Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jézus új parancsolatot hozott ...

Figyelt kérdés
2013. jan. 17. 19:21
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:

Tehát nem érvénytelenek a parancsolatok, csak egy állapotváltozáson kell az embernek átmenni, hogy megtudja tartani őket, és szeretet által az ilyen ember sem Isten ellen sem embertársa ellen nem vétkezik.


Máté Evangéliuma 22,35-40:


35. És megkérdé őt közülök egy törvénytudó, kisértvén őt, és mondván:

36. Mester, melyik a nagy parancsolat a törvényben?

37. Jézus pedig monda néki: Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből.

38. Ez az első és nagy parancsolat.

39. A második pedig hasonlatos ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat.

40. E két parancsolattól függ az egész törvény és a próféták.

2013. jan. 18. 01:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
72%

Tisztázzuk:


A tízparancsolat két helyen található felsorolva a Tórába, azaz a Mózes könyveibe.

A IIMózes 20. fejezetébe és az VMózes 5. fejezetébe.


Jézus a két nagy parancsolatot két helyről idézte. Nem adott új parancsolatot, pusztán idézett.


„Jézus pedig monda néki: Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből.

Ez az első és nagy parancsolat.”


Ez innen van:

VMózes 6. fejezet

4. Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!

5. Szeressed azért az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes erődből.


Ez nem a tízparancsolat konkrét szövege. Az előtte való fejezetben van felsorolva a tízparancsolat. A 6. fejezet „címe” a Károli fordításban: Az első parancsolat magyarázata, Isten szeretéséről.


„A második pedig hasonlatos ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat. Nincs más ezeknél nagyobb parancsolat.”


Ez az idézet innen van: IIIMózes 19:18 „Bosszúálló ne légy, és haragot ne tarts a te néped fiai ellen, hanem szeressed felebarátodat, mint magadat. Én vagyok az Úr.”


A törvénykönyvből! Ez sem része konkrétan a tízparancsolat szövegének! Hanem annak magyarázata. A Károliban a fejezet címe „A tízparancsolat magyarázata”


Ez alapján ki állítja, hogy a tízparancsolat eltöröltetett?


Rm 8,2 „Mert a Jézus Krisztusban való élet lelkének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől.”


Aki erre hivatkozik, hogy ez bizonyítja a tízparancsolat eltörlését, annak üzenném, hogy gondolja át, hogy mely törvények a bűn és a halál törvényei? Az, hogy ne lopj, ne ölj, ne törj házasságot a bűn és a halál törvénye, vagy inkább az, hogy bűneinkért áldozatot kell bemutatni. Egy ép, és egészséges állatot leölni a mi bűnünkért engesztelésül az a bűn és a halál törvénye, mely Krisztussal megszabadított engem ez alól: „Mert különben sokszor kellett volna szenvednie a világ teremtetése óta; így pedig csak egyszer jelent meg az időknek végén, hogy áldozatával eltörölje a bűnt.” Zsid 9;26

A kárpit kettészakadt Jézus halálával, az áldozati közbenjárás megszűnt. Egy a közbenjáró Isten és ember között, a Jézus Krisztus.


Ki ezt hozza fel annak tisztázására, hogy a tízparancsolat e törvénye eltöröltetett:

Mk 2,27 „És monda nékik: A szombat van az emberért, nem az ember a szombatért.”


Egyrészt szeretném megkérdezni, hogy hol is van ebben, hogy eltöröltetett, másfelől szeretném megkérdezni, hogy szerintetek az, hogy ne lopj, ne ölj, ne törj házasságot azon törvények értünk vannak, vagy mi vagytok azon törvényekért? A törvény van az emberért, és nem az ember a törvényért. Ha a törvények értünk vannak, mit csodálkoztok azon, hogy egy törvény az egészből is miértünk van, és nem mi vagyunk azért a törvényért? Ha az egész törvény az emberért van, és nem az ember az egész törvényért, nem nyilvánvaló, hogy abból egy rész is miértünk van, és nem mi vagyunk azért az egyért?

A nyugalom napja miérettünk lett.


Ézs 28,12 Ő, a ki ezt mondá nékik: Ez a nyugalom, hogy nyugtassátok meg a megfáradottat, és ez a pihenés! És nem akarták hallani!


Ezt mikor Krisztusról prófétálta Ézsaiás, abban egy rész. Ez a nyugalom napja, ez a sabbath, ez a szombat!


