Miért tanítja számos felekezet, hogy Krisztus eltörölte a tízparancsolatot?
Máté 5,17-20
"Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a prófétáknak eltörlésére. Nem jöttem, hogy eltöröljem, hanem inkább, hogy betöltsem.
Mert bizony mondom néktek, míg az ég és a föld elmúlik, a törvényből egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik, a míg minden be nem teljesedik.
Valaki azért csak egyet is megront e legkisebb parancsolatok közül és úgy tanítja az embereket, a mennyeknek országában a legkisebb lészen; valaki pedig cselekszi és úgy tanít, az a mennyeknek országában nagy lészen.
Mert mondom néktek, hogy ha a ti igazságotok nem több az írástudók és farizeusok igazságánál, semmiképen sem mehettek be a mennyeknek országába."
Jézus ugye nem érvénytelenítette hanem betöltötte, ezért az újszövetségben is rengetek helyen szerepel mind a 10parancsolat mint a többi tanítás
1. Parancsolat;
" ... Istenedet, az Urat imádd, és csak őt szolgáld!" (Máté 4:10)
"Egész szíveddel, egész lelkeddel és egész gondolkodásoddal szeresd Istenedet, az Urat!" (Máté 22:37)
"Az első ez: - felelte Jézus - Halljad Izráel, az Úr a mi Istenünk egy Úr! Szeresd hát az Urat, Istenedet egész szívedből, egész lelkedből, egész gondolkodásodból és minden egész erődből!" (Márk 12:30)
"Meg van írva, Istenedet, az Urat imádd, és csak őt szolgáld." (Lukács 4:8)
2. Parancsolat;
"Meg van írva: Uradat, Istenedet imádd, s csak neki szolgálj!" (Máté 4:10)
"Írva van: Uradat, Istenedet imádd és csak neki szolgálj!" (Lukács 4:8)
"Az Isten lélek, ezért akik imádják, azoknak lélekben és igazságban kell imádniuk." (János 4:24)
De van némi kifogásom ellened. Élnek köztetek olyanok, akik Bileám tanításához ragaszkodnak, aki kioktatta Bálákot, hogy áldozati hús evésére és erkölcstelenségre csábítsa Izrael fiait. (Jelenések 2:14)
De van ellened egy kifogásom: eltűröd, hogy Jezabel asszony, aki prófétának mondja magát, tanításával arra csábítsa szolgáimat, hogy erkölcstelenkedjenek és egyenek a bálványoknak bemutatott áldozatok húsából. (Jelenések 2:20)
3. Parancsolat;
Ezért mondom nektek: minden bűnre és káromlásra elnyerik az emberek a bocsánatot, de a Lélek káromlása nem nyer bocsánatot. (Máté 12:31)
A szívből törnek elő a gonosz gondolatok, a gyilkosság, a házasságtörés, a kicsapongás, a lopás, a hamis tanúság, a káromlás. Ezek szennyezik be az embert." (Máté 15:19-20)
4. Parancsolat;
"Ki az az ember közületek, akinek ha egy juha van, és az verembe esik szombaton, nem ragadja meg, és nem húzza ki? Az ember pedig mennyivel többet ér a juhnál! Szabad tehát jót tenni szombaton!" (Máté 12:11-12)
Imádkozzatok, hogy ne kelljen télen, sem szombaton menekülnötök. (Máté 24:20)
Ha a szombat nem lenne érvényben, akkor semmi értelme nem lenne azért imádkozni, hogy a menekülés ne szombatnapon történjék.
