Megfordult már a fejedben, hogy Isten terve veled nem biztos hogy pozitív számodra?
Elvileg személyenként mindannyiunkkal terve van Istennek. De mi van ha a szerepünk épp csak annyi, hogy valaki más próbatétele vagyunk? Az illető ember választásán múlik a sorsunk, nincs beleszólásunk.
Gondoltatok már Jób gyerekeire? Tudhatunk róluk valamit? A haláluk azért volt szükséges, hogy az apjuk próbára legyen téve. Az ő addigi életük, hitük, döntéseik nem számított ebben.
És az egyiptomi első szülöttek? Jóllehet ők születésüknél fogva Isten ellen való neveltetést kaptak, de ebben választásuk nem volt. Sorsuk a fáraó döntésén múlt. Nem kaphattak esélyt egy későbbi iránymutatásra az Úr felé.
Mi van ha itt a 21. században mi is úgy éljük a mindennapjainkat, hogy valaki próbatételei vagyunk és ez minden, ami jutott? Érdemeinktől függetlenül Isten vissza veheti az élet ajándékát, egy másik ember döntése miatt.
"Az Úr adta, az Úr elvette." Halljuk sokszor, de ebben a tudatban hogyan marad meg az őszinte szeretetünk és bizalmunk Teremtőnk irányába?
Nem.
Isten mindenkinek egyforma életet, jövőt szeretne biztosítani.
Mindenkinek a saját megmentésén kell dolgoznia személyesen.
Jób kiváló példa ebben.
Van valami, ami miatt Jób hátrányosabb helyzetben volt mint mi, ennek ellenére tudatlanul sem vétkezett: /"áldott legyen az Úr neve"/
Mi már tudjuk, hogy nem Istentől jönnek a nehézségek, ahogy Jób esetében sem.
Mi már tudjuk:
(Jakab 1:12, 13) . . .. 13 Senki ne mondja, amikor próba alatt áll: „Isten tesz próbára.” Rossz dolgokkal ugyanis nem lehet próbára tenni Istent, és ő maga sem tesz ilyesmikkel próbára senkit.
Jób gyermekei sajnos meghaltak, de Isten feltámadásban fogja őket részesíteni, Krisztus ezer éves uralma alatt. Ahogy azt a 10 gyermekét, akik utána születtek.
Az egyiptomi első születtek is feltámadásban fognak részesülni, ahogy mások is akik meghaltak Ádám óta.
Tehát kapnak esélyt, hiszen Jézus halála többek között erre is kiterjed.
Isten senkit nem foszt meg semmitől. Ha probléma adódik, az lehet véletlen, mikor valaki rosszkor van rosszhelyen, illetve a saját rossz döntésének a következményeit aratja le, illetve ha Sátán elakarja fordítani Istentől.
Nekem se fordult meg ez a fejemben, de nem szabad ilyeneken gondolkodnunk.
Isten mindannyiunkat egyformán szeret, és azt akarja, hogy hozzá forduljunk, és ne vétkezzünk.
A kisgyerekek ha meghalnak akkor a Mennybe kerülnek.
Kisgyerekként mennybe kerülni sokkal jobb, mint felnőttként pokolra kerülni.
Szerintem aki ezen ilyen mélységben elgondolkodik, az nem lehet csak egy kellék.
Aki pedig nem gondolkodik ilyeneken őket ez nem is zavarja.
4
Nem.
Jób nem is volt Izraelita, vagy zsidó.
De Ismerte Izrael Istenét, és a judaizmust gyakorolta.
Nem csak Ábrahám vérszerinti utódai voltak judaisták, hanem más népek is akik felismerték az Igaz Istent.
Ádám lázadásának a következménye, hogy Sátán viszonylagosan, ideiglenesen hatalmat gyakorol. Ehhez semmi köze az ember származásának.
Ez egyértelmű.
Nem csak megfordult, hanem tudom is, hogy ha ő létezik, azzal az emberiség nem járt jól.
