Mit gondoltok az alábbi Biblia részletekről?
Tudom, hogy a kontextusból kiemelni részleteket nem valami felvilágosult dolog, de a hívők is ezt teszik:
Máté Evangéliuma 5.32,10. 34., 10.37, 15.4, 23.9 ,23.10
Pál első levele a korinthusbeliekhez 7.14, 7.15, 11.7, 11.13, 11.14
Apostolok cselekedete 17.24
Az ApCsel 7,48-nál István beszél a jeruzsálemi zsidókhoz, a 17,24-ben pedig Pál beszél a pogányokhoz. Az első esetben az izaiási idézet (66,1-2) a zsidóknak szól, akik azt vallották, hogy az egy igaz Istent KIZÁRÓLAG a jeruzsálemi Templomban lehet imádni, aki nem tartozik a templomközösséghez, azaz a zsidósághoz, az Istenhez sem tartozik. Ezért kellett nekik minden évben felmenniük Jeruzsálembe, ahol az egyetlen igaz kultusz és áldozat folyt. István ezt veti a szemükre, hiszen azzal vádolták meg, hogy "minduntalan a szent hely és a törvény ellen beszél", és hogy "azt mondta, hogy ez a Názáreti Jézus lerontja majd ezt a helyet, s megmásítja a hagyományokat, amelyeket Mózes hagyott ránk" (ApCsel 6,13-14). De bizonyítja a beszédében, hogy mindig maguk a zsidók voltak azok, akik letértek a helyes útról, és az erre figyelmeztető prófétákat megölték (7,52-53).
A másik esetben Pál azokhoz a pogányokhoz beszél, akik általánosan úgy tartották, hogy isteneik azok a bálványok, akik a templomokban vannak. Pál nekik azt hangsúlyozza, hogy az istenséget nem lehet egy templomra, vagy más sajátos helyre vagy épületre korlátozni. "Ő nem szorul emberi kéz szolgálatára, mintha valamire szüksége volna, hiszen ő ad mindennek életet, leheletet és mindent... Hiszen őbenne élünk, mozgunk és vagyunk" (ApCsel 17,25.28).
Tehát összefoglalva a két szentírási idézet nem tagadja azt, hogy Isten a szent helyeken különleges módon is megnyilvánulhat, hanem csak a KIZÁRÓLAGOSSÁGOT ítéli el, hogy korlátok közé akarják szabni Isten jelenlétét. Ahogy maga Salamon is mondta: "Gondolhatunk-e arra, hogy Isten igazán a földön lakjon? Hiszen ha az ég s az egek egei sem tudnak befogadni téged, mennyivel kevésbé e ház, amelyet építettem?" (1Kir 8,27).
Mi, katolikusok valljuk, hogy Isten mindenütt jelen van, azaz nem csak a templomokban, viszont Isten különböző módokon jelenhet meg a világban, pl. régen a zsidóknál a szent sátorban (=tabernákulum) és a Frigyládában, majd a Szentek szentjében; vagy a hívők közösségében (Mt 18,20); illetve az Eucharisztiában (Jn 6,56-58), ahol az Ige testté lőn, és miköztünk lakozék (szószerinti fordításban: az Ige hússá lett és közöttünk ütötte fel sátrát >latinul: tabernaculum-át<). Így teljesedett be Ezekiel jövendölése:
"A béke szövetségére lépek velük örök szövetség lesz ez velük; megerősítem és megsokasítom őket, és szentélyemet köztük állítom fel mindörökre. A hajlékom köztük lesz [et erit tabernaculum meum in eis], és én az ő Istenük leszek, ők pedig az én népem lesznek. És megtudják majd a nemzetek, hogy én vagyok az Úr, Izrael megszentelője, amikor szentélyem köztük lesz mindörökké." (Ez 37,26-28)
Kedves Kérdező !
Máté Evangéliuma 5.31-32:
Kiemeltél részeket,és itt Jézus a törvényről és annak betöltéséről tanít. Mt /5,17-48/
A Mózesi törvény alapján el lehetett válni a férfinak és válólevelet kellett adnia feleségének.
