Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hogyan lehetséges az, hogy...

Hogyan lehetséges az, hogy Mária, Jézus fogantatása idején szűz volt, holott Jézus születése előtt már Józseffel élt?

Figyelt kérdés
Hihetetlen, hogy nem éltek volna nemi életet.

2024. máj. 15. 09:35
1 2 3 4 5 6
 21/57 anonim ***** válasza:

Csatlakozom a 20-as válaszolóhoz.


Isten kiegészítőnek, és nem vetélytársnak alkotta a nőt a férfi mellé.

Hogy későbbiekben a tökéletlenség miatt némely férfiak elkezdtek a Nőkkel állatmódjára bánni, az nem Isten jóváhagyásával volt összhangban.

Isten határozottan megmondta, hogy a "FÉRNEK ÚGY KELL SZERETNIE A FELESÉGÉT MINT A SAJÁT TESTÉT" Isten által elfogadható "vallás" felismerhető ebből a szemszögből is.

2024. máj. 15. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/57 anonim ***** válasza:
0%

Hát akkor nézzük mit ír a Biblia a nőről.


Kezdjük ott, hogy a Biblia Évát hibáztatja a bűnbe esésért, Ádámot nem.


Timóteus 2:11-15 Mert Ádám teremtetett elsőnek, azután Éva. És Ádám nem csalattatott meg, hanem az asszony megcsalattatván, bűnbe esett:



Itt megtiltja a válást. Ha megteszi akkor a nő paráznának minősül és nem házasodhat. Tehát a Biblia tiltja hogy nő elváljon akkor is ha a férj rosszul bánik bele.


Máté 5:31-32 Megmondatott továbbá: Valaki elbocsátja feleségét, adjon néki elválásról való levelet. Én pedig azt mondom néktek: Valaki elbocsátja feleségét, paráznaság okán kívül, paráznává teszi azt; és a ki elbocsátott asszonyt veszen el, paráználkodik.



Itt azt írja a Biblia hogy a nő maradjon csendben, és csak arra jó hogy gyereket szüljön:


Timóteus 2:11-15 Az asszony csendességben tanuljon teljes engedelmességgel. A tanítást pedig nem engedem meg az asszonynak, sem hogy a férfin uralkodjék, hanem legyen csendességben.... Mindazonáltal megtartatik a gyermekszüléskor, ha megmaradnak a hitben és szeretetben, és a szent életben mértékletességgel.



Itt azt írja a Biblia hogy ha megerőszakolnak egy lányt akkor hozzá kell adni az erőszaktevőhöz.


Mózes 5. könyve 22:28-29 Ha valaki egy el nem jegyzett szűz lánnyal találkozik, megragadja, és vele hál, és rajtakapják őket, akkor az a férfi, aki vele hált, adjon a lány apjának ötven ezüstöt, a lány pedig legyen a felesége, mivel erőszakot követett el rajta; nem is szabad elbocsátania egész életében.


Itt azt írja a Biblia a szexrabszolga nőt egyszerűen ki kell dobni ha megunta a férfi:


Mózes 5. könyve, a törvény summája 21:14 Hogyha pedig nem tetszik néked, bocsásd el őt az ő kivánsága szerint; de pénzért semmiképen el ne add őt; ne hatalmaskodj rajta, miután megrontottad őt.



Azt hiszem ennyiből bőven kiderül hogy a Biblia szexuális eszköznek tekinti a nőt.

2024. máj. 15. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/57 anonim ***** válasza:
0%
Ja igen. Az is mindent elmond hogy keresztény templomokban papok nem egy helyen már összeadják a meleg párokat, pedig a Biblia szigorúan tiltja a homoszexuális kapcsolatot. Ellenben a többenjűségről hallani sem akarnak, pedig a Biblia engedi. Még le is tagadják hogy engedi a Biblia vagy azt hazudják hogy csak abban az időben volt megengedett.
2024. máj. 15. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/57 anonim ***** válasza:

#19: unom, hogy kiforgatod amit írok.

Komplex társadalmi kérdéseket nem szerencsés itt megbeszélni, könyvek vannak tele a témával. Eredetileg csak arra reagáltam, hogy nem csak a prostitúció vs éhenhalás volt egy özvegy kilátása.

Nem keresztényként vagy bármi más vallás képviselőjeként írtam. Azt sem írtam, hogy egyetértek a középkori megoldásokkal.

