Isten hármas egysége az atya, a fiú és a szentlélek mit jelent?
Tulajdonképpen ilyen nincs. A Katolikus Szt.István társulati Újszövetség hátuljába beleírták ők maguk, hogy a szentháromságot az xy helyre ők írták bele a Bibliába hogy a szentháromságot bizonyítsák. Eredetileg nincs benn a Bibliában, ez csak egy szándékos betoldás a katolikus egyháztól.
Ha egy olyan ember kezébe adod a Bibliát aki életében nem hallott még róla és Istenről sem, akkor ha elolvassa, soha nem fog olyant mondani hogy Isten három személyű Isten, és nem fogja érteni azt a részt amit a katolikusok betoldottak a szentháromság magyarázatára. Vagy akár egy Bibliakutatót vagy ilyesmit megkérdezel aki ért hozzá, ő is meg fogja mondani neked hogy az eredeti szövegben nincs utalás a szentháromságra.
Hogy mit jelent a katolikusok szerint? Hát, azt még ők sem tudják, senki nem tudja hogy mit jelent. Azt mondják hogy nem lehet ezt megmagyarázni, csak így van.
És hogy mit szól Isten ahhoz hogy betoldotta ezt szentháromságos részt az egyház? Úgy tudom hogy ez a vers megmondja, tudomásom szerint az egész Bibliára vonatkozik ez a vers:
Jel 22,18:
"Bizonyságot teszek pedig mindenkinek, a ki e könyv prófétálásának beszédeit hallja: Hogy ha valaki ezekhez hozzá tesz, e könyvben megírt csapásokat veti Isten arra"
Kedves kérdező!
Van a Mindenható Atya az Isten. Krisztus az Atya egyszülött fia. A Szent lélek pedig aki "megjelent" mikor Krisztust "megkeresztelte" János, illetve mikor Krisztus elküldte a vigasztalót ahogy megígérte, hogy majd halála után elküldi, és kiáradt az apostolokra! Ez a Szent lélek munkálkodik mindenkiben, csak valaki elfogadja, valaki pedig nem!
Az Atya és a fiú egy! Krisztus is ezt mondta:
Jn 10,30 "Én és az Atya egy vagyunk."
Jn 14,9 "Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? a ki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát?"
Azt, hogy mi módon vannak, hogy lehetnek egyek:
Mt 11,27 "Mindent nékem adott át az én Atyám, és senki sem ismeri a Fiút, csak az Atya; az Atyát sem ismeri senki, csak a Fiú, és a kinek a Fiú akarja megjelenteni."
Röviden ennyi!
"Általánosan elfogadják a keresztények"
Csak kérdés, hogy Jézus is elfogadja-e a "keresztény" világ nagyobbik részét kereszténynek, vagyis "Krisztus-követőnek"?
"A J.T.-k nem keresztények."
Köszi, hogy felhívtad Jehova Tanúira a figyelmet, rendes tőled. Az állításodat pedig minden őszinte embernek majd a Biblia (vagyis az azt ihlető Isten) igazolja, vagy éppen cáfolja - szerinted melyik lesz?
Ha arra gondolunk, hogy a "keresztény" szó "Krisztus-követőt" jelent és nem háromságimádót, akkor nem nehéz a válasz.
"Az Atya és a fiú egy! Krisztus is ezt mondta:
Jn 10,30 "Én és az Atya egy vagyunk.""
Bődületesen hamis érv! Éppen csak Jézus saját szavait hazudtoljátok meg vele. Miért?
Jézus megmagyarázta-e világosan, hogy hogyan érti az "egyek", "egység" (görög: 'hen') kifejezést? Megmagyarázta, vagy nem magyarázta meg? De bizony megmagyarázta!
Maga Jézus kimutatta, mit értett az Atyjával való „egységén”. A János 17:21, 22 versben azért imádkozott Istenhez, hogy tanítványai „mindannyian egyek legyenek, úgy ahogyan te Atyám, egységben vagy velem, és én veled, hogy ők is egységben legyenek velünk,. . . hogy egyek legyenek, mint ahogy mi egyek vagyunk”. Vajon Jézus azért imádkozott, hogy az összes tanítványa mind egyetlen istenség részei legyenek? Nem! Jézus félreérthetetlenül azért imádkozott, hogy egységben legyenek egyazon gondolatmenetben és szándékban, mint ahogyan ő és az Atyja egyek voltak. (Lásd még 1Korinthus 1:10.)
Az 1Korinthus 3:6, 8-ban Pál ezt mondja: „Én plántáltam, Apollós öntözött. . . A plántáló pedig és az öntöző egy.” Pál nem arra gondolt, hogy ő és Apollós ketten egy titokzatos "közösséget" alkotnának, inkább arra gondolt, hogy szándékban egyek. A Pál apostol által használt „egy” (hen) szó semlegesnemű, szó szerint „egy (dolog)”, ami az együttműködésben való egységüket jelzi. Jézus ugyanezt a szót használja a János 10:30-ban az Atyjával való kapcsolatának leírására. Ugyanezt a szót használta a János 17:21, 22-ben is. Így amikor az „egy” (hen) szót használta ezekben az esetekben, akkor szándékbeli és gondolatbeli egységről beszélt.
Tehát megmagyarázta érthetően Jézus a szó értelmét? Igen.
Jn 14,9 "Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? a ki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát?"
Itt a másik gagyi érv a háromság mítosza mellett.
