Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jehova az Isten neve?

Jehova az Isten neve?

Figyelt kérdés

Petőfi: Készülj hazám! versét olvastam és a következőt találtam:"Isten Jehova ugyse'

Elkergetik!"


2010. nov. 12. 16:23
1 2 3 4 5
 21/46 A kérdező kommentje:

Köszönöm a sok választ.

Ahogyan tovább olvasgattam a következőre bukkantam Ady:A bölcseség áldozása című versben:"Ím, halld erényim rendjét, Jehova".

2010. nov. 23. 16:09
 22/46 anonim ***** válasza:
Ez most vallási kérdés, vagy irodalmi szemelgetés??
2010. nov. 23. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/46 anonim ***** válasza:

"A Bibliában hol olvasod a sola scriptura elvét?"


Ugyanott,ahol a szabad akaratét: a sorok között. Mégis mindannyian hiszünk a szabad akaratban, nem?


A sola scriptura elvét a reformáció idején vezették be, mert szükség volt rá. Az az egyház ugyanis, aki mindenféle dokrtínákat hozott létre, és magát egyedül üdvözítő egyháznak tartotta, a gyümölcsei alapján eléggé elrothadt. Szent Péter állítólagos utódai, akik Isten kegyelméből a Szent Szellem által kerültek trónra, a pápák elég vegyes társaság voltak. Gyilkosok és pedofilek is akadtak közöttük, tehát 1. vagy a Szent Szellem tévedett, vagy 2. az egyház elvesztette kiemelkedő szerepét.

A reformáció világított rá, hogy mik a visszásságok, dehogy is akartak ők szakadást. De a katolikus egyháznak kellett ám a reformáció tükre, hogy megvilágítsa, hova vezet, ha nem próbálják meg az új tanokat Szentírás fényében megvizsgálni. Ha a katolikus egyház behozna egy teljesen Biblia ellenes tant, pl. hogy Jézus ember volt, vagy hogy Mária Isten, akkor miden Bibliaolvasó ember tudná hogy választania kell a történelmi egyház és a korai apostolok írásai között. Csakhogy a történelmi egyház pontosan a korai apostolok írásaira alapozza a tekintélyét. Így magának a katolikus egyháznak a legnagyobb érdeke lenne a sola scriptura.


Freya

2010. nov. 25. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/46 anonim ***** válasza:
0%

Ha a sorok közt olvasható, miért kellett "bevezetni" a ref. idején?

A sola scripturával ellentétben a Biblia kifejezetten beszél a hagyományok megtartásáról.

2010. nov. 25. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/46 anonim ***** válasza:
Igen. Azoknak a hagyományoknak a megtartásáról, amelyek az ószövetségben is érvényben voltak. Szóval hogy is állsz a szombattal? Sertéshúst eszel?
2010. nov. 25. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/46 anonim ***** válasza:

Ja, és a szentháromságot is be kellett vezetni, pedig az is benne van a Bibliában a sorok között. De mivel sokan vitatták, az egyház állást foglalt, hogy egyszer s mindenkorra véget vessen a vitának. A szent háromság tanában is sola scriptura alapon hiszünk, bár maga a szó vagy annak magyarázata nem szerepel a Bibliában, de mégis egyértelműen kiderül belőle.

Előző voltam, azaz Freya

2010. nov. 25. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/46 anonim ***** válasza:

éppen hogy nem a sola scriptura alapján

hisz a Szentháromság tana emberöltőkön át hagyományozódott át, míg az egyház hivatalosan kimondta róla, hogy ez a keresztény tanítás

2010. nov. 25. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/46 anonim ***** válasza:
és amíg a Bibliában vannak szövegrészletek, amelyekből világosan levezethető a Szentháromság tanítása, ez a sola scriptura elvére nem mondható el
2010. nov. 25. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/46 anonim ***** válasza:

Ismétlem: még az egyház is csak a Szent írásra tudja önnön létezését alapozni. Kérdésekre nem válaszolsz. Szerinted mely hagyományokról beszél a Biblia? Jézus megtartotta a zsidó hagyományokat. Arról beszél. Pál is elmondta: a teljes írás Istentől ihletett, és hasznos a feddésre, megjobbításra. Ha az Istentől ihletett írástól eltérő dolgot akarnak dogmává tenni,akkor mi van?

Illetve: aki ebből elvesz vagy ehhez hozzátesz...ismered, nem?

2010. nov. 25. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/46 anonim ***** válasza:

Ismétlem: még az egyház is csak a Szent írásra tudja önnön létezését alapozni.

Természetesen, mivel az evangéliumokban benne van az Egyház alapítása, elegendő ebben arra hivatkozni.

Pál egyáltalán nem csupán a korábbi zsidó haygományokról beszél, hanem a korai keresztény hagyományról. De ha a zsidóról beszélne is, akkor is hagyományról beszél, tehát nem a leírt törvényekről!

Pál is elmondta: a teljes írás Istentől ihletett, és hasznos a feddésre, megjobbításra.

A protestánsok egyetlen idézgetett igehelye a sola scriptura bizonyítására. De ha józanul olvassuk a szöveget, világos, hogy az sehol nem azt mondja, hogy CSAK az Írás alkalmas ezekre!

Természetesen az Írásal szemben álló hagyományok nem állnak meg, ez egyértelmű.

Illetve: aki ebből elvesz vagy ehhez hozzátesz...ismered, nem?

Ismerem, ez pedig a szövegkörnyezetet ismerve semmi másra nem vonatkozik, mint a Jelenések könyvének próféciára.

2010. nov. 25. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!