Felfogható-e Jézus keresztre feszíttetése egy mágikus rituálénak, egy véresáldozatnak?
A Jakab-féle apokrif evangéliumból értesülünk, hogy a jeruzsálemi Templom papjai előre megtervezték a Názáreti Jézus világra jövetelét, és Jézus édesanyjául a Schemhamphoras (Isten 72 szelleme - [link] ) egyik kozmikus forrásának égisze alatt született Máriát [1] ( [link] ) szemelték ki az édesanya szerepére. Mária ennek érdekében 3-12 éves koráig a Templomban nevelkedett Zakariás pap (Erzsébet férje) védőszárnyai alatt JHVH szolgálatában. 12 éves korában a papok szerint eljött az ideje annak, hogy eljegyezzék egy kiválasztott férfivel annak érdekében, hogy ne válhasson időközben érdemtelenné a neki szánt szerepre. A vőlegény kijelölését a főpap Zakariásra bízta, akinek a választása a galileai Názáretben élő idős és özvegy Józsefre esett. A főpap arra kérte meg Máriát és másik hat szüzet, hogy az "istenháza" számára készítsenek függönyt, amit több mint valószínű, hogy egy megadott időpontra kellett Máriának eljuttatnia Názáretből Jeruzsálembe. József ács volt, és mivel foglalkozása következtében hosszab időre távol tartózkodott otthonától, ezért a fiatal menyasszonyát fiaira bízta. Ez idő alatt Mária elkészült a főpaptól kapott feladattal és Jeruzsálembe utazott, hogy átadja ott a kész anyagot. Miután a Templomból távozott, azonnal rokonához, Erzsébetékhez ment látogatóba, ahol találkozásukkor Erzsébet úgymond "eltelt Szentlélekkel" (Lukács 1,41-42), ami arra enged joggal következtetni, hogy azon a napon ismét a Schemhamphoras-nak az egyik szelleme tevékenykedett [2]. Ezt követően ∼266 nap elteltével világra jött a Názáreti Jézus a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitesek (Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uránusz) együttállásakor, aminek a bűntelenségét köszönhette [3], merthogy a negagatív hatásúnak tartott Mars, Szaturnusz és Uránusz planéták a Nap mögött felsorakozva nem tudták kifejteni a nekik tulajdonított hatásaikat a Földre és a születő gyermekre.
Az ezt követő Schemhamphoras kozmikus forrásának létrejöttekor [4] Jézust a 33. életévében a Peszách ünnep előkészületi napján az "első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Zsidókhoz írt levél 9,15), páskabárány gyanánt (Korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19) feszíttették keresztre a Szanhedrin követelésére (Máté 26,3-4; 27,1; Márk 14,1; 15,1; Lukács 22,2; 23,1; János 11,45-53; 18,14), mivel Pál elmondása értelmében a
"törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat. Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal." (Zsidókhoz írt levél 9,22-23).
Mint ismeretes, az ószövetségi hagyományok szerint évenként a Peszách ünnep előkészületi napján egy hibátlan páskabárányt (Exodus 12,1-14; Leviticus 23,4-5; Deuteronomium 16,1-7) áldoznak JHVH-nak az Ezsdrás által említett exodus emlékére, de Pál szerint "különb áldozatra" volt szükségük akkor ahhoz, hogy "magukat a mennyei dolgokat" "megtisztíthassák".
A fenti magyarázat kronológiai és kozmikus forrásai:
[1] i.e. 23.12.18. - Mária születése ( [link] )
[2] i.e. 9.05.20. - Jézus megfogamzik ( [link] )
[3] i.e. 8.02.10. - Jézus világra jövetele ( [link] )
[4] i.sz. 25.04.01. - Jézust keresztre feszíttetik ( [link] ) egy kozmikus T-kereszt ( [link] , [link] ) égisze alatt
"A Szentek Szentjébe nem léphetett be senki csak a főpap, emiatt ez a verzió fikció amit írsz."
