Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hol van prófécia arról, hogy...

Hol van prófécia arról, hogy a Krisztus kétszer jön el?

Figyelt kérdés
A kérdés, hogy hol van a prófétáknál olyan írva, hogy a Felkentnek, a Krisztusnak kétszer kell eljönnie. Egyszer, mint pap, mint áldozat, akit Isten feltámaszt a halálból, és máskor meg, mint bíró, mint ítélő az ég felhőiben, angyalaival. Sok minden van a prófétáknál a Krisztusról, pl. hogy Betlehemből kell születnie, vagy Dávid fiának kell lennie stb. De hol van arról szó, hogy kétszer jön el?

2012. aug. 7. 10:54
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
51%

(Máté 24:30) 30 És akkor megjelenik az Emberfiának jele az égen, és akkor a föld minden törzse siránkozva veri magát, és látni fogják az Emberfiát eljönni az ég felhőin, hatalommal és nagy dicsőséggel.

*

Jézus tehát oly módon ’jön el’, hogy a figyelmét Isten nemzetek feletti ítéletének végrehajtására fordítja. Ez jelentős változásokat fog előidézni a földön. „A föld minden törzse” tapasztalja majd ’a mindenható Isten dühödt haragját’, mivel szándékosan figyelmen kívül hagyta Jézus királyi voltát (Jelenések 19:11–21; Zsoltárok 2:2, 3, 8, 9).

2012. aug. 7. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Alapvetően a prófétáktól (ószövetség) érdekelne a "meg van írva", nem amit Jézus mondott, vagy ami az új szövetség írásaiban (pl Jelenések) van. Nem vonom azokat kétségbe, nem azért kérdezek, de pl. Krisztust bizonyítani annak is kell, aki csak az ószövetség alapján várta a Messiást, pl. az apostolok is az Írásokból bizonyították a zsidóknak, hogy Jézus a Krisztus, akit várnak. Ez renden is van, ugyanezt - ha egy zsidónak - kellene, akkor azt is kellene bizonyítani, hogy Jézus nem csak egyszer jön el, hanem egyszer mint pap, és egyszer mint bíró, ugyanabból az ószövetségből amit ők igaznak tart, mint prófétai beszédet. Ha ilyen nincs, mondhatja, hogy csak a keresztények maguknak bizonyítják, hogy Jézus kétszer jön el, de valójában egy Messiás jön el, egyszer, meghal, feltámad és helyreállítja Izraelt stb. mindezt nem szétvágva 2000 évvel, hanem egy időben.
2012. aug. 7. 12:22
 3/13 A kérdező kommentje:
Tudvalevő, hogy a zsidók várják a Messiást (hiszen tagadni nem is lehetne, egyértelműen van szó róla a prófétáknál), DE Jézust azért nem fogadják el, mert azt már nem tartják igaznak, ( és erre lenne alapjuk, hogy erről semmi nincs írva) hogy Jézus az, aki egyszer eljön, meghal, feltámad, majd X ezer év múlva újra eljön. Ők a Messiásról azt vélik, mindezt egyszer csinálja, nem pedig nagy időközzel, szétvágva. Jó lenne bizonyítani, mindezt a SAJÁT írásaikból (mit igaznak tartanak), hogy ez nem így van, hanem Jézus az, akit vártak, és aki újra eljön. Ez áll a kérdés mögött.
2012. aug. 7. 12:29
 4/13 anonim ***** válasza:
45%

Ezsaiás7,14. (első eljövetel)

Ezért ád jelt néktek az Úr maga. Ímé, a szűz fogan méhében, és szül fiat, s nevezi azt Immánuelnek,ami azt jelenti "velünk az Isten"



Apostolok Cselekedetei 1:9-12 Miután ezt mondta, szemük láttára felemeltetett, és felhő takarta el őt a szemük elől. Amint távozása közben feszülten néztek az ég felé, íme, két férfi állt meg mellettük fehér ruhában, és ezt mondta: "Galileai férfiak, miért álltok itt az ég felé nézve? Ez a Jézus, aki felvitetett tőletek a mennybe, úgy jön el, ahogyan láttátok őt felmenni a mennybe."