Jézus ezt a fenti gondolatot szó szerint értette? Semmiképpen nem másként, mint a fenti versekben. Ezt honnan tudjuk? Olvasd el a János 6:46-ot:
(János 6:46) Nem mintha bárki is látta volna az Atyát, kivéve azt, aki az Istentől van; ő látta az Atyát.
Tehát Jézuson kívül valóságosan SENKI sem látta az Istent az emberek közül. Akkor a János 14:9 NEM LEHET ÉRV a háromság mellett! Érthető?
"Azt, hogy mi módon vannak, hogy lehetnek egyek:
Mt 11,27 "Mindent nékem adott át az én Atyám, és senki sem ismeri a Fiút, csak az Atya; az Atyát sem ismeri senki, csak a Fiú, és a kinek a Fiú akarja megjelenteni.""
Az, hogy mi módon lehetnek "egyek", Jézus abszolút világossá tette - lásd fent.
A Máté 11:27-re Jézus mondott egy kiváló párhuzamot, vajon érthetővé teszi-e az állítólagos háromságos bizonyítékot?
(János 10:14-15) "Én vagyok a jó pásztor, és én ismerem a juhaimat, és a juhaim is ismernek engem, mint ahogy az Atya ismer engem, és én is ismerem az Atyát; s a lelkemet adom a juhokért."
Érthetővé teszi Jézus, hogyan érti az "ismer" igét? Igen. Úgy ismerik a tanítványai Őt, mint Ő az Atyját!
Kedves Tanu!
A kérdésre nem válaszoltál, csak a másikat kritizáltad!
Ezzel kapcsolatban szeretném akkor én is feltenni neked ugyanazt a kérdést, amit a kedves kérdező is feltett!
Őszintén , és nem kötekedően várom, hogy leírd, erre a kérdésre a választ, mert már 3-szor kérdeztem ezt a tanuktól és még nem kaptam rá választ!
Most akkor szerintetek, van az Atya, van Krisztus és van a Szent lélek, vagy nem? Ezt, hogyan szoktátok elmagyarázni! Tényleg kíváncsi vagyok, hátha másként fogom látni a dolgokat! Keresem az igazságot!
Előre is köszi, ha megírod!
A "másiknak" az alaptalan vádjaira és a hamis érveire reagáltam. A kérdező már csak utólag tud tanulni belőle, mert ma volt a vizsga, ha jól számolom, ami remélem sikerült - még ha nem is a pontos ismeret szerinti válaszokat vártak, akkor is.
A válaszomból kiderül az a rafinált, de a Biblia alapján könnyen leleplezhető törekvés, mely sok évszázadon keresztül megpróbálta belecsempészni a Szentírásba a háromság pogány mítoszát.
Van az Atya, akit Jézus is imádott, hozzá rendszeresen imádkozott, nyilván logikusan Ő a zsidóknak kinyilatkoztatott Isten, Jehova. Van a Fiú, aki Jehova elsőszülötte, de ez nem jelenti azt, hogy nincs kezdete, logikus, a Biblia is írja, hogy van és hogy teremtmény. És van a szent szellem, mely Jehova által irányított erő, mely által Isten kommunikál, tanít, megerősít és valójában mindenre fel tudja használni, amire csak akarja.
E három résztvevő "nevében" megkeresztelkedni annyit jelent, hogy mindhárom elismerésével. Mindegyiknek más-más a szerepe, így más-más szempontból kell elismerni is őket. Közös célt szolgálnak mind, de az is igaz, hogy minden az Atyától, Jehovától van, az Ő akaratából létezünk, a megváltás és minden-minden az Ő akaratával történik.
A Máté 11:27 szerint: "Mindent átadott nekem az Atyám, és senki sem ismeri teljesen a Fiút, csak az Atya, és az Atyát sem ismeri teljesen senki, csak a Fiú, és mindaz, akinek a Fiú ki akarja őt nyilatkoztatni."
Ha a háromság igaz, hogy lehet, hogy a szent szellem sem ismeri az Atyát igazán, csak a Fiú?!
Az ilyen jellegű kérdések rengeteg van háromság ellen.
"Azt a napot és órát senki sem ismeri, csak az Atya".
Hogy lehet, hogy a szent szellem sem? Mert a háromság ámítói szeretik kimagyarázni ezt azzal, hogy Jézust itt az emberi természete akadályozta abban, hogy tudja azt a napot és órát - de a szent szellemet mi akadályozta??? Tán éppen más dolga volt?
Kedves Tanu!
Köszönöm, hogy "válaszoltál", (konkrétan nem írtad, le, hogy ki kivel van!)!
Azt nem értem, hogy miért magyarztok olyan dolgokat bele más hozzászólásába, amit az illető nem, hogy nem írt, de még csak nem is gondolt!!!???
Én sehol sem írtam azt, hogy háromság mítosz állítottam volna fel! Sehol sem írtam, hogy három istenséget állítottam volna fel!
Ha nem vetted volna észre "ugyan azt" írtam amit te csak kicsit érthetőbben hogy van Az Isten, a ti Jehovátok, van Krisztus az pő egyszülött fia az Isten teremtésének a kezdete és van a Szent lélek, a Szent szellem, akit Krisztus elküldött mint vigasztalót!
Én nem ugyan azt mondtam mint Te???
Bocsi, de logikusnak látszik, hogyha azokat a verseket hozod fel példának, melyeket Jézus istenségével, a háromságban betöltött szerepével kapcsolatban szoktak szinte mindig idézni, akkor az ember természetszerűleg arra gondol, hogy ezt támogatod...
Ha rosszul gondoltam, elnézést. Miért hozakodtál volna elő ezen igékkel, ha nem így gondolod?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!