Ti hogyan képzelitek el a fenevad jelét?
A külső jelei a következők:
Szia!
A Szentírás a fenevad "képéről", "bélyegéről" és "nevének számáról" beszél. Erről Jelenések könyve 13. fejezete 15-18 verseiben olvashatunk.
Az egész emberiség egy határozott állásfoglalásra lesz kényszerítve. Ezt az állásfoglalást nem lehet okosan és ügyesen kikerülni, mivel ellenőrzési pontjai lesznek.
Ez a hatalom minden egyes imádójára egy "bélyeget" tesz, vagy pedig a nevét, illetve nevének számát írja rá. Ez a megjelölés az emberek elkötelezettségét jelenti a fenevad imádása mellett. Akik viszont nem hajlandók ezt a bélyeget magukra venni, azok is hordoznak magukon egy másik hatalmasságtól származó jelet.
János apostol beszámol arról, hogy milyen körülmények között lesznek ezek az emberek megjelölve. Erről Jelenések könyve 7. fejezet 1-4. verseiben olvashatunk.
Majd ugyanezeket az embereket később már a Sion hegyén látja állni a Bárány társaságában. (Jel. 14:1). Az Isten iránti hódolat jelének több jelentése is van részünkre.
A régi időben a név az egyes ember személyiségét és természetét is képviselte. Az Isten neve az Isten jellemét fejezi ki. Erről a II.Móz. 34:5-6 verseiben olvashatunk. Akiken az Isten neve látható, azok Isten jellemét tükrözik vissza, vagyis a Teremtőjük képmása lesz látható rajtuk. Isten neve azt is jelenti rajtuk, hogy az Ő tulajdonaivá lettek és Isten ezáltal jelzi a tulajdonjogot felettük. Magáévá fogadta őket, a nagy család tagjaivá. Az Istenhez tartozás kifejezésére Isten egy külső jelet is adott népe számára, egy örökkévaló pecsétet, ami a föld történelmének utolsó nagy küzdelmében igen fontos szerepet kap.
Ugyanilyen módon a fenevad iránti hódolat jelének is többirányú jelentése van. A fenevad neve is magában hordozza az ő jellemét és természetét. Vadállat, fenevad - Isten ilyennek látja. Ebből adódóan azok, akik a fenevad nevét veszik magukra, azok azt a természetet veszik magukra, ami a fenevadat jellemzi. Ezek az Isten elleni lázadás, Istent káromlása ill. az Isten "szentjeinek"
üldözése. A fenevad nevének felvétele a hovatartozásukat is meghatározza. Nevének felvétele által az Isten ellen lázadó, gonosz világ családjába lép be valaki. Ennek a névnek a felvételével a fenevad és az ő szándéka mellett kötelezi el magát mindenki. Ez a név a fenevad tulajdonjogát is érvényesíti azok felett, akik magukra veszik. A fenevad pecsétje pedig az ő hatalmának a jele.
Annak a hatalomnak a jele ez, mely szerint azt gondolja magáról, hogy neki joga van "beülni az Isten templomába és Isten gyanánt mutogatni magát." A fenevad igyekezete arra irányul, hogy az emberek "jobb kezére vagy homlokára" bélyeget tegyen. (16. vers.) Elkötelezni akarja az embereket. Ez a meghatározás a fenevad előtt hódolók két osztályát határozza meg. A homlok ebben az esetben az értelem, a meggyőződés, a szabad akaratú döntés jelképe. Aki homlokára veszi fel a fenevad pecsétjét, az önként és meggyőződéséből fakadó döntése alapján imádja a fenevadat. A jobb kéz pedig a tevékenységnek, a cselekedeteknek a szimbóluma.
Akik csak jobb kezükre veszik fel a fenevad bélyegét, azok nem meggyőződésből foglalnak állást a fenevad mellett, nem szabad akaratból veszik magukra ezt a bélyeget, hanem csak a kényszerítés hatása alatt cselekszik azt, amit a fenevad parancsol.
A fenevad bélyegének rendeltetése az, hogy a gazdasági élet területén lehetetlenné tegye a megélhetést azok számára, akik nem hajlandók a fenevad előtt meghódolni, és őt imádni. (17. vers) Isten azonban már régtől fogva biztosítja az övéit az ilyen fenyegetésekkel szemben. (Lásd. Ésa. 33:15-16.) A fenevadat azonosító jelről a 18. versben olvashatunk. János apostol látomása szerint a fenevadnak is van egy azonosító jele, ez pedig az ő "nevének száma."