"A szombat lett az emberért, nem az ember a szombatért; tehát az Emberfia ura a szombatnak is." (Márk 2:27-28)
A szombat nem a "zsidók ünnepe", hanem az embernek, vagyis az egész emberiségnek adatott. Emellett itt Krisztus a saját szavaival mutat rá arra, hogy Ő melyik napnak is az ura. Az "Úr napja" tehát nem vasárnap, hanem a szombat. Éppen ezért:
Amikor azután eljött a szombat, tanítani kezdett a zsinagógában. (Márk 6:2)
Amikor Názáretbe ment, ahol felnevelkedett, szokása szerint bement szombat napján a zsinagógába, és felállt felolvasni. (Lukács 4:16)
Jézus lement Kapernaumba, Galilea egyik városába, és tanította őket szombaton; (Lukács 4:31)
"Az Emberfia ura a szombatnak." Egy másik szombaton bement a zsinagógába, és tanított. ... "Megkérdezem tőletek: szabad-e szombaton jót tenni, vagy rosszat tenni, életet menteni vagy kioltani?" (Lukács 6:5-6,9)
5. Parancsolat;
"Mert Isten ezt mondta: Tiszteld apádat és anyádat, és aki gyalázza apját vagy anyját, halállal bűnhődjék." (Máté 15:4)
"... tiszteld apádat és anyádat...!" (Máté 19:19)
"Tiszteld apádat és anyádat, és aki gyalázza apját vagy anyját, halállal bűnhődjék." (Márk 7:10)
" ... tiszteld apádat és anyádat." (Márk 10:19)
"A parancsolatokat tudod: ... tiszteld apádat és anyádat!" (Lukács 18:20).
6. Parancsolat;
"Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne ölj! Mert aki öl, méltó arra, hogy ítélkezzenek felette. Én pedig azt mondom nektek, hogy aki haragszik atyjafiára, méltó arra, hogy ítélkezzenek felette ..." (Máté 5:21-22)
"Mert a szívből származnak a gonosz gondolatok, gyilkosságok ..." (Máté 15:19-20)
"ne ölj .. " (Máté 19:18).
"Mert belülről, az ember szívéből jönnek elő a gonosz gondolatok, ... gyilkosságok ... Ezek a gonoszságok mind belülről jönnek; s ezek teszik tisztátalanná az embert." (Márk 7:21-23)
"Ne ölj ..." (Márk 10:19)
"A parancsolatokat tudod: Ne ne ölj ..." (Lukács 18:20)
7. Parancsolat;
"Hallottátok, hogy megmondatott: Ne paráználkodj! Én pedig azt mondom nektek: aki kívánsággal tekint egy asszonyra, már paráznaságot követett el vele szívében. (Máté 5:27-28).
"Én pedig azt mondom nektek, hogy aki elbocsátja feleségét, paráznaság esetét kivéve, az házasságtörővé teszi őt, és aki elbocsátott asszonyt vesz feleségül, az házasságtörést követ el." (Máté 5:32).
"Mert a szívből származnak a gonosz gondolatok, ... házasságtörések, paráznaságok, .... Ezek teszik tisztátalanná az embert." (Máté 15:19:20)
"Mondom nektek, hogy aki elbocsátja feleségét - a paráznaság esetét kivéve -, és mást vesz feleségül, az házasságtörő." (Máté 19:9)
"...ne paráználkodj" (Máté 19:18)
" ...paráznaságok,házasságtörések .... Ezek a gonoszságok mind belülről jönnek; s ezek teszik tisztátalanná az embert." (Márk 7:21,23)
"Aki elbocsátja feleségét, és mást vesz el feleségül, házasságtörést követ el ellene; és ha az asszony bocsátja el férjét, és máshoz megy férjhez, szintén házasságtörést követ el." (Márk 10:11-12).
"...ne paráználkodj" (Márk 10:19)
"Aki elbocsátja feleségét, és mást vesz el, házasságtörő, és aki férjétől elbocsátott asszonyt vesz el, szintén házasságtörő." (Lukács 16:18)
"A parancsolatokat tudod: Ne paráználkodj" (Lukács 18:20)
"Mester, ezt az asszonyt röviddel ezelőtt házasságtörésen érték ...Erre Jézus azt mondta neki: "... Menj, de többé ne vétkezzél!" (János 8:4,11).
"Íme, betegágyba vetem őt, és a vele paráználkodókat nagy nyomorúságba, ha meg nem térnek cselekedeteikből" (Jelenések 2:22)
8. Parancsolat;
"Mert a szívből származnak a gonosz gondolatok ... lopások ... Ezek teszik tisztátalanná az embert." (Máté 15:19-20)
"Ne lopj" (Máté 19:18)
"Az én házamat imádság házának nevezik: ti pedig rablók barlangjává teszitek." (Máté 21:13)
" ... lopások ... ezek teszik tisztátalanná az embert." (Márk 7:22-23)
" ... ne lopj..." (Márk 10:19)
"A parancsolatokat tudod: ... ne lopj ..." (Lukács 18:20)
9. Parancsolat;
"Hallottátok azt is, hogy megmondatott a régieknek: Ne esküdj hamisan, az Úrnak pedig add meg, amit esküvel fogadtál. Én pedig azt mondom nektek, hogy egyáltalán ne esküdjetek ..." (Máté 5:33-34).