És de, ha egy férfi több nővel él együtt, az általában a férfi igényeiről szól.

És itt be is fejezem, eleget offoltuk a kérdést.

2024. máj. 15. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/57 anonim ***** válasza:
100%

22,23


Kedves Barátom.

Férjes asszony vagyok és ennek fényében reagálok a hozzászólásodra:

1. Mind a ketten hibáztak, de Éva volt az, akit becsaptak. Ádám pedig a feleségére halgatott, nem Őt csapták be. S hogy lásd hogy a férj van még is a legfőbb bűnösnek kinevezve, a keresztény íratokban azt olvassuk, hogy "egy ember által jött be a bűn a világba", és nem azt, hogy két ember bűne. Vagy is Ádám hibázott nagyobbat.

(1Korintusz 15:22) 22 Mert ahogy Ádám miatt mindenki meghal, . . .


A Máté evangéliumában olvasottak, nem csak kizárólag a nőkre vonatkoznak, csak mert az asszony van megemlítve. A Férfira is ugyan úgy érvényes, ez a Biblia vers.

Ezért ha egy asszonyt csal meg a férje, ugyan úgy elválhat az újraházasodás lehetőségével. A férj büntetése pedig a Biblia vers alapján, hogy nem nősülhet újra. Ellenben paráznává teszi az új feleséget, hiszen Ő volt a házasságtörő.


A Timóteus 2:11-15 pedig teokratikus elrendezés. Nem a nő feladata az elnöklés vagy a gyülekezet oktatása általi irányítás, a gyülekezetben.

Otthon a családban egyéb területeken igen is elmondhatja a véleményét, javaslatokat tehet bizonyos területen a közös életükben.

Ne keverd a két helyzetet.


A Mózes könyvében olvasottaknak teljesen más a jelentése.

Ha egy lelkiismeretlen férfi erőszakkal egy szűz lánnyal nemi viszonyt folytat, elsősorban a leány volt a vesztes fél. Azonkívül, annak az esélye, hogy törvénytelen gyermeke születik, menyasszonyi értéke is jelentősen csökkent, mert sok izraelita nem kívánt ilyen lányt feleségül venni, pontosan azért, mert elvesztette szüzességét. Ezért az erőszaktevő, nem úszhatta meg szárazon, számítani kellett a paráznaságának hosszú távú következményeire – arra, hogy egy életen át mint élettárs leánnyal kell hogy maradjon.

Ezzel a gyermek sem lett törvénytelen, ha a lány az erőszak miatt teherbe esett.

Ezért ez védte mint a lányt, mind a gyermeket.


Az utolsó esetben szintén nem néztél utána mit jelent.

Egy izraelita férfi elküldhette a feleségét, ha az sértő, szégyenletes és súlyos dolog tett, nem csupán egy apró hibát vétett.


Ezért tévedsében vagy, Isten soha nem bánt a nőkkel részrehajlóan.

2024. máj. 15. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/57 tgt ***** válasza:
100%

22-es:

A 25-ös válaszoló nagyon helyesen kijavított a tévedéseidet. Annyit fűznék még hozzá, hogy a zsidóknál nem volt szexrabszolgaság. Ha valaki a rabszolganőjével lefeküdt, automatikusan a felesége lett, és többé nem volt a rabszolgája. Pont olyan jogai lettek, mint más asszonyoknak. És akkor sem lehetett többet rabszolga, ha esetleg elváltak.

2024. máj. 15. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/57 anonim ***** válasza:

Volt már hasonló kérdés ezzel kapcsolatban, írtam rá választ ezért bemásolom ide....



A Biblia leírása alapján: Ézs 7:14 Ezért ad jelt nektek az Úr maga: Íme, a szűz fogan méhében, és szül fiat, s nevezi azt Immánuelnek



Az Ézsaiás prófétálása teljesedik be a Máté evangéliumában leírt történések idején:



Máté 1:18 A Jézus Krisztus születése pedig így vala: Mária, az ő anyja, eljegyeztetvén Józsefnek, mielőtt egybekeltek volna, viselősnek találtaték a Szent Lélektől.


Máté 1:19 József pedig, az ő férje, mivelhogy igaz ember vala és nem akará őt gyalázatba keverni, el akarta őt titkon bocsátani.


