A Jehova Tanúi vallják a Szentlelket?
11.
A halált mint fogalmat is megszemélyesíti, mint akit a gyehennába fog dobni.
Még is elfogadjuk, hogy az nem személy, hanem az élet ellentétének az állapota.
Amit a gyehennába vetnek, akár személy, akár nem, azt jelenti, hogy megszűnik.
A halál amikor megszűnik, azt jelenti, hogy az embernek nem kell meghalnia többet, élhet örökké, amíg Isten vezetését elfogadva és engedelmeskedve éli azt a Földön.
Sőt a pokol is a tűztavába lesz dobva. Hogyan lehet, amikor az sem személy?
Persze mindenki higgyen úgy, ahogy személyesen dönt arról.
Jézus és a szent szellem nem ugyan az.
Jézust is az égben Isten szelleme hozta létre, mint ahogy a többi hozzá hasonló angyali életformát.
Istennek nincs külön személye, Ő, e g y e t l e n személy, ahogy Jézus is kijelentette, az első parancsolat kiemelésekor. A judaizmusban nem háromságként gondolták vagy imádták, mint más népek istenei esetében, ahol isteni triádok voltak.
Az igaz Isten bemutatta azt a hatalmát más isteneken, hogy egyedül képes elbánni velük, nem kell neki segítség, vagy kiegészítés.
Isten valamikori népe ebben is különbözött más népektől. Isten, ahogy mondja is, "féltékeny" Isten, és nem osztozkodik a hatalmában, és az imádatban senkivel.
Jézus is azt tanította, hogy kizárólag Istent kell imádni, és ezt Sátánnak is megmondta.
Ami még érdekes, hogy Sátánnak is van "szelleme", amivel hatást gyakorol emberekre. Akkor Sátán is több személyű? Mert a héberben és a görögben, ugyan azt a kifejezést használja Sátán szellemére, mint Isten szellemére.
Illetve Jézus miért csak Róla, és az Atyjáról mondta, hogy meg kell ismerni?
A szent szellemet miért nem?
(János 17:3) 3 Az örök élethez az szükséges, hogy megismerjenek téged, az egyetlen igaz Istent, és azt, akit elküldtél, Jézus Krisztust.
Itt külön személyként beszél magáról, és az Atyjáról. Az "isteni harmadik személy" említésre sincs méltatva. Őt miért nem kell megismerni?
Ha pedig Jézus egyenlő a Teremtő Istennel, miért nem csak Őt kell megismerni, miért bontja két személy ismeretére?
#15
Szentlélek is megismerhető:
Jn 14,17
A világ nem kaphatja meg, mert nem látja és nem ismeri. De ti ismeritek, mert bennetek van és bennetek marad.
Akkor ez alapján már te is elhiszed, hogy személy, vagy ragaszkodsz az őrtorony hamisságához?
16
Az általad idézett vers valóban igy lenne értelmezhető, ha összhangban lenne a többi versekkel és a teljes Bibliával.
Jézus itt azt mondja, hogy az "igazság szellemét" kapjuk.
Az igazságnak a szelleme az személy? S ezt hozza párhuzamba Isten szellemével.
Illetve a szellemmel való kereszteléskor, nem egy személybe keresztelkedünk bele.
Vagy ha Isten megvonja a szellemét, akkor nem egy személytől foszt meg.
Az nem lehet, hogy egyszer személyként gondolunk rá, egyszer pedig egy képességre, erőre.
A szent szellemet nem személyként lehet "megismerni".
Valamit ismerni, vagy valamiről tudni, nem kizárólag személy esetében lehet.
Szoktuk mondani, hogy "ismerem a Bibliát".
Vagy "ismerem a szándékait".
Tehát a szövegkörnyezet alapján kell megvizsgálni János evangéliumában azokat a szavakat, amelyeket Jézus mondott a szent szellemről. Jézus megszemélyesítette a szent szellemet, amikor úgy beszélt róla, hogy a „segítő” (ez a görög nyelvben a hímnemű pa·raʹklé·tosz főnév). János ezért joggal utalt hímnemű személyes névmásokkal a szent szellemre mint ’segítőre’. Ám ugyanebben a szövegkörnyezetben, ahol a görög pneuʹma szó fordul elő, János egy semleges nemű névmást használt a szent szellemre, a pneuʹma ugyanis semleges nemű. Így hát, amikor János a pa·raʹklé·tosz szóra hímnemű személyes névmással utalt, akkor ezzel a nyelvtani szabályokat követte, és nem egy tantételt akart bevezetni
Isten szellemmel és igazsággal kéri az imádatot.
(János 4:23,24) . . .eljön az óra, és az most van, amikor az igaz imádók szellemmel és igazsággal fogják imádni az Atyát, mert az Atya is olyanokat keres, akik így imádják őt.
Isten szellem, és akik őt imádják, azoknak szellemmel és igazsággal kell imádniuk.”
Vajon ez mit jelent?
"Az igazságnak a szelleme az személy?"
Igen.
"lletve a szellemmel való kereszteléskor, nem egy személybe keresztelkedünk bele."
Pontosan, hanem három személybe, Jézus tanítása szerint, hiszen ő mondta, hogy kereszteljünk meg mindenkit az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében. Ha Szentlélek nem lenne személy, nem mondhatta volna.
"Az nem lehet, hogy egyszer személyként gondolunk rá, egyszer pedig egy képességre, erőre."
Mi sose gondolunk rá képességként, se erőként, ahogy a Biblia se, hiszen több helyen is külön kezeli a Szentlelket és az erőt.
"A szent szellemet nem személyként lehet "megismerni"."
A Biblia szerint igen.
"Ám ugyanebben a szövegkörnyezetben, ahol a görög pneuʹma szó fordul elő, János egy semleges nemű névmást használt a szent szellemre"
Mutasd már meg, hogy hol utal János a Szentlélekre személytelen nyelvtani alakkal.
"Vajon ez mit jelent?"
Hogy rossz a fordítás? Ez valami becsapós kérdés lehet.
Leírtam, nézz utána János evangéliumának görög szövegében.
Egyébként, ha személyként gondolsz rá, vagy fogadod el, szabad akaratod van, tedd azt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!