Legfőképp nem az zavar ha én lennék egy kellék, hanem ha a majdani gyerekem vagy a rokonságban születettek. Amióta közelebb érzem magam a gyerekvállaláshoz, azóta nehezebben csúsznak a Bibliának ezen részei. Értem én hogy a kisgyerek a mennybe kerül, de lemarad arról az élményről is hogy önként válassza Istent, hiszen meg sem érik arra, hogy képes legyen erre az elköteleződésre. Nem beszélve a családról. Az egyiptomi anyák sem azért szültek, hogy a fáraó konoksága miatt az Úr elvegye a gyerekeiket. Ami Jóbot illeti, a második 10 gyereke nem ugyanazok a személyek, mint az első 10. Valószínű, hogy mind a huszat önmagáért szerette, és egyik sem pótolta a másikat. Az első tizet biztosan gyászolta hátralévő életében.
Nehéz visszatalálni ahhoz hogy szeressem és ne csak féljem a Teremtőt. Azóta vagyok távol tőle, amióta a gyerekek körül forognak a gondolataim.
Akkor nem biztos, hogy ez a vallás neked való.
Tudod, Jób mellett minden elpusztult. A lányait például halálra erőszakolták.
Nem tudok elképzelni olyan jutalmat, ami ezért kárpótolta volna őket. Ráadásul az sem biztos, hogy éppen a kegyelem állapotában voltak, tehát simán kerülhettek a pokolra is. Amúgy szüzek voltak előtte.
Köszönöm a kérdésedet! Nagyon elgondolkodtatóak voltak a felvetéseid. Isten jóságába vetett hitem úgy érzem, mégsem fog megkérdőjeleződni.
Az általad leírtakat a következő módon tudom értelmezni. A bűnbeesés hosszú időre szétválasztotta Istent és az embert egymástól. Attól a pillanattól azonban Isten folyamatosan dolgozik az emberek helyreállításán.
Ebben a folyamatban többször is tetten érhető módon és következetesen szétválasztja a jót és a rosszat egymástól. A bűnbeeséskor azonban a jóság abszolút mércéje megszűnt létezni. Ádám összes leszármazottja Sátán oldalára került. "Sátán a ti atyátok."
Istennek mégis módot kellett találnia, hogy az emberiséget helyreállítsa eredeti bűntelen állapotába. Ez azonban csak a Messiás által lehetséges. Tehát Isten mindig kiválasztotta a relatíve jobb hozzáállású, Hozzá közelebb álló embert, családot, nemzetet és az által próbálta megmenteni a többit. Elveszíteni természetesen senkit sem akar.
Ez a fajta tevékenysége már Ádám családjában felismerhető, Ábel és Káin történetében. Ábrahám családjában Jákob és Ézsau, az Ószövetség idejében Mózes és a fáraó ugyanígy szimbolikus Ábel és Káin voltak, sok hasonló példát nem is említve. Isten az elsőszülöttségi jogot próbálta minden példában helyreállítani, amely Sátánhoz került. Ezért Isten (szó szerint) soha nem tudott az elsőszülött fiún keresztül dolgozni, mindig a másodszülöttet kellett választania. Ez egy megalázó helyzet Istennek, aki azt mondta, "Jákob szerettem, de Ézsaut gyűlöltem". Ennek gondviselési oka volt, nem Isten szeretethiányára vezethető vissza.
Te azonban kiemelted Jób történetét. Ott az egész szerintem Jóbról szólt, nem a családja volt a középpontban. Isten a bűnbeesés óta sokszor tehetetlenül nézte, hogy garázdálkodik Sátán az emberiségen. Isten csak átmenetileg engedi ezt meg és később kompenzációt követelhet Sátántól, aki jogtalanul bitorolja Isten helyét. Ehhez azonban kell találnia egy hozzá hű embert, akin keresztül folytathatja gondviselését és megmentheti a többi embert is általa.
Az Izraeliták és a kánaániták ugyanilyen módon viszonyulnak egymáshoz. Akkoriban a kánaániták kollektíve Sátán oldalán álltak a gondviselésben a zsidókhoz képest, tekintet nélkül arra, hogy bizonyára voltak közöttük kiváló, lelkiismeretes emberek is. Isten végül azonban senkinek érdemeiről nem feledkezik meg.
Remélem, a fentiek valamelyest találkoznak a véleményeddel, bár elismerem, többször elég sarkosan fogalmaztam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!