A lélek halhatatlan?
A lélek halhatatlan? Isten mindenható? Ha Isten mindenható, akkor a lélek létezését is meg tudja szüntetni? Ha ez igaz, akkor a lélek már nem halhatatlan, mivel Isten megölheti?
Ha valaki a pokolba kerül, ott a lelke örökké valóságig szenved?
A pokolban lehet imádkozni? Ha igen, akkor Isten meghallgatja azok imáját, akik a pokolba kerültek?
Csak komoly válaszokat kérek!
Sziasztok!
Nos kedves 48%-os válaszoló, leszektázni valakit könnyű. Én alá tudom támasztani a leírtakat, ha úgy gondolod, hogy nincsen igazam akkor szíved joga megcáfolni amit írtam...
Egyébként tegnap írtam egy szép választ az általad felhozott december 10-én elhangzott dr. Reisinger János által tartott igehirdetéssel kapcsolatosan, de úgy gondoltam nincs értelme elküldenem, így végül töröltem. Szomorúnak találom, hogy léteznek ilyen emberek is mint te.
Üdv. Péter
Ne legyél szomorú, nem venném a szívemre:)
Viszont legyél korrekt és ne keresztények nevében beszélj, hanem a vezetőd és a sajátodéba.
attól függ a válasz a kérdésedre, hogy mit értesz lélek alatt.
ha a lélek alatt a szellem(elme) és a test egységét érted, akkor a Földön élő emberek szempontjából, mivel mulandó testtel élnek, meghal a lélek.
ha a lélek alatt magát a szellemet(elme) érted, akkor arról nem árt tudni, hogy ez maga az Isten, s mivel csak Istené a halhatatlanság, ahogyan Péter is állítja, az ember szelleme is halhatatlan, vagyis örök létű. Ez az, amit Isten nem tud elpusztítani, mert ahhoz Önmagát kéne elpusztítsa. :)
A megszüntetés pedig azt jelenti, hogy valaminek a működését megállítani.
üdv
27/F
LastOne.Left
Ez így van Last,
szeretek keresztény példákat hozni, de nézzük Krisna-t, hogy egy kicsit egzotikusabb legyen a beszélgetés:) :
Ő az elsődleges és eredeti élőlény, és minden egyéni lélek az Ő szerves része. Ő teljesíti a feltételekhez kötött élőlények vágyait öröktől fogva.
Egyedül az Isten halhatatlan és Ő tudja megadni az örök létet annak, akinek akarja. Mindez pedig testben fog történni, ugyanis szükséges, hogy a romlandó test romolhatatlanságot, a halandó test halhatatlanságot öltsön magára. Az apostolok ezt tanították, nem a görög filozófiát.
1Tim 1,17 Az örökkévaló királynak pedig, a halhatatlan, láthatatlan, egyedül bölcs Istennek tisztesség és dicsőség örökkön örökké! Ámen.
1Tim 6,16 Kié EGYEDÜL a halhatatlanság, a ki hozzáférhetetlen világosságban lakozik; a kit az emberek közül senki nem látott, sem nem láthat: a kinek tisztesség és örökké való hatalom. Ámen.
1Kor 15,53 Mert szükség, hogy ez a romlandó test romolhatatlanságot öltsön magára, és e halandó test halhatatlanságot öltsön magára.
Rm 2,7 Azoknak, a kik a jó cselekedetben való állhatatossággal dicsőséget, tisztességet és halhatatlanságot keresnek, örök élettel;
2Tim 1,10 Megjelentetett pedig most a mi Megtartónknak, Jézus Krisztusnak megjelenése által, a ki eltörölte a halált, világosságra hozta pedig az életet és halhatatlanságot az evangyéliom által,
Péld 12,27 Az igazságnak útjában van élet; és az Ő ösvényének úta halhatatlanság.
A lélek nem halhatatlan - ebben Péternek természetesen igaza van. Le is tudja vezetni tudományos igényességgel az állítását és szomorú tényleg, hogy ezt egyesek csak kulturálatlan stílusban tudják lereagálni.
A Bibliában ezt nem olyan nehéz bizonyítani, csak mindenek előtt kell hozzá egy pontos és következetes fordítás, amely tényleg következetesen különválasztja a "lélek" és "szellem" fogalmát egymástól. Erre sajna Magyarország egyik legelterjedtebb fordítása, a Károli nem magában alkalmas, hiszen alaposan össze keveri a két szó fordítását. Ahol az eredetiben szellem szó (héber "ruach", görög "pneuma") van, ott is sok helyen "lelket" ír, pedig a két szó jelentése alapvetően elkülönül a Szentírásban.
A lélek a Szent szövegekben kétféle jelentéssel bír: az embert vagy állatot magát, vagy azok "életét" jelenti.
Természetesen a puding próbája az evés, ezért nyugodtan leellenőrizheti bárki ezt az egyébként Jehova Tanúi által vallott állítást. Vagy a neten is elérhető Új Világ fordítás következetes soraiban, vagy a neten szintén rendelkezésre álló eredeti görög szövegek "lélek" szavait ebben a két jelentésben el kell olvasni. Állítom, hogy minden egyes alkalommal pontos értelmet nyer a szöveg, amennyiben ebben a két jelentésben használja az olvasó.
Tehát több száz helyen található meg a "lélek" szó (héber nefesh, görög pszükhe) a Bibliában, de sehol sem olvasható a halhatatlanság fogalmával együtt! Az csak a szellemmel kapcsolatban jelenik meg
A tüzes pokol helye vagy állapota pedig már egy, erre a filozófiára épülő másik mítosz. Vagyis értelemszerűen a lélek halhatatlanság hamis tana miatt, az erre épülő pokolbéli szenvedés sem lehet igaz.
Pétert befogadták Jehova tanúi:)
1Kor15
36. Balgatag! a mit te vetsz, nem elevenedik meg, hanemha megrothadánd.
44.Elvettetik érzéki test, feltámasztatik lelki test. Van érzéki test, és van lelki test is.
S mi lehet annak az oka, hogy az őskeresztény tanítás a lélek tanában szembemegy "elődei" tanításaival? Arra gondolok, hogy nem hiszem, hogy Isten útmutatás nélkül indította volna útjára a Krisztus előtt születetteket.
Ez a dolog nekem arra hasonlít, ahogy Buddha szált szembe a "védikus" brahmanizmussal és aláásta a papok hatalmát azzal, hogy a papok által kihasznált, kiforgatott istenközpontú nézetet elvetve az önmegvalósítás felé vezette a híveit. S a trükk az egészben, hogy az önmegvalósított ember megtalálja a szívében lévő Urat. Tehát a gyakorló elvetette az Isten-tudatot majd (amennyiben célba ért) mégis Istenhez jutott.
(1Korintusz 15:36) Te esztelen! Amit elvetsz, nem elevenedik meg, csak ha előbb elhal;
(1Korintusz 15:44) Fizikai testet vetnek el, szellemi test támad fel. Ha van fizikai test, van szellemi is.
Ez így igaz. De itt a szellemi (pneuma) testről van szó, nem a lélekről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!