Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Dohányozni bűn?

Dohányozni bűn?

Figyelt kérdés
Mármint a keresztények szerint.
2008. márc. 13. 11:06
1 2
 11/19 anonim válasza:
100%

"Tudom, és meg vagyok győződve az Úr Jézus által, hogy semmi sem tisztátalan önmagában, hanem ha valaki valamit tisztátalannak tart, annak tisztátalan az. Ha pedig atyádfia valamilyen étel miatt megszomorodik, akkor nem jársz el szeretetben. Ne tedd tönkre ételeddel azt, akiért Krisztus meghalt." (Pal apostol levele a romai gyulekezetnek, a 14. reszbol)


Vagyis ha hivo vagy es valakiben megutkozest kelt Istennel kapcsolatban, hogy dohanyzol, akkor az ott es akkor bun.


Erdekes viszont, hogy a dohanyzas ellen sokszor iszonyuan elhizott emberek kelnek ki, es az o sulyfeleslegukkel ekozben senkinek semmi baja, pedig ugye a falanksag ellen mennyire sokszor fellep a Biblia... Ez alapjan ugy latom, hogy a fent idezett Szent Szellem temploma dolog inkabb csak egy meglevo torveny/eloitelet szentesitese.


Ugyanakkor a dohanyzas tipikusan olyan dolog, ami fuggoseget okoz, es van egy olyan erzesem, hogy egy ilyen fuggosegi kapcsolat mar bun. De akkor persze ide jon a reggeli kave is, nem? ;)


Hogy honnan jon ez az abszurd "a keresztenyek szerint minden elvezet bun" dolog, arrol ennek a felvetelnek valahol az elso nehany perceben van par tortenelmi pelda: [link]


Magaval a kerdessel kapcsolatban: Ez a kerdes egy nem-hivo szamara tok mellekes, mert nem magaval a "bunnel" van gond, hanem a bunos termeszettel, aminek a bun csak a kovetkezmenye. Ez velunk szuletett tulajdonsag, amit abbol is lathatunk, hogy egy gyereket sem kell a bunre tanitani, nem? Vagyis hiaba kezdi el valaki izombol kigyomlalni a buneit, a lenyegen ez nem valtoztat semmit. Viszont ha valaki megter es Jezust az uranak fogadja, akkor pont az a bunos termeszetet fog kicserelodni egy buntelenre, es az ember onnantol kezdve csapnivalo bunos lesz, mert pont az uj termeszet miatt mar egyszeruen ki nem allhatja a bunt.

2008. ápr. 2. 02:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
100%
Kereszténység ide vagy oda ,bűn ide vagy oda.Szerintem minden bűn amt önmagunk ellen követünk el!A vallások okos tanításai ezek pl: ne lopj,ne paráználkodj,felebarátod feleségét ne kívánjad stb ,ha mindenki betartaná boldogabb emberek élnének a földön,de sajna ember nincs bűn nélkül!
2008. ápr. 13. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
100%
vki azt írta, hogy "minden bűn,amit élvezel.."ez teljesen marhaság. Szerinted Isten fogott egy papírt és ráírt néhány dolgot, és sajna pont a cigi is rákerült, ezért lett bűn?! őszintén válaszolj: nem érzed úgy hogy megkötöz a cigi?talán kapsz belőle egy kis "nyugalmat"de mégis meddig tart? Isten neked örök életet akar adni, ami már akár ma is elkezdődhet, ha Őt választod, és az életednek értelme lesz, boldog leszel, és élvezni fogod az életedet, mindezt Jézus miatt, aki szabad utat nyitott Isten felé-és az benne a legjobb, hogy nincsenek káros mellékhatások:)
2008. máj. 13. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
100%

A Bibliában konkrétan nincs megemlítve, hogy : "ne dohányozz, mert az bűn!" De az meg van említve, hogy "szeretteim - tisztítsátok meg magatokat a test és a lélek tisztátalanságától." A cigaretta beszennyezi a testet, és másokét is. Köztudott, hogy a passzív dohányzás sokkal ártalmasabb, mint az aktív.

Tehát azzal, ha dohányzunk beszennyezzük mind a magunk, mind mások testét, ami már valójában nem helyes. Ezért az igaz keresztények nem dohányoznak.

2008. jún. 15. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:

Igen, majd egyszer leírom hogy miért.



Csak most késő van ehhez...

2008. aug. 14. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
100%
Ha bűn,ha nem,mire végigolavstam a hozzászólásokat,megkivántam egy szál cigit
2008. dec. 10. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
100%

"Mivel tehát ezek az ígéreteink vannak, szeretteim, tisztítsuk meg magunkat a test és a szellem minden szennyétől, tökéletessé téve a szentséget Isten félelmében." 2 Kor 7:1

Az alapelv jól látható. beszennyez, s ezáltal érinti Istennel ápolt kapcsolatunkat. Ismerek olyan egyházat, ahol senki sem dohányzik.

2009. febr. 2. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
Igen. Ismerek én is olyan egyházat, pl. Jehova Tanúit. Jehova Tanúi egyházban senki nem dohányzik. Legalábbis azok nem, akik komolyan veszik a Bibliát és aszerint élnek.
2009. febr. 3. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

Első válaszolónak: Nem bűn minden testi öröm a keresztények szerint. Az a bűn, ha mértéktelenül csak azoknak élsz. Mindennek megvan a módja, ahogyan azt élvezni lehet. Például a házasságon belüli szexet szentnek tartja a kereszténység, az azon kívülit pedig bűnnek. Mindennek a módja és mértéke az, ami meghatározó. Mármint, ilyen esetekben, mint evés, ivás, szex. Természetesen nem a lopásra, gyilkosságra stb... gondolok (csak módjával ölhetsz :))


Például egy jót ebédelni, ami élvezetet okoz, és arra késztet, hogy Isten munkáját csodáld, milyen táplálékot adott nekünk, szintén jó dolog. De egész nap bezabálni mindent, amit megtalálsz és hányásig tömni magadat, az nem jó.

Ennyire egyszerű.

2012. nov. 21. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!