Mit jelent a Szent Szellemmel való keresztség?
Én ezt a keresztség ismerem.
A keresztség által megvalljuk Jézus Krisztus halálába és feltámadásába vetett hitünket, és bizonyságot teszünk arról, hogy meghaltunk a bűnnek és új életben akarunk járni. Így elismerjük Krisztust Urunknak és Megváltónknak, népéhez tartozókká leszünk, és egyháza tagjaiként fogad be minket. A keresztség Krisztussal kötött szövetségünknek, bűneink bocsánatának és a Szentlélek elnyerésének jelképe. Vízben alámerítkezéssel történik.
Mt 28,19-20
Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében,
Tanítván őket, hogy megtartsák mindazt, a mit én parancsoltam néktek: és ímé én ti veletek vagyok minden napon a világ végezetéig. Ámen!
Igazáből az egész hozzáfűzésed félreértéseken alapul, mert nem az a keresztség amit te idézel, hanem az a vízkeresztség (helyesebb fordítás szerint víz alá merítés)de egyelőre akkor válaszlok a fő kérdésre:
A Szent Szelembe való bemerítkezéshez fontos látnod, hogy ő nem valami, hanem VALAKI: :)
Ahhoz, hogy hívőként Isten akarata szerint éljünk és tevékenykedjünk, szükségünk van arra, hogy a Szent Szellem kenete működjön bennünk és rajtunk keresztül. Jézus megígérte a Szent Szellemet minden hívő számára, nekünk csak kérni kell:
Ha azért ti gonosz létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ad a ti mennyei Atyátok Szent Szellemet azoknak, akik tőle kérik.
- Lukács 11:13
A Szent Szellem azt akarja, hogy az Egyház, Krisztus Teste megismerje Őt, és arra vágyik, hogy nagyon valóságossá legyen a számunkra. Előfordul, hogy a Szent Szellemre úgy hivatkozunk, mint valamire, vagy pedig mint a Kenetre. A Szent Szellem személye azonban nem valami, hanem Valaki. Jézus soha nem beszélt úgy róla, mint egy személytelen valóságról. A Szent Szellem több annál a nyelvnél is, amelyet az imádkozásra használsz. Fel kell ismernünk, hogy az Apostolok cselekedetei 2:4 szerint történő nyelveken imádkozás még nem jelenti a Szent Szellem ajándékának teljességét. A Szent Szellem személy, aki napi kapcsolatban szeretne állni velünk.
Nézzük meg Jézus szavait, amelyeket azelőtt mondott, hogy a keresztre ment János evangéliumának 14-16. fejezetében! Többet tanított a Szent Szellemről az utolsó vacsorán, mint bármikor máskor, és a legfontosabb dolgokat közvetlenül a keresztre feszítése előtt mondta el a tanítványainak.
Jézus itt azt mondja a tanítványoknak, hogy elmegy tőlük, de nem hagyja őket árván. Elküldi majd a Szent Szellemet, a Vigasztalót. (János 14:16-18)
A 14-16. fejezetekben Jézus az Ő, Őt és az Ő Maga névmásokat összesen tizenkilencszer használja a Szent Szellemre vonatkozóan, és ezzel arra utal, hogy a Szentháromság harmadik része is egy személy.
Ha személyként gondolsz rá, könnyebben meglátod a személyiségjegyeit. Például az egyik dolog, ahonnan tudod, ha egy személlyel, és nem egy személytelen valósággal van dolgod az, hogy egy személy beszél hozzád. A Szent Szellem beszél hozzád.
Amikor Jézus azt mondta, hogy elküldi nekünk a Szent Szellemet, akkor azt mondta, hogy "egy másik Vigasztalót" ad nekünk. Jézus az egyik Vigasztaló. (János 14:10)
Úgy döntöttem, nem folytatom tovább, átadnám a szót a világ egyik legjobb biblia tanítójának, nála jobban úgysem tudnám elmagyarázni. Szánj rá időt, és hallgasd meg, hiszen a hit hallásból van, a hallás pedig Isten igéje által.
*** rs 232. o. Keresztség ***
Ki lett szent szellemmel megkeresztelve?