Ezt nem én írtam, hanem a VIII. században héber nyelven megjelent kiadvány, a "Toledoth Jeshu" ( [link] ), ami azt hangoztatja, hogy Názáreti Jézus titokban ment be Szentek Szentjébe és a csodatevő képességét annak köszönhette, hogy a jeruzsálemi Templom féltve őrzött titkát, a Schemhamphoras (שם המפורש) rejtélyét jogtalanul eltulajdonította.
A könyvet a heidelbergi egyetem héber nyelven tudó és azt kutató professzora, Johann Andreas Eisenmenger (1654 - 1704) fordította le németre, amit részletekben meg is jelentetett az "Entdecktes Judenthum..." című kétrészes terjedelmes munkájának első részében (105 - 108. old., 155 - 158. old., 170 - 180. old.). A régi időkben úgymond a jeruzsálemi Templom belső szentélyében, a "Szentek Szentjében" még a Dávid által talált kövön helyezkedett el a frigyláda. Ezt a Templom pusztulását követően a magyarázatok értelmében Babilonba szállították át, ahol aztán nyoma veszett. Az említett kőre Istennek 72 neve, azaz a Schemhamphoras ( [link] ) volt bevésve, amit a zsidó bölcsek úgy igyekeztek megóvni az illetéktelen személyektől, ...
Ez nem azt jelenti, hogy én ezt hihető magyarázatnak tartom, hanem azt, hogy a Schemhamphoras (Isten 72 neve/szelleme) ötlete igazolhatóan ősrégi. Vallásos legendák szerint az Ezsdrás által életre hívott Mózes azért tudta a Vörös-tengert kettéválasztani, mert botjára a Schemhamphoras, azaz Isten 72 neve volt belevésve...
Ebben hittek régen egyesek és hisznek ma is. Ennek a szarkasztikus történetnek persze minimális valóságalapja van, de pl. többek között a Szt. György által legyőzött sárkány legendájának ( [link] ) sincsen sok, mégis egy mítoszok kutatásával foglalkozó egyénnek kell ezekkel is feltétlenül foglalkoznia, ugyanis tartalmaznak hasznos, feltárható információkat, nevezetesen ebben az esetben a sárkányt, ami természetesen egy kozmikus keresztet ( [link] ) szimbolizál.
A wittenbergi egyetem néhai teológus professzora, a katolikus vallás reformátora és bibliafordító, Martin Luther a "Vom Schem Hamphoras: Und vom Geschlecht Christi." című mukájában szintén foglalkozott a Schemhamphoras-sal.
"Csak is egy álmodozó alkimista, aki Krisztus tulajdonságaira keresett földies magyarázatot találhatta ki ezt a mesét."
Ez egy szarkasztikus legendának készült Jézus lejáratása céljából, de a Schemhamphoras-ban már akkor is és jóval korábban is hittek. Kizárólagosan ezért szoktam a "Toledoth Jeshu"-ra hivatkozni. Jézus a rendkívüli tulajdonságait, amire Josephus Flavius is hivatkozott a "Die jüdische Alterthümer"-ben természetesen nem annak köszönhette úgymond, hogy eltulajdonította a Szentek Szentjéből a Schemhamphoras titkát, hanem annak, hogy i.e. 8.02.10-én ( [link] ) született a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek együttállásakor. A jeruzsálemi Templom beavatott papjai Máriát 3 - 12 éves koráig arra a feladatra készítették fel, hogy ő hozza világra az arra a napra betervezett születendő gyermeket (lásd Jakab-féle ősevangélium).
Jézus ennek a születési adottságának köszönhette végül, hogy a 33. életévében i.sz. 25.04.01-én ( [link] ) a Peszách ünnep előkészületi napján kialakult T-kereszt ( [link] , [link] - amit a születésekor együttállt égitestek alkottak) égisze alatt feszíttették keresztre az "első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Zsidókhoz írt levél 9,15), páskabárány gyanánt (Korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19) a Szanhedrin követelésére (Máté 26,3-4; 27,1; Márk 14,1; 15,1; Lukács 22,2; 23,1; János 11,45-53; 18,14), mivelhogy a
"törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat. Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal." (Zsidókhoz írt levél 9,22-23).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!