Felfogható-e Jézus keresztre feszíttetése egy mágikus rituálénak, egy véresáldozatnak?
A Jakab-féle apokrif evangéliumból értesülünk, hogy a jeruzsálemi Templom papjai előre megtervezték a Názáreti Jézus világra jövetelét, és Jézus édesanyjául a Schemhamphoras (Isten 72 szelleme - [link] ) egyik kozmikus forrásának égisze alatt született Máriát [1] ( [link] ) szemelték ki az édesanya szerepére. Mária ennek érdekében 3-12 éves koráig a Templomban nevelkedett Zakariás pap (Erzsébet férje) védőszárnyai alatt JHVH szolgálatában. 12 éves korában a papok szerint eljött az ideje annak, hogy eljegyezzék egy kiválasztott férfivel annak érdekében, hogy ne válhasson időközben érdemtelenné a neki szánt szerepre. A vőlegény kijelölését a főpap Zakariásra bízta, akinek a választása a galileai Názáretben élő idős és özvegy Józsefre esett. A főpap arra kérte meg Máriát és másik hat szüzet, hogy az "istenháza" számára készítsenek függönyt, amit több mint valószínű, hogy egy megadott időpontra kellett Máriának eljuttatnia Názáretből Jeruzsálembe. József ács volt, és mivel foglalkozása következtében hosszab időre távol tartózkodott otthonától, ezért a fiatal menyasszonyát fiaira bízta. Ez idő alatt Mária elkészült a főpaptól kapott feladattal és Jeruzsálembe utazott, hogy átadja ott a kész anyagot. Miután a Templomból távozott, azonnal rokonához, Erzsébetékhez ment látogatóba, ahol találkozásukkor Erzsébet úgymond "eltelt Szentlélekkel" (Lukács 1,41-42), ami arra enged joggal következtetni, hogy azon a napon ismét a Schemhamphoras-nak az egyik szelleme tevékenykedett [2]. Ezt követően ∼266 nap elteltével világra jött a Názáreti Jézus a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitesek (Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uránusz) együttállásakor, aminek a bűntelenségét köszönhette [3], merthogy a negagatív hatásúnak tartott Mars, Szaturnusz és Uránusz planéták a Nap mögött felsorakozva nem tudták kifejteni a nekik tulajdonított hatásaikat a Földre és a születő gyermekre.
Az ezt követő Schemhamphoras kozmikus forrásának létrejöttekor [4] Jézust a 33. életévében a Peszách ünnep előkészületi napján az "első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Zsidókhoz írt levél 9,15), páskabárány gyanánt (Korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19) feszíttették keresztre a Szanhedrin követelésére (Máté 26,3-4; 27,1; Márk 14,1; 15,1; Lukács 22,2; 23,1; János 11,45-53; 18,14), mivel Pál elmondása értelmében a
"törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat. Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal." (Zsidókhoz írt levél 9,22-23).
Mint ismeretes, az ószövetségi hagyományok szerint évenként a Peszách ünnep előkészületi napján egy hibátlan páskabárányt (Exodus 12,1-14; Leviticus 23,4-5; Deuteronomium 16,1-7) áldoznak JHVH-nak az Ezsdrás által említett exodus emlékére, de Pál szerint "különb áldozatra" volt szükségük akkor ahhoz, hogy "magukat a mennyei dolgokat" "megtisztíthassák".
A fenti magyarázat kronológiai és kozmikus forrásai:
[1] i.e. 23.12.18. - Mária születése ( [link] )
[2] i.e. 9.05.20. - Jézus megfogamzik ( [link] )
[3] i.e. 8.02.10. - Jézus világra jövetele ( [link] )
[4] i.sz. 25.04.01. - Jézust keresztre feszíttetik ( [link] ) egy kozmikus T-kereszt ( [link] , [link] ) égisze alatt





A zsidók szemszögéből lehet. Valójában nem, ha tudod értelmezni. Lehet, hogy nehéz eligazodni, mert akik az eseményeket leírták, az apostolok maguk is mind zsidók voltak, ez volt a kultúrális közeg szemellenzőkkel, handycappel, amiben felnőttek, léteztek.
