Kik irtak a Bibliat? Es mikor? Es mi alapjan?
Szia!
Jövőre leszek 40, a kereskedelemben dolgozom, de végeztem teológiát, hogy a Bibliát eredeti nyelveken tudjam tanulmányozni.
16 évesen tértem meg egy református táborban, gyakorlatilag közel negyed évszázada élek keresztény életet, mindennap igyekszem Krisztussal járni. Naponta tapasztalom az Isten vezetését, szép családom van az Ő kegyelméből, és mindenben megsegített az életemben.
Üdv. Péter
Szia!
A nappal és az éjszaka jelenléte a Nap teremtése előtt a valóságban csak egy látszatprobléma. A lehetséges megoldása az, hogy az első naptól kezdve létezett már fény, így a nappal és az éjszaka nem a Naptól, inkább a Föld tengely körüli forgásától függött. Ma is ez határozza meg a napok világosság-sötétség ritmusát.
Amikor Isten megteremtette a Napot, akkor temérszetes, hogy megemlíti, hogy a Nap feladata lett többek között az, hogy különbséget tegyen a világosság és a sötétség közt. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy ez a Föld forgásától függ és nem attól, honnan jön a fény.
A Biblia megemlíti, hogy az újjáteremtés után már nem lesz szükség a Napra...
Hogy Mózes honnan tudta? Ha figyelmesen elolvasod Mózes II. könyvét, magad is meggyőződhetsz róla, hogy szemtől-szemben beszélt az Istennel...
Üdv: Péter
Szia!
Nos akkor szépen sorjában... ;-)
Az angyal szó küldöttet jelent, az Úr anygala Isten küldöttét jelenti. Két igét idézek az azonosításhoz:
"Az Istent soha senki nem látta, az egyszülött Fiú, aki az Atya kebelében van, az jelentette ki őt." (Jn 1,18)
"És mindnyájan egy lelki italt ittak, mert ittak a lelki kősziklából, amely követi őket, e kőszikla pedig a Krisztus volt." (1Kor 10,4)
A két termetéstörténet magyarázata egyszerű hebraizmus. Herz professzor szavaival élve:
"A második fejezet nem ismétli a teremtés történetét. Hiszen nem is szerepel benne a szárazföld, a tenger, a nap, a hold és a csillagok megalkotása. Ez nem egyéb, mint az első fejezet folytatása. Az első fejezet az embert megemlíti a teremtés összes műveinek keretében, a második fejezet kiegészíti az ember teremtéséről szóló értesítést (I,27), amennyiben elmondja a férfi és a nő teremtését és leírja első tartózkodási helyüket – mint bevezetést a kísértéshez és az azt követő kiűzetéshez az Éden kertjéből (a III. fej.-ben). Csak olyan részleteket közöl, amelyek az esemény megértéséhez nélkülözhetetlenek."
A héber gondolkodásmódban gyakran találkozunk ilyennel, hogy először elmond valamit vázlatosan, majd annak egy fontos részletét kiemeli, és azt részletesen bemutatja. Ilyen például Dániel utolsó hete, amit sajnos sokan félremagyarázva a jövőbe helyeznek (Lásd. Dn. 9:26-27).
Az asszonyt Isten nem a föld porából alkotta, hanem az ember testéből. "Ebben a gyönyörű allegóriában a nemek viszonya egymáshoz erkölcsi és társadalmi vonatkozásban jut kifejezésre: az asszony függése a férfitól, rokoni kapcsolata vele, a természetes alap a kettejük közt fennálló kapcsolatok kimélyítésére. Az asszony a férfi testéből vétetett, tehát az asszony természetes kötelessége kéznél lenni, mindenkor késznek lenni férje támogatására, és a férjnek természetes kötelessége mindenkor szeretni és védeni feleségét, mint saját Énjének egy részét" (Driver).
Szerintem tegeződjünk! ;-)
Nem csak én gondolom, hogy az Isten jó, hanem a Biblia is erről tesz bizonyságot. A Szentírás határozottan állítja, hogy a rossz nem Istentől ered. Tőle csak "jó adomány és tökéletes ajándék származik" (Jakab 1:17). Isten számára teljességgel idegen és elfogadhatatlan a bűn: "nem lakhatik tenálad gonosz" – olvassuk Zsoltárok könyvében (5:5). Istennek nem állt szándékában az építés mellett a rombolás, a teremtés mellett a megsemmisítés! A búzáról és a konkolyról mondott példázatában Jézus Krisztus arról szólt, hogy Istentől csak a "jó mag" származik (Máté 13:24). Isten életet teremtett a vetés növekedésére és az örömért, amit a bőséges termés láttán érez a gazda. A rosszat – amit a példázatban a konkoly jelképez – "valamely ellenség" szórta a jó mag, a tiszta búza közé (Máté 13:28). Jézus ebben a példázatában arra utalt, hogy a rossz egy személy cselekvése által jött létre. (Érdekes megjegyezni, hogy a Bibliából ismerős "Sátán" héber szó is ellenséget jelent.) A Biblia másutt is szól Sátánról, avagy az ördögről, mint a bűn szerzőjéről. (Különösképpen: Ésaiás 14:12–20; Ezékiel 28:12–19; Jelenések 12:3–10; I. Péter 5:8; II. Korinthus 11:14–15; Jakab 1:13–15 stb.) A Szentírás ugyanis a bűn szerzőjeként egyetlen személyt tüntet fel, akinek gondolkodásában és életében legelőször jelent meg és gyökerezett meg a bűn.
Mózes teste feletti vitatkozás nem Mózes 5. könyvében olvasható. Logikus, hogy nem ő írta meg azokat a fejezeteket, amelyek a haláláról és az utána való eseményekről szólnak. Ezeket, valamint a fejezet utolsó részét Józsué tette hozzá.
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!