Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mit jelent a Márk 15,47 és a...

Mit jelent a Márk 15,47 és a 16,1?

Figyelt kérdés

Milyen Mária, kinek az anyja? Ha Jézusé, akkor ki az a Józsé és Jakab?

És a Máté 1, 23? Az Immanuel név hogy jön ide?


2013. jún. 29. 20:42
 1/4 anonim ***** válasza:

Ha jobban elolvasod a verset akkor van egy Jelző, hogy "a MÁSIK" Mária.

vagy is itt nem Jézus anyukájáról van szó


(Máté 27:61) 61 Mária Magdaléna és a másik Mária pedig ott maradtak, és a sír előtt ültek.

 Amikor Jézust kivégezték, „sok asszony volt ott, akik távolról szemlélték, azok, akik Galileától kezdve elkísérték Jézust, hogy szolgáljanak neki; köztük volt Mária Magdolna és Mária, Jakab és Józsé anyja” (Máté 27:55, 56)

(János 19:25) 25 Jézus kínoszlopánál pedig ott állt az anyja és anyjának nővére; Mária, Klópás felesége, és Mária Magdaléna. . .

Ahogy itt olvasható, ennek a Máriának Klópás volt a férje


Nem Biblián alapuló hagyomány szerint Klópás, vagy más néven Alfeus – a János 19:25-ben említett egyik asszony férje – testvére volt Józsefnek, Jézus nevelőapjának. Ha ez a hagyomány megfelel a valóságnak, akkor a 12 apostol közül még Jakab, Alfeus fia is Jézus unokatestvére volt (Máté 10:3).

Az evangéliumírók feljegyezték azoknak az asszonyoknak a nevét, akik szemtanúi voltak Jézus megfeszítésének és halálának. A János 19:25 négyüket azonosítja. Itt ezt olvassuk: „ott állt az anyja [Mária] és anyjának nővére; Mária, Klópás felesége, és Mária Magdaléna.” Ha összevetjük ezt a verset azzal, amit Máté és Márk írt ugyanerről az eseményről, arra a megállapításra juthatunk, hogy Jézus anyjának a nővérét Salóménak hívták. Minden bizonnyal ez a Salómé volt Zebedeus fiainak az anyja (Máté 27:55, 56; Márk 15:40). Tehát Salómé fiai, akiket a Biblia más helyen Jakabnak és Jánosnak nevez, Jézus első unokatestvérei lehettek. Jézus elhívta ezt a két testvért, akik halászok voltak, hogy legyenek a tanítványai (Máté 4:21, 22).


Katy Weaver

2013. jún. 29. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Egy szűz teherbe esik és fiat szül. Neve? Immánuel (jelentése: „Velünk az Isten”).

Semmi szokatlan nem volt abban, hogy a héber nevek az Isten szó megfelelőjét vagy akár Isten nevének rövidített alakját tartalmazták. Az Eliáta név például azt jelenti: ’Istenem eljött’; a Jéhu név azt jelenti: ’Jehova ő’; az Illés név azt jelenti: ’Istenem Jehova’. De egyik név sem jelentette azt, hogy viselője maga Isten.


. Jézus nem az Immánuel személynevet kapta, de emberi szerepe beteljesítette a név jelentését. Jézus jelenléte a földön, mint a Messiási Mag, valamint Dávid trónjának az Örököse, azt bizonyította Jehova imádóinak, hogy Isten velük volt, az ő oldalukon állt és támogatta őket a feladataikban (1Mózes 28:15; 2Mózes 3:11, 12; Józsué 1:5, 9; Zsoltárok 46:5–7 [46:6–8, Károli]; Jeremiás 1:19).


Ki volt Immánuel?

A Bibliában vannak prófétai jelentőségű személynevek, melyek megmutatják, hogy mit fog tenni a név viselője. Ézsaiás próféta például ihletés alatt ezt írta: „Íme, a fiatal nő teherbe esik, és fiút szül, és az Immánuel nevet adja neki” (Ézsaiás 7:14). Ez a név azt jelenti: ’velünk az Isten’. Néhány bibliai szövegmagyarázó ennek a próféciának az első beteljesedését az egyik izraelita királyra vagy Ézsaiás egyik fiára próbálja alkalmazni. Ám Máté evangéliumíró rámutatott, hogy Ézsaiás próféciája teljes egészében Jézuson teljesedett be (Máté 1:22, 23).


Az Immánuel név jól rávilágít Jézus szerepére, vagyis arra, hogy ő a messiási Mag, Dávid leszármazottja

Ezért ád jelt néktek az Úr maga: Ímé, a szűz fogan méhében, és szül fiat, s nevezi azt Immánuelnek, ki vajat és mézet eszik, míg megtanulja a gonoszt megvetni, és a jót választani; mert mielőtt e gyermek megtanulná megvetni a gonoszt, és a jót választani, elpusztul a föld, melynek két királyától te reszketsz” (Ézsaiás 7:14–16).

15 Ez jó hír mindazoknak, akik félnek attól, hogy a támadók véget vetnek Dávid királyi leszármazási ágának. Az „Immánuel” név jelentése: ’Velünk az Isten’. Isten Júdával van, és nem engedi, hogy semmissé váljon Dáviddal kötött szövetsége. Sőt mi több, Aház és népe nemcsak arról értesül, mit tesz majd Jehova, hanem arról is, mikor fogja megtenni. Mielőtt a gyermek Immánuel megtanulna különbséget tenni a jó és a rossz között, az ellenséges nemzetek elpusztulnak. És ez be is igazolódik.

16 A Biblia nem tárja fel, kinek a gyermeke Immánuel. Ámde mivel a fiatal Immánuelnek jelként kell szolgálnia, és Ézsaiás később kijelenti, hogy ő és gyermekei „jelekül” szolgálnak, ezért lehetséges, hogy Immánuel a próféta egyik fia (Ézsaiás 8:18). Talán Jehova azért nem azonosítja határozottan Immánuel személyét Aház napjaiban, hogy ne vonja el a későbbi nemzedékek figyelmét a Nagyobb Immánuelről Jézusról.



Katy Weaver

2013. jún. 29. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Ézsaiás könyvén kívül csak egyszer fordul elő a Bibliában az Immánuel név, mégpedig a Máté 1:23-ban. Jehova arra ihlette Mátét, hogy az Immánuel születéséről szóló próféciát Jézus születésére alkalmazza, aki Dávid trónjának jog szerinti Örököse (Máté 1:18–23). Az első Immánuel megszületése jelként szolgált arra, hogy Isten nem hagyta el Dávid házát. Ehhez hasonlóan Jézusnak, a Nagyobb Immánuelnek a születése jelként szolgált arra, hogy Isten nem hagyta el az emberiséget, illetve hogy nem szüntette meg Királyság-szövetségét Dávid házával (Lukács 1:31–33). Most, hogy Jehova legfőbb képviselője az emberek közt volt, Máté joggal mondhatta, hogy „velünk az Isten”. Napjainkban Jézus égi Királyként uralkodik, és földön lévő gyülekezetével van (Máté 28:20). Isten népének minden kétségen felül még több oka van rá, hogy bátran így kiáltson: „Velünk az Isten.”
2013. jún. 29. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen!
2013. jún. 30. 11:41

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!