1móz.18. részében olvassuk, hogy az Úr megjelent Ábrahámnak, esznek, isznak, beszélgetnek, ez az Úr Jézus a testet öltés előtt? Ha igen a Jehova Tanúi ezt miért nem fogadják el? ISTEN HAZUDIK? Őszerintük?
Kedves 33%os érvelő barátunk.
Azért nem veszteget senki sok időt az érveidre, mert Péter már tökéletesen válaszolt neked. Vagyis belemagyarázás helyett: ha a héber eredeti szövegben JHVH áll, akkor az kizárólag Istenre vonatkozik. (Csak zárójelben jegyzem meg, a tanúk állandóan azzal gyanusítgatják a zsidókat és a keresztényeket, hogy kilopkodták JHVH nevét a szövegből. Íme, itt található, de mivel nektek nem tetsző helyen van, így szemet hunytok fölötte. Nagy huncutok vagytok!)
Szóval nem véletlen, hogy a Károli Biblia kiemeli, hogy itt Istenről van szó. Az angol nyelvű New International Version nyomtatott betűkkel jelzi, holfordul elő az Úr neve. Egyetlen egy értelmezésbeli különbség van, vagy ha úgy tetszik, fordítási: a rész végén a Károliban az Úr válaszol Sárának, míg az angolban egyszerűen he, azaz ő. Tehát az angol változat úgy is értelmezhető hogy Ábrahám válalszolt Sárának, míg a magyarban az hogy az Úr. Ez a fordítótól függ, hogy az "őt" kire vontkoztatja.
Tehát lehet, hogy az Úr csak prófétákhoz beszélt és Ábrahám válaszolt Sárának. (Csak halkan jegyzem meg, hogy az Úr egyébként nem csak prófétákhoz beszélt, hanem például Ádámhoz és Évához a bűnbeesés előtt és után is, és Káinhoz is, a testvérgyilkosság előtt és után is. Pedig ezek egyike sem volt próféta, és ha másnak nem, Káinnak nyugodtan küldhetett volna egy angyalt is. Sőt, én nem is tudom Ábrahám a szó szoros értelmében prófétának számít-e. Valamint, ha az értelmezésünk szerint Jézus jelent meg ott, ő nyugodtan beszélhetett bárkihez.)
Ettől függetlenül az eredeti szöveg úgy kezdődik, hogy az Úr jelent meg (JHVH) és három látogató jött. Ebből egyik JHVH. Aztán Ábrahám lemarad és JHVH beszél hozzá, míg a másik két ember (azaz angyal)tovább megy Szodomába. Lóthoz már csak ők érkeztek meg. Amikor Lót leborul az angyalok előtt és uraimnak szólítja őket, egyszerű udvariassági formula áll itt, nincs kiemelve a new versionban sem, hogy itt a JHVH állna.
(További versek,ahol az Úr az Urat említi: II Móz 24, 1 III Móz 19, 5 vagy 19, 21 és még sorolhatnám. Ez a legjobb:
Ímé elküldöm én az én követemet, és megtisztítja előttem az útat, és mindjárt eljön az ő templomába az Úr, akit ti kerestek, és a szövetségnek követe, akit ti kívántok: ímé eljön, azt mondja a seregeknek Ura." Malak 3, 1 Ez egy messianisztikus prófécia. Elküldöm a követemet,eljön az ő templomába az Úr, akit ti kerestek. A követről beszél. Hm.
De vissza Mózeshez. Itt tehát Isten testben jelent meg. Nos, egy szent háromságban hívő kereszténynek ez nem meglepő, mert már az ószövetségben is vannak a háromságra utaló jelek, aki tagadja vagy politeizmust lát benne, az nem hajlandó elfogadni, hogy itt Istenről van szó. Vagyis valószínűleg Jézusról, ő tudott testben megjelnni már az ószövetségi időben is,bár az olyan test volt, mint az angyaloké. A probléma, az, ahogy beszélt. Úrnak hívta magát, és egyben azt kérdezte:avagy az Úrnak lehetetlen e valami?
Nos, Jézus sokat beszélt így magáról is később, pl Mt 16, 27, Mt 17, 22 (Mikor pedig Galileában jártak vala, monda nékik Jézus: az Ember Fia emberek kezébe adatik.) Mt, 18, 11 stb. Főleg amikor Ember Fiának nevezte magát, hiszen ő Isten Fia is volt, és a kettős természete miatt gyakran különbséget tett.
Persze így érthető az, hogy Úrnak nevezte magát, de semmi sem lehetetlen az Úrnak.
Több ilyen példa a Bibliában: "És bocsáta az Úr Sodomára és Gomorára kénköves és tüzes esőt az Úrtól az égből." (I Móz 19, 24) Az eredetiben mindkét helyen JHVH áll.
"És mondá az Úr a Sátánnak: Dorgáljon meg téged az Úr, te Sátán, dorgáljon meg az Úr,a ki magáévá fogadta Jeruzsálemet. "(Zak.3,2)Megint mindkét nyelven a héberben JHVH név áll!Továbbá Zak 2:7-12, Ézs 48, 12 Ézs 16, 63 és Ézs 7, 14.
A legérdekesebb, amikor azt írja Zakariásnál Így szól az Úr: (...)és reám tekintenek, akit átszegeztek" Mikor is szögezték át JHVH-t? Amikor Jézust.
Tehát az Istenségben való többséget nemcsak a teremtésnél előforduló "alkossunk, teremtsünk, olyan lett mint közülünk egy" mutatja, hanem elszórtan még néhány vers, plusz a tény, hogy Isten a héberben Elohim, azaz többes számú, bár egyértelműen ki van jelentve hogy egy Úr.
Ez nem politeizmus, akkor ugyanis a Biblia azt írta volna ezeken a helyeken, hogy Jézus jelent meg és szólt így, azonban az Úr nem tett különbséget kettejük között, amíg Jézus emberré nem lett.
"Talán megéhezett az Isten, meg elfáradt? :D"
És ha angyalok voltak? Ők talán megéheztek és elfáradtak? Ábrahám felkínálta, amilye volt. És?
"Na ezért nem lehetett Jézus Isten! Isten wc-re járna talán? Meg magömlése is van?
Na hagyjuk ezt! Ez politeizmus!"
Hogy Jézusnak volt-e magömlése arról nem szól a fáma, de mikor fogod végre megérteni, hogy ha Isten úgy dönt, hogy kibocsátja magából a küldöttét, az ő maga. Önmagából önmagát bocsátja ki. Ha ez a küldött emberi testet ölt, akkor rá is vonatkoznak a fizikai törvények, tehát el fog fáradni és meg fog éhezni. A mi Istenünk JHVH mindenható, ezért hatalmában áll ha úgy tetszik neki, megtapasztalni az emberi létezést. Ettől a menny még nem volt üres, mivel Istennek csak egy része, az Ige öltött testet. Jézus is beszélt úgy magáról,hogy Ő az alfa és az omega, a kezdet és vég. Elmondta, hogy ő fog ítélni eleveneket és holtakat.
De közben rájöttem, hogy muszlim vagy, tehát koptathatom én itt a számat, te nem egy mindenható Istenben hiszel, hanem egy megismerhetetlen hatalmasságban, aki mennyei vágyteljesítőként funkcionál és miután a földön csadorba járatjátok a nőket, hogy ti férfiak nehogy kísértésbe essetek, a mennyben majd 72 szűz vár. Akkikel persze leglális lesz a szex. Na, ez a logiakai ellentmondás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!