Boldogok a lelki szegények ez mit jelent a Bibliából? A szomorú emberekről van szó akik nem bírják elviselni ezt a világot?
Kedves Alex!
Akkor harmadszor is nekifutok, hátha sikerül megértened: "bár három alapfogalmat találunk - azonban itt (I.Móz. 2:7) azt láthatjuk, hogy két alkotórész kölcsönhatásából születik valami harmadik, ami azonban már nem alkotórész, hanem maga az "élő lélek", az emberi személyiség. Képletben felírva: Test (bászár, szóma) + élet lehelete (nösama, ruach, pneuma) = Élő lélek (nefes, pszüché), amely maga az ember, vagy emberi személyiség."
A három kérdésre a válaszom:
1. Igen újjászülettem, de nem abban a formában, ahogyan azt a karizmatikus közösségek magyarázzák (lásd jelek...stb.)
2. Lásd 1-es pont. Hozzáteszem hála Istennek, hogy nem te határozod meg, kinek van jogosultsága értelmezni és magyarázni az Írásokat. Bárki aki elolvassa egyből értelmezi valahogy, és arra magyarázatot is tud adni, hogy miért úgy értelmezi. Egyébként alapelv, hogy az tudja értelmezni, aki érti is az eredeti szöveget (nem a fordításokat).
Az ApCSel. 19:1-7 sehol nem írja, hogy érthetetlen, vagy "angyali" nyelveken szóltak volna. Ahogyan pünkösdkor ezek is teljesen érthető nyelvek voltak. Nem véletlen, hogy Pál megerősíti: "a nyelvek tehát jelül vannak, nem a hívőknek, hanem a hitetleneknek; a prófétálás pedig nem a hitetleneknek, hanem a hívőknek." (I.Kor. 14:22). Ez nem "korinthusi" nyelveken szólás volt...
3. A nyelveken szólást nem tagadtam soha, csak az érthetetlen halandzsázás ellen szóltam, ahogyan Pál apostol is tette ("azonképen ti is, ha érthető nyelven nem beszéltek, mimódon értik meg, a mit szóltok? Csak a levegőbe fogtok beszélni....példa mutatja, oly sokféle szólás van a világon, és azok közül egy sem érthetetlen...azért ha az egész gyülekezet egybegyűl és mindnyájan nyelveken szólnak, bemenvén az idegenek vagy hitetlenek, nem azt mondják-é, hogy őrjöngtök?...(I.Kor. 14:9-10,23).
A kérdésed nem szíven ütő volt, hanem egyszerű személyeskedés és más felekezet lejáratása. Sajnos ez nem egyedi eset, a te általad felhozott 1 db könyvvel szemben igen sok ellenpéldát hozhatunk fel karizmatikus oldalról.
Sajnálom, hogy ezt nem látod be. Ha végignézed ezt az előző két oldal kommentjeit egyértelmű , hogy ki járat le kit.
Üdv. Péter
Péter, azért vedd figyelembe, hogy Pál sem mondja, hogy mindig érti, amit nyelveken szóláskor mond... és használja nem csak igehirdetésre, hanem imádkozásra is:
14 Mert ha nyelvvel könyörgök, a lelkem könyörög, de értelmem gyümölcstelen.
15 Hogy van hát? Imádkozom a lélekkel, de imádkozom az értelemmel is; énekelek a lélekkel, de énekelek az értelemmel is.
4 Aki nyelveken szól, magát építi; de aki prófétál, a gyülekezetet építi.
És ami nagyon fontos, de sajnos valóban hajlamosak vagyunk hanyagolni:
13 Azért aki nyelveken szól, imádkozzék, hogy megmagyarázza.
A nyelveken szólásnak két lehetséges célja lehet: igehirdetés (lásd pünkösd), és imádkozás, amikor Istennel beszélget az ember. Ez utóbbinál azért hasznos, mivel vannak olyan dolgok, amiért az ember nem biztos, hogy elkezdene imádkozni, vagy nem is tudja hogy neki vagy másnak szüksége lenne rá, az előbbinél pedig egyértelmű, miért kell.
Sajnos azt látom, hogy két tábor van: az egyik szerint csak imára, a másik szerint csak prédikálásra kaptuk a nyelveken szólást. Szerintem viszont mindkettőre...
Szia Péter !
Köszönöm, hogy harmadszorra is nekifutottál, de én azért maradok a Bibliai verziónál tehát a ember 3 részből áll.
Üdv:Alex
Szia Alex!
Szíved joga, akkor csak annyit árulj el, hogy hogyan értelmezed a Teremtés könyvében a 2:7-ben található leírást, mely az ember teremtéséről szól. Mózes talán tévedett?
Üdv. Péter
Szia !