Máté 1:20 Mikor pedig ezeket magában elgondolta: íme az Úrnak angyala álomban megjelenék neki, mondván: József, Dávidnak fia, ne félj magadhoz venni Máriát, a te feleségedet, mert ami benne fogantatott, a Szent Lélektől van az.


Máté 1:21 Szül pedig fiat, és nevezd annak nevét Jézusnak, mert ő szabadítja meg az ő népét annak bűneiből.


Máté 1:22 Mindez pedig azért lőn, hogy beteljesedjék, amit az Úr mondott volt a próféta által, aki így szól:


Máté 1:23 Íme a szűz fogan méhében és szül fiat, és annak nevét Immanuelnek nevezik, ami azt jelenti: Velünk az Isten.


Máté 1:24 József pedig az álomból felserkenvén, úgy tőn, amint az Úr angyala parancsolta vala neki, és feleségét magához vevé.


Máté 1:25 És nem ismeré őt, míg meg nem szülé az ő elsőszülött fiát; és nevezé annak nevét Jézusnak.



Az Isten gondoskodott arról, hogy ne kerüljön nyilvánosságra az eset mert akkor Máriát esetleg megkövezik, lehetséges hogy úgy védte ki a család hogy ne látszódjon Marián a terhesség hogy elutazott a rokonához Erzsébethez Józsefel (aki tudta az Istentől jövő tervet) vagy nélküle aki később meglátogatja és mikor hónapokkal később visszatértek már házasok az eredeti lakóhelyükön csak azt látják Mária terhes így nem volt probléma az eset.


Lehetett így is vagy másként nem tudom a Biblia nem írja de ez egy megközelíthető magyarázat lehet....



Luk 1:39 Fölkelvén pedig Mária azokban a napokban, nagy sietséggel méne a hegységbe, Júdának városába;


Luk 1:40 És beméne Zakariásnak házába, és köszönté Erzsébetet.

2024. máj. 15. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/57 tgt ***** válasza:
27-es: Az Ézs.7.24-ben eredetileg nem a szűz szó szerepelt, hanem az, hogy fiatal nő. Ezt az Ószövetség görög fordítása „szűznek” fordította, így került az Újszövetségbe, hibásan. Innen származik Mária szüzességének mitosza.
2024. máj. 15. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/57 anonim ***** válasza:
A szűz leány: a héber ‘almá hajadont, fiatal nőt jelent, aki lehet akár eljegyzett menyasszony is, de még nem férjes asszony. A kifejezetten a szüzességet hangsúlyozó betúlá szóval rokon fogalom, itt azonban a próféta egy fiatal nőről beszél. (Az 1Móz 24:43-ben Rebeka ‘almá, és betulá is, hajadon és szűz, aki férfit nem ismert.) Az ugariti szövegemlékekben a két sémi szó szintén szinonim jelentést hordoz. A Septuaginta az ‘almá -t a parthenosz, szűz szóval adja vissza, ami azt a felfogást tükrözi, hogy a tisztességes leány egyszersmind szűz is. Ézsaiás szóválasztása nem véletlen: ahhoz, hogy a Dávid házában megszülető királyi gyermek születéséről reálisan beszéljen, ami egyúttal természetfölötti jel is lesz, az ‘almá, a nem férjezett fiatal nő szó felelt meg számára leginkább. A fiatal nő fordítás viszont túl általános lenne e szó megfelelőjeként. (Etimológiai gyöke, az ‘lm az elrejtettség fogalmát hordozza.) Máté evangélista így értelmezte a kijelentést, és a jel beteljesedését a Messiás megfoganásával hozta összefüggésbe, feljegyezve, hogy Jézus, Dávid Fia egy szűz leánytól, Máriától született (Mt 1:18-23; Lk 1:27-33).
2024. máj. 16. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/57 anonim ***** válasza:

"És de, ha egy férfi több nővel él együtt, az általában a férfi igényeiről szól."


Erre mondtam hogy egy kereszténységen alapuló társadalomban igen, mivel egyből a szexre gondolnak, a Bibliában pedig a nő csak egy szexuális eszköz, de nem az iszlámban.



"Komplex társadalmi kérdéseket nem szerencsés itt megbeszélni, könyvek vannak tele a témával. Eredetileg csak arra reagáltam, hogy nem csak a prostitúció vs éhenhalás volt egy özvegy kilátása."


Vannak olyan élethelyzetek amik esetében a többnejűség a legjobb megoldás, ha tetszik ha nem.

2024. máj. 16. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!