Ha a Szentlélekre hangjára alkalmas vagy, akkor letisztulnak a kérdések és válaszok az írásoktól függetlenül is.










NEM!
Nem rituálé!
Isten szeretetének legkülönlegesebb bemutatása,a megváltás egyetlen módja.















"Kérdező, mennyire tudod alátámasztani ezeket a spekilációidat történelmi eseményekkel, például a Biblia vagy római feljegyzésekkel Pilátus, Herodes, Kajafás hivatali idejével?"
Nem én spekulálok, hanem a történészek és kronológusok tették ezt...
Bemutatnék itt egy szemléletesen elrettentő példát. Johann Jahn (1750 - 1816) professzortól származik az alábbi megállapítás:
"Herodes wurde also in der 184. Olympiade, unter den Consul Domitius Calvinus und Asinius Pollio, 37 vor Chr., in Begleitung des Antonius und des Octavianus, auf das Capitolium geführt, und dort bey abgöttischen Opfer als König eingeweiht." (Jahn, Johann: Biblische Archäologie, Band 2, Teil 2, Wien, 1825, S. 4 - [link] )
Lefordítva magyarra:
"Heródes a 184. olimpiai játékok évében, Domitius Calvinus konzul és Asinius Pollio idejében, Kr. e. 37-ben, Antonius és Octavianus kíséretében a Capitoliumba lett vezetve és ott egy bálványimádó áldozatbemutatásnál királlyá lett beiktatva."
A lényeg az, hogy Josephus Flavius Nagy Heródesnek Júdea királyává történt kinevezését valóban a 184. olümpia idejére tette, mint ahogyan azt Johann Jahn professzor állította és ez többek között az 1853-ban, Kölnben, K. Martin professzor fordításában megjelent "Zsidó régiségek" (Josephus Flavius: Die jüdische Alterthümer) 256. oldalán ( [link] is ellenőrizhető:
"Die Ernennung zum Könige hatte Herodes ursprünglich gar nicht für sich auswirken wollen, weil er darauf bei den Römern, die dieselbe nur an Glieder fürstlicher Familien zu vertheilen pflegten, nicht rechnen zu dürfen glaubte, sondern dachte sie nur für seinen Schwager Aristobul, der vom Vater her Aristobul`s, von der Mutter her Hyrkan`s Enkel war, zu erlangen.
Als nun die Senatssitzung aufgehoben war, nahmen Antonius und der Cäsar Herodes in die Mitte und führten ihn, von den Consuln und sämmtlichen Würdenträgern begleitet, zum Capitol, um Opfer darzubringen und die über seine Ernennung abgefaßte Urkunde daselbst niederzulegen. Am ersten Tage seiner Regierung war Herodes Antonius` Gast und trat so die neue Würde an, die er in der hundertvierundachtzigsten Olympiade, unter C. Domitius Calvinus` zweitem und C. Asinius Polliu`s erstem Consulat erlangt hatte." (XIV./14. - 256. old.),
de aki inkább görögül szeretné ezt tanulmányozni, annak is van itt erre lehetősége:
"τῆς δὲ βουλῆς ἐπὶ τούτοις παρωξυμμένης παρελθὼν Ἀντώνιος ἐδίδασκεν αὐτούς, ὡς καὶ πρὸς τὸν κατὰ Πάρθων πόλεμον Ἡρώδην βασιλεύειν συμφέρει. καὶ δόξαν τοῦτο πᾶσι ψηφίζονται. Καὶ τοῦτο τὸ μέγιστον ἦν τῆς Ἀντωνίου περὶ τὸν Ἡρώδην σπουδῆς, ὅτι μὴ μόνον αὐτῷ τὴν βασιλείαν οὐκ ἐλπίζοντι περιεποιήσατο, οὐ γὰρ πρὸς αὐτὸν ἀνέβη ταύτην αἰτησόμενος, οὐ γὰρ ἐνόμιζεν αὐτῷ τοὺς Ῥωμαίους παρέξειν τοῖς ἐκ τοῦ γένους ἔθος ἔχοντας αὐτὴν διδόναι, ἀλλὰ διὰ τὸ τῷ τῆς γυναικὸς ἀδελφῷ λαβεῖν ἀξιώσων Ἀλεξάνδρῳ υἱωνῷ τυγχάνοντι πρὸς μὲν πατρὸς Ἀριστοβούλου πρὸς δὲ μητρὸς Ὑρκανοῦ, ἀλλʹ ὅτι καὶ ἑπτὰ ταῖς πάσαις ἡμέραις παρέσχεν αὐτῷ τυχόντι τῶν οὐδὲ προσδοκηθέντων ἀπελθεῖν ἐκ τῆς Ἰταλίας.
