Jézus egyértelműen a mennybeli életre utal amikor azt mondja, hogy "aki énbennem hisz ha meghal is él". A Jehova tanúi miért kételkednek abban amit az Úr mondott?
Szabad Keresztényként mondom, írom:
Jézus az Úr. Lesz feltámadás. Mindenki meg fogja látni a saját szemével. Ám ahogy ebben az életben lehunyja az ember a szemét ugyanúgy kinyitja a feltámadott szemét. Nincs alvás.
Élet van. Virrasztás van.
Az élőket sem a halál választja el a holtaktól, hanem az idő választja el egymástól az élőket. De a testen kívüli létezés már nem függvénye az időnek.
De azért ne siessen senki sem meghalni. Oka van az életnek.
Akár tanú valaki akár nem, Isten nem hozott létre olyan helyet, ahol életben lévőket kínzásra ítélne. Már csak azért sem, mert a halál, nem is volt elhatározása, vagy terve Istennek az emberi teremtményei esetében.
Nem véletlen mondja, hogy az embert a saját hasonlatosságára teremtette, vagy is örökké éljen. S hasonlóan Istenhez, adott neki némi hatalmat a Föld és az állatok felett.
Vegyük például az előírt állatáldozatokat.
Isten soha nem mondta, hogy az áldozatot élő állapotban kell felajánlani, és elégetni, vagy sütögetni.
Sőt elítélte azokat a népeket, akik nem csak állatokkal, de emberekkel is megtettek ilyesmit az "isteneiknek".
Ha a teljes Bibliát vesszük figyelembe, és nem kiragadva magyarázunk egy verset, akkor egyszerűen összeáll a mozaik Isten személyéről és gondolkodásáról ebben az esetben is.
Amikor felállított egy törvényt, megnevezte azt a büntetést, ami a következménye a törvény megszegésének.
(1Mózes 2:17) . . .mert azon a napon, amelyen eszel róla, bizony meghalsz.”
Egyetlen következménye van a bűnnek, mégpedig a halál, vagy is az élet ellentéte. A Zsidók nem is gondolták, és nem is írtak arról, hogy további büntetést szabott volna ki. Egy bűnnek, egy büntetése van. Ha Isten azt mondja, hogy jogosulatlan valaki az életre, és megkapja ezt a büntetést, igazságtalan lenne további büntetésnek teret engedni, ezt a szeretete sem engedné.
Továbbá azt olvassuk, hogy aki meghalt, az felszabadult a bűn alól. Hiszen megkapta a büntetését, további retorzió nincs. Ezek mellett még Jézus halálának értékét is figyelembe veszi.
Ha létezne olyan jelentést bíró pokol, ahogy sokan gondolják, akkor Isten szava hazugságon alapulna, és Jézus halála sem lenne értékes.
Ezeket figyelembe véve, ha az embernek lenne "halhatatlan lelke", azt megbüntetni egy fizikailag elkövetett hiba miatt, nem lenne egyenes arányban. Illetve a tűz fizikai fájdalmat okoz, egy nem fizikai testet nem lehet vele kínozni. Összeegyeztethetetlen Isten személyével, irgalmával, és igazság érzetével.
Ha valaki tud héberül, az tudja, hogy a "seol", kifejezés jelentése a következő: egy temetésre felhasznált sírgödör, ahová a meghalt ember, vagy elhullott állat elföldelésre kerül. Ugyan így a görög Hádész kifejezés is ezt jelenti.
Ezt a magyar nyelvben "pokolnak" fordítják, ami egy szerencsétlen fordítása a "sírgödör" kifejezésnek.
Egy másik értelmezési hiba, amikor Jézus a "gyehenna tüzéről" beszél, és ezzel érvelnek, hogy van egy kínzásra, vagy tisztításra kijelölt helye egy bűnt elkövetőnek.
A Biblia amikor "tisztításról" beszél, sehol nem hivatkozik a tűz felhasználására.
