Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mit gondoltok a vallások...

Mit gondoltok a vallások közötti párbeszédről?

Figyelt kérdés
Szükségesnek tartjátok egyáltalán? Kik és milyen formában folytassák? Hogyan lehet becsületes egy ilyen párbeszéd? Mi lehet a haszna? Akik elzárkóznak ez elől, miért döntenek így? Valamint a párbeszédet támogató illetve elutasító magatartásoknak mik lehetnek a szellemi és egyéb következményei?
2011. júl. 13. 18:41
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

"Szükségesnek tartjátok egyáltalán?"


Egy bizonyos kategóriában igen. (pl. kereszténység)


"Kik és milyen formában folytassák?"


Egy kategóriában levő egyházak, és az alapok lerendezésével.


"Hogyan lehet becsületes egy ilyen párbeszéd?"


Úgy, hogy nem hazudunk neki.


"Mi lehet a haszna?"


90%-ban semmi.


"Akik elzárkóznak ez elől, miért döntenek így?"


Mert már annyi összeesküvés elmélet van, hogy még a Matuzsálemnek sem lenne annyi éve rá, hogy kibogozza az igazságot.


"Valamint a párbeszédet támogató illetve elutasító magatartásoknak mik lehetnek a szellemi és egyéb következményei?"


Attól függ, mennyire különbözik egy szemléletmód. Egy protestánsnak teljesen más szemlélete van a kereszténységről, mint a katolicizmusnak vagy netán az ortodoxiának.

2011. júl. 13. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:

Igen, a vallási párbeszédnek nagyon sok haszna van, nagyon fontos, mert az emberiség számára létkérdéseket vitathatnak meg az egyes vallások képviselői/vezetői, akik ebben részt vesznek.

Erre példák: hogyan lehetne arra rávenni az embereket, hogy a környezetet, a Földet ne tegyék még jobban tönkre?

2. A legtöbb vallás megengedi az önvédelemből folytatott, honvédő háború folytatását. Meg kellene kategórikusan határozni az önvédelemből történő ölés, és a honvédő háború fogalmát, mert ezt sokan nagyon szabadon értelmezik, és bizony átesnek a ló túlsó oldalára.

A honvédő háború nem hódító háború, csak sok barom ezt nem tudja, vagy nem akarja megérteni, és ahonvédő háború jelszava alatt hódító háborút folytatnak.

Ilyen fontos kérdéseket kéne megvitatniuk a vallási párbeszéd keretei között, mert meg kell azt akadályozni, hogy esetleg egy vallás nevében pusztítsák ki az emberiséget, vagy az emberiség kétharmadát. Erre sajnos komoly esély van, mert az Interneten keresztül nagyon könnyen terjednek mindenféle szélsőséges eszmék, és sok barom meg bedől ezeknek.

Üdv: 29 éves lány

2011. júl. 13. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező, engem azért érdekelne, hogy hívőként, keresztény hívőként, vagy nem hívőként kérdezed ezt?


A válaszom nekem is néhány kérdés:

Istent, Isten akaratát ki lehet-e hagyni ebből a kérdésből?

Isten akarata, esetleg "elrendelése"-e a sok, egymással vitatkozó és marakodó egyház, ha csak a kereszténységet nézzük is?


Ha ezekre pontos válaszokat ad valaki, akkor lehet a te kérdéseidre is jó választ adni. Csupán emberi bölcsességgel egy ilyen kérdésben nem sokra megyünk.

2011. júl. 13. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:

Kedves utolsó válaszoló, akkor lényegében kifejtetted nézőpontodat, hiába hogy kérdő formában fogalmaztál.


Nos, nem vagyok keresztény. Egy másik világvallás követőjének tekintem magam.Thomas Merton atya jut eszembe, aki trappista szerzetesként, került kapcsolatba a buddhizmussal és termékeny belső~külső párbeszédet folytatott azzal, anélkül, hogy akárcsak egy pillanatra is megszűnt volna kereszténynek lenni.


válaszod köszönöm!

2011. júl. 13. 21:38
 5/15 anonim ***** válasza:
Hát igen, még az is egy jó kérdés, hogy mit jelent kereszténynek, vagyis "Krisztus-követőnek" lenni?!
2011. júl. 13. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:
Erős a sejtésem, hogy az emberileg és szellemileg is kiváló Merton atya ezt talán jobban sejti mint Te. (ne haragudj de nekem ez világlik ki hozzászólásodból)
2011. júl. 14. 11:34
 7/15 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező, a tekintélyelvűség lenne a válaszod? A te dolgod. De azért ajánlanék egy kis infót a kérdéssel kapcsolatban:


http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__1..


