Jóbot a keresztények miért nem fogadják el prófétának?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert Jób valószínűleg nem egy történelmi személy, hanem egy olyan szimbolikus alak, aki a szenvedő embert testesíti meg. Persze, élhetett egy vagy több konkrét személy, akiről mintézték.
Jób könyve a bölcsesség irodalom része, ez egy tanító példázat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jób nem volt próféta, de még csak Izraelita származású sem.
Jób egy valós létező személy, az Izraeliták sem szimbolikusan kezelték, Egyébként pedig Mózes írta a Jób könyvét.
Jób nevét az írások együtt említi Noéval és Dániellel, akiknek létezését Jézus Krisztus elfogadta.
(Ezékiel 14:20) 20 Még ha Noé, Dániel és Jób lenne is ott, sem fiaikat, sem lányaikat nem szabadítanák meg az igazságosságukkal, csak saját magukat. . .
(Jakab 5:11) . . .Hallottatok Jób kitartásáról,. . .
A keresztény író, Jakab mint a kitartás példájára utal Jóbra, valós létező személyre.
Pál apostol is idézett Jób könyvéből.
Jób Úz földjén élt, amely egyes földrajztudósok szerint Észak-Arábiában, az edomiták lakta vidék közelében található.
Ismerte Istent a törvényeit, és hallotta, tudta Isten ígéreteit.
Ezért Isten Jóbot elfogadja igaz imádójaként.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"akiknek létezését Jézus Krisztus elfogadta"
Erről hol beszél Jézus?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az előző hozzászólóhozcsatlakozva még annyit, hogy bár a szó valódi értelmében nem próféte, mint pl Ézsaiás, Dániel, Jeremiás, ugyanakkor a könyvében sok "prófétai jelentőségű" dologról ír és a tanításai éépolyan hasznosak, mint a próféták figyelmeztetései, intései.
Pl a könyve elején egy különleges "beszélgetésbe" tekinthetünk bele, ami a Teremtő Isten és az Ördög közt zajlik. Ez megmutatja nekünk, hogy az Ördög rosszindulattal figyeli és vádolja a "hívő embereket" , hibát keres bennünk és megkérdőjelezi az indítékainkat (...Persze hogy féli az Istent, mert megűldottad...de csak nyújtsd ki a kezed...)
Az is látszik , hogy Isten is figyel, nem kerüli el a legkisebb szolgája sem a figyelmét, de Ő más előjellel figyel. Ő a jót keresi, és értékeli az egyes emberek tetteit.
Jób ír arról, hogy a sok szenvedés miatt inkább jobb lenne meghalnia, mert bízik abban, hogy Istene majd megemlékezik róla a feltámadáskor. Jób 14:13-15
Ez egy figyelemreméltó megállapítás, ilyen formában az első feljegyzés a feltámadásról a Szentírásban. Azt is megmutatja, hogy a "tüzes pokolban való kínzás" mennyire nem bibliai tanítás, és mennyire távol áll a Teremtőtől. Jób nyilván nem vágyott volna egy kínlódással szenvedéssel teli helyzetből egy másik ugyanolyanba.
Még egy szempontból szép példa Jób: a hitünket élni kell, nem vasárnapi ruhaként viselni és nem vehetjük le, ha kényelmetlen. Ő is kitartott isten mellett a próbáiban, nehézségeiben, és nem hibáztatta értük Istent, mint ma sokan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
3
Azt írtam: Jób nevét az írások együtt említi Noéval és Dániellel.
Jézus pedig Noét és Dánielt elismerte mint létező személyt.
Ezért nyilván való, hogy nem említenének meg egy szinbólumot létező személyekkel együtt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#5
Ebből semmi ilyen nem következik. Akkor szegény Lázár is valós személy volt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
6
Kedves hozzászóló.
Lázár nem valós, mivel a példázatot a farizeusoknak szánta, a büszke anyagias szemlélet módjuk miatt.
Más írások sem említik "Lázárt", mint valós személyt, akinek a hite példaértékű.
Ez a Lázár, nem összekeverendő Jézus valódi, létező barátjával, akit feltámasztott.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jézus beszél róla, szóval valós, pont annyira, mint Jób például.
Én nem kevertem össze Jézus barátjával, szóval te se tedd. Nem véletlenül írtam "szegény Lázárt".
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
8
Úgy látom nem érted.
Jézus egy szemléltetést mondott, ahogy mindig is használt embereket szemléltetésként. Ilyen volt pl az a "szamáriai ember" aki segített egy felebarátjának, de egy pap, egy lévita nem segített.
Még sem gondolja senki, hogy valós személyekről van szó.
Ugyan így a két ember, egy egy csoportot szemléltet, "Lázár" esetében.
A gazdag ember a büszke anyagias Farizeusokat szemlélteti, "Lázár" pedig azokat az embereket, akik szegények, de elsősorban nem anyagilag, hanem Isten tanítását illetően.
Ennek a két csoportnak Jézus megjelenésével változás történik az életükben. A "Gazdag ember" vagy is a farizeusok elutasítják Jézust, ezért Isten is elutasítja Őket.
"Lázár", vagy is azok akik felismerik a messiást, elfogadják, így ők kerülnek elfogadásra Isten előtt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"szamáriai ember"
Ott általánosan beszél, szegény Lázárt megnevezte. Egy szinten említi Jóbbal, pont annyira valós karakterek. De látom, hogy nagyon nem érted.
""Lázár", vagy is azok akik felismerik a messiást, elfogadják, így ők kerülnek elfogadásra Isten előtt."
Semmi ilyenről nincs benne szó, olvasd el újra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!