A Korán miben tér elés miben hasonlít a keresztény (vagy héber) Bibliához?
"összevissza csapongó, így egy sokkal logikátlanabb és hiteltelenebb verziója ugyanazoknak a sztoriknak."
Tehát azt mondod a Bibliai próféták akik nőkket és csecsemőket gyilkkoltak halomra, paráználkodtak, csaltak, városokat irtottak ki, hitelesek mint Isten prófétái, a Korán szerinti erkölcsös példamutató próféták pedig hamisítás mert Istennek nem lehetnek ilyen prófétái? Jól értem? :)
"Nem jól értem. Azt mondom, hogy a Korán legtöbb története teljesen irreális, túlzóan komolytalan, mint egy mese."
Szerintem rosszul írtam. Azt akartad monadni hogy a Biblia legtöbb története teljesen irreális, túlzóan komolytalan, mint egy mese, igaz? Mert így igaz lenne. Ott van Noé története. A Biblia szerint az egész bolygót elönti az özönvíz, Noé pedig a világ minden álltfajából begyömszöl a hajóba egy párat. Mi ez ha nem mese? :) Ellenben a Korán egy helyi árvízet ír le. Akkor melyik az életszerű szerinted és melyik a mese? :)
"Másrészt az egész egy összevissza csapongó, sokszor önellentmondásos írás egy átlátható, kerek történet helyett, mintha nem egy ember írt volna végig egy történetet, hanem innen-onnan lopkodta volna és fűzte össze futtában a neki tetsző sztorirészleteket. Emiatt számomra teljesen hiteltelen."
A Korán nem úgy épül fel mint egy átlagos emberi iromány. Mozaikszerűen épül fel ami azt jelenti egy egy fejezet sok mindent tartalmaz és a végin áll össze a teljes kép. Ellenben a Biblia úgy épül fel mint bármilyeik emberi iromány. Elkezdi az elején a tememtésel, egy fejezet egy témáról egy prófétáról szól stb. Szóval pont hogy a Biblia emberi iromány. Ja és persze nem a Korán van tele ellentmondásokkal hanem a Biblia.
"Semmi köze ahhoz, hogy a Biblia mit ír, a Korán akkor is logikátlan és hiteltelen lenne a szememben, ha semmilyen más vallási irat nem létezne."
Ezt már többször leírtad de semmi konkrétum. Ez így semmi.
"Azt akartad monadni hogy a Biblia legtöbb története teljesen irreális, túlzóan komolytalan, mint egy mese, igaz? "
Nem, a Koráné. Ne produkáld magad és hazudozz. Pontosan azt írtam, amit gondolok a Koránról, attól még, hogy neked ez nem tetszik!
"Azt mondom, hogy a Korán legtöbb története teljesen irreális, túlzóan komolytalan, mint egy mese. "
Nem nagyon értem hogy melyik történetével lenne a korán túlzobb is irreálisabb, beszélő kígyoknál is szamaraknál, tengeri szörnyeknél, a erejüket a hajukban tartó nagyharcosoktol, egészen az égen közlekedő lángoló szekereken át, ami szinén meg található a bibliában.
"Másrészt az egész egy összevissza csapongó, sokszor önellentmondásos"
Oké az össze vissza csapongot értem, hisz isten nem egy elejétől a végéig tartó mesét küldött le, hanem adott helyetben a szavait. De at őn ellentmondásosat kikérem magamnak. Már mint konkrét példával.
A bibliában találhatok inkább ön ellentmondások:
Ki parancsolta meg Dávidnak, hogy számolja össze a
fegyverfogható férfiakat Izráel és Júdeából?
1. „Ismét felgerjede az Úrnak haragja Izráel ellen, és
felingerlé Dávidot ő ellenek, ezt mondván: Eredj el, számláld
meg Izráelt és Júdát.” (Sámuel II. könyve, 24:1)1
2. „Támada pedig a Sátán Izráel ellen, és felindítá Dávidot,
hogy megszámlálja Izráelt.” (Krónika I. könyve, 21:1)
1. „És beadá Joáb a megszámlált népnek számát a királynak;
és Izráelben nyolcszázezer erős fegyverfogható férfi...”