Az utolsó két hozzászólás és a következő oldal első válaszol erre.

2011. júl. 14. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:
Tulajdonképpen a te koncepciód is tekintélyelvű. Bizonyos értelemben mindig valamely tekintélyre figyelünk. Istenre, szövegekre, értelmezési stílusokra és hagyományokra, emberi minőségekre. Jól sejtem, hogy valamely új protestáns irányzat képviselője vagy? Nos, akkor számodra nyílván az egyetlen és megkérdőjelezhetetlen tekintély a Biblia. Mi több ennek egy bizonyos értelmezési módja. Ez is tekintélyelvűség. Például számos kiadványt terjesztenek a Jehova Tanúi társaság tagjai is azzal kapcsolatban, hogy szerintük miért kizárólagos a Biblia (mert Isten szava) illetve azt is, hogy miképpen kell azt értelmezni. Ez a példa is a tekintélyről szól. természetes, hogy mindenki elfogad valamilyen autoritást. Itt épp ez a lényeges. Mi van azokkal akik más autoritást fogadnak el? Hogyan kell velük helyesen viselkedni? Milyen módon kell tekintettel lenni az ő vallásosságukra, főleg akkor, ha a mi vallásunkra irányuló tisztességes magatartást evidenciaként várjuk és fogadjuk. Ha a mi hitünk, illetve az általunk elfogadott tekintély kizárólagos, akkor miként viszonyuljanak ehhez mások? Szeretném, ha a térjenek meg avagy kárhozzanak el, kitételnél cizelláltabb válaszok születnének. Az eredeti kérdés ugyanis a vallások közötti párbeszédről szólt. nem baj ha valaki ezt elutasítja, de ezen elutasításában ne hivatkozzon önmagán kívül senkire, főleg ne Istenre. Mert az Isten általa történt felfogása az ami: Isten általa történt felfogása és nem maga Isten. Ez akkor is így áll, ha az illető Bibliaverseket citál. mert más, Korán, Bhagavad-gíta, vagy Tripitaka szöveghelyeket citálhatna erre válaszként. Azt meg, hogy Isten mit gondol erről az egészről, lehetetlen eldönteni. Ki az aki felmeri tenni magában, hogy belelát Isten elméjébe. Sőt, hol van az megírva, hogy Istennek egyetlen szövegben leírtakhoz kötelező tartania magát? Nagy merészség és alaptalan.
2011. júl. 14. 14:45
 9/15 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező: a "tekintélyelvűség" alatt azt értem, hogy valaki alapos indok, minden józan és racionális bizonyíték nélkül elhisz egy "szakembernek" valamit, amit az állít.

Ha ez a szakember történetesen egy műszaki ember és a Forma-1-s kocsikról állít valamit, még ebben is lehet sok szubjektív elem, melyet laikusként elhinni minden fenntartás nélkül hiszékenység.


Na de ha ez a "szakember" egy teológus, aki valamely egyház vagy világnézet felé elkötelezett, esetleg ezek felé húz, akkor már a tapasztalat bizony azt mutatja, hogy nagyon képlékeny az az igazság, amit képvisel.


Hogyan lehet ezt a komoly emberi hibatényezőt a minimálisra csökkenteni? Ha "nem hiszünk minden szónak", ahogy a Biblia fogalmaz.


Hogy miért éppen a Biblia? Miért nem tartom ezt is csak "tekintélytiszteletnek"? Azért, mert ennek könyvnek az alapos kutatása, sok fontos és meghatározó területen mutat egyedülállóságot más eszmékkel szemben. Mert a rendelkezésre álló és hitelesen bizonyított tudományos tényekkel megegyezik, stb.


Az egyik és a világ szinte összes vallásában az egyik legmeghatározóbb tanítás a "lélek halhatatlansága" hittétel. Erre épül a "kereszténység" legtöbb egyháza, a reinkarnációt valló világnézetek, a törzsi vallások, de a Biblia nem!

2011. júl. 14. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:

Kedves válaszoló. Ez lényegében off, tehát nem is mennék bele.


A buddhizmus elutasítja a halhatatlan lélek eszméjét.


Várnék olyan választ tehát tőled és másoktól amely a vallási párbeszédről szól.

2011. júl. 14. 18:09
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!