1Kor 1:2; 12:13, 27: „nektek, akik meg lettetek szentelve Krisztus Jézussal egységben, és akiket elhívtak, hogy szentek legyenek . . . Mert bizony e g y szellem által mindnyájan e g y testté keresztelkedtünk meg, akár zsidók, akár görögök, akár rabszolgák, akár szabadok, és mindnyájan e g y szellemmel itattattunk meg. Ti pedig Krisztus teste vagytok.” (A Dániel 7:13, 14, 27 rámutat, hogy az ilyen ’szenteknek’ részük van az Emberfiával, Jézus Krisztussal együtt a Királyságban.)
*** w87 7/1 18. o. 7. bek. Sorakozzunk fel Jehova feddhetetleneihez! ***
7 W. E. Vine Expository Dictionary of New Testament Words című műve szerint, a ha′gi·os görög szó (amelyet „szent”-nek fordítanak) „alapvetően azt jelenti, elkülönített . . . és ezért a Szentírásban erkölcsi és szellemi értelemben elkülönített a bűntől s ennélfogva Istennek odaszentelt”. Egy másik görög szaktekintély azt mondja, hogy „jellegzetesen Istenhez hasonlatos”. Ez az értelmezés magas irányadó mértéket állít azok elé, akik igaz keresztényekként kívánnak alámerítkezni. Ez a feddhetetlenség irányadó mértéke, a feddhetetlenség pedig: ’szilárd ragaszkodás valamely erkölcsi értékrendhez’ — a keresztény esetében a krisztusi értékrendhez (János 17:17–19; 18:36, 37).
*** w87 7/1 18. o. 8. bek. Sorakozzunk fel Jehova feddhetetleneihez! ***
8 Az igaz keresztény gyülekezet mindig is nagy súlyt helyezett a feddhetetlenségre, a gyülekezet tisztán tartására. Ezért Pál arra utasította az első keresztényeket, hogy ’ne csatlakozzanak annak társaságához, akit testvérnek neveznek, de parázna, kapzsi, bálványimádó, gyalázkodó, részeges vagy zsaroló; az ilyennel még együtt se egyenek’. . . . ’Távolítsátok el magatok közül a gonoszt! ’ (1Korinthus 5:9–13; 2János 10, 11). Vajon a kereszténység papjai megkövetelik híveiktől a feddhetetlenségnek ezt a magas irányadó mértékét? A kereszténység elfogadja híveinek sorába — akár passzív, akár aktív egyháztagként — az olyan embereket is, akik különféle súlyos bűnöket és bűntetteket követnek el. A bibliai alapelvek nem adnak helyet az effajta engedékenységnek! (Vö. Jeremiás 8:5, 6, 10.)
*** w08 5/15 26. o. Törekedjünk ’szentségre Isten félelmében’ ***
. A „szentség” jelentésű héber és görög szavak a makulátlanság, a vallási értelemben vett tisztaság és a beszennyezettségtől való elkülönültség gondolatát hordozzák. Isten szentsége az abszolút értelemben vett erkölcsi tökéletességére utal.
*** w96 8/1 14. o. 18. bek. „Szentek legyetek, mert én szent vagyok” ***
18 A szentséget nem úgy lehet elérni, ha a legkevesebb ellenállást fejtjük ki, vagy ha elnézőek vagyunk önmagunkkal szemben. Az ilyen személy mindig mentséget talál majd viselkedésére, és megpróbálja elhárítani a felelősséget. Talán meg kell tanulnunk, hogy vállaljuk a felelősséget tetteinkért, és ne legyünk olyanok, mint egyesek, akik azt hozzák fel mentségül, hogy a sors rossz lapokat osztott nekik családi hátterük és öröklött tulajdonságaik miatt. A dolgok gyökere az egyén szívében rejlik. Vajon szereti az igazságosságot? Epekedik a szentség után? Vágyik Isten áldására? A zsoltáríró világossá tette, hogy szükség van a szentségre, amikor ezt mondta: „Kerüld a rosszat és cselekedjél jót; keresd a békességet és kövesd azt.” Pál apostol ezt írta: „ A szeretet képmutatás nélkül való legyen. Iszonyodjatok a gonosztól, ragaszkodjatok a jóhoz” (Zsoltárok 34:15; 97:10; Róma 12:9).