(5Mózes 10:16) 16 Tisztítsátok meg a szíveteket, . . .
(5Mózes 30:6) . . .Istened megtisztítja a szívedet . . .
Senki sem gondolja azt, hogy Isten tűzbe fogja valakinek a szívét megtisztítani.
(Jakab 4:8) . . .Tisztítsátok meg a kezeteket, ti bűnösök, és tegyétek tisztává a szíveteket, ti határozatlanok.
(Ézsaiás 1:16) . . .Nem akarom többé látni, hogy gonoszul cselekedtek, ne tegyetek többé rosszat!
Valakinek a "tisztulása", még az életében kell, hogy megtörténjen azáltal, hogy nem gyakorol helytelenséget.
(Ézsaiás 55:7) 7 Hagyja el a gonosz az útját, és a rossz ember az ő gondolatait! Térjen vissza Istenhez, aki irgalmas lesz hozzá, Istenünkhöz, mert ő készségesen megbocsát!
Isten senkinek nem gyönyörködik a halálában, még ha bűnös akkor sem.
(Ezékiel 33:11) . . .»’Nem gyönyörködöm a gonosz halálában, hanem inkább abban, ha változtat a viselkedésén, és életben marad. . . .
Mint látható, Isten az élők Istene, és arra kéri az embert, hogy változtasson, és életben maradjon.
Ha valaki nem akar változtatni, akkor nem jogosult semmilyen életformára, Isten pedig érvényesíti a törvény következményeit. Ez minden életformára érvényes, akár ember akár angyal legyen az.
Utána néztem, a Héber szótárban a "gyehenna" jelentése : Hinnom völgye.
A magyarázat alapján, ez egy szemétégető telep volt, amelyet folyamatosan kénnel tápláltak, hogy égjen. Ide vitték a városban összegyűjtött szemetet, ahol elégtek, megsemmisültek. De ide kerültek azoknak a holttestei is, akiket nem tartottak méltónak a tisztességes temetésre.
Ebből szerintem elég nyilvánvaló, hogy Jézus mire utalt.
A tűz, a teljes megsemmisülésre utal, vagy is nem élhet semmilyen formában, és feltámadásban sem részesülhet.
Mivel Jézus és az akkor élők ismerték, és tudták a jelentését, senki nem is gondolta, hogy mást jelenthet.
Tehát figyelembe véve Isten személyét, és elhatározását, igazságosságát, szeretetét, a Bibliába nem tanítja azt, hogy Isten ilyen, vagy hasonló módszerekkel akarna valakit jobb belátásra téríteni.
Az őrtorony mellett néha használd a Bibliát is előttem szóló, meglepődnél, hogy mennyire más, mint néhány kontextusból kiragadott, sokszor megkozmetikázott vers.
"A Biblia amikor "tisztításról" beszél, sehol nem hivatkozik a tűz felhasználására."
Mondod, de ezzel szemben:
"Az (Úr) napja ugyanis nyilvánvalóvá teszi, mivel tűzzel érkezik, és a tűz majd megmutatja, kinek mit ér a munkája. Akinek építménye megmarad, jutalomban részesül. De akinek műve elhamvad, az kárt vall. Maga ugyan megmenekül, de csak mintegy tűz által."
Ezt a harmadik részt tűzbe vetem, és kiégetem, amint az ezüstöt is kiégetik; megtisztítom őket, amint az aranyat is megtisztítják. S majd segítségül hívja nevemet, én pedig meghallgatom, és azt mondom: „Ez az én népem!” Ő meg azt mondja: „Az Úr az én Istenem!”
De ki fogja tudni elviselni jövetele napját? És ki maradhat állva, amikor megjelenik? Mert olyan, mint az olvasztók tüze és a ványolók lúgja. Leül, mint az ezüstolvasztó és -tisztító mester. Megtisztítja Lévi fiait, megfinomítja őket, mint az aranyat és az ezüstöt, hogy méltóképpen mutassák be az áldozatot az Úrnak.