"Mert a szívből származnak a gonosz gondolatok ... hamis tanúskodások ... Ezek teszik tisztátalanná az embert." (Máté 15:19-20)
"Tudod a parancsolatokat: ... ne tanúskodj hamisan ..." (Márk 10:19)
"A parancsolatokat tudod: ... ne tanúskodj hamisan ...." (Lukács 18:20)
"Tudok cselekedeteidről, fáradozásodról és állhatatosságodról, és arról, hogy nem viselheted el a gonoszokat, és próbára tetted azokat, akik apostoloknak mondják magukat, pedig nem azok, és hazugnak találtad őket." (Jelenések 2:2)
10. Parancsolat;
"Ezért mondom nektek: ne aggódjatok életetekért, hogy mit egyetek, és mit igyatok, se testetekért, hogy mivel ruházkodjatok." (Máté 6:25)
"Mert a szívből származnak a gonosz gondolatok ... Ezek teszik tisztátalanná az embert." (Máté 15:19-20)
" ... kapzsiságok, irigység ... ezek teszik tisztátalanná az embert." (Márk 7:22-23)
".... én mindig megtartottam az én Atyám parancsolatait, ..." (János 15:10)
Már elnézést hogy beleszólok,kedves 40%tanú.Miért fogadjuk el a magyarázatodat ha az egész J.T. társaság egy félre értett biblia magyarázaton alapszik :jelen esetben hogy Isten neve Jehova,és erre épűl fel az egész tanításotok,holott a biblia központja:Jézus Krisztus.
egy kis segítség ,hátha jobban megérted:
Isten nevei
Él isten
Elohim istenek, istenség (a törvényeket alkotó ítélő)
Jahve Léteztető (JHVH; az irgalmas, megbocsátó, ígéreteit megtartó)
Él-Saddáj Hatalmas Isten (végtelen hatalmú)
Adonáj Uram (a JHVH olvasata)
Jehova a JHVH téves olvasata az Adonáj pontozásával
pontozatlan pontozott
äëä volt äëäąą hájá
äàä van äàä hove
äëäë lesz äëäë jihje
együtt äàäë JHVH äàäąë Adonáj
"Él isten
Elohim istenek, istenség (a törvényeket alkotó ítélő)
Jahve Léteztető (JHVH; az irgalmas, megbocsátó, ígéreteit megtartó)
Él-Saddáj Hatalmas Isten (végtelen hatalmú)
Adonáj Uram (a JHVH olvasata)
Jehova a JHVH téves olvasata az Adonáj pontozásával"
Az isten szó a Bibliában alapvetően tulajdonnév vagy rang, cím?
Az adonáj tulajdonnév vagy rang, cím?
Ki dönti el hitelesen, megkérdőjelezhetetlen bizonyítékokkal alátámasztva, hogy a Jahve vagy a Jehova a helyesebb? Tudja valaki a választ? Tán te tudod?
Akkor milyen alapon állítod, hogy a Jehova helytelen?
Unalmas és ostoba kötözködés állandóan ebbe kapaszkodni. Mellesleg nagyon szánalmas a vergődésetek a NÉV ellen!
"Jézus ugye nem érvénytelenítette hanem betöltötte, ezért az újszövetségben is rengetek helyen szerepel mind a 10parancsolat mint a többi tanítás."
Mit jelent "betölteni" a Törvényt???
Jézus volt az, aki "véget vetett" neki abban az eredeti formájában. Igaz vagy nem igaz, hogy teljesen más formát kapott?! Tehát a megjelenésével, áldozati halálával beteljesítette a törvényt és nem kőbe vésett, vagy kézzel papírra írt törvényt adott a keresztényeknek, hanem szívbe írt törvényt! Ez nem ugyanaz.
Egyáltalán nem nagy felfedezés, hogy a Görög Iratokban is gyakran hivatkoznak a Törvény, köztük a Tízparancsolat bizonyos részeire, hiszen nem vált semmissé, érvénytelenné annak szelleme, de a BETŰJE IGEN! Ez nagyon világosan kiemeli a Biblia.