Nem értem!
Aki újjászületett, hisz Istenben, követi Jézus Krisztust. Szövetséget köt vele a keresztség által.
Megkapja Krisztus segítsége által a lélek gyümölcsét.
Gal 5,22
De a Léleknek gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség.
Kedves Kérdező. Nos azt írod, nem érted. El mondod mit nem értesz, mert ezt a kérdésedet, én sem értem:)
Szio
Kedves kérdező! Valamiért az a benyomásom, nem tudod mit akarsz.
A szellemi gyümölcsök: -azokat nem lehet csak úgy megkapni, hanem nagyon gyakran évtizedek hűséges munkájaként alakul ki, formálódik a hívőkben, miután megtértek és Istennel járnak.
Leírom az újjászületés lépéseit a biblia alapján, mert nagy a kavar. :D
A kereszténység nem egyenlő azzal, hogy megpróbálsz virágnyelven beszélni, ha nem érted. Vannak alapfogalmak, amiket fontos megértened.
Újjászületés lépései:
1. Megtérés a holt cselekedetekből. Ekkor találkozik az ember Jézussal, mint saját megváltójával és befogadja a szívébe. Megbánja bűneit és új szívet kér az Atyától és kéri törölje el a bűneit.
2. Vízkeresztség:sajnos a magyar fordításból nem derül ki, de jelentésileg ez nem a kereszt szóból származik, hanem azt jelenti, vízbe (víz alá) bemerítkezés. Ez által Jézus halálába merítkezünk be. Vele együtt eltemettetünk és támadunk fel...Ezért fontos a víz alá, ha érted?!
3. Szentlélek keresztség (bemerítkezés Szent Szellembe): Jézus keresztel! Atyától kérünk Szent Szellemet és Ő nem fog démoni szellemet adni, hanem Szent szellemet. Ennek egyértelmű külső megjelenése, amikor megtörténik, a hívek új nyelveken szólnak. A nyelveken szólás Isten első ajándéka, de ezen kívül van még több is...
Amit nem értettél, javaslom írd ki új kérdésben. gyanítom vannak ilyenek....Sok sikert!
Aki bemegy egy közösségbe, megismeri a Biblia által Istent Igazságát. Újjászületik, Szentlélek munkálkodik a szívükben. Hitet kap.
Aki újjászületett, hisz Istenben, követi Jézus Krisztust. Szövetséget köt vele a keresztsége által.
Pünkösdkor, a Szentlélek kiáradása volt az apostoloknak. Mivel az emberek (zsidók) több nyelven beszéltek, ezért a Szentlélek kiáradása által tudtak az ő nyelvükön is beszélni, hogy megértség az evangéliumot. Ez az apostolok idejében volt. Most már nincs!
Valóban, most így visszagondolva, már értem! Sok gyülekezetben érthetetlen nyelveken beszélnek, de ez nem biblikus. Gyógyítanak, hogy elfektetik az egyént, ez sem bibliai alapú. Nem hiszek benne!
Szervusz, én a 2. hozzá szóló vagyok
Nos mélyen egyet értek egy részben azzal a hozzá szólóval, hogy a szellem gyümölcseit nem egyből kapod meg.
Ezen ahogy kedves hozzá szóló írta, munkálkodnod kell, hogy kifejleszd ezeket a tulajdonságokat.
A nyelveken szólás már nem azonosító része az igaz imádatnak, mert a teljes biblia készen van és szinte mindenki hozzá férhet a saját nyelvén.
Persze ugyan így a gyógyítás sem.
Kedves 7. beíró
„A nyelveken szólás már nem azonosító része az igaz imádatnak”
Ha nem Istenimádó cselekedet, akkor minek művelni? Nem is építő, mert nem érti egyik ember a másik imáját, ha ez ima.