Krisztus új parancsolatot adott ezeken túl: Úgy szeressük egymást, ahogy ő szeretett minket!

Megtörte a kenyeret, és tanítványainak adta. Az az ő teste volt. Azt mondta, hogy senkiben nincs nagyobb szeretet annál, hogy életét adja a másikért. Nem hivatkozott Mózesre, vagy az Atyára, hanem azt mondta, hogy az ő emlékezetére cselekedjük azt, hogy amiképpen életét adta érettünk, és megtörte a testét, akképpen törjük meg a sajátunkat is másokért.


Mt 10,39 A ki megtalálja az ő életét, elveszti azt; és a ki elveszti az ő életét én érettem, megtalálja azt.

Jn 15,13 Nincsen senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja az ő barátaiért.

Jn 13,34 Új parancsolatot adok néktek, hogy egymást szeressétek; a mint én szerettelek titeket, úgy szeressétek ti is egymást.

Lk 22,19 És minekutána a kenyeret vette, hálákat adván megszegé, és adá nékik, mondván: Ez az én testem, mely ti érettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.


Ne tanítsátok az emberek, hogy a törvény eltöröltetett. A halál és a bűn törvénye töröltetett el, az egy igaz áldozat révén. Az élet törvénye áll!


„Dn 7,25 És sokat szól a Felséges ellen és a magasságos egek szenteit megrontja, és véli, hogy megváltoztatja az időket és törvényt; és az ő kezébe adatnak ideig, időkig és fél időig.”

2013. jan. 18. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
65%

Még egy gondolatot!


Máté 5:19 Valaki azért csak egyet is megront e legkisebb parancsolatok közül és úgy tanítja az embereket, a mennyeknek országában a legkisebb lészen; valaki pedig cselekszi és úgy tanít, az a mennyeknek országában nagy lészen.

2013. jan. 18. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
64%

Sziasztok!


A ma 01:15-ös hozzászóló (10) azt írta:

"az apostolok, és az első keresztények nem tartották meg a sabbatot."


Ez igen egyszerűen cáfolható a Szentírásból. A keresztények Krisztus követő emberek, aki szintén szombatot ünnepelt, és ezt hagyta meg tanítványainak, követőinek is: "Imádkozzatok pedig, hogy a ti futástok ne télen legyen, se szombatnapon" (Mt. 24:20)


...És milyen érdekes az apostolok is ezt a napot ünnepelték:

1. Csel 13,27 Mert a kik lakoznak Jeruzsálemben és azoknak fejei, mivelhogy őt fel nem ismerék, a prófétáknak szavait is, melyeket minden szombaton felolvasnak, ítéletükkel betöltötték.

2. Csel 13,42 Mikor pedig kimentek a zsidók zsinagógájából, kérék a pogányok, hogy a következő szombaton prédikálják nékik ezen beszédeket.

3. Csel 13,44 A következő szombaton aztán majdnem az egész város egybegyűle az Isten ígéjének hallgatására,

4. Csel 15,21 Mert Mózesnek régi nemzedékek óta városonként megvannak a hirdetői, mivelhogy a zsinagógákban minden szombaton olvassák.

5. Csel 17,2 Pál pedig, amint szokása vala, beméne hozzájok, és három szombaton át vetekedék velök az írásokból,

6. Csel 18,4 Vetekedék pedig minden szombaton a zsinagógában, és igyekezék mind zsidókat, mind görögöket meggyőzni.


Nézzük az Egyházatyákat. Irenaeus (115-202) legismertebb művében: "Az eretnekség ellen" ezt írja a Tízparancsolatról: "Mert Isten először valóban természetes elôírások eszközével figyelmeztette őket (a zsidókat), amelyeket kezdettől fogva az emberiségbe oltott, azaz a tízparancsolat eszközével (amit ha nem tart meg valaki, nem üdvözül) és nem követelt tőlük ezeknél többet." (4. könyv, 15. fej. 1. szak.)


Ez egy igen határozott megfogalmazás. A tízparancsolatot azonosítja a kezdetben az emberbe oltott természet törvényével, amit így az egész emberiség örökölt. A testies gondolkodásmód, vagyis a bűn és halál törvényének jelenléte, ami a bukással plántálódott az emberbe, részben kipusztította ezt a törvényt és egy új szövetség művét tette szükségessé. Ismét kijelenti a Tízparancsolat örök érvényét és tekintélyét. A következőképpen: "Az embert erre az életre előkészítve, az Úr Maga beszélt saját személyében minden élőhöz a dekalógus szavaival. Így aztán azok állandóan velünk maradnak. Testbeni eljövetele által érvénye kiterjedt és megnövekedett, de nem lett hatálytalanítva." (4. könyv. 16. fej. 4. szak.)


