Nem régiek? Az első a Próza Edda, melyet 1220 körül írt Snorri Sturluson, ez egy kerettörténetbe öntött összegzés az északi hitvilágról. A második a Verses Edda, ez szintén a 13. században született, és izlandi szkaldok régebbi verses formájú vallási írásait, forrásait gyűjti egybe jóval kötetlenebb formában. Ezt az írást a Codex Regius őrizte meg.
Tudatlanságod azért is szomorú, mert annyi logikát igazán magadra vértezhetnél, amivel ki tudod következtetni, hogy az általad említett két ókori nép még legnagyobb kiterjedésében sem jutott Skandinávia közelében sem, ezért a legkorábbi vallási források erről a tájról néhány rúnakő, ami megmaradt (tudod, arrafelé nem ismerték a papírra/bőrre írást). Ezért az első írásokat főleg az ezres év után (Izland felveszi a keresztyénséget) készítették izlandi szerzetesek, akik leírták a szkaldok énekeit és a vallási történeteket.
Bár Caesar a Commentarii di Bellum Gallico-ban írt a különbségekről a kelta vallás és az általa ismert germán törzsek hitélete között, de a déli germán népek mitológiája csak érintőlegesen azonos az északi germánokéval (a kedvedért ideírok egy részletet, a lefordítását kihagyom, mivel a kérésed alapján tudsz mind latinul, mind ógörögül is).
"Germani multum ab hac consuetudine differunt. Nam neque druides habent, qui rebus divinis praesint, neque sacrificiis student. Deorum numero eos solos ducunt, quos cernunt et quorum aperte opibus iuvantur, Solem et Vulcanum et Lunam, reliquos ne fama quidem acceperunt."
Tacitus már részletesebben beszámolt a déli germán törzsek vallási életéről, de mint mondottam, ezek az északi mitológia szempontjából többé-kevésbé irreleváns jegyzetek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!