Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jehova nem adja másnak dicsősé...

Jehova nem adja másnak dicsőségét, ez tény . És Jézus mégis az Atya dicsőségében van, és látja János a Jelenések könyve leírása elején, akkor Jézus Isten?

Figyelt kérdés

Ezek szereint Jézus a megtestesült Jehova ,ahogy a Filippi levél második része is fogalmaz?

Mert külömben semmi értelme a Bibliának ,ha csak Jézus ember volt,akkor Ő is bűnös hiszen nincsen ember bűn nélkül.Vagyis neki Istennek kell lennie.Vagy Jézus hazudik,vagy Isten,szerintem nincs más lehetőség.

Vagy valaki tud jobbat?


2013. júl. 14. 17:25
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
24%
Jézus egy ember volt. Krisztus a későbbi emberek koholmánya. Isten pedig nem létezik.
2013. júl. 14. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 Prókátor ***** válasza:
63%
Nincs jobb. Jézus = Isten. Ezt ő is megmondta: Az Atya és én egyek vagyunk!
2013. júl. 14. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
0%

"Nincs jobb. Jézus = Isten. Ezt ő is megmondta: Az Atya és én egyek vagyunk!"


Ezt bárki állíthatja magáról. Jézus istenkáromló volt, akit ezért meg is bűntettek. Csak később lett mártír meg istenfia.

2013. júl. 14. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
41%
"Ezt bárki állíthatja magáról"- csak neki igaza volt :))
2013. júl. 14. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
65%

"Jehova nem adja másnak dicsőségét, ez tény ."


Ez így van. Bizonyíték:


Ézs 48,11 Enmagamért, enmagamért cselekszem; mert hogyan szentségteleníttetnék meg nevem?! És dicsőségemet másnak nem adom.


"És Jézus mégis az Atya dicsőségében van"


Kinek a dicsőségében? A sajátjában? Nem! Az Atyának a dicsőségében. Jézus az evangéliumok alapján nem dicsőítette magát, hanem minden dicsőséget az Atyának mondta.


Nincs itt semmiféle ellentmondás.


Megkérdezhetném Kérdező, hogy te hogyan értékeled ezt a bibliai részt?


Korinthusbeliekhez írt I. levél 15. rész


25. Mert addig kell néki uralkodnia, mígnem ellenségeit mind lábai alá veti.

26. Mint utolsó ellenség töröltetik el a halál.

27. Mert mindent az ő lábai alá vetett. Mikor pedig azt mondja, hogy minden alája van vetve, nyilvánvaló, hogy azon kívül, a ki neki mindent alávetett.

28. Mikor pedig minden alája vettetett, akkor maga a Fiú is alávettetik annak, a ki neki mindent alávetett, hogy az Isten legyen minden mindenben.


A Filippibeliekhez írt levéllel kapcsolatban gondolom erre gondoltál:


6. A ki, mikor Istennek formájában vala, nem tekintette zsákmánynak azt, hogy ő az Istennel egyenlő


Nézzünk egy általam nem preferált fordítást az újvilágot, hogy abban hogyan szerepel:

aki, noha Isten formájában létezett, nem foglalkozott az elbitorlás gondolatával, tudniillik azzal, hogy Istennel egyenlő legyen


Annyi viszont való, hogy az ógörögben az egyenlő után van még valami: ἴσος (iszosz) azaz egyenlő, majd εἴναι (einai), azaz lenni, legyen.


De miért is volt egyenlő? A zsidók így vélekedtek:

Ján 5:17 - 5:18


17 Jézus pedig felele nekik: Az én Atyám mind ez ideig munkálkodik, én is munkálkodom.

18 E miatt aztán még inkább meg akarák őt ölni a zsidók, mivel nem csak a szombatot rontotta meg, hanem az Istent is saját Atyjának mondotta, egyenlővé tévén magát az Istennel.


Jézus pedig ezt mondta:

Máté 6:9 Ti azért így imádkozzatok: Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben, szenteltessék meg a te neved;


Vagy mit szólsz ehhez?

1Kor 8:6 Mindazáltal nekünk egy Istenünk van, az Atya, akitől [van] a mindenség, mi is ő benne; és egy Urunk, a Jézus Krisztus, aki által [van] a mindenség, mi is ő általa.


Nem két Isten, vagy egy Isten kétfelé szedve.

Kihez imádkozott Jézus? Ki szólt le hozzá a mennyből? Önmagától elszakadt fele? Ki támasztotta fel? Az Atya. Kinek adta a dicsőséget? Az Atyának. Kinek adja oda majd a hatalmát? Az Atyának. Kitől kapta a hatalmát? Az Atyától. Mindenek ura Jézus, így ura nekünk is. De ki adta neki azt a nevet, mely mindenek felett van? Az Atya.

