Kik a pogányok, kik a zsidók, kik a keresztyének, és kik az állkeresztyének? Ha lehet, tessék Bibliai igével alátámasztani.
Ne beszélj félre!
Az Isten onnantól nevezi Mózes népét jehudnak, mióta megtértek. Ezt a tényt, nem lehet tagadni!
a yehudim elnevezés a Júda (Yehuda) névből ered, és lényegesen később terjedt el az egész zsidóság jelölésére, a legkorábbi ilyen használata Eszter Könyvében van.
Addig pl. választott népnek, Ábrahám fiainak vagy Izrael népének/gyermekeinek nevezi őket az Ószövetség (Izrael meg ugye Jákob volt, tehát ő is jóval előbb volt, mint Mózes).
Pontosítsunk!
Nem összekeverni a jehudi, és Júdea szavak eredetét.
A jehudi, azt jelenti, megtér. Akkor lett Mózes népe jehud, mikor megtértek, a sok kétkedés után, a Sínai félszigeten. Ebből van a szláv eredetű, zsidó szó!
A Júdea pedig nem jehud, mer az pedig Jákob egyik fia, akinek megengedte az Isten, hogy bemehessen Kánaánba! Az ő leszármazottai Júdea fiai, és róla lett elnevezve a királyság is.
Tehát Ábrahám nem volt sem jehudi, sem Júdea gyermeke, mert sokkal előbb élt.
jajj.
Egyrészt: Júdea nem Jákob egyik fia, hanem egy terület neve, mely a Júda törzsről kapta a nevét, mert annak a területe volt - a később két részre szakadt Izrael királyságban az egyik rész neve volt.
Jákob fia Júda volt (vagy héberül Jehuda, ami egy nem igazán fordítható "nyelvjáték", de olyasmit jelent, hogy 'aki dícséri az Úrat'), és az ő leszármazottai alkották Júda törzsét.
Tehát, ne keverjük Júdát meg Júdeát, mert fáj. És ne keverjük a yehudi-t sem (mert olyan nincs, hogy yehud, yehudi van, annak a többes száma a yehudim), mert az Yehuda (júda) nevéből jön, és majd csak jóval Mózes után.
De egyébként itt egy link, gondoltam beütöm keresőbe, hamár nekem nem hiszel: [link]
de gondolom úgy se tudlak meggyőzni, szóval ha annyira biztos vagy magadban, linkeld be a megfelelő részt,, ahol szerinted yehud lesznek a zsidók.
Ja ez a válaszadó pont te voltál.
Szóval, most bizonyítottad, hogy a zsidó az a Júda szóból ered, aki Jákob fia volt. Ami, mint mondtam, igaz is.
Viszont ezt mondtad előtte:
"Ábrahámmal kötötte az Úr a szövetséget, szóval ő volt az első zsidó ilyen megfontolásból."
"Ez majd csak Ábrahámnál jön el, amikor az Úr szövetséget köt vele, hogy 'nagy néppé teszi', és belőle fakad az Úr által választott nép, cserébe annak majd minden terhével. Tehát innentől kezdve van az Úr választott népe, a zsidók."
Ez pedig ellentétes azzal, hogy a zsidó szó a Júda szóból ered, aki sokkal utánuk élt. :)
Itt ismét ellent mondasz magadnak:
"Addig pl. választott népnek, Ábrahám fiainak vagy Izrael népének/gyermekeinek nevezi őket az Ószövetség (Izrael meg ugye Jákob volt, tehát ő is jóval előbb volt, mint Mózes)."
Mert a kiválasztottság, az nem jelenti, hogy zsidó!
De persze, te ezt is megcáfolod előtte:
"Mózesnál már nagyban zsidók vannak, már sokkal korábban is így utal rájuk az Ószövetség."
De akkor utána minek mondtad, hogy:
"Addig pl. választott népnek, Ábrahám fiainak vagy Izrael népének/gyermekeinek nevezi őket az Ószövetség"
Úgy látom te nagyon rá akarod húzni mindenkire, hogy pogány, ha nem zsidó! :D
De akkor így Ábrahám is pogány. Ezt ügye pedig te sem mondod. :)
Akkor viszont nincs igazad, hogy az a pogány, aki nem zsidó.
a yehudim, az egy későbbi elnevezése annak a fogalomnak (zsidó nép), ami már korábban is létezett, csak más nevekkel illették (választott nép, Izrael fia, Ábrahám gyermekei), és amiből később jött a zsidó szó - nem a fogalom, csak és kizárólag a szó.
Ettől még a zsidó nép már korábban is létezett, Ábrahám (az első ősapa, ha ez mond valamit) óta, legalábbis az Ószövetségben ez van.
A pogány, az megint egy szó, egy fordítás, amit magyarra így fordítottak, nem feltétlenül szerencsés módon (az angol gentile fordítás akkor más sokkal jobb, az kifejezetten erre van). Az Ószövetségben pedig ez a fogalom, amit magyarul tehát nem túl szerencsésen pogánynak fordítottak, a nem zsidókat jelöli.
Ez nem elvi kérdés, ez egyszerű irodalom, az adott szövegben ez van benne.
Hát most már végképp megkeverted, és megcáfoltad magad. Te most hazudozol?
Ha egyszer azt mondtad, hogy:
"Tehát, ne keverjük Júdát meg Júdeát, mert fáj. És ne keverjük a yehudi-t sem (mert olyan nincs, hogy yehud, yehudi van, annak a többes száma a yehudim), mert az Yehuda (júda) nevéből jön, és majd csak jóval Mózes után."
Akkor az aki Júda előtt élt, az nem volt zsidó! Ezen nem lehet szépíteni!
De ugyan akkor csőbe is húztad magad, mert ha a másik véleményeden maradunk, mégpedig azon, hogy:
"a yehudim, az egy későbbi elnevezése annak a fogalomnak (zsidó nép), ami már korábban is létezett, csak más nevekkel illették (választott nép, Izrael fia, Ábrahám gyermekei), és amiből később jött a zsidó szó - nem a fogalom, csak és kizárólag a szó.
Ettől még a zsidó nép már korábban is létezett, Ábrahám (az első ősapa, ha ez mond valamit) óta, legalábbis az Ószövetségben ez van."
Akkor bizony Izmael, és az ő leszármazottai is zsidók, akik ugye az arabok, mert ugye Izmael Ábrahám fia. :D
A "választott nép" pedig csak a Mózes utániakra használják! :D
"Izrael fia" pedig nem azonos a zsidó szóval. :D
Más részt ha most már származástól függővé tetted a zsidó szó használatát, akkor az ateista Júda leszármazottai zsidók? :D
!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!