akkor maga a Fiú is alávettetik annak, a ki neki mindent alávetett, hogy az Isten legyen minden mindenben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!