(Sámuel II. könyve, 24:9)
2. „És megjelenté Joáb a megszámlált népnek számát
Dávidnak. És volt az egész Izráel népének száma ezerszer ezer
és százezer fegyverfogható férfi...” (Krónika I. könyve, 21:5)
Ki volt az apja Józsefnek, Mária férjének?
15
1. „Jákób nemzé Józsefet, férjét Máriának, akitől született
Jézus, aki Krisztusnak neveztetik.” (Máté Evangéliuma, 1:16)
2. „Maga Jézus pedig mintegy harminc esztendős volt, mikor
tanítani kezdett, ki, amint állítják vala, a József fia vala, ez
pedig a Hélié,” (Lukács Evangéliuma, 3:23)
1. „…Az én leányom épen most halt meg; de jer, vesd reá
kezedet, és megelevenedik.” (Máté Evangéliuma, 9:18) – halott
volt már
2. „És igen kéré őt, mondván: Az én leánykám halálán van;
jer, vesd reá kezedet, hogy meggyógyuljon és éljen.” (Márk
Evangéliuma, 5:23) – még élt
1. „És megparancsolá nékik, hogy az útra semmit ne
vigyenek egy pálcán kívül; se táskát, se kenyeret, se pénzt az
övükben;” (Márke Evangéliuma, 6:8) – igen
21
2. „Ne szerezzetek aranyat, se ezüstöt, se réz-pénzt a ti
erszényetekbe, ~ Se útitáskát, se két ruhát, se sarut, se pálcát;
mert méltó a munkás az ő táplálékára.” (Máté Evangéliuma,
10:9-10)
„És monda nékik: Semmit az útra ne vigyetek, se pálczákat,
se táskát, se kenyeret, se pénzt; se két-két ruhátok ne legyen.”
(Lukács Evangéliuma, 9:3) – nem
Miért a „Vérmező” elnevezés?
1. „Ez hát mezőt szerze hamisságának béréből; és alá
zuhanván, elhasadt középen, és minden belső része kiomlott. ~
És ez tudtokra lőn mindazoknak, kik Jeruzsálemben lakoznak;
úgy hogy az a mező tulajdon nyelvökön Akeldamának, azaz
Vérmezőnek neveztetett el.” (Apostolok Cselekedetei 1:18-19)
– Júdás erőszakos halála miatt
2. „Ő pedig eldobván az ezüst pénzeket a templomban,
eltávozék; és elmenvén felakasztá magát. ~ A főpapok pedig
felszedvén az ezüst pénzeket, mondának: Nem szabad ezeket a
templom kincsei közé tennünk, mert vérnek ára. ~ Tanácsot
ülvén pedig, megvásárlák azon a fazekasnak mezejét idegenek
számára való temetőnek. ~ Ezért hívják ezt a mezőt
vérmezejének mind e mai napig.” (Máté Evangéliuma, 27:5-8)
– mert a főpapok a vérnek árából vásárolták azt
1. „És menének arra Midiánita kereskedő férfiak, és kivonák
és felhozák Józsefet a kútból, és eladák Józsefet az
Ismáelitáknak húsz ezüstpénzen: azok pedig elvivék Józsefet
Égyiptomba.” (Mózes I. könyve, 37:28)
49
2. „A Midiániták pedig eladák őt Égyiptomba Pótifárnak, a
Faraó főemberének, a testőrök főhadnagyának.” (Mózes I.
könyve, 37:36)
1. „És menének arra Midiánita kereskedő férfiak, és kivonák
és felhozák Józsefet a kútból, és eladák Józsefet az
Ismáelitáknak húsz ezüstpénzen: azok pedig elvivék Józsefet
Égyiptomba.” (Mózes I. könyve, 37:28)
49
2. „A Midiániták pedig eladák őt Égyiptomba Pótifárnak, a
Faraó főemberének, a testőrök főhadnagyának.” (Mózes I.
könyve, 37:36)
Meggondolja-e magát Isten?