τοῦτον μὲν οὖν τὸν νεανίσκον Ἡρώδης ἀπέκτεινεν, ὡς κατὰ καιρὸν δηλώσομεν: λυθείσης δὲ τῆς βουλῆς μέσον ἔχοντες Ἡρώδην Ἀντώνιος καὶ Καῖσαρ ἐξῄεσαν προαγόντων ἅμα ταῖς ἄλλαις ἀρχαῖς τῶν ὑπάτων θύσοντές τε καὶ τὸ δόγμα καταθησόμενοι εἰς τὸ Καπετώλιον. ἑστιᾷ δὲ τὴν πρώτην ἡμέραν τῆς βασιλείας Ἀντώνιος. καὶ ὁ μὲν οὕτως τὴν βασιλείαν παραλαμβάνει τυχὼν αὐτῆς ἐπὶ τῆς ἑκατοστῆς καὶ ὀγδοηκοστῆς καὶ τετάρτης ὀλυμπιάδος ὑπατεύοντος Γναίου Δομετίου Καλβίνου τὸ δεύτερον καὶ Γαίου Ἀσινίου Πωλίωνος. " (forrás: [link] )
Mint tudjuk, az első olümpia i.e. 776-ban zajlott le, majd ezt követően minden 4. évben. Sajnálatos módon itt egy hatalmas hibát követtek el a kutatók és kronológusok, ugyanis a 184. olümpia éve nem i.e. 40-re, vagy 37-re esett, mivel
776 - (183x4) ≠ 40, vagy 37!!!
hanem a helyes megoldás
776 - (183x4) = 776 - 732 = 44
tehát Josephus Flavius megadása értelmében i.e. 44-ben nevezte ki Rómában Octavianus Júdea királyává Nagy Heródest.
Azt is Flaviustól tudjuk, hogy Nagy Heródes a királlyá történt kinevezésének 37. évében távozott az élők sorából ( [link] ) a Peszách ünnepet (ami i.e. 8.03.25-re esett) megelőzően néhány nappal:
"Hierauf starb er fünf Tage nach Antipater`s Hinrichtung, vierunddreißig Jahre nach Antigonus` Ermordung und siebenunddreißig Jahre nach seiner Ernennung zum König durch die Römer." (XVII./8. - 447. old.).
A leírtakból következik, hogy a Názáreti Jézusnak i.e. 8.03.15-e előtt kellett világra jönnie! Jézus születési időpontja még a fenti megállapítás hiányában is CSAK és KIZÁRÓLAG i.e. 08.02.10-re ( [link] ) kellett essen, amikor a héber kabbala féltve őrzött titának, a Schemhamphoras-nak ( [link] ) a kozmikus forrásait felépítő égitestek együttálltak a zodiákusban, aminek Jézus a bűntelen születési adottságát köszönhette.
Helyesbítés:
"Herodes wurde also in der 184. Olympiade, unter den Consul Domitius Calvinus und Asinius Pollio, 37 vor Chr., in Begleitung des Antonius und des Octavianus, auf das Capitolium geführt, und dort bey abgöttischen Opfer als König eingeweiht." (Jahn, Johann: Biblische Archäologie, Band 2, Teil 2, Wien, 1825, S. 4 - [link] )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!