Felosztható-e a Mózesi Törvény „szertartási” és „erkölcsi” részre, és kötelező-e a keresztényeknek az „erkölcsi törvény” (tízparancsolat) betartása?
Úgy utal Jézus a Törvényre, mintha az két részre lenne felosztva?
Máté 5:17, 21, 23, 27, 31, 38: „Ne gondoljátok, hogy megsemmisíteni jöttem a Törvényt vagy a Prófétákat. Nem megsemmisíteni jöttem, hanem betölteni.” És most figyeljük meg, hogy Jézus mit foglalt bele a további mondanivalójába: „Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: »Ne gyilkolj [2Móz 20:13; a hatodik parancsolat]« . . . Ha tehát ajándékodat az oltárhoz viszed [5Móz 16:16, 17; nem része a tízparancsolatnak] . . . Hallottátok, hogy megmondatott: »Ne kövess el házasságtörést [2Móz 20:14; a hetedik parancsolat].« Ezenkívül megmondatott: »Aki elválik feleségétől, adjon neki válólevelet [5Móz 24:1; nem része a tízparancsolatnak].« Hallottátok, hogy megmondatott: »Szemet szemért és fogat fogért [2Móz 21:23–25; nem része a tízparancsolatnak].«”
Jézus tehát felváltva hivatkozott a tízparancsolatra és a Törvény többi részére, anélkül hogy különbséget tett volna köztük. Nekünk másként kellene tennünk?
Különválasztotta-e Jézus a tízparancsolatot, amikor ezt kérdezték tőle: „Tanító, melyik a legnagyobb parancsolat a Törvényben?” Nem. Ehelyett ezt mondta: „»Szeresd Jehovát, a te Istenedet egész szíveddel, egész lelkeddel és egész elméddel.« Ez a legnagyobb és első parancsolat. A második ehhez hasonló: »Szeresd felebarátodat, mint önmagadat.« Ezen a két parancsolaton alapul az egész Törvény és a Próféták” (Máté 22:35–40).
Ha egyesek ragaszkodnak a tízparancsolat megtartásához (5Móz 5:6–21), mondván, hogy a Törvény többi részével ellentétben ezeket kötelesek betartani a keresztények, valójában nem éppen azt vetik el, amit Jézus a két legnagyobb parancsolatnak nevezett (az 5Mózes 6:5-öt és a 3Mózes 19:18-at idézve)?
Ezen az utolsó mondaton érdemes lenne alaposan elgondolkozni! Jézus nem csupán a Tízparancsolatból idézett, amikor a két legnagyobb parancsolatot megfogalmazta.
A Mózesi Törvény — s vele együtt a tízparancsolat — megszűnése egyben mindennemű erkölcsi korlát megszűnését is jelenti?
Semmi esetre sem! A tízparancsolat sok erkölcsi irányadó mértéke a Keresztény Görög Iratok ihletett könyveiben újra elhangzik. (A sabbat törvénye azonban nem hangzott el újra.) De akármilyen jó is egy törvény, amíg az ember vágyai a bűnös hajlamok befolyása alatt állnak, lesz törvénytelenség. A Törvényszövetség helyébe lépő új szövetségről viszont a Héberek 8:10 kijelenti: „»Mert ez az a szövetség, amelyet Izrael házával kötök ama napok múltán — ezt mondja Jehova. — Törvényeimet elméjükbe fogom helyezni, és szívükbe írom be azokat. Én Istenükké leszek, ők pedig népemmé lesznek.«” Mennyivel célravezetőbbek ezek a törvények a kőtáblákra vésetteknél!
Róma 6:15–17: „Vajon bűnt kövessünk el, mivel nem törvény alatt, hanem ki nem érdemelt kedvesség alatt vagyunk? Sose legyen úgy! Nem tudjátok, hogy ha valakinek mindig rabszolgaként mutatjátok be magatokat, hogy engedelmeskedjetek neki, akkor rabszolgái vagytok, mivel engedelmeskedtek neki: vagy a bűnéi a halálra, vagy az engedelmességéi az igazságosságra? De hála az Istennek, hogy a bűn rabszolgái voltatok ugyan, ám szívből engedelmesek lettetek az iránt a tanítási forma iránt, amelyre átadattatok.” (Lásd még: Galácia 5:18–24.)
