Mi történt Krisztus bemerítése után közvetlenül?
A Máté evangéliumában arról van szó, hogy bemerítés után 40 napra viteték a pusztába, stb.
Jánosnál a bemerítés után másnap szintén ott volt Jézus.
Igaz, Máténál nincs meghatározva, hogy a bemerítés után mennyivel ragadtatott el, de Márknál az van, hogy azonnal.
Tehát mikor vitte a szellem a pusztába 40 napig, ha másnap ott volt Jánosnál?
Jánosnál valójában nincs szó Jézus bemerítéséről. János apostol - egész evangéliumára jellemző módon - összefoglalóan, nagyobb "rálátással" írta le az eseményeket, több figyelmet fordítva az események, beszédek és összefüggések értelmezésére, mint a körülményeik pontos leírására.
Tehát a János evangélium 1. részében (javaslom, ellenőrizd!) nincs leírva konkrétan Jézus bemerítése, hanem azt írta le összefoglalóan, hogy milyen bizonyságot tett róla (Keresztelő) János. Semmi nem zárja ki, hogy Jézus többször is találkozott (Keresztelő) Jánossal a megkereszteltetése (és pusztában való megkísértése) után (sőt, János ev. 1. fejezete ezt látszik megerősíteni, hiszen legalább 2 egymás utáni napot ír le, amikor Jézus hozzá ment), és valahányszor találkozott vele, János elmondta az ott lévőknek, hogy "ez az Isten Fia", "íme az Isten Báránya", "láttam a Szent Lelket mint egy galambot rászállni" stb. Egyik ilyen alkalommal vele volt András és Simon, és János ismét mondta: "Íme az Isten Báránya!", a két tanítvány pedig követte Jézust.
Tehát a Szellem, ahogy Máté és Márk leírta, közvetlenül Krisztus vízkeresztsége után vitte a pusztába 40 napig. Ezután pedig Jézus "begyűjtötte" a 12 tanítványt, és elkezdte a szolgálatát.
Nagyon jó a válasz, köszönöm!
Sajnos egy párszor elolvasva vagy meghallgatva az evangéliumot akad kényszerképzete az embernek bizonyos dolgokról. Én egyszerűen azt hallottam ki János evangéliumánál, hogy a bemerítés után volt egy nappal, viszont valóban szó nincs bemerítésről, "pusztán" János bizonyságtételéről, mely után ment oda Jézus. (Ki tudja hanyadszor, bár az már biztos, hogy legalább másodszor.)
Egy szó, mint száz, köszönöm a választ!
Nem lehetséges hogy a kánai menyegző után volt Jézus bemerítkezése? Ezt több kérdésre is választ adna. Az események sorrendje János evangéliuma alapján ekkor a következőképpen alakul:
- János a pusztában hirdeti a megtérés üzenetét
- Elterjed a híre, sokan mennek ki hozzá bemerítkezni
- A farizeusok követeket küldenek hozzá, hogy számon kérjék tőle, hogy kicsoda ő és miért meríti be az emebreket, János bizonyságot tesz Jézusról
- Másnap Jézus kimegy Jánoshoz, János újra bizonyságot tesz róla (ekkor a "láttam a Szellemet leszállani rá..." próféciaként értelmezendő, ami még nem teljesedett be)
- A következő nap újra bizonyságot tesz Jézusról, Andrással, Péterrel és (valószínűleg) Jánossal való találkozása Jézusnak
- A következő nap Galileába indult Jézus, Fileppel és Nátánáellel találkozik
- A következő napon volt a kánai menyegző
- "Azután leméne Kapernaumba..." - hogy konkrétan mennyivel azután, arról nem ír
János evangélima szerint ez 5 napi esemény a követek Jézushoz menetelétől a kánai menyegzőig. Én a többi evangélium beszámolóit az "Azután leméne Kapernaumba..." "azután"-ja elé tenném, ugyanis ott már nem csak a farizeusok követeivel találkozunk, hanem farizeusokkal és szadduceusokkal, akik mentek Jánoshoz bemerítkezni, őket meg is feddte János. Ezután lehetett Jézus bemerítkezése és közvetlenül utána a 40 napos böjtje, amikor a Szellem a pusztába ragadta őt. Ez magyarázatot ad erre a kérdésre is:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__2..