A dekalógus "kiterjesztésével" Irenaeus kétségtelenül arra gondolt, hogy Krisztus megadta a parancsolat értelmezését a hegyibeszédben. Theophilus hasonlóképpen szól a Tízparancsolatról: "Mert Isten törvényt és szent parancsolatokat adott nekünk és mindenki, aki megtartja azokat, üdvözülhet, feltámadásban részesül és örökölheti a halhatatlanságot." "Megismertük a szent törvényt, mert van egy Törvényadónk, aki valójában Isten, aki megtanít minket, hogy helyesen cselekedjünk, legyünk istenfélôk és tegyünk jót." "Erről a nagyszerű és csodálatos törvényről, a TÍZ TÉTELről már szóltunk, ami elvezérel minden igazságra." (Autolycusnak, 2. könyv. 27. fej. 3. könyv 9. fej.)


Tertullianus (160-225) a Tízparancsolatot "megújult életünk szabályainak" nevezi, azaz olyan szabályoknak, melyek egy megtért ember életét kormányozzák: "Azok, akik számokra vonatkozó elméleteket alkotnak, úgy tisztelik a tízes számot, mint az összes többi atyját, mint ami tökéletességben részesíti az emberi származást. Mert ami engem illet, jobban szeretem ezt az időmértéket Istenre történő hivatkozásként szemlélni, mintha arra a tíz hónapra utalna, ami az embert beavatta a tízprarancsolatba, úgy, hogy az idő számszerű becslése, amire azért van szükség, hogy természetes születésünket tökéletessé tegye, megegyezzen megújult életünk szabályainak számokban kifejezett besorolásával."


Római Kelemen (35-97) így beszél a Tízparancsolatról, mint próbakőről: "Azok miatt, akik azzal, hogy figyelmen kívül hagyják saját üdvösségüket, az ördögnek kedveznek, és azok miatt, akik saját előnyük tanulmányozása által arra törekednek, hogy kedvében járjanak a jónak, tíz dolog íratott próbatételül jelen korszakig, a tíz csapás számának megfelelően, amelyek Egyiptomra töltettek ki."

(3. könyv. 55. fej.)


Lehetne még sorolni a többi egyházatyát, de úgy gondolom ennyi is elég annak szemléltetésére, hogyan tekintettek a Tízparancsolatra...


Üdv. Péter

2013. jan. 18. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 Pietrosol ***** válasza:

Sziasztok!


Aki lepontozta ezt:"Szeress,és tégy,amit akarsz."-,leírná,hogy mi az ellenvetése?

2013. jan. 18. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:

Sziasztok !


Péter válaszához csak annyi kiegészítést fűznék akik az újszövetségben megtartották a szombatot zsidók voltak ha megtértek akkor már hitből tartották meg a szombatot.

Isten előtt a törvény (szombat) megtartása által nem leszel igaz ember maximum törvénykező aminek megvannak a negatívumai.

Ennyi erővel bevezethetnéd az áldozatokat és a körülmetélést is, vajon miért a szombat megtartása van annyira erőltetve véleményem szerint azért mert e három közül a legkönnyebb.

Az ó szövetségi szombat mint nyugalom napja előképe az Isten országában létező örökkévaló nyugalomnak, keresztényként ha keresztények hitből megteszik azt, hogy a hét 1 napján Isten dolgaival foglalkoznak például Istentisztelet és még este családi közösségbe Biblia tanulmányozás folyik keresztény módon betöltik ezt a törvényt mert szeretik az Urat és hitből teszik nem azért mert ezt Isten különlegesen értékelni fogja.



Ap.Csel. 15,19-21:


19. Azért én azt mondom, hogy nem kell háborgatni azokat, kik a pogányok közül térnek meg az Istenhez;

20. Hanem írjuk meg nékik, hogy tartózkodjanak a bálványok fertelmességeitől, a paráznaságtól, a fúlva holt állattól és a vértől.

21. Mert Mózesnek régi nemzedékek óta városonként megvannak a hirdetői, mivelhogy a zsinagógákban minden szombaton olvassák.



