Hogy is van ez, Káinnal és Ábellel?
A Szentírás nem feltétlenül akar konkrétan Ádámról, mint személyről szólni. Nem Ádám, mint személy történetét akarja elmesélni, hanem Ádám, mint korporatív személyiség, azaz az Ember történetét. Hiszen a héber szövegben az Ádám szó (ha’ adam) mindenhol annyit jelent, hogy „az ember”. Ez világosan kitűnik a Ter 5,2-ből, ahol mind „Ádámot” mind „Évát” (a férfit és a nőt) „adam”-nak nevezi. Személynévvé csak később vált a különböző fordításokban. Tehát a Teremtés könyvének az első fejezetei az első ember személyében az egész emberi faj történetét mondja el. Ez nem azt jelenti, hogy nem volt egy első ember (logikailag mindenképpen kellett lennie, de ezt az újabb mitokondriális DNS-kutatások is kezdik alátámasztani: a ma élő emberiség összes tagja egyetlen anyára vezethető vissza), de a Teremtés könyvében nem feltétlenül erről van szó. Így nem kérdés, hogy a történetben honnan szerzett feleséget Káin.
A Ter 5,4-ben ez áll: „Azután, hogy Szetet nemzette, Ádám még nyolcszáz esztendeig élt, és nemzett még fiakat meg leányokat.”. Tehát Káin találhatott magának feleséget nőtestvérei közül. (Ekkor a genetikai vérfertőzés még nem állhatott fenn, hiszen Ádám, mint első és tökéletes ember nem adhatott át súlyos mutációkat fiainak és lányainak, amik veszélyeztették volna gyermekeik életét.
Igen, az előttem szólóval majdnem mindenben egyetértünk.
Egy kis részt én másként gondolok, ez pedig abból következik, ha biblikusan vizsgáljuk a leírást.
ezt írtad:
"Ez nem azt jelenti, hogy nem volt egy első ember (logikailag mindenképpen kellett lennie, de ezt az újabb mitokondriális DNS-kutatások is kezdik alátámasztani: a ma élő emberiség összes tagja egyetlen anyára vezethető vissza), de a Teremtés könyvében nem feltétlenül erről van szó. Így nem kérdés, hogy a történetben honnan szerzett feleséget Káin."
Lehet, hogy rosszúl értem, de ezzel azt akarod mondani, hogy Ádám és Éva csak jelképes személyek voltak?
Mert ha igen, akkor a Bibliai érvek:
Júd 14: „Énók, Ádámtól fogva a hetedik, szintén prófétált róluk.”
A Biblia pontos kronológiai sorrendet állít.
Luk 3:23–38: „Maga Jézus egyébként mintegy harmincéves volt, amikor elkezdte munkáját, és . . . Dávid fia . . . Ábrahám fia . . . Ádám fia . . . volt.”
Dávid és Ábrahám jól ismert történelmi személyek. Nem ésszerű akkor úgy következtetni, hogy Ádám is valóságos személy volt?
Máté 19:4, 5: Jézus „így felelt: »Nem olvastátok-e [az 1Mózes 1:27-ben és a 2:24-ben], hogy aki teremtette őket [Ádámot és Évát], kezdettől fogva férfinak és nőnek alkotta őket, és ezt mondta: ,Ezért a férfi elhagyja apját és anyját, és ragaszkodik feleségéhez, és a kettő e g y test lesz.’«”
Ha Jézus valóságosnak tartotta a Mózes első könyvének beszámolóját, nem kell-e nekünk is ugyanúgy hinnünk abban?
Ha az „első ember, Ádám” csupán jelképes személy volt, mi a helyzet az ’utolsó Ádámmal’, Jézus Krisztussal?
1Kor 15:45, 47: „Így is van megírva: »Az első ember, Ádám, élő lélekké lett.« Az utolsó Ádám életadó szellemmé lett. Az első ember a földből való, és porból alkották; a második ember az égből való.”
Annak tagadása, hogy az Isten ellen vétkező Ádám valóságos személy volt, kétséget ébreszt Jézus Krisztus kilétével kapcsolatban is, és oda vezet, hogy elutasítjuk azt, ami miatt szükséges volt, hogy Jézus az életét adja az emberiségért. Ennek elvetése viszont egyben a keresztény hit megtagadását jelenti.
egyik vallás sem ír az intelligenciáról, tehát ne legyél meglepődve.
az egész vérfertőzés folytatódott Noéval és családjával.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!