Jézus Krisztusnak van személyisége, vagy személytelen?
na de személyisége annak van, aki magát megkülönbözteti mástól, más dolgoktól, vagyis magát elkülöníti tudatban...Jézus, ha ezt megteszi, akkor belesik az önzés csapdájába, mivel rangsorol, válogat, magát másnak tartja, mint az egész. Jézus pedig az önzetlen szeretet példaképe emberi mércével...biztos, hogy van személyisége, vagy inkább személytelen?
a válaszokat köszönöm.
"na de személyisége annak van, aki magát megkülönbözteti mástól, más dolgoktól, vagyis magát elkülöníti tudatban...Jézus, ha ezt megteszi, akkor belesik az önzés csapdájába, mivel rangsorol, válogat, magát másnak tartja, mint az egész. Jézus pedig az önzetlen szeretet példaképe emberi mércével...biztos, hogy van személyisége, vagy inkább személytelen?"
Ilyen fogalmakkal a keleti vallások operálnak, akik az arisztotelészi hierarchiát megfordítják: azt gondolják, hogy a személyiség, lényegiség alacsonyabb rendű a személytelenségnél, és a puszta létnél, csakhogy akkor az okság is visszafelé fordulna, így értelmetlen lenne. De mivel az okság nem fordul visszafelé, ez az összefüggés hamis.
"csakhogy akkor az okság is visszafelé fordulna, így értelmetlen lenne. De mivel az okság nem fordul visszafelé, ez az összefüggés hamis."
elárulod, hogy miért fordulna vissza az okság, kifejtenéd kicsit részletesebben? nem egyből(Isten) lesz látszólag több? ha pedig egy van, az ugyan kivel, mivel szemben lenne személyiség? ha pedig az Biblia igazat mond, márpedig igazat mond, akkor Jézus egynek tartotta magát az egésszel, vagyis Istennel, és pont ezért volt képes a totális önzetlenségre, mert magát nem különítette el semmitől...ahogyan Isten sem teszi. :)
válaszod előre is köszi
"elárulod, hogy miért fordulna vissza az okság, kifejtenéd kicsit részletesebben? nem egyből(Isten) lesz látszólag több? ha pedig egy van, az ugyan kivel, mivel szemben lenne személyiség? ha pedig az Biblia igazat mond, márpedig igazat mond, akkor Jézus egynek tartotta magát az egésszel, vagyis Istennel, és pont ezért volt képes a totális önzetlenségre, mert magát nem különítette el semmitől...ahogyan Isten sem teszi. :)"
Magával. Istent két úton lehet megközelíteni: Isten akarata: Szó/Logosz (Jézus). Atya és a Logosz szeretete: Szentlélek. Egyben három személyiség, mely lényegében Egy. Létfennmaradáshoz végső soron személyiség (forma) szükséges. Jézus, mint tökéletes ember és Isten, Isten személyes akarata, aki Isten személyes önmagával (Atyával), és a köztük levő tökéletesen személyes szeretettel (Szentlélek) egységes. E három közül, ha egyik nem lenne, akkor Isten sem lenne, világ sem lenne.
Tehát akkor Isten három külön személy egysége, vagy az Atya, a Fiú és a Szentlélek, Isten három aspektusa, ami valójában egy?
Egyébként ez a három dolog csak számunkra három dolog, akik viszonyítva érzékelünk, tapasztalunk, de ettől Isten még egy, s ha egy, akkor kivel szemben személyiség mind Ő, mind Jézus?
"Tehát akkor Isten három külön személy egysége, vagy az Atya, a Fiú és a Szentlélek, Isten három aspektusa, ami valójában egy?"
Aspektus = aspicio, aspeci, aspectum (=rálátni); A Szentháromság nem három vélemény, Isten három megnyilvánulása, hanem Isten belső élete.
"Egyébként ez a három dolog csak számunkra három dolog, akik viszonyítva érzékelünk, tapasztalunk, de ettől Isten még egy, s ha egy, akkor kivel szemben személyiség mind Ő, mind Jézus?"
Én még nem igazán tapasztaltam meg a Szentháromságot, az a helyzet. Azok szemben személyiségek, akik személyek (értelmes lelkük van).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!