Bár ezt a jelet ő maga választotta, ennek ellenére az mégis meghatározza a hovatartozását és kifejezi a természetét is. Hogy ezt a jelet a fenevad önként választotta, az abból is kitűnik, hogy ő maga ajánlja azt másoknak is, az iránta való hűség és hódolat jeleként. (17. vers) Ez a jel a fenevad nevében található szám - éspedig a 666 - a fenevad nevének száma ez. Ez a szám János apostol szerint "emberi szám", tehát megszámolható, hozzáférhetően ellenőrizhető, nem jelképes. (18. vers)
Az apostol kimondottan fel is szólít arra, hogy számláljuk meg és ellenőrizzük ezt a számot. A számot tehát a fenevad nevében kell keresnünk. Andreas Helvig a berlini egyetem teológiaprofesszora már 1612-ben megtette ezt az azonosítást az alábbi nevekkel:
"VICARIVS FILII DEI" = Isten Fiának helytartója
"LATINVS REX SACERDOS" = Latin királyi pap
Mivel a Bibliában és különösen a próféciákban a számoknak jelképes mondanivalójuk van, így a fenevad számával kapcsolatban is ez a helyzet. A három 6-os szám egymás mellé írása egy nagyon érdekes dologra mutat rá. Előbb azonban bizonyos alapvető tényeket ki kell emelni a bibliai próféciák számszimbolikájából. A hetes szám a tökéletesség és a teljesség száma. A hármas pedig a Szentháromság Istenre mutató száma. A hetes szám háromszori egymás mellé írásával a Szentháromság Isten tökéletességét és teljes egységét fejezhetnénk ki. Az előbbiekkel ellentétben a fenevad számában a hatos számot találjuk egymás mellé állítva háromszor. Ezzel egyrészt utánozni akarja az Istenség hármasságát.Sátán mindig Isten szeretett volna lenni. (Lásd Ésa. 14:13-14. és II.Thess. 2:4.) Ez a szándéka azonban csak részben sikerült. Sátán ugyan létre tudta hozni földi eszközeinek hármas szövetségét, ez az egység azonban egy bizonyos időben szétbomlik. (Lásd. Jel. 16:13-14, és 19. Isten tökéletességére nem tud eljutni és ezt fejezi ki a hetes számhoz közel álló hatos szám. Egy teremtmény az Istentől kapott képességek által megközelítheti az istenit bizonyos dolgokban, de ha saját maga felmagasztalására fordítja ezeket a képességeket, akkor a legélesebb ellentétévé válik az Istennek. Így lett a 666-os szám a legteljesebb gonoszság és az Isten ellen lázadó gonosz erők hármas szövetségének jelképévé a prófécia jelképnyelvezetében.
A fenevad imádói között lesznek olyanok, akik az ő nevének számát is magukra veszik. (17. vers). Ezek az emberek teljesen azonosultak a gonoszságban Sátánnal. A jelképnek ez a része azt akarja kifejezni, hogy ezek az emberek a fenevad jellemét és természetét kifejező számmal, annak a természetét és jellemét vették teljesen magukra.
Ennek az eseménynek megvan a párhuzamos története a Szentírás ószövetségi részében, ebből adódóan a tanulságai is adottak részünkre. Dániel próféta idejében állítottak fel a Dura mezején egy képet. Akkor is Isten népének ellensége tette ezt. Akkor is mindenkinek imádnia kellett a képet, illetve a képen keresztül azt, aki felállította. Akkor is azt mondták, hogy aki nem imádja, az megölettessen. Isten gyermekei azonban azzal a hittel mentek bele ebbe a próbába, hogy: "A mi Istenünk meg tud szabadítani a király kezéből, de ha nem tenné, mi akkor sem imádjuk az állóképet." (Dán. 3:17-19).
Isten egy különleges céllal engedi meg ennek a körülménynek a kibontakozását. Ez az esemény minden embert állásfoglalásra és döntésre kényszerít. A körülmények nyomása alatt minden ember azon az oldalon kényszerül állást foglalni, ahová eddig is tartozott a valóságban. Ekkor meg fog szűnni a látszatkereszténység, a "kegyesség látszata." Mivel azonban ez az esemény egy folyamat lesz, így Isten népének a megrostálása is egy folyamat eredménye lesz. Ezzel a próbával kapcsolatban három igeversre szeretném irányítani a figyelmet: Isten szándéka az, hogy "tisztítson önmagának kiváltképpen való népet, jó cselekedetekre igyekezőt". (Tit. 2:14). A megtisztítás eredményeként "legyen szent és feddhetetlen." (Eféz. 5:26-27). Isten azonban személyreszabottan csak annyi próbát enged ránk, amennyiben a nekünk adott kegyelem szerint meg is tudunk állni. (I.Kor. 10:13). Isten három dolgot vár el az ő népétől ebben az időben: Hűség Isten mellett. "Légy hű mindhalálig." (Jel. 2:10). Az Isten Országa üzenetének fokozódó erővel való hirdetését. Hangos kiáltássá kell hogy váljon ennek az üzenetnek a hirdetése. (Jel. 18:2).
Személyes életük a világ sötétségében fényforrássá kell hogy váljon. (Fil. 2:15). A föld fénylik az ő dicsőségétől. (Jel. 18:1).
Csak ilyen háttér mellett hangozhat végső hívása általunk:
"Fussatok ki belőle én népem, hogy ne legyetek részesek az ő bűneiben és ne kapjatok az ő csapásaiból." (Jel. 18:4).
Üdv. Péter
Szerintem ebből a hosszú írásodból kifelejtetted a lényeget, hogy ti adventisták mit is tanítotok a fenevad bélyegéről.
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__2..
A féligazság, kedves Péter, hazugság.
Én is elképzelhetőnek tartom, hogy a verichip lesz az.
Azért nekem lenne néhány kérdésem az előző videóval kapcsolatban.
1. Miért pont a jobb kéz és a homlok a megfelelő hely? A bal kéz például miért nem jó?
2. A sebészeti eltávolításkor miért kellene megsérülnie a kapszulának?
3. A GPS-es műholdas helymeghatározó hogyan tudná érzékelni a chip elmozdítását? Tudomásom szerint nem a műholdak figyelik a GPS-es eszközöket, hanem fordítva. Egy GPS-es vevő(!) képes a műholdak jeleiből meghatározni kisebb-nagyobb pontossággal a helyzetét (a pontosság függ az éppen látható műholdak számából). Fordítva ez nem igaz, a műhold nem látja az eszközöket. Azért az elég durva lenne, ha a chip sugározna a műholdak felé...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!