És majd lesz a második ...


Tévhit pedig hogy Mihály arkangyal Jézus.Jézus Isten fia :Mert Istenből való fiú és fiúból való Isten .Istenből való mert belőle jött Ő(a fiú) ki...

2012. aug. 7. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

Megint nem sikerült megérteni a kérdést, pedig eléggé szájbarágósan írtam (Ószövetség: Mózes, próféták írásaiból kellene bizonyítani a két eljövetelt. Az Apcsel nem jön számításba.)


A másik: Már elnézést, de Mihálynak ehhez a kérdéshez mi köze? Vagy hogy jön ide most? Nem értem. (nem vagyok JT, ha most ez egy előfeltételezés lett volna)

2012. aug. 7. 14:18
 6/13 anonim ***** válasza:
86%

Szia!


Maga a zsidó ünnepkör kiválóan bemutatja a két eljövetelt. A zsidóknál ugyanis két ünnepkör volt, a tavaszi és az őszi. A négy tavaszi ünnep nagyon szoros összeköttetésben van egymással. A páska, a kovásztalan kenyerek ünnepe, az első kéve bemtatásának ünnepe és a hetek ünnepe (Savuot) beteljesedett Jézus Krisztus első eljövetelével és a Szent Lélek kitöltetésével. A bibliában leírt őszi ünnepek, a Ros Hasana, a Jom Kipur és a Szukkot az ÚR Jézus második visszajövetelére utalnak (III.Móz. 23. fejezet).


Ugyanezt láthatjuk a "korai és kései eső" jelképében:

A korai eső Jézus első eljövetele után pünkösdkor teljesedett be. A kései eső pedig Jézus második eljövetele előtt teljesedik be (V.Móz 11:14).


Aztán Dániel próféta könyve is pontos "menetrendet" ad. Dániel 8. fejeztében találhatunk egy 2300 éves próféciát (14. vers), mely a végidőre szól (17,19,26. versek) , ebből "szabatik le" (Dn. 9:24) a 490 év "a te népedre és szent városodra", ahol nyilvánvalóan olvashatunk arról, hogy a "kiirtatik a Messiás és senkije sem lesz. És a várost és a szenthelyet elpusztítja a következő fejedelem népe; és vége lesz mintegy vízözön által, és végig tart a háború, elhatároztatott a pusztulás." (Dn. 9:26).


Jézus második eljöveteléről olvashatunk még a prófétai könyvekben ószövetségben: (Ésa 25:9, 40:9-10, Hab. 3 fejezet.) Jézus Krisztus maga idézi Ésaiás könyve 61. fejezetét, ahol csak az első eljövetelre vonatkozó dolgokat olvasta fel, és az ítélet részét szándékosan nem olvasta fel...


Üdv. Péter

2012. aug. 7. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Ézsaiás 11:1-5

Dávid egyenes ági leszármazottja volt

Siló=az akié a jog

Siló (1Mó 49:10):


csontját nem törik meg (Zs 34:20):

feltámad (Zs 16:10):


aki kenyeremet ette, elárul (Zs 41:9):

mérgező növényt és ecetet adnak neki (Zs 69:21)

„ok nélkül gyűlölnek” (Zs 35:19)


Betlehemben születik (Mikeás 5:2)

példabeszédek, szemléltetések használata (Zs 78:2


sorsot vetnek, hogy megosztozzanak ruháin (Zs 22:18)

„fiatal nő teherbe esik” (Ézs 7:14):

leköpik, ütlegelik (Ézs 50:6)


sírhelye „gazdagok mellett” (Ézs 53:9):

„törvényszegők közé számították” (Ézs 53:12):


arcát verik (Mi 5:1)

30 ezüstöt fizettek érte (Za 11:12, 13)


„szamárháton ül” (Za 9:9)

átszúrták (Za 12:10):


’emberfia’ királyságot kap (Dá 7:13, 14):

néma marad a vádlói előtt (Ézs 53:7)


Talán ennyi, de ha kell még keresek írd meg kérlek mi az ami ezen belül érdekel de nem írtam bele.