30. Valóban említi, de mint írtam, nem fizikai tűzről beszélünk.
A szövegkörnyezet és a teljes Bibliát figyelembe véve, ez a "tűz", egy hit próba, amit kiállunk, vagy elbukunk benne. Ebből látja majd Isten milyenek voltunk, milyen anyagnak bizonyultunk.
Egy próba lehet üldözéssel kapcsolatos, vagy valamilyen kisértés, aminek ellent kell állnunk. A tetteink bizonyítják, hogy kiálljuk a "tűzpróbát", vagy sem.
Amint olvashatod, ezt Isten szemléltetésként használja.
Az egyikben olvasva láthatjuk, hogy Isten megtisztítja a holt cselekedetektől a lévitákat, mint ahogy az ezüst olvasztó is eltávolítja a nem oda illő anyagokat, hogy tiszta fémet kapjon. Mert nem mindegy milyen áldozatot mutatunk be. / méltóképpen mutassák be az áldozatot az Úrnak./
Jézus erre világított rá, amikor a következőket mondta:
(Máté 7:21–23) 21 Nem mindenki fog bemenni az egek királyságába, aki azt mondja nekem, hogy »Uram, Uram«, hanem csak az, aki cselekszi égi Atyám akaratát. 22 Sokan mondják majd nekem azon a napon: »Uram, Uram, hát nem a te nevedben prófétáltunk, űztünk ki démonokat és tettünk sok csodát?« 23 De én akkor ezt mondom nekik: »Semmi közöm hozzátok! Távozzatok tőlem, ti törvényszegők!«
Jézust elismerni mint urat, nem elegendő. Sokan hivatkoznak Jézus nevére, Jézus még is elfogadhatatlannak tartja a tetteiket, és törvénytelenség elkövetőinek nevezi Őket.
Ha nem így volna, akkor Jézus nem mondta volna ezeket. Hanem azt mondta volna, hogy elég a nevére hivatkozni, és ilyen olyan dolgokat tenni.
Mint olvassuk, csak az Atyja akaratával összhangban lévő tetteket fogadja el. Ezért mondta azt is, hogy a "keskeny úton kevesen járnak".
Krisztus követése nem népszerű, nem könnyű a világban.
Ezt is figyelembe kell venni, és így magyarázni egy Biblia verset. Különben az egyik vers ütné a másikat.
Idéznéd ahol azt írja, hogy hit próba?
Amiket soroltál, azok az életünk során átélt próbák, amiket idéztem, az mind az utolsó ítélettel van kapcsolatban, már csak ezért is helytelen az őrtorony általad interpretált magyarázata.
Ez nem az őrtoronyból van. Jól lehet, valóban írhat erről. A szöveg összefüggés mutatja meg ezt. Nem a személyt fogja tűzzel tisztítani, hanem a tettein segít változtatni. Amikor pedig a számadás napja lesz, akkor a tetteinek minőségét figyelembe véve látja, hogy arany,vagy pozdorja e az.
(Jakab 1:2, 3) 2 Teljes örömnek tekintsétek, testvéreim, ha különféle próbákkal kerültök szembe, 3 hiszen tudjátok azt, hogy a hitetek próbája kitartást eredményez.
Míg a fémet tűzben próbálják meg, addig az életünkben felmerült próbákat a kitartásunk minősége, erőssége jelzi.
Vajon Isten egy égési sérüléssel akar próbát tenni rajtunk?
(1Péter 1:6, 7) 6 Ennek ti nagyon örültök, bár most egy kis ideig különféle próbákkal kell szembenéznetek, melyek bánatot okoznak nektek. 7 Ezeknek a próbáknak az a céljuk, hogy az így kipróbált hitetek alapján – amely sokkal értékesebb a tűz által ugyan megpróbált, ám veszendő aranynál – dicséretben, dicsőségben és tiszteletben részesüljetek, amikor Jézus Krisztus eljövetele nyilvánvalóvá válik.
Ez a vers határozottan szemlélteti, magyarázza ezt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!