"Továbbá, ha szellem vezet titeket, nem vagytok törvény alatt..." (Galácia 5:18)
Milyen törvény alatt nincsenek? Mivel világosan látható, hogy sem Jézus, sem a Bibliaírók nem választották külön a tízparancsolatot a többitől, nyilvánvaló, hogy az egész törvényről van itt szó!
Hány egyértelmű bizonyíték kell még arra az egyértelmű Bibliai igazságra, hogy "a törvény vége Krisztus"???
Illene elolvasni alaposan az egész összefüggő hozzászólásomat és logikusan értelmezni a logikai érveket, nem csak felületesen lehurrogni, mert az nem művészet.
Milyen jelentősége van a hetenkénti sabbatnak a keresztények számára?
A keresztények mindennap örülhetnek a ’sabbatnapi nyugalomnak’
A Héberek 4:4–11 ezt írja: „az egyik helyen [1Móz 2:2] a következőképpen szólt [Isten] a hetedik napról: »És az Isten a hetedik napon megnyugodott minden munkájától«, és ezen a helyen [Zsolt 95:11] ismét: »Nem fognak bemenni nyugalmamba.« Mivel tehát hátravan, hogy némelyek bemenjenek abba, és akiknek először hirdettetett a jó hír, azok nem mentek be engedetlenség miatt, ismét megjelöl egy bizonyos napot azzal, hogy oly hosszú idő múltán azt mondja Dávid zsoltárában [Zsolt 95:7, 8], hogy »ma«; mint ahogy a fentiekben mondatott: »Ma, ha az ő hangjára figyeltek, ne keményítsétek meg szíveteket.« Mert ha Józsué nyugalomnak helyére vezette volna be őket, akkor Isten nem szólt volna azután egy másik napról. Hátravan tehát egy sabbatnapi nyugalom az Isten népe számára. Mert aki bement Isten nyugalmába, maga is megnyugodott a saját munkáitól, mint ahogy az Isten is a magáéitól. Tegyünk meg hát minden tőlünk telhetőt, hogy bemenjünk abba a nyugalomba, nehogy bárki is elessen az engedetlenség ugyanazon példája szerint.”
Mire kapnak ösztönzést a keresztények, hogy mitől nyugodjanak meg? ’A saját munkáiktól.’ Milyen munkáktól? Olyanoktól, amelyek által korábban igazságosnak akarták bizonyítani magukat. Nem hisznek többé abban, hogy bizonyos szabályok és előírások betartásával elnyerhetik Isten helyeslését és az örök életet. Ebbe a tévedésbe estek a hűtlen zsidók, akik ’a maguk igazságosságát igyekeztek megerősíteni’, s ezáltal „nem rendelték alá magukat az Isten igazságosságának” (Róma 10:3). Az igaz keresztények elismerik, hogy mindannyian bűnösként születünk meg, és csakis a Krisztus áldozatába vetett hit alapján lehetünk igazságos állapotban Isten előtt. Arra törekszenek, hogy megszívleljék és kövessék Isten Fiának minden tanítását. Alázatosan elfogadják Isten Szavának tanácsait és feddéseit. Mégsem jelenti ez azt, hogy úgy gondolják, hogy ily módon rászolgálhatnak Isten elismerésére; tetteikkel inkább a szeretetüket és a hitüket nyilvánítják ki. Ilyen életutat járva kerülik a zsidó nemzet által felállított ’engedetlenség példáját’.
Az 1Mózes 2:2-ben említett ’hetedik nap’ nem csupán 24 órás nap volt. Az a „sabbatnapi nyugalom”, amelynek az igaz keresztények részesei, szintén nem korlátozódik egy 24 órás napra. Ha hitet tanúsítanak, és megfogadják a Biblia tanácsait, mindennap élvezhetik azt, különösen majd Isten új rendszerében.
Ezeréves „sabbat” nyugalma vár az emberiségre
Márk 2:27, 28: Jézus „ezt mondta még nekik: »A sabbat lett az emberért, és nem az ember a sabbatért; ezért az Emberfia még a sabbatnak is Ura.«”
Jézus tudta, hogy Jehova azért vezette be a sabbatot, hogy jel legyen Isten és Izrael között, valamint hogy azt a célt szolgálta, hogy kipihenhessék munkájuk fáradalmait. Jézus azt is tudta, hogy saját halála szolgáltat alapot a Mózesi Törvény megszüntetésére, mivel ő betöltötte a Törvényt. Számára nem volt kétséges, hogy a Törvény és az azzal összefüggő, sabbatra vonatkozó követelmény „az eljövendő jó dolgok árnyéka” volt (Héb 10:1; Kol 2:16, 17). E ’jó dolgokkal’ kapcsolatban beszélhetünk egy olyan ’sabbatról’, amelynek ő az Ura.