2012. aug. 7. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Bocsánat most kezdem megérteni mi a valódi kérdés.


Bár már most el kell mennem, de ha haza jövök azt is pótolom,Persze Péter az előttem szóló említett néhányat.

Szia Péter.

2012. aug. 7. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:

Igen, talán nem voltam egyértelmű, mert a lényeg itt azon van a kérdésemben, hogy a zsidóknak kellene bizonyítani a KÉTSZERI, és NAGY időközzel való eljövetelt, mert ők azt állítják, hogy ugyan eljön a Messiás, és mindaz igaz, ami róla írva van, csak EGYSZERRE, egy alkalommal csinál meg mindent, tölt be minden próféciát és nem látják bizonyítottnak a kétszeri eljövetelt, hatalmas (több ezer éves) időközzel. Jézust ez alapján vetik el, mint Messiást. Ezt kellene bizonyítani, de ha lehet nem áttételes, nem konkrét igehelyekkel (mint az ünnepek, mert azt belemagyarázásnak is lehet mondani, mert minden ünnepnél megvan hogy miért van adva, de a Messiásról nem beszél), hanem olyannal mint, amit soroltatok, hogy honnan fog származni, mit fog történni vele stb., ami egyértelműen tartalmazza, egyértelműen a Krisztusról, felkentről, királyról van szó, pl:


Mik 5:2 De te, Efratának Bethleheme, bár kicsiny vagy a Júda ezrei között: belőled származik nékem, a ki URALKODÓ az Izráelen; a kinek származása eleitől fogva, öröktől fogva van.


(Az ünnepek azért nem jók bizonyításra, mert ott nincs szó királyról, felkentről, messiásról, uralkodóról stb.)

2012. aug. 8. 08:42
 10/13 A kérdező kommentje:

Talán a Dániel lenne a legjobb, amit mondott Péter, csakhogy elég nehezen értelmezhető prófécia pl. Péter azt írja, hogy a 2300 éves periódusból "szabatik le" (Dn. 9:24) a 490 év"

A szöveg ilyet viszont nem állítja ABBÓL szabadott le, hanem csakhogy annyi szabadott a te népedre:


"Hetven hét szabatott a te népedre és szent városodra,"


Másrészt ha így is lenne, egy kis számolással kideríthető, hogy a Krisztusnak már az 1700-1800 as években vissza kellett volna jönnie. 2300-490= 1810 év és ha i.sz. 100 al számolunk is, amikor lejárt a 490 év, akkor is 1910 kapunk. Tehát a Krisztus már visszajött. (ami nyilván nem igaz, még nem jött vissza)



70 hét szerintem 70 évhetet jelent, azaz 70*7 = 490 évet a Jeruzsálem újraépíttetése felől való szózattól.

Azután pontosan megadja, hogy mennyi idő van a szózattól meg a Messiásig:

"a Messiás-fejedelemig hét hét és hatvankét hét van"

lefordítva 7*7 + 62*7 = 483

és hogy mikor hal meg:

"A hatvankét hét mulva pedig kiirtatik a Messiás és senkije sem lesz"

lefordítva 62*7 = 434 évet jelent


A Dániel mindenesetre annyit azért bizonyít, hogy a Messiásnak a megjelenése Krisztus korára teljesül (a 7*7 éves idő szerint) és a halálát is megadja pontosan, a kérdés inkább az, hogy a második eljövetel ebbe a próféciába nincs benne, nem illeszthető bele, se az a nagy időköz, ami a két eljövetel között van.

2012. aug. 8. 09:10
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!