A rózsafüzért fel lehet/kell szenteltetni pappal?
Tisztelt vigera!
Nem minden percben járok erre az oldalra, így nem tudok pontos adatot mondani arról, hogy a fórumon hányan szegik meg a szabályokat. Természetesen a komment nem csak Lászlónak szólt, hanem másnak is, aki olvassa. Engem speciel kifejezetten zavar az, amikor valaki nagybetűvel ír. Az egyik osztálytásam például egyszer úgy fogalmazott hogy neki zavarja a fülét az, amikor valaki helytelenül ejt ki egy magyar szót (pl a "meglátjuk" helyett a "meglássuk" kifejezést alkalmazza, ami a többség szemében helytelen ) És ezzel mások is így vannak.
Természetesen ha valaki nagybetűvel akar írni, vagy helytelenül akar kiejteni egy szót, megvan rá a lehetősége. Elnézést kérek ha esetleg támadójellegűnek hangzott a kommentem. Nem állt szándékomban senkit sem támadni.
Köszönöm a felvilágosítást, a baj csak az, hogy akkor lenne csak igazad, ha egész mondatokat, vagy ha az egész szöveget nagybetűkkel írtam volna. Viszont így, szerintem csak kiemelés. Főleg azért, mert 3 olyan szavat írtam nagybetűkkel, és olyan szövegkörnyezetben, amit beszédben emelt hangal és erős gesztikulációval emeltem volna ki. Ugyan nem tanultam netillemtant, de nem hinném, hogy teljesen függetlenül működne a netes beszéd a verbális információ áttadástól. Elfogadom a feddésed, ha a neten tilos az írást a beszélt nyelvhez igazítani!
Mellesleg nincs más módon a szövegek kiemelésére, a hittérítőkről meg az a tapasztalatom, hogy előszeretettel reagálnak a szövegek töltelék részére, a lényeget pedig mellőzik. Vagy akkora bűn, hogy szerettem volna elkerülni a felesleges és meddő vitát?
"hiszen rózsafüzér sehol nem található a bibliában"
Lukács 1.28.
Az angyal belépett hozzá és megszólította: "Üdvözlégy, kegyelemmel teljes! Veled van az Úr! Áldottabb vagy minden asszonynál."
és ugyanitt a 42. vers
Nagy szóval felkiáltott: "Áldott vagy az asszonyok között, és áldott a te méhed gyümölcse!
Mt 1,23 - Íme a szűz fogan és fiat szül, Emmánuel lesz a neve. Ez azt jelenti: Velünk az Isten.
Remélem ez elég Bibliai alapnak.
@ "ma 11:23"
Na akkor nézzük...
Írod a Lukács 1/28-at. Tudomásom szerint a rózsafüzér imájának alátámasztását nem ezzel szokták magyarázni.
Kétségtelen tény, hogy az "Üdvözlégy Mária" első versszaka közvetlenül a SzentÍrásból származik (Lukács 1/28), a szövegkörnyezete nyilvánvalóan Gábriel arkangyal köszöntése. Ennek a szövegnek imába foglalásával azonban egy teremtett lény szavait mondjuk egy másik teremtett lénynek - szemben a Biblia üzenetével. Ugyanis a SzetÍrás mondanivalója, álláspontja az, hogy imáinkban csakis Istent szólítsuk, Őbenne bízzunk. Azonkívül ennek az imának a mondanivalója: "... (Mária) imádkozzál érettünk..." sérti a SzentÍrást. Miért is? Azért, mert a Zsidó-levél kizárólag Krisztust tekinti közbenjárónknak (és meg is magyarázza, hogy miért).
Különben érdemes fellapozni az Efézus 1/5-8-at. Ebben Pál arról ír, hogy Isten az Ő kegyelmének gazdagsága szerint minket a maga fiaivá fogad. Tehát mi - akik elfogadjuk a Krisztusi áldozatot - kegyelemmel teljesek vagyunk! (vagyis nemcsak Mária kegyelemmel teljes, hanem a SzentÍrás /mint Isteni kinyilatkoztatás/ alapján mi is azok vagyunk!! )
Írod a Lukács 1/42-t: "Áldott vagy az asszonyok között, és áldott a te méhed gyümölcse!" > ebben világosan az van, hogy Jézus és az anyja áldottak. Az áldás minősége ugyanakkor minőségi jellegüket tekintve különbözőek: máshogy áldott Jézus (aki az Isteni természetét az Atyától kapta), és máshogy Mária. Mária áldottsága inkább abban van, hogy ki lett választva a Megváltó anyjának.
Különben az a fogalom, hogy "áldott", más asszony felé is szerepel (lásd: Bírák 5/24: "áldott legyen az asszonyok között Jáhel... a sátorban lakó nők felett legyen áldott!")
