Mint buddhista, mihez kezdjek, hogy legyőzzem a testi vágyat?
borzasztóan zavar, szinte undorít, de a testem mintha önálló akarattal rendelkezne, pedig tudom, hogy nem így van. Szűz vagyok és az is akarok maradni, a szex nekem nem számít, de a testem mégis akarja a kielégülést. Ugyanakkor nem kapja meg, mert a vágy mindig nagyobb, mint az élvezet. Mihez kezdjek?
18/L
mert a lelkem vágyik az érintésre, és a testem is részt akar ebből.
Ez nagyon őrülten hangzik?
Azt tudod miért alakul ki a vágy? Tudod miért vágyik valaki?
üdv
26/F
LastOne.Left
de még mindig ott a vágy. tudod miért alakul ki a vágy? tudod, hogy mi a vágy? :)
üdv
26/F
LastOne.Left
akkor nem! :D
Avass be :D
Egyébként a magyar értelmező kéziszótárba le van írva, hogy mit jelent a vágy. A vágy hiányérzet kielégítésére való erős lelki törekvés. Tehát hiányból fakad. Kérdés, hogy miért van hiány. A válasz roppant egyszerű. Egyetlen tévedésből eredő. A tévedés a következő. Az emberi elme a fizikai testén keresztül való tapasztalás során kontraszthatásban érzékeli meg a világot...ugye a dolgok viszonyítva egymáshoz jelennek meg az elmének, így tudhatja, hogy ez a dolog ez, a másik meg az, hiszen egymástól eltérően "néznek ki". Ez a hatás viszont az elmét az öntudatra jutásánál(születés) megtéveszti, és azt gondolja önmagáról, hogy a fizikai teste, és ezáltal azt amit megél, NEM önmagának hiszi. S mivel az emberi elme totálisan egy a mindennel, ezért a felszíni tudata(nevezhetjük egonak) meg akarja szerezni azt, ami ugye a tapasztalatában megjelenik...szó szerint hiány generál rá, mivel nem tudja, hogy minden szó szerint önmaga...Buddha ezt viszont nagyon jól tudta, vagyis erre ébredt rá, amikor megvilágosult...s a többszörös meditáció során teljesen elkoptatta felszíni tudatát, ami téved, így elmében teljesen eggyé vált mindennel, vagyis elérte a Nirvánát. :)
ui.: a lényeges ebben, hogy az ember nem a test, hanem az elme, s ha érdekel egy mű, ami részletesen kifejti, hogy miért is van ez így, akkor szívesen odaadom...ez nem egy másik vallás, ez egy másik életszemlélet az mellet, azon túl, ami most el van fogadva közhitben...ugyanis az általam említett tapasztalat azt ülteti bele az egyén tudatába, hogy az elmén kívül elhelyezkedik egy világ, ami jelet küld magáról, ugye az elmének...tévedés...a világérzet belülről érkezik, egyetlen egyetemes Elme közreműködésével. Ezt az Elmét nevezhetjük Istennek is, tök mindegy...a fontos, hogy ha képesek vagyunk teljes tudatunkban azonosulni ezzel az Elmével, márpedig képesek vagyunk, csak hát tenni is kell érte valamit ,akkor juthatunk túl vágyainkon és ragaszkodásunkon, ami mellesleg megint csak a tévedésből indul, hiszen csak ahhoz tudunk ragaszkodni, amiről azt hisszük, hogy nem önmagunk, és ezért félünk elveszíteni azokat, mivel amiről tudjuk, hogy EGY velünk, azt már semmi el nem veheti tőlünk. :)
ha kell a mű jelezz és adom. :P
üdv
26/F
LastOne.Left
ohh és nem véletlenül nevezte Buddha a világot(fizikai világot) káprázatnak...mivel csak illúzió...az Elme(valóság) illúziója. :)
üdv
26/F
LastOne.Left
Kedves Kérdező!
Mindenekelőtt a Buddha szelíd velünk és nem hatalmaskodik rajtunk!
Továbbá tanítását mint MÓDSZERT és nem dogmatikát hagyta ránk. A buddhizmust tehát nem önmagáért gyakoroljuk.
Nem értem a problémát. Mint gyerekkora óta gyakorló buddhista, nem értem. A buddhizmus nem egy prűd vallás. Te szerzetes szeretnél lenni? Melyik hagyományban? Theraváda, Mahayana? Mint világi ember nyugodtan élhetsz szexuális életet. Mint szerzetes nem. (Nyilván jelenleg nem vagy az)A harmadik sila azt írja elő, hogy a helytelen szexuális gyakorlattól kell tartózkodni. Abrajmachariya veramani-sikhapaddam samadyami. Ez közelebbről nincs meghatározva, általában olyan szexuális gyakorlat amely nem szabad akaratból keletkezik. Ilyenek az erőszakos, az egyenlőtlen életkorú, vagy korlátozott személyekkel való kapcsolatra lépés. Tehát független és egyenlő emberek szabad beleegyezésével nyugodtan nemi kapcsolatra lehet lépni. Ha szeretnél szerzetes lenni, akkor erre, a kolostorban vannak meditációs technikák, pl. a temetői szemlélődések, amikor is a test tisztátalan voltát mélységesen átlátod és ezért elfordulsz annak helytelen szemléletétől, azaz nem látod tovább már, állandónak, szépnek, önmagával azonosnak. Annak látod ami, keletkezésnek és elmúlásnak alávettet valaminek.
Továbbá, a két nagy meditációs rendszer közül az elmélyedésekre vezető sammatha gyakorlatok második negyedik fázisának elérésével (első négy a formai révületek, második negyedik a forma feletti révületek realizálása) a nemi vágy örökre törlődik az elmédből.
Erre a szintre komoly gyakorlóként és szinte kizárólag szerzetesként juthatsz el. Az északi-buddhizmusban pedig transzformálják a szexualitást vizuális gyakorlatokon, vagy szintén gyakorló feleség férj segítségével, és a nő és férfi egyesülését a megvilágosodás két aspektusának egyesülésévé teszik, együttérzés és bölcsesség.
Javaslom éld meg a szexualitásodat, figyeld meg. Ha leakarsz mondani róla azután tedd meg. Ellenkező esetben olyan leszel mint az a koldus aki nagyvonalúan lemond a "nem létező királyságáról". A Magasztos mint királyfi, aki az érzéki világ minden gyönyörét ismerte, teljesen autentikus módon mondott le királyságáról, és érzéki gyönyöreiről. Ezt nem árt észben tartani, ellenkező esetben a vallásosságod könnyen patológiává válhat.
Végül jegyezd meg, hogy a Buddha a tanítását, tutajnak nevezte, amelynek segítségével átkelhetünk a létesülés óceánján, és a mely tutajhoz azután nem kell ragaszkodni. Nemárt ennek már a tutajozás elején a tudatában lenni.
"Aki bele van betegedve a világba annak a buddhizmus jó módszer lehet, hogy kigyógyítsuk belőle, aki a buddhizmusba betegedett bele az menthetetlen."
Sarva Mangalam Asti
Békességet Minden Lénynek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!