Viszont e törvény alkalmazása az akkori Izraelben eltért Isten akaratától mivel Isten akaratában nem szerepelt a válás valamint az emberi természet miatt engedte ezt meg Isten.
Jézus világosan leleplezi a válások okai nem mindig az,hogy az egyik fél illegális kapcsolata miatt történt.
Hanem egyszerűen a testi kívánságok miatt történtek.
Márk 10
2. És a farizeusok hozzámenvén meg kérdezték tőle, ha szabad-é férjnek feleségét elbocsátani, kísértvén őt.
3. Ő pedig felelvén, monda nékik: Mit parancsolt néktek Mózes?
4. Ők pedig mondának: Mózes megengedte, hogy válólevelet írjunk, és elváljunk.
5. És Jézus felelvén, monda nékik:
A TI SZÍVETEK KEMÉNYSÉGE MIATT írta néktek ezt a parancsolatot;
6. De a teremtés kezdete óta férfiúvá és asszonnyá teremtette őket az Isten.
7. Annak okáért elhagyja az ember az ő atyját és anyját; és ragaszkodik a feleségéhez,
8. És lesznek ketten egy testté! Azért többé nem két, hanem egy test.
9. Annak okáért a mit az Isten egybe szerkesztett, ember el ne válassza.
10. És odahaza az ő tanítványai ismét megkérdezték őt e dolog felől.
11. Ő pedig monda nékik: A ki elbocsátja feleségét és mást vesz el, házasságtörést követ el az ellen.
12. Ha pedig a feleség hagyja el a férjét és mással kel egybe, házasságtörést követ el.
Tehát a válásnak az a konkrét célja hogy egy másik hölggyel házasodjon össze a férfi mert esetleg az előző felesége nem rendelkezett olyan adottságokkal amelyekkel az új kapcsolata és itt konkrétan nem pozitív belső tulajdonságokról van szó,hanem testi tulajdonságokról.
Ilyen esetben a válás házasságtörés és konkrétan az követi el aki kezdeményezi a válást a másik felet vétlen félnek nevezem.
Szabályosan egyetlen esetben engedte meg Isten a válást ha házasságtörés történt,a vétlen fél élhetett ezzel a jogával.
Máté 10,34
Itt Jézus arról a szellemi konfliktusról beszél amely jóval az ember történelme előtt jelen volt és az ember úgymond a teremtéskor belekapcsolódott.
Ez nagyon nagy téma sokat lehetne róla írni röviden csak annyit a 1 János levélből
3,8.b Azért jelent meg az Istennek Fia, hogy az ördög munkáit lerontsa.
Máté 10,37-38:
Jézus itt a helyes sorrendet állítja fel az Isten szeretete megelőzi a szülök szeretetét,de természetesen tiszteletüket nem zárja ki.
A kereszt a megfeszítés helye volt,egy hasonlattal kifejezve Isten akarata fentről jön hozzám
(vertikálisan)az én akaratom (horizontálisan) létezik a kettő találkozásakor egy kereszt jön létre a döntés a miénk mit választunk erre a keresztre szegezzük a saját magunkat ez az ó természet megfeszítése és engedünk e Istennek?
Tehát a helyes sorrend Isten-Szülök-Ó-természet.
Máté 15.4:
a szülő tekintély védelmében és tiszteletére adta ezt a törvényt Isten.
Nagyon fontos ez a mai korban is mert a Krisztusivá váláshoz elengedhetetlen a tekintélyek tisztelete és elismerése ez egy szellemi alapelv.
Büntetése az ószövetségben halálos ítéletet eredményezett az újszövetségben pedig átkot hoz az elkövetőre.
Shalom
"Atyátoknak se hívjatok senkit e földön,mert egy a ti Atyátok, aki a mennyben van, "Doktornak se hívassátok magatokat, mert egy a ti Doktorotok, a Krisztus."
Ezek szerint az összes orvos, jogász és egyéb doktori címmel rendelkező személy szentségtörést követ el?
Ezen már én is elgondolkodtam! " No azért, hogy akkor a Pápa őszentségét miért is hívják szentatyának?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!