A többi szombatról szóló történetekből úgy tűnik szabad enni, jót tenni a másik emberrel, olyan munkát elvégezni amit még szombaton is meg kell tenni mert nélkülözhetetlen vagy szerinted az ószövetségi zsidósság szombaton egyáltalán nem dolgozott egész nap csak feküdtek és merengtek a semmibe csak a tóra felolvasására mentek el, nem őrizték az állatokat és nem itatták meg őket?



Lukács Evangéliuma 13,10-17:


10. Tanít vala pedig szombat-napon egy zsinagógában.

11. És íme vala ott egy asszony, kiben betegségnek lelke vala tizennyolc esztendőtől fogva; és meg volt görbedve, és teljességgel nem tudott felegyenesedni.

12. És mikor azt látta Jézus, előszólította, és monda néki: Asszony, feloldattál a te betegségedből!

13. És rá tette kezeit; és azonnal felegyenesedett, és dicsőítette az Istent.

14. Felelvén pedig a zsinagógafő, haragudva, hogy szombat-napon gyógyított Jézus, monda a sokaságnak: Hat nap van, a melyen munkálkodni kell; azokon jöjjetek azért és gyógyíttassátok magatokat, és ne szombat napon.

15. Felel azért néki az Úr, és monda: Képmutató, szombat-napon nem oldja-é el mindegyikőtök az ő ökrét vagy szamarát a jászoltól, és nem viszi-é itatni?

16. Hát ezt, az Ábrahám leányát, kit a Sátán megkötözött íme tizennyolc esztendeje, nem kellett-é feloldani e kötélből szombat-napon?

17. És mikor ezeket mondta, megszégyenülnek mindnyájan, kik magokat néki ellene vetették; és az egész nép örül vala mind azokon a dicsőséges dolgokon, a melyek ő általa lettek.


Máté Evangéliuma 12,1-14:


1. Abban az időben a vetéseken át haladt Jézus szombat-napon; tanítványai pedig megéheztek, és kezdték a kalászokat tépni és enni.

2. Látván pedig ezt a farizeusok, mondának néki: Íme a te tanítványaid azt cselekszik, a mit nem szabad szombat-napon cselekedni.

3. Ő pedig monda nékik: Nem olvastátok-é, mit cselekedett Dávid, mikor megéhezett vala ő és a kik vele valának?

4. Hogyan ment be az Isten házába, és ette meg a szentelt kenyereket, a melyeket nem vala szabad megennie néki, sem azoknak, a kik ő vele valának, hanem csak a papoknak?

5. Vagy nem olvastátok-é a törvényben, hogy szombat-napon megtörik a papok a szombatot a templomban és nem vétkeznek?

6. Mondom pedig néktek, hogy a templomnál nagyobb van itt.


7. HA PEDIG TUDNÁTOK, MI EZ: IRGALMASSÁGOT AKAROK ÉS NEM ÁLDOZATOT, NEM KÁRHOZTATTÁTOK VOLNA AZ ÁRTATLANOKAT

8. MERT A SZOMBATNAK IS URA AZ EMBERNEK FIA.


9. És távozván onnan, ment az ő zsinagógájukba.

10. És íme, vala ott egy elszáradt kezű ember. És megkérdezték őt, mondván: Ha szabad-é szombat-napon gyógyítani? hogy vádolhassák őt.

11. Ő pedig monda nékik: Kicsoda közületek az az ember, a kinek van egy juha, és ha az szombat-napon a verembe esik, meg nem ragadja és ki nem vonja azt?

12. Mennyivel drágább pedig az ember a juhnál! Szabad tehát szombat-napon jót cselekedni.

13. Akkor monda annak az embernek: Nyújtsd ki a kezedet. És kinyújtotta, és olyan épp lett, mint a másik.

14. A farizeusok pedig kimenvén, tanácsot tartottak ellene, hogyan veszíthetnék el őt.



Márk Evangéliuma: 2,23-27:


23. És lőn, hogy szombat-napon a vetések közt megy vala által, és az ő tanítványai menetükben a kalászokat kezdték vala szaggatni.

24. Ekkor a farizeusok mondának néki: Íme, miért művelik azt szombat-napon, a mit nem szabad?

25. Ő pedig monda nékik: Soha sem olvastátok-é, mit művelt Dávid, mikor megszűkült és megéhezett vala társaival egybe?