Krisztus mint az uraknak Ura, ezer évig fog uralkodni az egész föld felett (Zsolt 2:6–8; Jel 19:16; 20:6). Amikor a földön élt, irgalmasan a legbámulatosabb gyógyításainak némelyikét sabbaton hajtotta végre, így mutatva meg azt, milyen megkönnyebbülést szerez millenniumi uralma alatt a minden nemzetből való embereknek (Luk 13:10–13; Ján 5:5–9; 9:1–14). Akik megértik, mit jelent valójában a sabbat, azoknak arra is lehetőségük lesz, hogy javukra fordítsák a „sabbat” nyugalmát.
Tehát, mint már írtam egyszer, a szombat megszegését a törvény szigorúan halállal büntette! De ez járt pl. az ötödik parancsolat megszegéséért is - akkor most valóban a törvény alatt vagyunk és érvényes most is a tízparancsolat?!
Ha igen, akkor miért nem tartjátok be?!!!
A betöltés azt jelenti hogy immáron kiterjesztette minden hivőre aki benne hisz.
Immáron szívünk hústáblájába írta és azért engedelmeskedünk neki mert szeretjük.
Természetesen vannak olyan eretnek gondolatok hogy megtérésünk után bérmit elkövethetünk,akkor is üdvösségünk van (homoszexualitás,stb)
(Máté 5:17) "Ne gondoljátok, hogy megsemmisíteni jöttem a Törvényt vagy a Prófétákat. Nem megsemmisíteni jöttem, hanem betölteni"
Mit értett Jézus a "betölteni" ige alatt?
(Lukács 4:21) Azután így szólt hozzájuk: „Ma teljesedett be ez az írás, amelyet az imént hallottatok.”
A hegyi beszédben Jézus többször is használta a „hallottátok, hogy megmondatott” kifejezést, amikor bevezette a mózesi törvény egy-egy részletét. Majd így folytatta: „Én pedig azt mondom nektek”. Ezután megmagyarázott egy alapelvet, amely többet foglalt magában a Törvény látszólagos megtartásánál. Vajon megkérdőjelezte a Törvényt? Nem, megvédelmezte. Például az emberek jól ismerték azt a törvényt, hogy „ne gyilkolj”. Jézus ugyanakkor azt mondta, hogy ha egy ember gyűlöl valakit, azzal már megsérti e törvény szellemét. Ehhez hasonlóan, ha valaki szenvedélyes vágyakat táplál a saját házastársán kívül egy másik személy iránt, azzal megsérti azt az alapelvet, amelyre a házasságtörést tiltó isteni törvény épül (Máté 5:17, 18, 21, 22, 27–39).
Tehát ilyen értelemben Jézus "nem törölte el" a Törvényt, de:
József és Dániel példája azt mutatja, hogy Isten bölcsességéhez és ismeretéhez csak azok juthatnak hozzá, akik szolgálják Jehova Istent. Kegyének elnyerése természetesen még azt is megkívánhatja tőlünk, hogy elvessük a korábbi nézeteinket. Az első században a kereszténnyé lett zsidóknak pontosan ezt kellett tenniük. Ők úgy nőttek fel, hogy tisztelettel adózzanak és engedelmeskedjenek a zsidó rendszer idején lefektetett törvényeknek. Időre volt szükségük, hogy Jézust a Messiásként fogadják el, aki azért jött, hogy betöltse a Mózesi Törvényt, mely ’az eljövendő jó dolgok árnyékaként’ szolgált (Héberek 10:1; Máté 5:17; Lukács 24:44, 45). A Mózesi Törvényt a messze felette álló ’Krisztus törvénye’ váltotta fel (Galácia 6:2; Róma 13:10; Jakab 2:8).
Vagyis Jézus Krisztus "betöltötte" a Törvényt, vagyis abban a formában véget vetett neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!