A János evangéliumának beszámolója a 40 napos böjt előtt történt, Mátéé pedig utána. 40 napra ugyanis Jézus eltűnt, teljesen logikus, hogy a tanítványai erre az időszakra visszamentek folytatni a korábbi életüket, és a böjt után a tengernél találkozik velük újra és elhívja őket...
Ha valami nem stimmel ezzel, akkor javítsatok ki...
„- János a pusztában hirdeti a megtérés üzenetét
- Elterjed a híre, sokan mennek ki hozzá bemerítkezni
- A farizeusok követeket küldenek hozzá, hogy számon kérjék tőle, hogy kicsoda ő és miért meríti be az emebreket, János bizonyságot tesz Jézusról”
Eddig semmi gond az elmélettel.
Viszont utána ezt írod:
„- Másnap Jézus kimegy Jánoshoz, János újra bizonyságot tesz róla (ekkor a "láttam a Szellemet leszállani rá..." próféciaként értelmezendő, ami még nem teljesedett be)”
Viszont a Bibliában egyértelműen beteljesedett eseményt ír le, nem olyant, ami még nem következett be:
„LÁTTAM a Lelket leszállani az égből, mint egy galambot; és megnyugovék ő rajta.
És én nem ismertem őt; de a ki elkülde engem, hogy vízzel kereszteljek, az mondá nékem: A kire látod a Lelket leszállani és rajta megnyugodni, az az, a ki keresztel Szent Lélekkel.
És én LÁTTAM, és bizonyságot TETTEM, hogy ez az Isten Fia.”
Értem, hogy mit mondasz, hiszen mint prófécia miért ne lehetne múlt időben, viszont itt markáns történetleírás van, és egyáltalán nem prófécia. Ez a szövegkörnyezetből és az első néhány fejezetből nyilvánvaló.
Majd azt mondod, hogy a menyegző után volt a keresztelés, mégpedig Kánai menyegző és a „lementek Kapernaumba” között.
Ha megnézel egy térképet, amit itt is megnézheted,
akkor láthatod, hogy Kána és Kapernaum között kb. 10 kilométer távolság van.
Viszont János nem ott keresztelt: „Ezek Béthabarában lettek, a Jordánon túl, a hol János keresztel vala.”
Az viszont ezektől a településektől több, mint 100 kilométer távolságra vannak. Ez gyalog a sivatagban csak saccra egy hét az egyik út, ráadásul oda vissza, nem kis távolság, az már csaknem 250 kilométer.
Főleg, ha azt vesszük, hogy a menyegzőn látott csoda csak és kizárólag a tanítványoknak szólt. „és hivének benne az ő tanítványai.”
Viszont ez az értekezés felvet egy másik problémát. Ugyanis János evangéliumában azt írja, hogy ott volt bemerítő Jánosnál két nap egymás után, majd harmad nap volt a menyegző, ami csak légvonalban 100 kilométer! De azt azért tudni kell, hogy a menyegző akkor arról szólt, hogy sok napon át összejött a család, és csak közös étkezés erejéig megülték az egybekelést. Majd hazamentek, aztán másnak megint összejöttek enni, stb. Viszont harmad nap csak Jézus anyja volt ott:
1. És harmadnapon menyegző lőn a galileai Kánában; és ott volt a Jézus anyja;
2. És Jézus is meghivaték az ő tanítványaival együtt a menyegzőbe.”
Az nem derül ki, hogy hányadik napon értek oda Jézus és a tanítványai, sőt az igéből arra gyanakodhatunk, hogy csak a végére sikerült odaérni, mikor „szégyenszemre” elfogyott a bor.
Tehát mégsem szül ellentétet az igével a távolság. De a te elméleted szerintem több sebből vérzik. Ha rosszul értelmeztelek volna, akkor javíts ki, mert magam is szeretem tisztába tenni a dolgokat.
Szia
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!