Mely igék utalnak arra a Bibliában, hogy a pokol a Sátán birodalma, és ott ő és a démonok kínozzák az embereket?
Mt.5.29
Ha pedig a te jobb szemed megbotránkoztat téged, vájd ki azt és vesd el magadtól; mert jobb néked, hogy egy vesszen el a te tagjaid közül, semhogy egész tested a gyehennára vettessék.
MT 10.28
És ne féljetek azoktól, akik a testet ölik meg, a lelket pedig meg nem ölhetik; hanem attól féljetek inkább, aki mind a lelket, mind a testet elvesztheti a gyehennában.
MT.13.49
Így lesz a világ végén is: Eljőnek majd az angyalok, és kiválasztják a gonoszokat az igazak közül.
50
És a tüzes kemencébe vetik őket; ott lészen sírás és fogcsikorgatás.
MT.23.33
Kígyók, mérges kígyóknak fajzatai, miképpen kerülitek ki a gyehennának büntetését?
Jel.20.13
És a tenger kiadá a halottakat, akik ő benne voltak; és a halál és a pokol is kiadá a halottakat, akik ő nálok voltak; és megítéltetének mindnyájan az ő cselekedeteik szerint.
14
A pokol pedig és a halál vettetének a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava.
15
És ha valaki nem találtatott beírva az élet könyvében, a tűznek tavába vetteték.
Jel.20.10
És az ördög, aki elhitette őket, vetteték a tűz és kénkő tavába, ahol van a fenevad és a hamis próféta; és kínoztatnak éjjel és nappal örökkön örökké.
Utolsó:
Erre milyen igét tudsz mondani? Vagy a véleményedet írtad le?
olvass ebbe bele. ha elhiszed el, s ha nem a te bajod.
Szia!
A pokol egy magyar szó. A legelterjedtebb Károli fordítású Bibliában összesen 22 alkalommal szerepel, leggyakrabban a seol (héber sír), vagy hádész (görög: halottak helye), szavak fordításaként.
A Biblia szerint nincs a testtől különválasztható és a halál után tovább élő, halhatatlan lélek. Sokan fő keresztény hittételnek tekintik a lélek halhatatlanságát, vagyis a lélek azonnali továbbélését, illetve túlvilági életét a halál után. A középkori keresztény egyházban lett uralkodóvá ez a nézet, és a XVI. századi reformáció nyomán született protestáns egyházakban is nagyrészt megmaradt ez a felfogás, főleg az egyháztagok tömegei szintjén. Teológiai szinten azonban mind a katolikus, mind a protestáns egyházakban egyértelmű a megállapítás, hogy a lélek halhatatlanságának a gondolata idegen, pogány forrásból jött be a kereszténységbe, főként egy ókori filozófiai irányzat, az ún. újplatonizmus közvetítésével.
"Aki azt vallja, hogy az elmúlás után a puszta lélek tovább él Istennél, nem veszi elég komolyan sem a halált, sem a halálon aratott isteni győzelmet… A feltámadás bibliai fogalma össze nem hasonlítható a halhatatlanság görög eszméjével, mely szerint az ember lelke természeténél fogva romolhatatlan, és amikor a halál megszabadítja testi bilincseitől, belép az isteni halhatatlanságba. A Biblia szerint az emberi személy – jelenlegi, bukott állapotában – teljességgel a halál hatalmába kerül." (Nyíri Tamás (katolikus szerző): Remény vagy halál? Vigilia, 1978. november, 723. és 725–726. l.)
Üdv. Péter
Gratulálok Péter, nem hazudtoltad meg magad most sem- gondolom Jézus lelke nem járta akkor meg a poklot és a gazdag és lázár története is kitaláció, vagy ha ne fér bele a teológiádba, akkor mit is mondanál?... megpróbálok vallásosan gondolkodni, de nehéz... mondjuk, azt mondanád, hogy tépjük ki a bibliából...nem,ezt mégsem, ez legfeljebb jehova tanus lenne... akkor mit?
Megvan, te azt mondanád, degradáljuk le Jézust mesehősnek és fogjuk rá, hogy ezek jelképes példabeszédek.
Ez már a komika határát súrolja!
Meg sem lepődöm, annyi vallásnak van előkoncepciója és hozzákeresi az igehelyeket és ami nem illik bele, azt átlépi, vagy mesének titulálja.
Sziasztok!
Köszönöm a gratulációt, bár sajnos érzek benne némi iróniát, így értem, hogy nem igaz, csak csúfolódtál...
A gazdag és Lázár története példázat. Régi alapelv, hogy példázat hasonlatanyagára nem szabad dogmatikai tanítást építeni (vesd össze a fejezetben található másik, sajátos példázattal, amelyre vonatkozóan ugyanez az alapelv érvényes). Fontos megfigyelni, hogy kik voltak Jézus hallgatói, amikor elmondta ezeket a különleges példázatokat: "Hallották pedig mindezeket a farizeusok is, akik pénzszeretők voltak, és csúfolták őt." (Lk. 16,14) A példázat nem a halál utáni dolgokról nyújt tanítást, hanem a szegények iránti irgalmatlanságot feddi meg.
Jézusról azt mondja a hitvallás: "szálla alá poklokra". Nyilvánvaló, hogy Jézus nem kárhozott el, hiszen feltámadt, tehát nyilvánvaló, hogy nem a tüzes pokolra szállt alá, hanem a seolba (sirba). Erről többet nem mond a Szentírás, de szívesen veszem, ha te többet tudsz róla...
Üdv. Péter
Péter, szerinted Kenneth Hagin hazudott Mary K Baxter is, meg egy csomó ember is. sőt anyum is, h látta magát felülről, meg egy osztálytársam keresztanyja is alátámasztotta ezt. Keresztényfilmek.com-on találsz egy csomó bizonyságot. Ha nem akarod őket megnézni, az már azt jelenti h tudatosan elszigeteled magad információktól, tehát csak azt hiszed el, amit el akarsz hinni, nem vagy nyitott semmilyen újdonságra. Ha ez az eset, akkor már régen rossz. Nézd meg őket, és utána szólj hozzá(!).
Nem Illés volt az, aki elragadtatott lélekben, meg Énókhról is ír a Biblia, sőt Mózes testét sem találták meg, utána pedig megjelent a tanítványoknak(Mit gondolsz hogy?).
Nagyra értékelem a válaszaidat, látszik h aprólékosan utánajársz a dolgoknak, de ez olyan, mindha nem látnád a fától az erdőt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!