A Máté 1/23 nem más, mint Ésaiás által megjelentett prófécia, ami itt teljesült be. De közelsem jelenti a rózsafüzér imádkozását, vagyis azt, hogy imáinkban - Isten helyett - egy teremtett lényt szólítsunk meg.
Olvasd el te magad a szövegkörnyezetet (Máté 1)- semmi köze a rózsafüzérhez!
Mindezek tudatában most sem látok semmiféle Biblia alapot a rózsafüzér imádkozásának. Sőt: ez az ima ellentétes Isten kinyilatkoztatásával, hiszen pontosan maga a SzentÍrás mondja el, hogy mennyire fontos és elégséges Istenben bizakodnunk, és ezt a bizodalmat nekünk Krisztus, mint közbenjárónk jelenti - mint tökéletes páska bárány. Ezt írja a Zsidó-levél.
Mindezek tudatában nem fogadható el a rózsafüzér - ennek használata és tartalma abszolút összeférhetetlen a SzentÍrással.
Van olyan zsoltár amely angyalokhoz és szentekhez szól, ezért szabad hozzájuk szólni imában:
Zsolt 103,20-21
Áldjátok az Urat, angyalai, mind, ti hatalmasok, kik teljesítitek parancsait, és lesitek a szavát! Áldjátok az Urat, égi seregek, mind, ti szolgái, kik teljesítitek akaratát!
Zsolt 148,1-2
(Alleluja!) Dicsérjétek az Urat a mennyből, dicsérjétek a magasságban! Dicsérjétek, angyalai mind, dicsérjétek, égi seregek!
@ ma 11:23
Ezek zsoltárok, és nem ima gyanánt szolgálnak. Istent dicsőítő zsoltárok,arról szólnak, hogy az egész világ Istent dicsérje (ez egyébként a Menny Kriályságát bemutató Igerészekben meg is valósult) - ez minden.
De nem jelent semmiféle imát. Zsoltár, érted? Zsoltár!
Olvasd el az Evangéliumokat, vagy éppenséggel az Újszövetségi leveleket: soha olyat nem írnak, hogy imádban az Istenen kívül másvalakihez is folyamodj.
A SzentÍrás világos állásfoglalása az, hogy csak Istenhez imádkozz, csak Őbenne bízzál, csak Őfelé fordulj.
És mindig arról olvashatsz, hogy aki hittel a szívében fordult Istenhez, azt Ő soha cserben nem hagyta.
Én először is a kérdésre válaszolnék:
A rózsafüzért meg lehet szenteltetni, de nem muszáj! Felszentelni sajnos nem lehet, de megszentelni igen.
A többi ember viselkedésére:
Valóban jó, ha kialakul bizonyos helyzetekben egy egészséges vita, de szerintem azt jobb lenne úgy lerendezni, ahogy katolikusoknak illő, és egy olyan volumenű kérdésnél, ami ezen a témán túlmutat.
nem vitatkozi akarok.megértem az ellenzők véleményét is.de mielőtt itlkeznének afelől,hogy melyik tanítás származik gonosz lelkektől vagy nem,vegyék figyelembe azt,hogy ha a katolikus egyház hittételeit hamis tanításnak mondják,abba a hibába eshetnek,mint azok a zsidók akik azt mondták,hogy Jézus belzebub által üzte ki az ördögöt...... ez pedig a SzentLélek elleni bün.... azzal hogy azt állitják hogy az egyház tanai hamisak,azt is kimondják,hogy a SzentLélek 2000 éven át "tévedett"...
ajánlom a depositum oldalt,azon belül a rózsafűzért,és még az antikatolikus állítások részt is. a rózsafűzér nincs benne ugyan a bibliában,mint ahogy az "oltalmad alá futunk..." ima sem. de az utóbbi imát már a 3 században is használták,és egyes régészeti források szerint régebbről származik,az első keresztén üldözések idejéből.a Szűzmária tisztelete az első században is létezett. a korai keresztények a kivégzett társaik sírját is tisztelték,és imádkoztak mellettük. a katakombákban is jól fellelhetőek ennek bizonyítékai.tehát. ne itéljetek el senkit,mert nem tudhatjátok kiben mi munkálkodik. inkább legyen egyetértés. a rózsafűzér szép,és hasznos. Külömben meg én nem szeretnék olyan házba bemenni,olyanok közé akik nem tisztelik és szeretik anyámat.... ez az én véleményem. bocsánat ha valakit megbántottam. a kérdezőnek meg annyit,hogy meglehet áldatni a rózsafűzért,de nem szükséges feltétlenül. nem csak Máriához szólhatunk. ajánlom figyelmébe azirgalmasság rózsafűzérét,amiben Jézus urunkhoz,és egyben zAtyához szólunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!