Mal. 3,6 "Mert én, az Úr, meg nem változom"
4 Móz. 23,19 "Nem ember az Isten, hogy hazudjék és nem embernek fia, hogy megváltozzék. Mond-é ő valamit, hogy meg ne tenné? Igér-é valamit, hogy azt ne teljesítené?"
Ezék. 24,14 "Én, az Úr szólottam; jőni fog és megcselekszem, el nem engedem s nem kedvezek és nem könyörülök"
Jak. 1,17 "a világosságok Atyjától száll alá, a kinél nincs változás, vagy változásnak árnyéka."
ezzel szemben
2 Móz. 32,14 "És abba hagyá az Úr azt a veszedelmet, melyet akart vala bocsátani az ő népére."
1 Móz. 6,6.7 "Megbáná azért az Úr, hogy teremtette az embert a földön, ... És monda az úr: Eltörlöm az embert, a kit teremtettem, a földnek színéről; ... mert bánom hogy azokat teremtettem."
Jón. 3,10 "... és megbáná az Isten azt a gonoszt, a melyről mondá, hogy végrehajtja rajtok, és nem hajtá végre."
Hány állat volt Noé bárkáján?
1 Móz. 6,19 "És minden élőből, s minden testből, mindenből kettőt-kettőt vígy be a bárkába"
1 Móz. 7,8-9 "A tiszta barmok közül, és a tisztátalan barmok közül, a madarak közül, és minden földön csúszó-mászó állat közül, Kettő-kettő méne be Noéhoz a bárkába, hím és nőstény: a mint Isten megparancsolta vala Noénak."
1 Móz. 7,15 "Kettő-kettő méne be Noéhoz a bárkába minden testből, melyben élő lélek vala."
ezzel szemben
1 Móz. 7,2-3 "Minden tiszta baromból hetet-hetet vígy be, hímet és nőstényét; azokból a barmokból pedig, a melyek nem tiszták, kettőt-kettőt, hímet és nőstényét. Az égi madarakból is hetet-hetet"
Volt-e Mikálnak gyermeke?
2 Sám. 6,23 "Ennekokáért Mikálnak, Saul leányának nem lőn soha gyermeke az ő halálának napjáig."
ezzel szemben
2 Sám. 21,8 "De elvevé a király Aja leányának, Rispának két fiát ... és a Saul leányának, Mikálnak öt fiát"
"Nem nagyon értem hogy melyik történetével lenne a korán túlzobb is irreálisabb, beszélő kígyoknál is szamaraknál, tengeri szörnyeknél, a erejüket a hajukban tartó nagyharcosoktol, egészen az égen közlekedő lángoló szekereken át, ami szinén meg található a bibliában."
Ugyanilyen képtelen történetekkel a Korán is tele van, mint például Mohamed repülése. Amivel még irreálisabb, hogy még a Bibliából átvett karaktereket is olyan szinten átírta, hogy gyakorlatilag hibátlan, Mary Sue karakterek lettek belőlük, akikben semmi realitás nem maradt.
Önellentmondással meg ugyanúgy teli van a Korán is. Csak néhány példa:
Gyakorlatilag egyik kutya, másik eb. A Biblia is, a Korán is tartalmaz mesés elemeket, vannak bennük ellentmondások, de a kettő közül a Korán sokkal elrugaszkodottabb a valóságtól, ezért számomra kevésbé komolyan vehető, sokkal kevésbé hiteles.
"Nem, a Koráné. Ne produkáld magad és hazudozz. Pontosan azt írtam, amit gondolok a Koránról, attól még, hogy neked ez nem tetszik!"
Akkor talán válaszolj erre:
Ott van Noé története. A Biblia szerint az egész bolygót elönti az özönvíz, Noé pedig a világ minden álltfajából begyömszöl a hajóba egy párat. Mi ez ha nem mese? :) Ellenben a Korán egy helyi árvízet ír le. Akkor melyik az életszerű szerinted és melyik a mese? :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!