Nem Mózes nem tévedett, de nagyon valószínűleg te tévedsz !
Itt nem azt állítja Mózes az ember láthatatlan alkotórésze csak a Nefes (Lélek) lenne hanem azt, hogy amikor Isten belelehelte az életet az orrán keresztül Ádámba akkor élőlénnyé vagy lélegző lénnyé lett erre viszi a hangsúlyt ezt akarja mondani.
Megnéztem a Héberben, ugyanis Isten leheletére nem a RÚACH szót hanem a NESHAMA szót használja amely lélegzetet-leheletet jelent.
Tehát Isten leheletére Ádám életre kelt itt szó sincs arról, hogy Ádámnak ne lett volna szelleme.
Üdv: Alex
Kedves Alex!
Jakab apostol azt írja: "holt a test lélek nélkül" (2:26). Itt a pneuma szó áll a lélek helyén, vagyis a test élettelen, holt anyag az Istentől származó élet, vagyis az élet lehelete nélkül. Enélkül a pneuma nélkül nincs "élő lélek" azaz egyéni emberi lélek sem, hanem csak egy élettelen holttest létezik.
Ugyanezt az igazságot fejezi ki Ezékiel próféta könyve 37. fejezetében található híres látomás a megelevenedő kiszáradt csontmezőről (1-10 versek). A csontok először összeállnak, majd inak, hús, bőr kerül rájuk Isten teremtő erejű szavára, amit a próféta közvetített. De ezek a testek még élettelenek voltak, ekkor kapta a parancsot a próféta: "Prófétálj a Léleknek, prófétálj embernek fia és mondjad a Léleknek: Ezt mondja az Úr Isten: A négy szelek felől jöjj elő Lélek (Ruach)és lehelj ezekbe a megölöttekbe, hogy megelevenedjenek. És beléjük ment a Lélek, és megéledtek és lábukra álltak..." (9-10).
A Biblia több helyen hangsúlyozza, hogy az összes élőlényt ugyanaz a lélek eleveníti meg, azaz teszi élővé: "Az emberek fiainak vége hasonló az oktalan állatnak végéhez, és egyenlő végük van azoknak: amint meghal az egyik, úgy meghal a másik is, és ugyanazon egy lélek (ruach) van mindegyikben..." (Préd. 3:19). De érdemes megnézned még a Jób 34:14-15, a Zsoltárok 104:29-30 igéit az előző versek összefüggésében.
Üdv. Péter
Szia Péter !
A Jakab 2,26 ban a PNEUMATOS szó áll amely megfelel SZELLEM kifejezésnek, tehát Jakab itt azt mondja: a test szellem nélkül halott miképpen a hit is halott ha nem követik cselekedetek.
A következő részlet Ezékiel 37,1-10 a Héber RÚACH szó szintén a SZELLEM szónak felel meg amely a Szent Szellemre vonatkozik
(nem az ember lelkére vagy szellemére)nyilván csak Isten Szelleme képes élete adni ez másra nem vonatkozhat !
A következő igehelyeknél Préd-Jób-Zsolt szintén a Héber RÚACH szó szerepel amely Szellemet jelent de a szövegkörnyezetben meg lehet különböztetni kinek a szelleméről van szó Isten Szelleméről vagy az ember Szelleméről.
A Prédikátornál az ember Szelléméről van szó Jóbnál Isten Szelleméről a Zsoltároknál a két általad említett vers azt mondja Istennek van hatalma arra, hogy kivegye vagy visszavegye az ember Szellemét a testéből ekkor az emberek meghalnak ennek ez a következménye, ha Isten visszahívja akkor az ember teste meghal de Szelleme tovább létezik.
Tehát ezekből az következik, hogy az ember Szellemét Isten Szelleme kelti és tartja életbe vagyis Isten Szellemétől jön létre az ember Szelleme.
Az ember Szelleme ezért örökkévaló létező szellemi valóság, mert Isten által keletkezett vagy jött létre és megtérésekor felébred a halál állapotából.
/Ján. 3,5-6 /
Félreértések elkerülése érdekében itt szintén a PNEUMA (Szellem) szó szerepel.
Már csak 3 ÉBRESZTŐ !!! jellegű kérdés maradt:
-Az 1 Thessz 1,23-ban a görög szövegben jól kivehető a 3-mas tagolás, vagy csak a karizmatikusok belemagyarázása?
-Ha újjászülettem a Ján. 3,5-6 szerint akkor a melyik részemet kell, hogy megtartja a beoltott Ige és miért ? /Jak,1,21/
-Akkor most Pál, János vagy Jakab apostolok tévedtek vagy rosszul írtak, esetleg értelmeztek valami ?
Üdv:Alex
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!