26. Mi módon ment be az Isten házába az Abiátár főpap idejében és ette meg a szent kenyereket, a melyeket nem szabad megenni csak a papoknak; és adott a társainak is?


27. És monda nékik: A SZOMBAT LETT AZ EMBERÉRT, NEM AZ EMBER A SZOMBATÉRT.


28. Annak okáért az embernek Fia a szombatnak is ura.



Gondolkodj e az alábbi történeteken és különösen a nagybetűvel kiemelt részeken, figyeld a sorrendet először irgalmasság utána áldozat !

És ha meg tudsz cáfolni Isten igéjével tedd meg ne teológiai információkkal.



Szerintem Isten az alábbi elveket veszi figyelembe :


Jakab Apostol levele 4,17:

17. A ki azért tudna jót cselekedni, és nem cselekeszik, bűne az annak.


Szerintem ha valaki keresztény és szombaton dolgoznia kell beosztása szerint nem vétkezik.

A Biblia szerint a szombat megtartása miatt az ember ne legyen fanatikus és ezzel ne okozzon kárt, ne essen bűnbe mert valamit nem tett meg amit meg kelet volna tennie.

Nem azt állítottam hogy a szombatot ne tartsd meg hanem azt mondom ismerd fel mi az Isten célja a szombattal és ha felismered akkor hitből tartsd meg a szombatot

(ne pedig törvénykezésből vagy fanatizmusból) ez az Isten előtt elfogadott és kedves dolog.

2013. jan. 18. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 titak ***** válasza:

"A gazdag ifjú kérdésére: „Mit cselekedjem, hogy örök életet nyerjek?”, Jézus így válaszolt: „Ha be akarsz menni az életre, tartsd meg a parancsolatokat.” Amikor a fiatalember tovább kérdezett: „Melyeket?”, Jézus a Tízparancsolat egyes parancsolatait sorolva megerősítette, hogy erre a törvényre gondol (Máté 19,16–19). "



Ezt is Jézus mondta:

Mt 19.29

Aki nevemért elhagyja otthonát, testvéreit, nővéreit, apját, anyját, feleségét, gyermekeit vagy a földjét ..... az örök élet lesz az öröksége


Ebben az idézetben Jézus a 10-ből hány? parancsolatot hagy vigyelmen kívül?

2013. jan. 18. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 titak ***** válasza:

"Pietrosol válasza:


Sziasztok!


Aki lepontozta ezt:"Szeress,és tégy,amit akarsz."-,leírná,hogy mi az ellenvetése?"


Én nem pontoztalak le, de akogy ismerem a pirospacsisokat ez túl nőtt az elfogadhatón. Ők így írták volna: Szeresd Istent (Jézust vagy akármi legyen), és tégy amit Ő akar.


Különben ez olyan John Lennon-os mondat. NAGYON JÓ. :o) Szerintem Ő is megérdemelne akkora tiszteletet (vagy még nagyobbat) mint a túlajnározott Jézus.


1-2 idézete:

Adj egy esélyt a békének.


Isten azért teremtette a zenét, hogy szavak nélkül tudjunk imádkozni.


Képzeld csak: nincsen ország

Ne mondd, hogy "nem hiszem"

Nincs miért ölni-halni

Még a vallásért sem

Képzeld csak: minden ember

békében együtt él.


Nincs szükséged kardra, hogy a virágokon átvágd magad.


Az élet az, ami velünk történik, miközben nekünk teljesen más terveink vannak.


Megpróbáltalak levegőnek nézni, de rájöttem, hogy levegő nélkül nem tudok élni.


--- Ezek is érnek annyit mint a tízparancsolat

2013. jan. 18. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
Nagyon jó válaszokat kaptál, a teljes, pontos igazság is le van írva. Csak szerintem egyszerűbb úgy tekinteni, mintha Jézus minden parancsolatot eltörölt volna, de párat újra beiktatott. Az újra beiktatottak között kiemelkedő a szeretet törvénye, és az arra épülő Tízparancsolat.
2013. jan. 19. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 lsandor ***** válasza:
Nem törölte el, de már érvényét vesztette a Mózesi törvény. Jézus arra tanította a követőit, hogy alapelvekben gondolkodjanak. A konkrét törvényekkel az volt a probléma, hogy kibúvókat kerestek illetve kiskapukat. Az alapelveknek pedig nem lehet kényszerűségből engedelmeskedni
2013. jan. 19. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!