Fil 2:9 Annak okáért az Isten is felmagasztalá őt, és AJÁNDÉKOZA neki oly nevet, amely minden név fölött való;

2013. júl. 14. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
66%
Jehovisták! Minek tesztek fel magatoknak kérdést? Talán skizofrének vagytok és szerettek magatokkal beszélgetni?
2013. júl. 15. 03:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
40%
Ha Jehova Tanúja is a kérdést felvető, én nem vagyok az, tehát nem egymás között beszélgetnek. Sok dologban eltér a véleményünk. Engem sem tudnak ők, és valószínű én sem őket meggyőzni arról, hogy nincs igazuk. Viszont Isten dolgairól beszélgetni hasznos dolog. Amúgy, ha tudnád, hogy milyen elveik vannak a Tanúknak, tudhatnád, hogy nagy valószínűséggel nem Tanú a kérdést feltevő. Mivel a kérdésben a kérdező azt állítja, hogy Isten = Jézus. A Tanúk nem ezt állítják.
2013. júl. 15. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező, akkor mit szólsz ehhez:


(Jelenések 1:1) "Jézus Krisztus kinyilatkoztatása, melyet az Isten adott neki, hogy megmutassa rabszolgáinak azokat, amiknek rövidesen meg kell lenniük. És ő elküldte angyalát, és általa jelekben bemutatta azt rabszolgájának, Jánosnak"


Ki adta Jézusnak a kinyilatkoztatást? Isten. Ez az Isten a Mindenható Isten, az Atya? Minden bizonnyal. Miért kellett Jézusnak adni ezt a kinyilatkoztatást, Ő nem birtokolta mindazt a tudást, amit Atyja? Pedig a háromság szerint "egyenlőek tudásban" is. Vagy mégsem? Nem, Jézus nem a Mindenható Isten, hanem annak a Fia!!


Amikor Jézus ezt mondta: "Én és az Atya egy vagyunk", vajon arra gondolt, hogy "egyenlőek" egy háromságban? A háromság néhány szószólója ezt állítja. De a János 17:21, 22-ben Jézus így imádkozott a követőiért: "mindnyájan egyek legyenek", majd hozzátette: "egyek legyenek, ahogy mi egyek vagyunk." Az 'egy' kifejezésére itt ugyanazt a görög szót (hen) használta mindegyik esetben. Jézus tanítványai nyilván nem részei a háromságnak. De úgy, mint Isten és Krisztus, ők is egyek az Atyával és a Fiúval a szándék és az akarat tekintetében.


Hogy mennyire nem beszélt Jézus egy háromságos "egységről" és "egyenlőségről", hogy mennyire nem HITT egy mitikus háromságban, azt jól mutatják kicsivel visszább, a János 17:3-ban lejegyzett szavai:


(János 17:3) "Az pedig az örök élet, hogy ismeretet szerezzenek rólad, az egyedüli igaz Istenről, és arról, akit elküldtél, Jézus Krisztusról."


Ha te valakit, valamely tulajdonságában "egyedülinek", vagy "egyetlennek" nevezel, azzal lehetsz-e "egyenlő"??? Ugye nem bonyolult a kérdés?! :)

2013. júl. 16. 01:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Kedves utolsó!

most már csak arra vagyok kíváncsi ,hogy ezt a bibliai szakaszt milyen kommentárral illeted:


Kollossé lev:

Mert Õ benne teremtetett minden, a mi van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Õ általa és Õ reá nézve teremttettek;


És Õ elõbb volt mindennél, és minden Õ benne áll fenn.

És Õ a feje a testnek, az egyháznak: a ki a kezdet, elsõszülött a halottak közül; hogy mindenekben Õ legyen az elsõ;


Mert tetszett az Atyának, hogy Õ benne lakozzék az egész teljesség;

.

És hogy Õ általa békéltessen meg mindent Magával, békességet szerezvén az Õ keresztjének vére által; Õ általa mindent, a mi csak van, akár a földön, akár a mennyekben.

2013. júl. 16. 08:14
 10/11 anonim ***** válasza:
40%

A ki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született;


Ez párhuzamos ezzel a Jelenések könyvei idézettel:

"Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz bizonyság, az Isten teremtésének kezdete"


Teremtés kezdete?


"Mert Ő benne teremtetett minden, a mi van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő reá nézve teremttettek;

És Ő előbb volt mindennél, és minden Ő benne áll fenn."


A benne szónak a jelentése:


ἐν (en)

1) - ban/ben, - on/en/ön, - nál/nél, között

2) - val/vel, segítségével, útján (eszközhatározó)

3) által

4) - ra/re, - ba/be

5) - kor, alatt, ­- n belül ­ (idő)

6) - ért, miatt, alapján

7) összetételben: benne; előtte; melléknévvel: kissé …, -szerű


Isten megteremtette a fiát önmagából (?). A fia által teremtett mindent. Isten szólt, a fiú cselekedett.


Az Atya mindenek fölé emelte a fiát. Mi ezzel a problémád?


De te sem válaszoltál arra, hogy hogyan értelmezed az általam idézett részt.

Én válaszolok, de kérlek, te is tedd meg ugyan ezt.


Megkérdezhetném Kérdező, hogy te hogyan értékeled ezt a bibliai részt?


Korinthusbeliekhez írt I. levél 15. rész


25. Mert addig kell néki uralkodnia, mígnem ellenségeit mind lábai alá veti.

26. Mint utolsó ellenség töröltetik el a halál.

27. Mert mindent az ő lábai alá vetett. Mikor pedig azt mondja, hogy minden alája van vetve, nyilvánvaló, hogy azon kívül, a ki neki mindent alávetett.

28. Mikor pedig minden alája vettetett, akkor maga a Fiú is alávettetik annak, a ki neki mindent alávetett, hogy az Isten legyen minden mindenben.

2013. júl. 16. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!