Lk 13,6–9 „Ezt a példázatot mondta: Volt egy embernek egy fügefája a szõlõjébe ültetve, és elment, hogy azon gyü-mölcsöt keressen, és nem talált. És mondta a vincellérnek:
Ímé, három esztendeje járok gyümölcsöt keresni e fügefán,
és nem találok: vágd ki azt, miért foglalja a földet is hiába? Az pedig felelvén, mondta néki: Uram, hagyj békét néki még ez esztendõben, míg köröskörül megkapálom és megtrágyázom: és ha gyümölcsöt terem, jó; ha pedig nem, azután vágd ki azt.
Mt 3,8-10 Teremjetek hát megtéréshez illõ gyümölcsöket. És ne gondoljátok, hogy így szólhattok magatokban: Ábrahám a mi atyánk! Mert mondom néktek, hogy Isten
eme kövekbõl is támaszthat fiakat Ábrahámnak. A fejsze pedig immár a fák gyökerére vettetett. Azért minden fa, amely jó gyümölcsöt nem terem, kivágattatik és tűzre
vettetik.”
Ezek az igék önvizsgálatra késztetnek bennünket, hiszen a meglévő (vagy éppen hiányzó) gyümölcsök a bizonyságai annak, hogy Isten Lelke átformálhatott-e bennünket. Sokszor
megállapítjuk önmagunkra nézve, hogyan kellene élni, cselekedni, de ez nem elég. Hiszen ha nem Krisztus lelkülete él bennünk, és nem növekszünk állandóan, akkor ne áltassuk magunkat: a Lélek gyümölcsei nem fognak hirtelen megjelenni az életünkben. Élő reménységünk, „bizodalmunk az ítélet napjához” csak akkor lehet, ha naponta megújul a Krisztussal való kapcsolatunk, így állandóan fejlődünk és növekszünk a lelki életünkben.
A legelső gyümölcs a szeretet, amely nélkül a többi meg sem születhet, és hiányában egész vallásosságunk értéktelen.
Isten a szeretet, és a szeretet parancsolatát legfőbb törvényként adta minden teremtményének.
Rm 13,10 „A szeretet nem illeti gonosszal a felebarátot. Annakokáért a törvény betöltése a szeretet.”
Mt 22,37–40 • „Jézus pedig mondta néki: Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedbõl, teljes lelkedbõl és teljes elmédbõl. Ez az elsõ és nagy parancsolat. A második pedig hasonlatos ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat. E két parancsolattól függ az egész törvény és a próféták.”
1Kor 13,1–3 • „Ha embereknek vagy angyaloknak nyelvén szólok is, szeretet pedig nincsen énbennem, olyanná lettem, mint a zengõ érc vagy pengõ cimbalom. És ha jövendõt
tudok is mondani, és minden titkot és minden tudományt ismerek is, és ha egész hitem van is, úgyannyira, hogy hegyeket mozdíthatok ki helyükrõl, szeretet pedig nincsen énbennem, semmi vagyok. És ha vagyonomat mind felétetem is, és ha testemet tűzre adom is, szeretet
pedig nincsen énbennem, semmi hasznom abból.”
1Tim 1,5 • „A parancsolatnak vége pedig a tiszta szívből, jó lelkiismeretből és igaz hitből való szeretet.”
Az a jó benne hogy nem értemmel imádkozol.”
Nem értemmel imádkozni!
Én Istennek hitbeli kapcsolatban vagyok, ha szólok hozzám (értelmes szavakkal teszem), azt csak imába tudom megtenni. Imám a szívemből jön. Ami bánt, fáj, bűnös cselekedet, azt elmondhatom neki. Csak én meg Ő van egy szobában, ahol senki nem halja.
Mt 6,6
Te pedig a mikor imádkozol, menj be a te belső szobádba, és ajtódat bezárva, imádkozzál a te Atyádhoz, a ki titkon van; és a te Atyád, a ki titkon néz, megfizet néked nyilván.
Közös imában ahol a testvérekkel együtt vagyunk, olyanért imádkozunk, ami a gyülekezetre tartozik. Érthető beszéddel. Szentlélek vezeti imánkat. Ima az nem olyan titok, hogy én magam sem értsem, mit mondok. Érthetetlen szavakból lehet, hogy nem Istent dicséred, áldod, hanem a gonoszt. Honnan tudod, hogy mit mondasz, ha magad sem érted?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!